Wall Street, με την υπογραφή του… αμερικάνου (Δευτέρα 09 Νοεμβρίου 2020)

Wall Street, με την υπογραφή του… αμερικάνου (Δευτέρα 09 Νοεμβρίου 2020)

Velodyne Lidar …. εδώ ….

Διαπραγματεύεται στον Nasdaq με τον κωδικό VLDR … εδώ ….
Αριθμός μετοχών : 172,331 εκατομμύρια μετοχέςΠάνω από 6.000 πεζοί σκοτώνονται κάθε χρόνο σε τροχαία ατυχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τη συντριπτική πλειονότητα των θανάτων να συμβαίνουν σε σκοτεινές συνθήκες. Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι τραγωδίες, τα περισσότερα νέα οχήματα προσφέρουν προηγμένα συστήματα βοήθειας οδηγού (ADAS) εξοπλισμένα με πεζόδρομο αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (PAEB) ως βασικό ή προαιρετικό χαρακτηριστικό.Τα συστήματα PAEB παρέχουν αυτόματο φρενάρισμα των οχημάτων όταν οι πεζοί βρίσκονται στο δρόμο της διαδρομής του οχήματος και ο οδηγός δεν έχει λάβει επαρκή μέτρα για να αποφύγει επικείμενη σύγκρουση. Ωστόσο, τα τρέχοντα συστήματα που χρησιμοποιούν τεχνολογία κάμερας και ραντάρ συχνά αποτυγχάνουν να προστατεύσουν τους πεζούς σε σκοτεινές συνθήκες, σύμφωνα με ανεξάρτητες δοκιμές από την Εθνική Ένωση Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) και την Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων (AAA).

Γιαυτό το λόγο έχει προταθεί η επέκταση των μελλοντικών πρωτοκόλλων δοκιμών PAEB να συμπεριλάβουν δοκιμές που διεξάγονται σε σκοτεινές και νυχτερινές συνθήκες. Οι νέες δοκιμές θα διεξαχθούν σε λιγότερο από ένα lux φωτισμό περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας προβολείς χαμηλής δέσμης και χωρίς προβολείς. Αυτή η αλλαγή θα παρείχε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση των συστημάτων ανίχνευσης πεζών σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού που συμβαίνουν στους δρόμους.

Για να δείξει πώς θα λειτουργούσαν οι εκτεταμένες δοκιμές, περιγράφονται τα αποτελέσματα των νυχτερινών δοκιμών PAEB που διεξήγαγε η Velodyne. Οι δοκιμές αξιολόγησαν ένα σύστημα PAEB υψηλής βαθμολογίας χρησιμοποιώντας την τρέχουσα τεχνολογία βασισμένη σε κάμερα και ραντάρ και το σύστημα PAEB της Velodyne που χρησιμοποιεί αισθητήρες lidar Velodyne και λογισμικό Vella ™ . Σε αυτές τις νυχτερινές συνθήκες, η κάμερα και το σύστημα PAEB με βάση ραντάρ απέτυχαν και στα πέντε σενάρια, ενώ το σύστημα με βάση το lidar απέφυγε τη συντριβή σε κάθε περίπτωση που δοκιμάστηκε.
Τι είναι το LIDAR;
Το LIDAR είναι μια μετεξέλιξη του RADAR. Το γνωστό μας ραντάρ σημαίνει ”Radio Detection And Ranging” (RADAR), δηλαδή ”ανίχνευση και μέτρηση απόστασης μέσω ραδιοκυμάτων”. Αντιστοίχως, το LIDAR είναι μια παρόμοια τεχνολογία και η ονομασία του προέρχεται από το RADAR, αντικαθιστώντας τον όρο ”Radiο” με το ”Light”, μιας και χρησιμοποιεί φως αντί για ραδιοκύματα. Βεβαίως και τα ραδιοκύματα είναι φως, απλά είναι διαφορετικών συχνοτήτων.

Το LIDAR, λοιπόν, είναι μια τεχνολογία μέτρησης αποστάσεων μέσω φωτός. Η τεχνολογία δεν είναι άγνωστη. Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα με συστήματα αυτόματης οδήγησης, αλλά και πολλά συστήματα τρισδιάστατης χαρτογράφησης, χρησιμοποιούν LIDAR για να το επιτύχουν. Για παράδειγμα η λύση της Apple …. χρησιμοποιεί μια πηγή υπέρυθρου φωτός, μέσω της οποίας προβάλλει μια σειρά από φωτεινές ”τελείες” στο χώρο. Μετρώντας το χρόνο που παίρνει στην κάθε μία από αυτές να ”χτυπήσει” κάποιο αντικείμενο και να επιστρέψει στον αισθητήρα, μπορεί να υπολογίσει την απόσταση του αντικειμένου.


