Wall Street – Momentus Space, με την υπογραφή του… αμερικάνου (Σάββατο 20.2.2021)

Momentus Space …. εδώ …. 

Διαπραγματεύεται στο Nasdaq με τον κωδικό SRAC … εδώ …. και μετά τη συγχώνευση το ticker θα είναι MNTS
Αριθμός μετοχών : 151,2 εκατομμύρια μετοχές (όταν εισαχθεί στο Nasdaq)
Presentation Momentus … εδώ …

Το SPAC του SRAC
Στις 28 Μαΐου 2019 ιδρύεται η εταιρεία Stable Road Acquisition Corp. Εκδόθηκαν για τον χορηγό 4.312.500 κοινές μετοχές κατηγορίας Β …. έτσι δημιουργήθηκε το Spac – SRAC.
Τα Μερίδια Κατηγορίας Β θα μετατραπούν αυτόματα σε κοινές μετοχές Κατηγορίας Α την πρώτη ημέρα μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης του Spac με την εταιρεία που θα επιλεγεί.

Στις 13 Νοεμβρίου 2019, η εταιρεία ολοκλήρωσε την αρχική δημόσια προσφορά, όπου εκδόθηκαν 17.795.000 μετοχές, στα 10 δολάρια, δημιουργώντας ακαθάριστα έσοδα 177.950.000 δολάρια.

Η εταιρεία SPAC – SRAC εισάγεται στον Nasdaq, παράλληλα κάθε αρχική μονάδα εδικαιούτο και ένα δεύτερο ενός εξαγοράσιμου εντάλματος. Κάθε ένταλμα (WARRANT) δίνει στον κάτοχο του την δυνατότητα να αγοράσει μία κοινή μετοχή σε τιμή άσκησης 11,50 δολάρια ανά μετοχή.

Η συμφωνία συγχώνευσης με την Momentus
Την 7 Οκτωβρίου 2020 το spac SRAC, σύνηψε οριστική συμφωνία για να συγχωνευτεί με την εταιρεία Momentus.

Η Momentus θα συγκεντρώσει καθαρά 313 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά, μέσω του συνδυασμού των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως δεσμευμένου PIPE ύψους 175.000.000 δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων επενδύσεων από ιδιώτες επενδυτές ανάπτυξης μετοχών, οικογενειακά γραφεία και επιλεγμένους δημόσιους θεσμικούς επενδυτές ανώτερης βαθμίδας.


Η συνδυασμένη εταιρεία θα παραμείνει εισηγμένη στο Nasdaq με το νέο σύμβολο “MNTS
Η κεφαλαιοποίηση της Momentus, με την τιμή της μετοχής στα 20 δολάρια, θα ανέρχεται σε 3,024 δισεκατομμύρια δολάρια.

Υποθέτοντας ότι κανένας μέτοχος του SRAQ δεν ασκήσει τα δικαιώματα εξαγοράς του, η ιδιοκτησία της συνδυασμένης εταιρείας αμέσως μετά τη συγχώνευση θα αποτελείται από τους τρέχοντες κατόχους μετοχών της Momentus (75%), τους μετόχους του SRAC (11%), τον χορηγό του SRAC (2%) και τους επενδυτές PIPE (12%).


Η επόμενη βιομηχανική επανάσταση είναι ακριβώς από πάνω μας, στον ουρανό. Οι ευκαιρίες ανάπτυξης που προσφέρονται από διαστημικές εφαρμογές είναι σχεδόν άπειρες και είμαστε στην αρχή όλων αυτών. Το τρέχον μέγεθος της παγκόσμιας διαστημικής οικονομίας αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 415 δισεκατομμύρια δολάρια σε 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, αυξάνοντας τη ζήτηση για υπηρεσίες μεταφοράς και υποδομής στο διάστημα.

Η Momentus Inc. είναι μια εμπορική διαστημική εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς και υποδομής στο διάστημα. Η Momentus ουσιαστικά είναι μια εταιρεία ρυμούλκησης στο διάστημα, καθώς παρέχει υπηρεσίες, όπως μετακίνησης των δορυφόρων πίσω στις προβλεπόμενες τροχιές τους και  απομάκρυνσης των διαστημικών συντριμμιών.

Η Momentus ουσιαστικά είναι μια εταιρεία ”τελευταίου μιλίου” στο διάστημα καθώς σκοπό έχει να παρέχει υπηρεσίες υποδομής που είναι απαραίτητες για την εισαγωγή της επόμενης εποχής στο διάστημα. Με τη διαστημική μεταφορά ως βασική υπηρεσία, η Momentus είναι σε καλή θέση για να αντιμετωπίσει την ανάγκη για υπηρεσίες μεταφοράς και υποδομής στο διάστημα. 

