Wall Street – Vertical Aerospace, με την υπογραφή του… αμερικάνου (08.11.2021)

Vertical Aerospace  …. εδώ ….

Διαπραγματεύεται στο NYSE με τον κωδικό BSN … εδώ …. και μετά τη συγχώνευση το ticker θα είναι EVTL

Αριθμός μετοχών : 222,1 εκατομμύρια μετοχές (όταν εισαχθεί στο NYSE)
Presentation Vertical … εδώ …


Το SPAC του BSN
Την 13 Μαίου 2020 εκδόθηκαν για την  Broadstone Acquisition Corp. 7.632.575 κοινές μετοχές κατηγορίας Β …. έτσι δημιουργήθηκε το Spac – BSN.

Τα Μερίδια Κατηγορίας B θα μετατραπούν αυτόματα σε κοινές μετοχές Κατηγορίας Α την πρώτη ημέρα μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης του Spac με την εταιρεία που θα επιλεγεί.

Κατόπιν στις 15 Σεπτεμβρίου 2020 ακολούθησε η εισαγωγή της εταιρείας στο NΥSE.
Εκδόθηκαν 30.530.301 κοινές μετοχές της κατηγορίας Α, στην τιμή των 10 δολαρίων.
Συγκεντρώθηκαν 305.303.000 δολάρια.
Κάθε αρχική μονάδα μετοχής BSN εδικαιούτο το ένα δεύτερο ενός εξαγοράσιμου εντάλματος. Κάθε ένταλμα (WARRANT) δίνει στον κάτοχο του την δυνατότητα να αγοράσει μία κοινή μετοχή κατηγορίας Α σε τιμή άσκησης 11,50 δολάρια ανά μετοχή.

Ταυτόχρονα με το κλείσιμο της Αρχικής Δημόσιας Πρότασης, η Εταιρεία ολοκλήρωσε την πώληση 8.106.060 ΔΑΜ στην τιμή του 1 δολαρίου ανά ένταλμα με ιδιωτική τοποθέτηση στον χορηγό δημιουργώντας ακαθάριστα έσοδα 8.106.060 δολάρια.

Η συμφωνία συγχώνευσης με τη Vertical
Στις 10 Ιουνίου 2021, το Spac BSN, συνήψε οριστική συμφωνία για να συγχωνευτεί με την εταιρεία Vertical.
Η Vertical  θα συγκεντρώσει 394 εκατομμύρια δολάρια μέσω του συνδυασμού των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως δεσμευμένου PIPE ύψους 89.000.000 δολαρίων, που θα καλυφθεί από θεσμικούς επενδυτές, όπως American Airlines, Avolon, Rolls-Royce, Honeywell και M12 της Microsoft. Η συνδυασμένη εταιρεία θα παραμείνει εισηγμένη στον Nasdaq με το νέο σύμβολο “EVTL
Ο συνδυασμός επιχειρήσεων αποτιμά την Vertical, με την τιμή της μετοχής στα 10 δολάρια, σε περίπου 2,221 δισεκατομμύρια δολάρια. Μετά τη συγχώνευση η Vertical θα έχει 376 εκατομμύρια δολάρια καθαρό ταμείο, συνεπώς η επιχειρηματική αξία της εταιρείας υπολογίζεται σε 1,845 δισεκατομμύρια δολάρια.
Υποθέτοντας ότι κανένας δημόσιος μέτοχος της BSN δεν ασκήσει τα δικαιώματα εξαγοράς του, η ιδιοκτησία της συνδυασμένης εταιρείας αμέσως μετά τη συγχώνευση θα αποτελείται από τους τρέχοντες κατόχους μετοχών της Vertical (72%), τους μετόχους της BSN (14%), τον χορηγό της BSN (3,5%), τους επενδυτές PIPE (2%) και από την Avolon (4%), American Airlines (5%).