Το Lidar βασίζεται σε σήματα λέιζερ και λειτουργεί καλύτερα σε άσχημες συνθήκες φωτισμού, αφού ορισμένοι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως το καυτό φως του ήλιου, μπορούν να αποκρύψουν αυτόνομα συστήματα με κάμερα.
Το 2016 ένα όχημα Tesla έπεσε σε ρυμουλκούμενο τρακτέρ αφού η λειτουργία Autopilot δεν μπόρεσε να εντοπίσει το τρέιλερ λόγω του φωτεινού ουρανού.

Η Velodyne είναι η πρώτη δημόσια εταιρεία Lidar και προσεχώς ακολουθεί η Luminar.
H Velodyne είναι παγκοσμίως γνωστή για το ευρύ χαρτοφυλάκιο πρωτοποριακών τεχνολογιών lidar. Οι αισθητήρες και οι λύσεις λογισμικού της Velodyne παρέχουν ευελιξία, ποιότητα και απόδοση για την κάλυψη των αναγκών ενός ευρέως φάσματος βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων αυτόνομων οχημάτων, προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) που δημιουργήθηκε γύρω από το lidar. Τα προϊόντα της χρησιμοποιούνται σε διάφορες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων αυτόνομων οχημάτων (AV), προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS), μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV), χαρτογράφησης, βιομηχανικού αυτοματισμού, αυτοκινούμενων πλοίων, πρωτοβουλιών έξυπνης πόλης και ρομποτικής.

H Velodyne Lidar ιδρύθηκε το 2018 και εδρεύει στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια.

Presentation … εδώ …

Το μέλλον είναι αυτόνομο
Είτε πρόκειται για αυτοκίνητα, ή drone, ή οικιακά ρομπότ καθαρισμού, όλα κάποια στιγμή θα λειτουργούν μόνα τους. Μια σημαντική ικανότητα που πρέπει να έχει κάθε αυτόνομο όχημα είναι η ικανότητα να ”βλέπει” τα περίχωρα σε τρισδιάστατη μορφή για να αποφεύγεται η σύγκρουση με εμπόδια.

Η Velodyne Lidar είναι ένας από τους προμηθευτές των ”ματιών” της αυτόνομης επανάστασης και εφόσον καταφέρει να πετύχει, κυριαρχώντας στο χώρο, ίσως να αξίζει δισεκατομμύρια τα επόμενα χρόνια.

Ο David Hall είναι ο ιδρυτής της Velodyne Lidar και εφηύρε το σύγχρονο Lidar. Το 2005, συμμετείχε στο 2ο DARPA Grand Challenge , έναν αγώνα οχημάτων δίχως οδηγό. Εκείνη την εποχή, το lidar σάρωνε μόνο ένα σημείο, αλλά ο David Hall δημιούργησε ένα σύστημα LIDAR που περιστρέφει πολλά λέιζερ, δημιουργώντας ένα τρισδιάστατο χάρτη στο περιβάλλον, αλλάζοντας τη βιομηχανία για πάντα. Πέντε από τα έξι οχήματα που ολοκλήρωσαν με επιτυχία το διαγωνισμό DARPA χρησιμοποίησαν τη λύση της Velodyne.

Από τότε η Velodyne Lidar είχε μια πετυχημένη πορεία, έχοντας επενδύσεις απο τη Ford (NYSE : F), τη Baidu (Nasdaq : BIDU) και τη Nikon, έχοντας κατακτήσει σήμερα το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς Lidar. Τα προϊόντα της  έχουν αγοραστεί απο την Google (Nasdaq : GOOG), τη Caterpillar (NYSE : CAT), τη Mercedes – Benz ….

Ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Velodyne  είναι η Baidu, η οποία είναι μαζί με τη Ford στρατηγικός επενδυτής. Η Baidu προχωράει επιθετικά σε μια υπηρεσία robotaxi και πρόσφατα ανακοινώθηκε μια τριετή συμφωνία πώλησης με τη Velodyne για τους αισθητήρες Alpha Prime lidar που πιθανότατα θα χρησιμοποιηθούν στην υπηρεσία robotaxi.

