Wall Street, με την υπογραφή του… αμερικάνου (Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020)

ΑΥRΟ  …. εδώ ….
Διαπραγματεύεται στο Nasdaq … εδώ … με τον κωδικό AYRO
Αριθμός συνολικών μετοχών : 19,638 εκατ. μετοχές
29 Μαίου 2020 : Συγχώνευση με τη Drop Car και έναρξη διαπραγμάτευσης στο Nasdaq

  • Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κυριαρχείται από την Tesla και απο μια σειρά άλλων μεγάλων εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας.
  • Πρόσφατα εισήχθη στο Nasdaq η εταιρεία Nikola Motor Company η οποία θα δραστηριοποιηθεί στα ηλεκτρικά φορτηγά. Η τιμή εισαγωγής της ήταν 35 δολάρια και η αποτίμησή της ανερχόταν σε περίπου 12 δισεκατομμύρια δολάρια. Με την εισαγωγή της στον Nasdaq η μετοχή της Nikola εκτινάχθηκε φτάνοντας στο υψηλό των 70 δολαρίων ανά μετοχή. Σήμερα βρίσκεται πέριξ των 50 δολαρίων. Παρόλο που η Νikola ακόμη δεν έχει προβεί σε πωλήσεις οι επενδυτές ζητούν να επενδύσουν σε εταιρείες του χώρου των ηλεκτρικών οχημάτων …

Κεφαλαιοποίησεις εταιρειών ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Tesla 278,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Nikola 17,6 δισεκατομμύρια δολάρια
NIO 13,1 δισεκατομμύρια δολάρια
SPAQ 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια
SOLO 215 εκατομμύρια δολάρια
FUV 175 εκατομμύρια δολάρια

Όμως, πρόσφατα, την ίδια χρονική περίοδο που η Nikola έκανε εισαγωγή στον Nasdaq, μια άλλη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων μέσω συγχώνευσης ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στον Nasdaq. Δραστηριοποιείται σε ένα ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) που πολύ λίγοι επενδυτές γνωρίζουν σήμερα…


Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, στο σύνολό της, επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά προς καταναλωτικά οχήματα, αλλά αγνοεί μια τεράστια αγορά ανθρώπων… που θέλουν όλα τα οφέλη των EV, αλλά δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά (ή δεν χρειάζονται) τα ακριβά χαρακτηριστικά άνεσης και πολυτέλειας που χρεώνονται στο κόστος των τυπικών ηλεκτρικών οχημάτων.  

Εκεί, λοιπόν, υπάρχει ένα μεγάλο κενό που πρέπει να καλυφθεί. 

Αντί οι εταιρείες ηλεκτρικού αυτοκινήτου να προσπαθούν να ανταγωνιστούν τη Tesla, θα ήταν σοφότερο να διαταράξουν τη βιομηχανία EV στοχεύοντας στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλής ταχύτητας (LSEV) που εκτιμάται ότι, μέχρι το 2026, οι πωλήσεις σε αυτή την αγορά θα ξεπεράσουν, ετησίως, τα 23,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα ηλεκτρικά οχήματα χαμηλής ταχύτητας παρέχουν μια πολύ απαραίτητη λύση για ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, πανεπιστημιουπόλεις, αγροτικές περιοχές, ακόμη και σε κρατικές και δημοτικές διοικήσεις που αναζητούν απεγνωσμένα βιώσιμες, προσιτές και αποτελεσματικές λύσεις μεταφοράς.

Μέσα στα επόμενα χρόνια, πάνω από το 20% όλων των οχημάτων παγκοσμίως θα είναι πιθανώς ηλεκτρικά οχήματα, Σε βάθος χρόνου όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά.
Ένας κλάδος της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) που θα σημειώσει υπερ-ανάπτυξη είναι τα ηλεκτρικά οχήματα χαμηλής ταχύτητας ή LSEV. Αυτά είναι τρίκυκλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα γκολφ, ηλεκτρονικά σκούτερ, ηλεκτρικά EV πανεπιστημίου ….

Σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχουν περίπου 40.000 γήπεδα γκολφ, πάνω από 25.000 πανεπιστήμια, πάνω από 200.000 ξενοδοχεία, σχεδόν 18.000 αεροδρόμια, και αμέτρητες εταιρικές πανεπιστημιουπόλεις, πυροσβεστικοί σταθμοί, γήπεδα εκδηλώσεων.
Σε όλους αυτούς τους χώρους χρησιμοποιούν μικρά, ειδικά κατασκευασμένα οχήματα – όπως αυτοκινητάκια γκολφ ή φορτηγά τροφίμων – που σημαίνει ότι υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες μικρά οχήματα στον κόσμο. Τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο σήμερα.
Αυτά τα οχήματα θα μετατραπούν σε ηλεκτρικά την επόμενη δεκαετία, καθώς τα ιδρύματα προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα και να μειώσουν το κόστος των καυσίμων.
Έτσι, τα επόμενα χρόνια, οι εταιρείες EV θα πουλήσουν εκατοντάδες χιλιάδες LSEV σε γήπεδα γκολφ, πανεπιστήμια, ξενοδοχεία, αεροδρόμια, εταιρείες, στάδια, κ.ο.κ.

Η ανάπτυξη των LSEV θα είναι τεράστια. Υπολογίζεται πως, ετησίως, η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλής ταχύτητας μπορεί να φθάσει τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια.

 

Η AYRO, με έδρα το Τέξας, ιδρύθηκε το 2017 από επιχειρηματίες, επενδυτές και στελέχη με σκοπό να δημιουργήσουν βιώσιμες αστικές ηλεκτρικές λύσεις οχημάτων για Campus Management, Last Mile Delivery, Urban Commuting και Closed Campus Transport.

Η AYRO σχεδιάζει και παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλής ταχύτητας, χωρίς εκπομπών αερίων, για χρήση σε αστικές και μικρές αγορές. Με δυνατότητα κάλυψης ενός ευρέος φάσματος εμπορικών και καταναλωτικών απαιτήσεων, τα οχήματα της AYRO φιλοδοξούν να γίνουν οι αναδυόμενοι ηγέτες της αγοράς που δραστηριοποιούνται.

Εισαγωγή στον Nasdaq

Στις 19 Δεκεμβρίου 2019, υπογράφηκε ένα Συμφωνητικό και Σχέδιο Συγχώνευσης και Αναδιοργάνωσης μεταξύ της ABC Merger Sub και της AYRO, σύμφωνα με το οποίο, μεταξύ άλλων, και υπό την επιφύλαξη της ικανοποίησης ή παραίτησης από τους όρους που καθορίζονται στη συμφωνία συγχώνευσης, η Merger Sub θα συγχωνευθεί με την AYRO .
Η συγχώνευση ολοκληρώθηκε στις 28 Μαίου 2020

17 Ιουνίου 2020
Η AYRO, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες με διάφορους θεσμικούς και διαπιστευμένους επενδυτές για την αγορά και πώληση 2.200.000 μετοχών της κοινής μετοχής της Εταιρείας, σε τιμή αγοράς 2,50 δολάρια ανά μετοχή, σε μια εγγεγραμμένη άμεση προσφορά.
Στο ταμείο της εταιρείας εισρέουν 5,5 εκατ. δολάρια.

6 Ιουλίου 2020
Η AYRO, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες με διάφορους θεσμικούς και διαπιστευμένους επενδυτές για την αγορά και πώληση 3.157.895 μετοχών της κοινής μετοχής της Εταιρείας, σε τιμή αγοράς 4,75 δολάρια ανά μετοχή, σε μια εγγεγραμμένη άμεση προσφορά.
Στο ταμείο της εταιρείας εισρέουν 15 εκατ. δολάρια.

6 Ιουλίου 2020
Η AYRO ολοκληρώνει την επέκταση του εργοστασίου της. Πλέον έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει έως και 600 ηλεκτρικά οχήματα το μήνα. Η ικανότητα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται 200%.

Η επέκταση περιλαμβάνει νέες γραμμές συναρμολόγησης και πρόσθετες εγκαταστάσεις μηχανικής και ανάπτυξης προϊόντων για να φιλοξενήσει νέο προσωπικό στη τεχνολογία μπαταριών, στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, στην αλυσίδα εφοδιασμού και σε άλλες υπηρεσίες και εφαρμογές.
Η προηγούμενη εγκατάσταση ήταν ικανή να παράγει έως και 200 οχήματα το μήνα.