….
  • Η Vertical Aerospace θα λάβει επιπλέον 35 εκατομμύρια μετοχές, οι οποίες θα δοθούν σε ίσα μέρη όταν η τιμή της μετοχής φτάσει τα 15 δολάρια και τα 20 δολάρια μετά το κλείσιμο της συγχώνευσης. 
  • Η American Airlines θα λάβει 8,75 εκατομμύρια αρχικές μετοχές και μέσω της επένδυσης 25 εκατομμυρίων δολαρίων στο PIPE θα λάβει επιπλέον 2,5 εκατομμύρια μετοχές. 
  • Η Avolon θα λάβει 6,38 εκατομμύρια αρχικές μετοχές και μέσω της επένδυσης 15 εκατομμυρίων δολαρίων στο PIPE θα λάβει επιπλέον 1,5 εκατομμύρια μετοχές 
  •  Η Virgin Atlantic λαμβάνει 2,265 εκατομμύρια τίτλους μετοχών με τιμή εξάσκησης 10,00 $
  • Ο ιδρυτής Stephen Fitzpatrick της Vertical και o χορηγός Broadstone θα επενδύσουν 5 εκατομμύρια δολάρια ο καθένας στο PIPE λαμβάνοντας επιπλέον 0,5 εκατομμύρια μετοχές ο καθένας.

Προδιαγραφές αεροσκάφους VA-X4:

  • Τύπος αεροσκάφους: αεροσκάφος eVTOL
  • Χωρητικότητα: 1 πιλότος και 4 επιβάτες
  • Ταχύτητα κρουαζιέρας: 320 km/h (200 mph)
  • Εμβέλεια: 161 km (100 μίλια)
  • Ωφέλιμο φορτίο: 450 κιλά (992 λίβρες)
  • Έλικες: 8 έλικες (κάθε πίσω έλικας VTOL θεωρείται μία προπέλα)
  • Ηλεκτροκινητήρες: 8 
  • Μεγάλα παράθυρα και φεγγίτης που προσφέρουν εκπληκτική θέα στους επιβάτες
  • Διαμόρφωση φτερών: Ψηλό φτερό γλάρου με πτερύγια όπως και στα άκρα των πίσω φτερών
  • Διαμόρφωση ουράς: V ουρά με πηδάλια
  • Χαρακτηριστικό ουράς: Κάτω από την ουρά υπάρχουν κεραίες VHF που έχουν τοποθετηθεί για να προσφέρουν αεροδυναμικό όφελος
  • Άνοιγμα φτερών: 15 μέτρα (49 πόδια, 2 ίντσες)
  • Μήκος: 13 μέτρα (42 πόδια, 8 ίντσες)
  • Ύψος: 4 μέτρα (13 πόδια, 1 ίντσα)
  • Εξοπλισμός προσγείωσης: Ανασυρόμενος τροχοφόρος εξοπλισμός προσγείωσης τρίκυκλου

Χαρακτηριστικά ασφαλείας: Η κατανεμημένη ηλεκτρική πρόωση (DEP), παρέχει ασφάλεια μέσω πλεονασμού για τους επιβάτες ή/και το φορτίο της. Το DEP σημαίνει ότι υπάρχουν πολλαπλοί έλικες και κινητήρες στο αεροσκάφος, έτσι εάν ένας ή περισσότεροι κινητήρες ή έλικες αποτύχουν, οι άλλοι κινητήρες και έλικες που λειτουργούν μπορούν να προσγειώσουν με ασφάλεια το αεροσκάφος. Οι ηλεκτρικές μπαταρίες, οι ηλεκτρικοί κινητήρες και οι μικρές έλικες καθιστοπύν ένα πολύ πιο ασφαλές αεροσκάφος επειδή υπάρχουν εκθετικά λιγότερα εξαρτήματα, χρησιμοποιώντας πιο αξιόπιστα εξαρτήματα όπως ηλεκτρικούς κινητήρες και μπαταρίες που καθιστούν τα ηλεκτρικά αεροσκάφη όχι μόνο λιγότερο περίπλοκα, αλλά και πιο αξιόπιστα από τα πολύπλοκα πετρελαϊκά πολλαπλών εξαρτημάτων.


Η Vertical Aerospace ιδρύθηκε το 2016 από τον επιχειρηματία της τεχνολογίας ενέργειας Stephen Fitzpatrick και είναι μια Βρετανική εταιρεία αεροδιαστημικής με έδρα το Μπρίστολ της Αγγλίας που σχεδιάζει και κατασκευάζει ηλεκτρικά αεροσκάφη μηδενικού άνθρακα, κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL – Vertical Take-Off and Landing).