Το Alpha Prime είναι ένας αισθητήρας ειδικά κατασκευασμένος για αυτόνομη οδήγηση σε πολύπλοκες συνθήκες για ταξίδια μέχρι ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.
Ο αισθητήρας Alpha Prime παράγει εκατομμύρια σημεία δεδομένων ανά δευτερόλεπτο, επιτρέποντας ακριβή, αξιόπιστη πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο για τον εντοπισμό αντικειμένων, οχημάτων και ατόμων που ενδέχεται να αποτελούν απειλή σύγκρουσης. Το Alpha Prime μπορεί να βοηθήσει τα αυτόνομα οχήματα να περιηγηθούν στους δρόμους με διάφορες ταχύτητες, ταξιδεύοντας σε μια σειρά οδικών συνθηκών όπως βροχή, χιονόνερο και χιόνι.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η Velodyne κυκλοφόρησε μια ποικιλία διαφορετικών προϊόντων LIDAR, από LIDAR surround view έως Directional Solid State LIDAR. Αυτή η έμφαση στην καινοτομία τη βοήθησε να διασφαλίσει τη θέση της ως νούμερο ένα πάροχος LIDAR στον κόσμο και θα πρέπει να συμβάλει στην αύξηση των εσόδων τα επόμενα χρόνια.
Η μελλοντική ανάπτυξη δεν θα καθοδηγείται μόνο από τις πωλήσεις υλικού, αλλά η Velodyne προβάλλει επίσης ότι θα λάβει ένα σημαντικό ποσό εσόδων λογισμικού υψηλού περιθωρίου από τη λύση λογισμικού ADAS που ονομάζεται Vella. Αυτό θα βοηθήσει στην περαιτέρω ενίσχυση της αξίας των μετόχων.

Ως παραγωγός LIDAR εμπορικής κλίμακας που έχει αποστείλει πάνω από 40.000 μονάδες μέχρι στιγμής, η Velodyne βρίσκεται σε μοναδική θέση για να καλύψει την ταχέως αναπτυσσόμενη ζήτηση για προϊόντα LIDAR. Πολύ λίγες εταιρείες έχουν την ικανότητα παραγωγής να κατασκευάζουν LIDAR σε μεγάλη κλίμακα, αλλά η Velodyne, η οποία έχει ήδη δημιουργήσει πολλά εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, θα πρέπει να μπορεί να το κάνει χωρίς πολύ κόπο. Επιπλέον, η αρχιτεκτονική LIDAR της Velodyne της επιτρέπει να αυτοματοποιεί εύκολα τη διαδικασία κατασκευής και επιτρέπει εύκολη κλιμάκωση.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ  Velodyne Lidar
2004 : Η εμπειρία της Velodyne με αισθητήρες για αυτόνομα οχήματα ξεκινά όταν ο David Hall εισέρχεται σε ένα όχημα στο DARPA Grand Challenge, έναν αγώνα αυτοκινήτου χωρίς οδηγό που χρηματοδοτείται από το Defense Advanced Research Projects Agency.

2005 : Ο David Hall εφευρίσκει το τρισδιάστατο lidar σε πραγματικό χρόνο, φέρνοντας επανάσταση στην αυτόνομη βιομηχανία και ανοίγοντας το δρόμο για αυτοκίνητα αυτο-οδήγησης.

2007
Το HDL-64E γίνεται το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο, μαζικής παραγωγής 3D lidar σε πραγματικό χρόνο.

2010
Η Google ξεκινά να δοκιμάζει αυτοκίνητα αυτο-οδήγησης στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο Μπέι, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία lidar της Velodyne. Το πρώτο πρωτότυπο αυτοκινούμενο αυτοκίνητο της Google χρησιμοποιεί τον αισθητήρα lidar HDL-64E της Velodyne.

2012 : Η Velodyne υπογράφει μια αποκλειστική σύμβαση με την Caterpillar για αισθητήρες lidar που θα χρησιμοποιηθούν για οχήματα εκτός δρόμου. Οι αισθητήρες επιτρέπουν στην Caterpillar να πλοηγείται αποτελεσματικά σε λατομεία, αγροκτήματα και χώρους εργασίας κατά την κατασκευή.

2014 : Η Velodyne κυκλοφορεί το Puck.

2016 : Η Velodyne επεκτείνει την οικογένεια Puck με την κυκλοφορία τριών αισθητήρων: Puck Lite, Puck Hi-Res και Ultra Puck.

  • Το Ultra Puck γίνεται ο πρώτος αισθητήρας lidar surround view με 200 m.
  • Η Velodyne Lidar, Inc. διαχωρίζεται από τη Velodyne Acoustics, καθιστώντας μια ανεξάρτητη εταιρεία.
  • Η Ford Motor Company ανακοινώνει την επέκταση των αυτοκινούμενων οχημάτων Ε & Α που κινούνται με τους αισθητήρες Ultra Puck της Velodyne Lidar.

Η Velodyne Lidar λαμβάνει μια επένδυση 150 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Ford και την Baidu.

2017 : Η Velodyne Lidar κυκλοφορεί το Alpha Puck.

Η Velodyne Lidar αναγνωρίζεται από τη Fast Company ως μία από τις 10 πιο καινοτόμες εταιρείες στον τομέα των μεταφορών.