Η Momentus αναπτύσσει δυνατότητες για την παροχή κρίσιμων υπηρεσιών υποδομής όπως … μεταφορά στο διάστημα, δορυφόρος ως υπηρεσία και υπηρεσίες σε τροχιά, παράδοση δορυφορικών φορτίων τελευταίου μιλίου, φιλοξενία ωφέλιμου φορτίου και εξυπηρέτηση σε τροχιά. Με άλλα λόγια, η Momentus θέλει να κάνει τις διαστημικές αποστολές όσο το δυνατόν πιο εύκολες.
Με την κατάρρευση του κόστους της εκτόξευσης των πυραύλων, είναι πλέον πιο εύκολο από ποτέ να τεθεί ένας δορυφόρος σε μια κοινή τροχιά, αλλά και να εξυπηρετηθεί.

Τροχιές δορυφόρων

  • Low Earth Orbit (LEO) : χαμηλές τροχιές με υψόμετρα κάτω από 2.000 km από την επιφάνεια της θάλασσας.
  • Medium Earth Orbit (MEO) : μεσαίες τροχιές που κυμαίνονται σε υψόμετρο από 2.000 χλμ. έως ακριβώς κάτω από τη γεωστατική τροχιά των 35.786 χιλιομέτρων.
  • High Earth Orbit (ΗΕΟ) : τροχιές πάνω από το υψόμετρο της γεωστατικής τροχιάς των 35.786 km.
  • Geostationary orbit (GEO)  : είναι μια κυκλική τροχιά ύψους 35.786 χιλιομέτρων πάνω από τον Ισημερινό και ακολουθεί την κατεύθυνση της περιστροφής της Γης.

Η Momentus ανέπτυξε το πρώτο της όχημα μεταφοράς και εξυπηρέτησης, το Vigoride, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των πελατών στη χαμηλή τροχιά LEO (Low Earth Orbit), παρέχοντας μικρούς δορυφόρους έως 750 κιλά σε ακριβείς προορισμούς και αναμένει να παρέχει φιλοξενούμενες υπηρεσίες ωφέλιμου φορτίου και υπηρεσίες σε τροχιά. Η εταιρεία σχεδίαζε να λανσάρει το πρώτο της όχημα Vigoride τον Δεκέμβριο του 2020 και ακόμη τέσσερα έως πέντε Vigorides το 2021.

Η εταιρεία αναπτύσσει δύο μεγαλύτερα, πιο ικανά οχήματα στα αναπτυξιακά της σχέδια. Το Ardoride το 2022 και το Fervoride το 2024 με στόχο την εξυπηρέτηση σε όλες τις τροχιές έως και τη γεωσυγχρονική τροχιά και ακόμη και τη σεληνιακή τροχιά. Με το Andoride το project της εταιρείας είναι να διαχειρίζεται ωφέλιμα φορτία έως και 4.000 κιλά.

Για να επεκτείνει τις δυνατότητες των γιγαντιαίων πυραύλων όπως το SpaceX’s Starship και το Blue Origin’s New Glenn, η εταιρεία κατασκευάζει το μεγαλύτερο όχημα της μέχρι σήμερα το Fervoride, το οποίο η Εταιρεία αναμένει ότι θα είναι σε θέση να παραδώσει έως και 20 τόνους φορτίου οπουδήποτε από τη Χαμηλή Γήινη Τροχιά στη Γεωσυγχρονική Τροχιά και στο βαθύ διάστημα. Το Fervoride αναμένεται να αποτελέσει μονοπάτι για την αναζήτηση και χρήση διαστημικών πόρων, όπως το νερό από τη Σελήνη και τους αστεροειδείς και μια τεχνολογία που επιτρέπει τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για το φεγγάρι όπως η παραγωγή ηλιακής ενέργειας στο διάστημα.

Αρχικά η εκτόξευση του Vigoride είχε προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο του 2020. Κατόπιν η ημερομηνία αυτή άλλαξε για τον Ιανουάριο του 2021. Ωστόσο η εκτόξευση αναβλήθηκε για μεταγενέστερο χρόνο εντός του 2021.
Η αρχική αλλαγή στο πρόγραμμά της εταιρείας οφείλεται σε λόγους που δεν σχετίζονται άμεσα με την Momentus. Η πιο πρόσφατη αλλαγή προέκυψε ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης της έγκρισης από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) για το διαστημικό σκάφος της Momentus. Η FAA δεν εξέφρασε δικές της συγκεκριμένες ανησυχίες, αλλά ανέφερε ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί η διυπηρεσιακή επισκόπηση του ωφέλιμου φορτίου της Momentus.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Momentus παραιτήθηκε σε μια προσπάθεια να ξεπεραστούν οι ανησυχίες της κυβέρνησης των ΗΠΑ σχετικά με τον ξένο έλεγχο της εταιρείας.
Η Momentus ανακοίνωσε στις 25 Ιανουαρίου ότι ο Μιχαήλ Κοκορίχ παραιτήθηκε από διευθύνων σύμβουλος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας. Θα αντικατασταθεί προσωρινά από τον Dawn Harms, πρώην στέλεχος της Boeing που εντάχθηκε στη Momentus ως διευθύνων σύμβουλος εσόδων τον Νοέμβριο του 2019.

