Γιατί είναι θετική η μετάφραση της εισαγωγής του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»;

Η μεσοπρόθεσμη ανοδική τάση στο Χρηματιστήριο παραμένει κραταιά. Η εισαγωγή του ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος» βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ειδησεογραφίας

Η εν λόγω διαδικασία έχει βαρύνουσα σημασία για το ταμπλό, για πολλούς λόγους.

Αρχικά, θα «προστεθούν» αρκετά εκατομμύρια ευρώ στη συνολική κεφαλαιοποίηση του Χρηματιστηρίου. Υπενθυμίζοντας ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα τέτοια γεγονότα των τελευταίων πολλών ετών σε χρηματικούς όρους.

Είναι κρίσιμο να διευκρινιστεί ότι είναι η τέλεια αφορμή για να «διαφημιστεί» το Χρηματιστήριό μας στους διεθνείς επενδυτικούς κύκλους. Το καλύτερο είναι ότι αυτό λαμβάνει χώρα σε μια χρονική συγκυρία όπου ανακτήσαμε επενδυτική βαθμίδα ως χώρα, με τις προσδοκίες να είναι δικαιολογημένα θετικές.

Συν αυτώ, και βάσει των όσων έχουν ήδη ανακοινωθεί, το μεγαλύτερο μέρος των «νέων» μετόχων που θα πολεμήσουν για το 30% του ΔΑΑ θα είναι θεσμικού χαρακτήρα.

Και ειδικά αν αναλογιστούμε ότι η ποιότητα της συγκεκριμένης προς εισαγωγή εταιρείας προσελκύει ώριμα και βαριά θεσμικά χαρτοφυλάκια, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι τα -πολλά- χρήματα που εισέρχονται πρόκειται να μείνουν για καιρό.

Αυξάνοντας έτσι την ανθεκτικότητα σε κερδοσκοπικές επιθέσεις και την ποιότητα της συνολικής εικόνας της κεφαλαιαγοράς.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι θα διαφανεί η μετοχική βάση και των υπολοίπων τίτλων που ήδη διαπραγματεύονται, ειδικά εκείνων που συχνά κι εμείς μνημονεύουμε και που αξίζουν «τον κόπο».

Διότι θα αντιληφθούμε άμεσα τις διαθέσεις εκείνων που κατέχουν χαρτιά όπως ΜΥΤΙΛ, ΕΤΕ, ΠΕΙΡ, ΟΠΑΠ, ΟΛΠ, TITC, CENER, κ.λπ. Συγκρίνοντας απευθείας με τη δυνητική κερδοφορία από το ΔΑΑ.

Αν λοιπόν αντέξει η αγορά την άντληση ρευστότητας, αφενός θα διαφανεί η απροθυμία αποεπένδυσης από υφιστάμενους τίτλους, αφετέρου το μέγεθος των «νέων» χρήματων.

Η φημολογία οδηγεί σε μια υπερκάλυψη άνευ προηγουμένου από Ελλάδα και εξωτερικό. Τα τελικά αποτελέσματα θα φανούν στο τέλος της διαδικασίας, όμως αν ισχύουν έστω και τα μισά από όσα ακούγονται, μιλάμε για μια ευρύτατη επενδυτική αποδοχή, σε ένα ούτως ή άλλως πολύ ενδιαφέρον project.

Και αφήνοντας τα αμιγώς χρηματιστηριακά λεγόμενα, τα αντλούμενα χρήματα από την εισαγωγή (πάνω από 700 εκατ. ευρώ) θα προσθέσουν πολλαπλασιαστικά στην ελληνική οικονομία. Διότι η διοίκηση κάνει λόγο για καθολική χρήση τους σε έργα υποδομών για την αύξηση της χωρητικότητας σε επιβάτες.

Και με γνώμονα την αυξητική τάση για τέτοιου είδους υπηρεσίες (εξού και η ανάγκη χρηματοδότησης), καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για ένα ακόμα θετικό βήμα για την ελληνική οικονομία.

Κείμενο: Συμεών Μαυρουδής, LLM, MSc, Mutual Fund/Portfolio Manager

ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ: Αυτό το υλικό παρέχεται μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και δεν αποτελεί ανεξάρτητη επενδυτική έρευνα. Τίποτα σε αυτό το περιεχόμενο δεν περιέχει ή δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι περιέχει επενδυτική συμβουλή ή επενδυτική σύσταση ή πρόσκληση με σκοπό την αγορά ή την πώληση οποιουδήποτε χρηματοοικονομικού μέσου. Όλες οι παρεχόμενες πληροφορίες συλλέγονται από αξιόπιστες πηγές και κάθε πληροφορία που περιέχει ένδειξη προηγούμενων επιδόσεων δεν αποτελεί εγγύηση ή αξιόπιστο δείκτη μελλοντικής απόδοσης. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για οποιαδήποτε ζημία προκύψει από οποιαδήποτε επένδυση που έγινε με βάση τις πληροφορίες που παρέχονται στην παρούσα ανακοίνωση. Αυτή η επικοινωνία δεν πρέπει να αναπαραχθεί ή να διανεμηθεί περαιτέρω χωρίς την προηγούμενη γραπτή μας άδεια