2018 : Η Nikon γίνεται στρατηγικός συνεργάτης της Velodyne Lidar με επένδυση 25 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Velodyne Lidar ανακοινώνει συνεργασία με την Hyundai Mobis για την κατασκευή προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού με βάση το lidar, σχεδιασμένα ειδικά για καταναλωτικά οχήματα.

2019 : Η Velodyne Lidar κερδίζει μια πρόκληση ευρεσιτεχνίας, καλύπτοντας την τεχνολογία lidar surround view σε πραγματικό χρόνο του David Hall.

  • Η Velodyne Lidar εγκαινιάζει το VelaDome.
  • Η Velodyne Lidar εγκαινιάζει τη Vella.
  • Η Velodyne Lidar κερδίζει το βραβείο PACE News Automotive 2019.
  • Η Velodyne Lidar εξαγοράζει το Mapper.ai για να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο λογισμικού που βασίζεται στο ADAS.
  • Η Velodyne Lidar ενώνει τις δυνάμεις της με τη Veoneer με μια σύμβαση παραγωγής αυτοκινήτων.
  • Η Velodyne Lidar εγκαινιάζει το Alpha Prime.

2020 : Η Velodyne Lidar λανσάρει το Velabit.

Spac : Η Velodyne Lidar και η Graf Industrial Corp. ανακοινώνουν τον συνδυασμό επιχειρήσεων.
H Velodyne μέσω της Graf Industrial Corp. (spac) την 30 Σεπτεμβρίου 2020 εισάγεται στο Nasdaq με τον κωδικό VLDR.

Η συμφωνία της συγχώνευσης
Στις 2 Ιουλίου 2020, το Spac Graf Industrial Corp, συνήψε οριστική συμφωνία για να συγχωνευτεί με την Velodyne Lidar μέσω ενός συνδυασμού χρηματοδότησης μετοχών και μετρητών. Η συνένωση επιχειρήσεων εκτίμησε τη Velodyne σε εταιρική αξία 1,472 δισεκατομμύρία δολάρια.

Η συναλλαγή υποστηρίζεται περαιτέρω από 200 εκατομμύρια δολάρια PIPE (στα 10,00 $ ανά μετοχή).

Αριθμός Συνολικών Μετοχών : 172,331 εκατομμύρια μετοχές.

Κεφαλαιοποίηση της Velodyne με τιμή μετοχής 13 δολάρια 2,24 δισεκατομμύρια δολάρια.

Εκδόθηκαν 143,576 εκατομμύρια μετοχές για τη Velodyne Lidar και συγκεντρώθηκαν πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια σε καθαρά μετρητά από τη συμφωνία μετοχών PIPE και το SPAC IPO.

  • Η εταιρεία έχει επιπλέον 18,7 εκατομμύρια εντάλματα με τιμή άσκησης 11,50 δολάρια και διαπραγματεύονται με τον κωδικό VLDRW

Στο χρηματιστήριο η μετοχή έφτασε να διαπραγματεύεται έως και 32,50 δολάρια, τον Σεπτέμβριο 2020, μερικές εβδομάδες πριν τη συνένωση των επιχειρήσεων. Κατόπιν η μετοχή κατέρρευσε …… ενώ μια μέρα πριν τη συγχώνυση βρισκόταν στα 22 δολάρια.
Μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, οι επενδυτές ανησυχούσαν ότι οι επενδυτές του PIPE δεν είχαν κάνει συμφωνία κλειδώματος και πιθανότατα θα θελήσουν να πάρουν τα κέρδη τους, πλημμυρίζοντας την αγορά με νέες μετοχές. Το αποτέλεσμα ήταν η μετοχή να υποχωρήσει με συνέπεια, κατά την εναλλαγή του ticker σε VLDR, να φτάσει έως και τα 12 δολάρια.

Θεμελιώδη – Εκτιμήσεις
Η διοίκηση της Velodyne εκτιμά ότι …
Το 2022, το LIDAR αναμένεται να είναι μια τεράστια βιομηχανία αξίας 11,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το μερίδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να αυξηθεί από 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2022, σε 16,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2026, αντιπροσωπεύοντας έναν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) περίπου 24%

Ωστόσο αυτή η αύξηση αναμένεται να επηρεαστεί κυρίως από τη μείωση των τιμών.
Οι ASP έχουν ήδη μειωθεί από 17.900 δολάρια το 2017 σε 5.200 το 2020 και αναμένεται να μειωθούν ακόμη και κάτω από 1.000 δολάρια σε μόλις 4 χρόνια, φθάνοντας στα 600 δολάρια το 2024.
Αν και αυτό θα επηρεάσει τη βραχυπρόθεσμη αύξηση των εσόδων οι τεράστιες αυξήσεις του όγκου αναμένεται να οδηγήσουν σε ισχυρή ανάπτυξη μακροπρόθεσμα.