Ο Stephen Fitzpatrick είναι ένας καθιερωμένος επιχειρηματίας περισσότερο γνωστός ως ιδρυτής του Ovo Group, μιας εταιρείας ενέργειας. Η OVO Energy είναι μια εταιρεία παροχής ενέργειας με έδρα το Μπρίστολ της Αγγλίας. Ιδρύθηκε από τον Stephen Fitzpatrick και άρχισε να εμπορεύεται ενέργεια τον Σεπτέμβριο του 2009, αγοράζοντας και πουλώντας ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο για την παροχή οικιακών ακινήτων σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο. Μέχρι τον Ιούνιο του 2017 η OVO είχε 680.000 πελάτες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο εγχώριας αγοράς 2,5%. Τον Νοέμβριο του 2018, η OVO Energy απέκτησε έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της, τη Spark Energy. Αν και αρχικά ήταν μία από τις 15 μικρότερες ενεργειακές εταιρείες που ανταγωνίζονταν τις Big Six που κυριάρχησαν στην αγορά, τον Ιανουάριο του 2020 η OVO ολοκλήρωσε την εξαγορά του κλάδου λιανικής της SSE και γίνεται η ίδια μία από τις Big Six και η τρίτη μεγαλύτερη εγχώρια εταιρεία παροχής ενέργειας της χώρας.
Σήμερα η Ovo Energy είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο με έσοδα 6,5 $ δισεκατομμύρια.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2018, η Vertical Aerospace αποκάλυψε ότι είχε 28 μηχανικούς αεροδιαστημικής και «ειδικούς από τεχνολογικά προηγμένους τομείς όπως η Formula 1, η Ενέργεια και η Άμυνα». Τον Οκτώβριο του 2019, η Vertical Aerospace ανακοίνωσε ότι είχε 70 υπαλλήλους και προσλάμβανε ενεργά περίπου 20 μηχανικούς, τεχνικούς εμπειρογνώμονες και επιχειρησιακό προσωπικό. Στις 24 Μαρτίου 2021 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι απασχολούσε 120 υπαλλήλους.

«Το eVTOL είναι η επόμενη τεχνολογία που προκαλεί αναστάτωση στην αεροπορία», δήλωσε η αναλύτρια της Cowen, Helane Becker, σε συνέντευξή της, αναφερόμενη στα ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης. Επίσης, πρόσθεσε ότι υπάρχουν περίπου δώδεκα βήματα που πρέπει να κάνουν τέτοιοι κατασκευαστές αεροσκαφών για να λάβουν πιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA). Αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει τρία έως επτά χρόνια. Οι εγκαταστάσεις παραγωγής πρέπει επίσης να είναι πιστοποιημένες.

Στις 10 Σεπτεμβρίου 2018, η Vertical ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε και πέταξε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) του Ηνωμένου Βασιλείου σε εξωτερικούς χώρους.
Στις 16 Οκτωβρίου 2019, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε και πέταξε το πρώτο στον κόσμο «ηλεκτρικό αεροταξί ικανό να μεταφέρει 250 κιλά (550 λίβρες)». Το πρωτότυπο, με το όνομα Seraph, ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση στο αεροδρόμιο Llanbedr στην Ουαλία στις 22 Αυγούστου 2019.

Στις 26 Αυγούστου 2020 η Vertical αποκάλυψε το νέο της αεροσκάφος της, το VA-X4. Το αεροσκάφος είναι πολύ κομψό, έχει μοντέρνο σχεδιασμό και χωράει πέντε άτομα (έναν πιλότο και τέσσερις επιβάτες). Μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 320 km/h (200 mph), έχει αυτονομία 161 km (100 μίλια), ξεχωριστό χώρο αποσκευών, χώρο για αποσκευές δίπλα σε κάθε κάθισμα, έχει δώδεκα έλικες, ψηλό φτερό, ουρά V, έχει αναδιπλούμενο τρίκυκλο τροχοφόρο σύστημα προσγείωσης, είναι 100% ηλεκτρικό και υποστηρίζεται ότι είναι 100 φορές πιο αθόρυβο και ασφαλέστερο από ένα ελικόπτερο.