Σήμερα στη Momentus περίπου το 74% ανήκει σε μετόχους από τις ΗΠΑ και αυτή η πλειοψηφία των ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 84% μετά τη συγχώνευση της εταιρείας με τη Stable Road. Αυτή η συγχώνευση πρόκειται να κλείσει το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Η εταιρεία σημείωσε ότι η καθυστέρηση της κυκλοφορίας του Vigoride που είχε προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο δεν θα επηρεάσει τις άλλες εκκινήσεις που έχουν προγραμματιστεί με τη SpaceX για τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Momentus o αριθμός των εκτοξεύσεων που έχουν προγραμματιστεί εντός του 2021 δεν άλλαξαν. Ως εκ τούτου, δεν αναμένει αλλαγές στα συνολικά έσοδα που προβλέπονται για το 2021.
Έτσι και αλλιώς αυτή η καθυστέρηση δεν σημαίνε και πολλά, καθώς η διοίκηση υπόσχεται έσοδα μόνο 20 εκατομμύρια δολάρια για το 2021.

Ωστόσο για το 2022 η διοίκηση της Momentus υπόσχεται επίτευξη εσόδων 152 εκατομμυρίων δολαρίων, που θα φτάσουν στα 598 εκατομμύρια δολάρια το 2023 και θα εκτιναχθούν σε 1,2 και 1,96 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και 2025 αντίστοιχα.

Η Momentus έχει συγκεντρώσει επιχειρηματική και ιδιωτική χρηματοδότηση από αξιοσημείωτους επενδυτές, όπως το Prime Movers Lab, το Y Combinator, το Tribe Capital, το Πανεπιστήμιο του Wyoming Foundation, το Lerner Enterprise, τον Tony Robbins, το ταμείο του Joe Montana’s liquid2VC ….

Στους πελάτες της Momentus περιλαμβάνονται φορείς εκμετάλλευσης δορυφόρων, κατασκευαστές δορυφόρων, πάροχοι εκτόξευσης, όπως η Lockheed Martin και κυβερνητικές υπηρεσίες όπως η NASA. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2020 η Momentus είχε συμβόλαια με διάφορους πελάτες που  αναλογούσαν σε 90 εκατομμύρια δολάρια σε δυνητικά έσοδα τα επόμενα χρόνια.

Ο κλάδος της αεροδιαστημικής είναι το επόμενο μεγάλο ”στοίχημα” της αγοράς μετά την ηλεκτροκίνηση. Ως μια μικρή απόδειξη αυτού του ισχυρισμού αποτελεί και το Ark Invest της Cathie Wood που ανακοίνωσε το σχεδιασμό να ξεκινήσει ένα νέο αμοιβαίο κεφάλαιο (ETF) με επίκεντρο το διάστημα.
Ωστόσο πρέπει να είναι ξεκάθαρο, ότι τόσο στον κλάδο της Αεροδιαστημικής όσο και στα EVs κάποιες εταιρείες ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ!! Κάποιες άλλες, όσες πετύχουν, θα αποφέρουν υψηλότατες υπεραποδόσεις σε όσους επενδυτές στοχεύσαν σωστά.

Με την τιμή της μετοχής στα 20 δολάρια και μετά την ενοποίηση η Momentus θα αποτιμάται 3,024 δισεκατομμύρια δολάρια, που αντιστοιχούν :

  • 0,74 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα, των 4,035 δισεκατομμυρίων δολαρίων, του 2027.
  • 1,01 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα, των 2,987 δισεκατομμυρίων δολαρίων, του 2026.
  • 1,54 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα, των 1,96 δισεκατομμυρίων δολαρίων, του 2025.
  • 2,52 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα, των 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, του 2024.
  • 5,05 φορές τα εκτιμώμενα έσοδα, των 598 εκατομμυρίων δολαρίων, του 2023.

και σε σχέση με τα EBITDA

  • 1,23 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2027.
  • 1,62 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2026.
  • 2,52 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2025. 
  • 7,39 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2024.
  • 28,26 φορές τα εκτιμώμενα EBITDA του 2023

Mε την υπογραφή του… αμερικάνου


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

  • Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

  • Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.