Λόγω των χαμηλότερων τιμών των μονάδων αισθητήρων (ASP) τα έσοδα της Velodyne μειώθηκαν από 182,1 εκατομμύρια δολάρια το 2017 σε περίπου 105,5 εκατομμύρια δολάρια το 2019. Για φέτος, το 2020, η εκτίμηση είναι ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν πέριξ των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Για το τρίτο τρίμηνο, η Velodyne ανέφερε τριμηνιαία έσοδα μόνο 32 εκατομμυρίων δολαρίων. Η οδηγία της διοίκησης για το έτος 2020 είναι πως τα έσοδα θα είναι 101 εκατομμύρια δολάρια.

Με την τιμή της μετοχής στα 13 δολάρια, τότε διαπραγματεύεται :

  • τιμή/πωλήσεις = 22 (με βάση τις πωλήσεις του 2020)
  • τιμή/πωλήσεις = 3,2 (με βάση τις εκτιμώμενες πωλήσεις του 2024).

Με κεφαλαιοποίηση 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η μετοχή διαπραγματεύεται με βάση τις προβλέψεις των πωλήσεων του 2024 σε τιμή/πωλήσεις = 3,2 με 3,5 . Για μία ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία τεχνολογίας, η αποτίμηση ίσως να σχετικά φθηνή, αλλά οι επενδυτές θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για μια εταιρεία που ουσιαστικά από το 2017 έχει πτώση πωλήσεων και δεν φαίνεται να αναπτύσσεται, καθώς μειώνονται οι τιμές των μονάδων αισθητήρων.

Στη Velodyne ένα σημαντικό μέρος των προβλεπόμενων εσόδων είναι υπογεγραμμένα συμβόλαια. Τα συμβόλαια συνήθως διατίθενται σε τέσσερα στάδια και είναι τα Υπογεγραμμένα (πιο σίγουρα), RFQ, RFI και Pre-RFI (λιγότερο σίγουρα).

Η Velodyne έχει 174 συμβόλαια συνολικά και 18 υπογεγραμμένα συμβόλαια από την 1η Αυγούστου 2020. Οι αριθμοί αυτοί είναι υψηλότεροι από αυτούς που εμφανίζονται στην παρακάτω διαφάνεια (Ιούνιος 2020). Οι αριθμοί του Οκτωβρίου 2020 είναι πιθανώς να είναι ακόμη υψηλότεροι από τους αριθμούς του Αυγούστου.

Στο επόμενο γράφημα φαίνονται ο αριθμός μονάδων αισθητήρων που προβλέπονται να πουληθούν από την Velodyne και προβλέπονται 8 εκατομμύρια αισθητήρες ότι θα πουληθούν συνολικά εως το 2025.

Τα συνολικά αθροιστικά έσοδα προβλέπονται να ανέλθουν σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια το διάστημα 2020 με 2025

Όπως μπορείτε να δείτε, βάσει συμβολαίων, η διοίκηση της Velodyne προβλέπει σωρευτικά συνολικά έσοδα πάνω από 7 δισ. δολάρια. Ταυτόχρονα η διοίκηση προβλέπει μόνο 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε σωρευτικά έσοδα τα επόμενα πέντε χρόνια. Αυτό δείχνει ότι η διαχείριση είναι συντηρητική με τις προβλέψεις της και της δίνει επιπλέον αξιοπιστία.

Τα συμβόλαια χρειάζονται χρόνια δοκιμών για να υπογραφούν και επιπλέον δύο χρόνια για να αυξήσουν τις πωλήσεις. Οι πολυετείς συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% του στόχου εσόδων του 2024 για τα 684 εκατομμύρια δολάρια. Η Velodyne έχει ήδη μεγάλες προσφορές στους πολλά υποσχόμενους τομείς της παράδοσης των τελευταίων μιλίων, της ρομποτάξης και της ADAS.

Βάσει των προβλεπόμενων αύξησης των εσόδων, τα EBITDA της Velodyne, αναμένεται να γυρίσουν θετικά το 2022, ενώ το 2024 η διοίκηση προβλέπει EBITDA 148,8 εκατομμύρια δολάρια.

Οικονομικά στοιχεία του τρίτου τριμήνου 2020
Τα συνολικά έσοδα έφτασαν στα 32,1 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιπροσωπεύουν αύξηση 137% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2019.

  • Τα έσοδα από προϊόντα ήταν 26,1 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο έναντι 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2019 και
  • τα έσοδα από την άδεια και τις υπηρεσίες ήταν 6,0 εκατομμύρια δολάρια, από 1,8 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2019.