  • Η Vertical σχεδιάζει να πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση αυτού του αεροταξί φέτος. Η πιστοποίηση, σύμφωνα με ανακοίνωση της American Airlines, θα μπορούσε να έρθει το 2024.

Το VA-X4 αναμένεται να είναι πιστοποιημένο με τα ίδια πρότυπα με τα μεγάλα εμπορικά αεροσκάφη και επομένως αναμένεται να είναι 100 φορές ασφαλέστερο από ένα ελικόπτερο. Η Vertical σκοπεύει να πιστοποιήσει το VA-X4 στα πρότυπα του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) – τα πιο αυστηρά παγκόσμια πρότυπα – προκειμένου να ξεκλειδώσει ένα μεγάλο TAM του Urban Air Mobility ύψους 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων έως το 2040, με ανοδικό TAM 9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2050.

Η Vertical συνεργάζεται με την American Airlines, την Avolon, τη Rolls-Royce, τη Honeywell και την M12 της Microsoft και ενώ έχουν επενδύσει στην εταιρία. Στους συνεργάτες συμπεριλαμβάνονται και οι GKN Aerospace και Solvay.

Η συνεργασία της Vertical με την American Airlines, την Avolon και τη Virgin Atlantic θα έχει μελλοντικές πωλήσεις με προπαραγγελίες έως και 1000 αεροσκαφών eVTOL, υπό όρους, για έως και 4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η American συμφώνησε να προπαραγγείλει έως και 250 αεροσκάφη, αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Έχει επίσης τη δυνατότητα να παραγγείλει επιπλέον 100 αεροσκάφη.
Η Avolon συμφώνησε να προπαραγγείλει έως και 310 αεροσκάφη με δυνατότητα επιλογής για άλλα 190 για 2 δισεκατομμύρια δολάρια και η Virgin Atlantic έχει τη δυνατότητα να αγοράσει από 50 έως 150 αεροσκάφη.

Επιπλέον, όλα τα μέρη θα συνεργαστούν για την ταχεία πιστοποίηση και ανάπτυξη αεροσκαφών σε εμπορικές επιχειρήσεις. Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, η American Airlines αναμένει να συνεργαστεί με την Vertical για τις μεταφορές επιβατών και την ανάπτυξη υποδομών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Virgin Atlantic και η Vertical αναμένουν να συνεργαστούν για να εξερευνήσουν την κοινή επιχείρηση έναρξης ενός δικτύου eVTOL μικρών αποστάσεων με την επωνυμία Virgin Atlantic, συμπεριλαμβανομένων λειτουργιών και ανάπτυξης υποδομών.

  • Στις 22 Σεπτεμβρίου 2021 η Vertical Aerospace, ανακοίνωσε ότι η Marubeni Corporation, ένας κορυφαίος ιαπωνικός όμιλος ολοκληρωμένων εμπορικών και επενδυτικών επιχειρήσεων συμφώνησε σε προπαραγγελία, υπό όρους, έως και 200 αεροσκάφη.
Το VX-X4 eVTOL της Vertical Aerospace πάνω από τον ιαπωνικό ορίζοντα

Οι συνολικές προπαραγγελίες για το VA-X4, περιλαμβάνουν τις Virgin Atlantic, American Airlines, JAL, Bristow Group, Gol, Marubeni και Iberojet, πλέον έχουν φθάσει έως και 1.350 μονάδων για περίπου 5,4 δισ. δολάρια.

Τα τελευταία πέντε χρόνια, η Vertical έχει επικεντρωθεί στην οικοδόμηση μιας έμπειρης και ικανής ομάδας στον κλάδο του eVTOL που έχει πάνω από 1.200 συνδυασμένα χρόνια εμπειρίας και έχει πιστοποιήσει και υποστηρίξει πάνω από 30 διαφορετικά πολιτικά και στρατιωτικά αεροσκάφη και συστήματα πρόωσης. Σε αυτή την ομάδα συμπεριλαμβάνονται:

  • Michael Cervenka, πρώην επικεφαλής των μελλοντικών τεχνολογιών στη Rolls-Royce
  • Eric Samson, πρώην Αντιπρόεδρος Μηχανικός και Αρχιμηχανικός της General Dynamics
  • Tim Williams, πρώην Αρχιμηχανικός της Rolls-Royce
  • Madhu Bhabuta, πρώην Chief Technology Officer του Υπουργείου Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου
  • Ο Δρ. Limhi Somerville , πρώην Τεχνικός Διευθυντής της Jaguar Land Rover, υπεύθυνος για την εγκατάσταση κυψελών, τη λειτουργική ασφάλεια της μπαταρίας και την προηγμένη ανάπτυξη κυττάρων
  • Paul Harper, πρώην επικεφαλής μηχανικός πτητικής ικανότητας του Ηνωμένου Βασιλείου στην Airbus, και
  • Eduardo Dominguez , πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Urban Mobility της Airbus.
  • Σύμφωνα με τη διοίκηση της Vertical η εταιρεία θα είναι σε θέση να επιτύχει κερδοφορία και θετικές ταμειακές ροές με ετήσιες πωλήσεις περίπου 100 αεροσκαφών.

Η διοίκηση της Vertical Aerospace έχει ανακοινώσει ότι η παραγωγή του αεροσκάφους θα ξεκινήσει το 2024 και προβλέπει έσοδα 192 εκατομμύρια, τα οποία θα ανέλθουν το 2025 σε 931 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2026 θα εκτιναχθούν στα 3,566 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα EBITDA καθίστανται θετικά, σύμφωνα με τη διοίκηση, το 2025 και θα ανέλθουν σε 270 εκατομμύρια, ενώ το 2026 υπολογίζονται σε 1,357 δισεκατομμύρια δολάρια.

  • Κίνδυνοι

Η Vertical Aerospace, προς το παρόν, είναι μια άκρως κερδοσκοπική επένδυση, παρόλο που η ιδέα των αεροπορικών ταξιδιών eVtol είναι πιθανότατα ελκυστική για πολλούς καταναλωτές, ειδικά εκείνους που συχνά βρίσκονται κολλημένοι στην κίνηση. Οι αναλυτές της Booz Allen Hamilton πιστεύουν ότι η αγορά Urban Air Mobility των ΗΠΑ θα φτάσει τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα χρόνια.

Οι προβλέψεις της διοίκησης ίσως να είναι ιδιαίτερα φιλόδοξες και ενθουσιώδεις.

Οι επενδυτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις προβλέψεις της διοίκησης της Vertical, καθώς είναι σύνηθες φαινόμενο, οι προβλέψεις των spacs, να είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξες, ειδικά όταν αυτές γίνονται στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων.

H Vertical Aerospace θα έχει έντονο ανταγωνισμό στον χώρο των eVTOL. Άμεσοι ανταγωνιστές θα είναι η Joby Aviation, η Lilium και η Archer  …. τρεις νέες εταιρίες που σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στη μεταφορά επιβατών και οχημάτων μέσω αεροσκαφών κάθετης απογείωσης. Τόσο η Joby, όσο και η Lilium με την Archer πρόσφατα δημοσιοποιήθηκαν μέσω spacs, όπως και η Vertical.

Θα πρέπει να προσεχθεί ότι κάποιες εταιρείες των eVTOL θα αποτύχουν και ίσως να μην μπορέσουν να κατασκευάσουν το αεροσκάφος που υπόσχονται.

  • Η αγορά eVTOL ενδέχεται να μην συνεχίσει να αναπτύσσεται ή τα αεροσκάφη eVTOL ενδέχεται να μην υιοθετηθούν από την αγορά μεταφορών. 
  • Τα αεροσκάφη eVTOL ενδέχεται να μην πιστοποιηθούν από τις αρχές μεταφοράς και αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένου του EASA ή του FAA. 
  • Το αεροσκάφος της Vertical ενδέχεται να μην προσφέρει την αναμενόμενη μείωση του λειτουργικού κόστους ή την εξοικονόμηση χρόνου που αναμένει η εταιρεία.

 Η βιομηχανία eVTOL είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και χρειάζεται μεγάλη προσοχή αυτή τη στιγμή.

  • Mε την υπογραφή του… αμερικάνου

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

  • Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

  • Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.