H εταιρεία AYRO έχει δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαμηλής ταχύτητας (LSEV).

  • To AYRO 411 ταξινομείται ως οδικό νόμιμο όχημα χαμηλής ταχύτητας (“LSV”), είναι ένα τετράτροχο μηχανοκίνητο όχημα, που μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως 40 Km/ώρα. Μοιάζει με τα μικρά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται σε αγώνες γκόλφ.

Το λειτουργικό κόστος AYRO 411, εκτιμάται πως είναι περίπου 50% χαμηλότερο ετησίως σε σύγκριση με παρόμοια μεγέθη φορτηγάκια με βενζίνη.

Το μοντέλο 411 είναι ένα ελαφρύ, πλήρως ηλεκτρικό ”φορτηγάκι”, το οποίο πωλείται επί του παρόντος στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό.

H ΑΥΡΟ έχει πετύχει μια στρατηγική συνεργασία με την Club Car – θυγατρική του ομίλου Ingersoll Rand, έναν από τους κορυφαίους προμηθευτές ”αυτοκινήτων” γκολφ και μικρών οχημάτων γκολφ σε γήπεδα γκολφ και σε πανεπιστήμια.
Χάρη σε αυτήν τη συνεργασία, το AYRO’s Club Car 411 προωθείται μέσω του εκτεταμένου και καθιερωμένου παγκόσμιου δικτύου διανομής του Club Car.
Συνεπώς, τα επόμενα χρόνια, το AYRO’s Club Car 411 θα μπορούσε να έχει αρκετά μεγάλα συμβόλαια με πανεπιστήμια, γήπεδα γκολφ και ξενοδοχειακές μονάδες καθώς οι οργανισμοί αυτοί συμμετέχουν στο κύμα ηλεκτροκίνησης μικρών οχημάτων.

Κερδίζοντας αυτά τα συμβόλαια θα μπορέσει η AYRO να αναπτύξει το εμπορικό σήμα και τη φήμη της ως κορυφαίου προμηθευτή LSEV από την αρχή της επανάστασης του LSEV.
Στη συνέχεια, η διοίκηση μπορεί να στηριχθεί στην επωνυμία της εταιρείας για να αυξήσει αποτελεσματικότερα το ενδιαφέρον και να πουλήσει τα οχήματά της AYRO 311 σε εστιατόρια που θέλουν να δημιουργήσουν τα δικά τους δίκτυα παράδοσης, καθώς οι πλατφόρμες παράδοσης φαγητού όπως το GrubHub ”τρώνε” τα κέρδη από τα εστιατόρια που σε πολλές περιπτώσεις, φθάνουν και στο 30% .

  • Το AYRO 311 είναι ένα ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα δρόμου με τρεις τροχούς και η μέγιστη ταχύτητα του είναι 80 χιλιόμετρα ανά ώρα. Διαθέτει τυπικά χειριστήρια αυτοκινήτων και δεν απαιτεί ειδικές άδειες ή όρους για την οδήγηση του. Όπως και το AYRO 411, έχει εμβέλεια έως και 80 χιλιόμετρα, έχει μηδενικές εκπομπές αερίων και η δυνατότητα επαναφόρτισης του είναι από έξι έως οκτώ ώρες. Το κόστος λειτουργίας του εκτιμάται ότι είναι περίπου 50% χαμηλότερο, ανά έτος, σε σύγκριση με οχήματα που λειτουργούν με αέριο.

Το 311 είναι ένα μοντέλο για τους καταναλωτές που επιτρέπει στους οδηγούς να διασχίζουν χώρους που προηγουμένως δεν ήταν προσβάσιμοι από οχήματα. Αυτό το καθιστά ιδανικό όχι μόνο για πανεπιστημιουπόλεις και τοπικές κοινότητες, αλλά και για μια αγορά που χρειάζεται τέτοια μικρά αυτοκίνητα …. όπως είναι οι παραδόσεις εστιατορίων.

Η Morgan Stanley προβλέπει ότι, εντός της επόμενης δεκαετίας, περισσότερο από το 40% των πωλήσεων εστιατορίων θα πραγματοποιείται μέσω παραδόσεων.