Πουλήθηκαν 2.235 μονάδες αισθητήρων με μέση σταθμισμένη τιμή πώλησης (ASP) περίπου 5.600 δολάρια.
Οι συνολικές ενεργές πολυετείς συμφωνίες αυξήθηκαν σε 24 κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Στο εννεάμηνο του 2020 οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 77,516 εκατομμύρια δολάρια από 82,426 εκατομ. δολάρια το 2019.
Για ολόκληρο το 2020, η διοίκηση εκτιμά πως τα συνολικά έσοδα θα είναι περίπου 101 εκατομμύρια δολάρια.

Το μικτό κέρδος, στο τρίτο τρίμηνο, ανήλθε σε 14,969 εκατομμύρια δολάρια … ενώ στο εννεάμηνο έφτασε στα 30,457 εκατομμύρια δολάρια.

Η Velodyne κατέγραψε ζημιά 5,3 εκατομμύρια δολάρια … ενώ στο εννεάμηνο η ζημιά είναι 38,405 εκατομμύρια δολάρια (38,485 εκατομμύρια δολάρια το 9μηνο του 2019).

Στο ταμείο υπάρχουν μετρητά 298 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το κυκλοφορούν ενεργητικό ανέρχεται σε 344,586 εκατομμύρια δολάρια.
Οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 85,062 εκατομμύρια δολάρια … ενώ δεν υπάρχει χρέος.
Τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 285,502 εκατομμύρια δολάρια.

Luminar …. εδώ ….
Presentation … εδώ …
Διαπραγματεύεται στον Nasdaq με το ticker GMHI και μόλις ολοκληρωθεί η συγχώνευση με το ticker LAZR
Αριθμός μετοχών : 338,8 εκατομμύρια μετοχές

Velodyne στα 14 δολάρια έχει κεφαλαιοποίηση 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διαπραγματεύεται
  •  τιμή/πωλήσεις = 3,52 (με βάση τις εκτιμώμενες πωλήσεις του 2024).

Luminar στα 10 δολάρια έχει κεφαλαιοποίηση 3,388 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διαπραγματεύεται

  •  τιμή/πωλήσεις = 8,1 (με βάση τις εκτιμώμενες πωλήσεις του 2024).

Υπάρχουν πολύ λίγες εταιρείες LIDAR στην αγορά που θα μπορούσαν να συγκριθούν με τη Velodyne. Μία απο αυτές είναι η Luminar που μέσω του Spac GMHI, θα εισαχθεί στο Nasdaq.

Η Luminar αναμένει να έχει μόλις 15 εκατομμύρια δολάρια έσοδα το 2020 και προβλέπει να αυξηθούν πάνω από 27 φορές έως το 2024. Αυτό φαίνεται εξαιρετικά αισιόδοξο, δεδομένου ότι η Velodyne αναμένει ότι τα έσοδά της να αυξηθούν μόλις 7 φορές έως το 2024.H εικόνα δείχνει ότι η Velodyne είναι ο ηγέτης στον συναρπαστικό χώρο του LIDAR, ενώ η Luminar, ουσιαστικά, τώρα προσπαθεί να αναπτυχθεί και να αρχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις της.
Τόσο η Velodyne, όσο και η Luminar μάλλον προτιμότερο είναι να επιδιώξουν να αναπτύξουν το Lidar ως βοήθεια οδηγού και όχι ως αυτονομία. Το Lidar μπορεί να ανιχνεύσει αντικείμενα και να προβλέψει τις κινήσεις τους με ακρίβεια, όμως δεν πρόκειται να αναγνωρίσει ένα σημάδι παράκαμψης, μόνο ότι υπάρχει ένα σημάδι.
Έτσι, μάλλον, το lidar είναι πολύ πιο πρακτικό ως πλατφόρμα βοήθειας οδηγού.Φυσικά, υπάρχει και ένας μεγάλος κίνδυνος.
Εάν οι εταιρείες βρουν έναν τρόπο να κυκλοφορήσουν αυτόνομα οχήματα χωρίς να χρησιμοποιούν LIDAR, τότε η ζήτηση για LIDAR ενδέχεται να μην αυξηθεί όπως προβλέπεται, οδηγώντας σε χαμηλότερα έσοδα τις προβλέψεις που κάνουν η Velodyne και η Luminar. Επιπλέον, δεδομένου ότι ο χώρος του Lidar είναι πολύ ανταγωνιστικός, ο πρόσθετος ανταγωνισμός, θα μπορούσε να οδηγήσει τις προβλεπόμενες πωλήσεις των εταιρειών, μη επιτεύξιμες.


Virus-free. www.avg.com

  • Velodyne Lidar …. εδώ ….