Σήμερα οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν και πιθανότατα χρησιμοποιούν υπηρεσίες παράδοσης τρίτων όπως GrubHub, Doordash ή UberEats για να παραγγείλουν φαγητό στο σπίτι τους. Αλλά αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν για αυτές τις υπηρεσίες παράδοσης είναι ότι περικόπτονται στα κέρδη των συμμετεχόντων εστιατορίων έως και 30%, γεγονός που αναγκάζει τις μάρκες εστιατορίων να επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στους στόλους των οχημάτων τους.

Αυτό δίνει μια τεράστια ευκαιρία στην AYRO και στο προσαρμοσμένο μοντέλο της 311 να καλύψει μια αυξανόμενη ανάγκη στην αγορά παράδοσης τροφίμων, καθώς πολλές επωνυμίες σε εθνικό επίπεδο επενδύουν σε οχήματα που λειτουργούν με φυσικό αέριο.

Παγκόσμια αγορά LSEV

Το 2017, η παγκόσμια αγορά LSEV εκτιμήθηκε σε περίπου 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Allied Market Research και οι παγκόσμιες πωλήσεις LSEV συνέχισαν να αυξάνονται.
Σύμφωνα με την έρευνα που διενεργήθηκε για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλής ταχύτητας, προβλέπεται πως για τα επόμενα πέντε χρόνια, η αγορά LSEV αναμένεται να καταγράψει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,8% ως προς τα έσοδα και το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς να αναμένεται να φτάσει τα 8,87 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024, από 4,79 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019.

Ωστόσο μερίδα ερευνών και αναλύσεων προβλέπουν πως οι πωλήσεις στην αγορά LSEV θα ξεπεράσουν τα 24 δισεκατομμύρια έως το τέλος της δεκαετίας.

Ένα πρόσφατο νομοσχέδιο του Νιου Τζέρσεϋ στοχεύει να έχει 330.000 ηλεκτρικά οχήματα σε κρατικούς δρόμους έως τα τέλη του 2024 και συνολικά 2 εκατομμύρια μέχρι το 2035. Για να διευκολυνθεί ο στόχος αυτός, ζητάει από το κράτος να έχει 400 σταθμούς γρήγορης φόρτισης και άλλους 1.000 σταθμούς αργής φόρτισης, έως το 2025. 30% όλων των διαμερισμάτων, κατοικιών και αρχοντικών στο Νιου Τζέρσεϊ θα πρέπει να έχουν φορτιστές έως το 2030, ενώ το ήμισυ όλων των ξενοδοχείων franchise θα χρειαζόταν να έχει φορτιστές έως το 2050.

Επί του παρόντος, πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αρνητικά περιθώρια μεικτού κέρδους. Ωστόσο, οι ιδιόκτητες μέθοδοι παραγωγής της AYRO μπορούν να παράγουν και να πετύχουν μεικτό περιθώριο κέρδους 20% στο φορτηγό Club Car 411 και άνω του 30% στο μοντέλο ΑΥRΟ 311. Αυτά τα περιθώρια αναμένεται να αυξηθούν καθώς ο όγκος παραγωγής αυξάνεται και τα νέα κανάλια διανομής ολοκληρώνονται.

Το μοντέλο AYRO 311 θα πωλείται 9.999 δολάρια, ενώ τα αντίστοιχα τρίτροχα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα των ανταγωνιστών Arcimoto (FUV) και Electrameccanica Vehicles (SOLO)   πουλιούνται 19.900 και 15.888 δολάρια αντίστοιχα.

Η AYRO δεν έχει κάνει τίποτα ακόμη, καθώς οι πωλήσεις της είναι σχεδόν μηδενικές, κάτι το οποίο παρατηρείται και στους δύο βασικούς ανταγωνιστές της FUV και SOLO.

Η AYRO βρίσκεται στο επίκεντρο της μετάβασης πώλησης μερικών LSEV το 2019, στην πιθανή πώληση δεκάδων χιλιάδων αυτών των οχημάτων ετησίως κατά τα επόμενα χρόνια.

Θα μπορούσε η AYRO μελλοντικά να πουλάει 30.000 LSEV ετησίως. Με 15.000 δολάρια ανά όχημα, αυτό ισοδυναμεί με 450 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα. Τα μικτά περιθώρια στα οχήματα θα πρέπει να είναι περίπου 25% και θα εμφανίζει 112 εκατ δολάρια μεικτο΄κέρδος. Αν τα έξοδα λειτουργίας φθάσουν στο 15% τότε θα ανέρχονται σε 68 εκατ. δολάρια. Με έσοδα 450 εκατομμυρίων δολαρίων, αυτό σημαίνει κέρδη 45 εκατομμυρίων δολαρίων.

Με ένα P/E 17 θα μπορούσε η AYRO να έχει κεφαλαιοποίηση (βάσει του P/E) 765 εκατ. δολάρια

Σήμερα όμως μπορεί να κατασκευάζει μηνιαίως μόνο εώς 600 LSEV (400 θα είναι AYRO 311 και 200 AYRO 411). Άρα αν μπορεί να παρασκευάζει και να πουλάει 600Χ12 = 7200 οχήματα LSEV τότε με τιμή πώλησης 10.000 δολάρια ανά όχημα, αναμένονται ετήσιες πωλήσεις 72.000.000.

Εφόσον καταφέρει να ανεβάζει πωλήσεις και μπορεί να πετυχαίνει το στόχο της, τότε θα μπορούσε η αγορά να την αποτιμήσει 4 με 5 φορές τις πωλήσεις της και να της δώσει μια κεφαλαιοποίηση γύρω στα 300 εκατομμύρια δολάρια.


Σημερινές κεφαλαιοποιήσεις.

  • SOLO 220 εκατομ. δολάρια
  • FUV 180 εκατομ. δολάρια
  • AYRO 100 εκατομ. δολάρια


Σύμφωνα με τη διοίκηση για τους τρεις μήνες (Απρίλιο – Μάιο – Ιούνιο) που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2020 τα συνολικά έσοδά αναμένεται να κυμανθούν από 280.000 έως 300.000 δολάρια, μείωμένα σε σύγκριση με τα 396.098 δολάρια των συνολικών εσόδων για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2019. Η μείωση ήταν κυρίως λόγω καθυστερήσεων που οφείλονται στην πανδημία COVID-19. Οι καθυστερημένες παραγγελίες στις 30 Ιουνίου 2020 ήταν περίπου 525.000 δολάρια.

Η καθαρή ζημία μας αναμένεται να κυμανθεί από 1.600.000 δολάρια έως 1.800.000 δολάρια και είναι μειωμένη σε σχέση με τη ζημιά των 1.809.649 δολαρίων της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

 Η εκτιμώμενη μείωση της καθαρής ζημίας οφείλεται κυρίως στα χρηματικά έξοδα αποζημίωσης που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2019 και δεν επαναλήφθηκαν το 2020.

Τα μετρητά στις 30 Ιουνίου 2020 αναμένεται να είναι 7,9 εκατομ. δολάρια, μια αύξηση 7,3 εκατομ. δολαρίων σε σύγκριση με  τα 641.822 δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2019. Η εκτιμώμενη αύξηση των μετρητών μας στις 30 Ιουνίου 2020 σε σύγκριση με την 31η Δεκεμβρίου 2019 βασίζεται κυρίως στις χρηματοδότηση που ελήφθη σε συνδυασμό με τη συγχώνευση που έκλεισε στις 28 Μαΐου 2020 και την άμεση καταχωρισμένη προσφορά που έκλεισε στις 19 Ιουνίου 2020.

Τονίζουμε εδώ ότι η εταιρεία τον Ιούλιο 2020 έλαβε άλλη μια χρηματοδότηση ύψους 15 εκατ. δολαρίων.

Η μετοχή της AYRO δεν είναι χωρίς κινδύνους.

Είναι μια μικρή εταιρεία, με μικρό ιστορικό, που θα προσπαθήσει να αναπτυχθεί σε έναν πολύ ανταγωνιστικό χώρο. Θα χρειαστεί, μελλοντικά και άλλες ενέσεις ρευστότητας, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να πείσει την αγορά ότι τα ηλεκτρικά της οχήματα είναι ανταγωνιστικά και ποιοτικά.

 Η μικρή ρευστότητα συνεπάγεται μεγάλου κινδύνους σε περίπτωση που τα πράγματα δεν πάνε όπως έχουν προγραμματιστεί.