    Διαπραγματεύεται στον Nasdaq με τον κωδικό VLDR … εδώ ….
    Αριθμός μετοχών : 172,331 εκατομμύρια μετοχές

    Πάνω από 6.000 πεζοί σκοτώνονται κάθε χρόνο σε τροχαία ατυχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τη συντριπτική πλειονότητα των θανάτων να συμβαίνουν σε σκοτεινές συνθήκες. Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι τραγωδίες, τα περισσότερα νέα οχήματα προσφέρουν προηγμένα συστήματα βοήθειας οδηγού (ADAS) εξοπλισμένα με πεζόδρομο αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (PAEB) ως βασικό ή προαιρετικό χαρακτηριστικό.

    Τα συστήματα PAEB παρέχουν αυτόματο φρενάρισμα των οχημάτων όταν οι πεζοί βρίσκονται στο δρόμο της διαδρομής του οχήματος και ο οδηγός δεν έχει λάβει επαρκή μέτρα για να αποφύγει επικείμενη σύγκρουση. Ωστόσο, τα τρέχοντα συστήματα που χρησιμοποιούν τεχνολογία κάμερας και ραντάρ συχνά αποτυγχάνουν να προστατεύσουν τους πεζούς σε σκοτεινές συνθήκες, σύμφωνα με ανεξάρτητες δοκιμές από την Εθνική Ένωση Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) και την Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων (AAA).

    Γιαυτό το λόγο έχει προταθεί η επέκταση των μελλοντικών πρωτοκόλλων δοκιμών PAEB να συμπεριλάβουν δοκιμές που διεξάγονται σε σκοτεινές και νυχτερινές συνθήκες. Οι νέες δοκιμές θα διεξαχθούν σε λιγότερο από ένα lux φωτισμό περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας προβολείς χαμηλής δέσμης και χωρίς προβολείς. Αυτή η αλλαγή θα παρείχε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση των συστημάτων ανίχνευσης πεζών σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού που συμβαίνουν στους δρόμους.

    Για να δείξει πώς θα λειτουργούσαν οι εκτεταμένες δοκιμές, περιγράφονται τα αποτελέσματα των νυχτερινών δοκιμών PAEB που διεξήγαγε η Velodyne. Οι δοκιμές αξιολόγησαν ένα σύστημα PAEB υψηλής βαθμολογίας χρησιμοποιώντας την τρέχουσα τεχνολογία βασισμένη σε κάμερα και ραντάρ και το σύστημα PAEB της Velodyne που χρησιμοποιεί αισθητήρες lidar Velodyne και λογισμικό Vella ™ . Σε αυτές τις νυχτερινές συνθήκες, η κάμερα και το σύστημα PAEB με βάση ραντάρ απέτυχαν και στα πέντε σενάρια, ενώ το σύστημα με βάση το lidar απέφυγε τη συντριβή σε κάθε περίπτωση που δοκιμάστηκε.
    Τι είναι το LIDAR;
    Το LIDAR είναι μια μετεξέλιξη του RADAR. Το γνωστό μας ραντάρ σημαίνει ”Radio Detection And Ranging” (RADAR), δηλαδή ”ανίχνευση και μέτρηση απόστασης μέσω ραδιοκυμάτων”. Αντιστοίχως, το LIDAR είναι μια παρόμοια τεχνολογία και η ονομασία του προέρχεται από το RADAR, αντικαθιστώντας τον όρο ”Radiο” με το ”Light”, μιας και χρησιμοποιεί φως αντί για ραδιοκύματα. Βεβαίως και τα ραδιοκύματα είναι φως, απλά είναι διαφορετικών συχνοτήτων.

    Το LIDAR, λοιπόν, είναι μια τεχνολογία μέτρησης αποστάσεων μέσω φωτός. Η τεχνολογία δεν είναι άγνωστη. Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα με συστήματα αυτόματης οδήγησης, αλλά και πολλά συστήματα τρισδιάστατης χαρτογράφησης, χρησιμοποιούν LIDAR για να το επιτύχουν. Για παράδειγμα η λύση της Apple …. χρησιμοποιεί μια πηγή υπέρυθρου φωτός, μέσω της οποίας προβάλλει μια σειρά από φωτεινές ”τελείες” στο χώρο. Μετρώντας το χρόνο που παίρνει στην κάθε μία από αυτές να ”χτυπήσει” κάποιο αντικείμενο και να επιστρέψει στον αισθητήρα, μπορεί να υπολογίσει την απόσταση του αντικειμένου.



    Το Lidar βασίζεται σε σήματα λέιζερ και λειτουργεί καλύτερα σε άσχημες συνθήκες φωτισμού, αφού ορισμένοι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως το καυτό φως του ήλιου, μπορούν να αποκρύψουν αυτόνομα συστήματα με κάμερα.
    Το 2016 ένα όχημα Tesla έπεσε σε ρυμουλκούμενο τρακτέρ αφού η λειτουργία Autopilot δεν μπόρεσε να εντοπίσει το τρέιλερ λόγω του φωτεινού ουρανού.

    Η Velodyne είναι η πρώτη δημόσια εταιρεία Lidar και προσεχώς ακολουθεί η Luminar.
    H Velodyne είναι παγκοσμίως γνωστή για το ευρύ χαρτοφυλάκιο πρωτοποριακών τεχνολογιών lidar. Οι αισθητήρες και οι λύσεις λογισμικού της Velodyne παρέχουν ευελιξία, ποιότητα και απόδοση για την κάλυψη των αναγκών ενός ευρέως φάσματος βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων αυτόνομων οχημάτων, προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) που δημιουργήθηκε γύρω από το lidar. Τα προϊόντα της χρησιμοποιούνται σε διάφορες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων αυτόνομων οχημάτων (AV), προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS), μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV), χαρτογράφησης, βιομηχανικού αυτοματισμού, αυτοκινούμενων πλοίων, πρωτοβουλιών έξυπνης πόλης και ρομποτικής.

    H Velodyne Lidar ιδρύθηκε το 2018 και εδρεύει στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια.

     


    Presentation … εδώ …


    Το μέλλον είναι αυτόνομο
    Είτε πρόκειται για αυτοκίνητα, ή drone, ή οικιακά ρομπότ καθαρισμού, όλα κάποια στιγμή θα λειτουργούν μόνα τους. Μια σημαντική ικανότητα που πρέπει να έχει κάθε αυτόνομο όχημα είναι η ικανότητα να ”βλέπει” τα περίχωρα σε τρισδιάστατη μορφή για να αποφεύγεται η σύγκρουση με εμπόδια.

    Η Velodyne Lidar είναι ένας από τους προμηθευτές των ”ματιών” της αυτόνομης επανάστασης και εφόσον καταφέρει να πετύχει, κυριαρχώντας στο χώρο, ίσως να αξίζει δισεκατομμύρια τα επόμενα χρόνια.

    Ο David Hall είναι ο ιδρυτής της Velodyne Lidar και εφηύρε το σύγχρονο Lidar. Το 2005, συμμετείχε στο 2ο DARPA Grand Challenge , έναν αγώνα οχημάτων δίχως οδηγό. Εκείνη την εποχή, το lidar σάρωνε μόνο ένα σημείο, αλλά ο David Hall δημιούργησε ένα σύστημα LIDAR που περιστρέφει πολλά λέιζερ, δημιουργώντας ένα τρισδιάστατο χάρτη στο περιβάλλον, αλλάζοντας τη βιομηχανία για πάντα. Πέντε από τα έξι οχήματα που ολοκλήρωσαν με επιτυχία το διαγωνισμό DARPA χρησιμοποίησαν τη λύση της Velodyne.

    Από τότε η Velodyne Lidar είχε μια πετυχημένη πορεία, έχοντας επενδύσεις απο τη Ford (NYSE : F), τη Baidu (Nasdaq : BIDU) και τη Nikon, έχοντας κατακτήσει σήμερα το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς Lidar. Τα προϊόντα της  έχουν αγοραστεί απο την Google (Nasdaq : GOOG), τη Caterpillar (NYSE : CAT), τη Mercedes – Benz ….

    Ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Velodyne  είναι η Baidu, η οποία είναι μαζί με τη Ford στρατηγικός επενδυτής. Η Baidu προχωράει επιθετικά σε μια υπηρεσία robotaxi και πρόσφατα ανακοινώθηκε μια τριετή συμφωνία πώλησης με τη Velodyne για τους αισθητήρες Alpha Prime lidar που πιθανότατα θα χρησιμοποιηθούν στην υπηρεσία robotaxi.

    Το Alpha Prime είναι ένας αισθητήρας ειδικά κατασκευασμένος για αυτόνομη οδήγηση σε πολύπλοκες συνθήκες για ταξίδια μέχρι ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.
    Ο αισθητήρας Alpha Prime παράγει εκατομμύρια σημεία δεδομένων ανά δευτερόλεπτο, επιτρέποντας ακριβή, αξιόπιστη πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο για τον εντοπισμό αντικειμένων, οχημάτων και ατόμων που ενδέχεται να αποτελούν απειλή σύγκρουσης. Το Alpha Prime μπορεί να βοηθήσει τα αυτόνομα οχήματα να περιηγηθούν στους δρόμους με διάφορες ταχύτητες, ταξιδεύοντας σε μια σειρά οδικών συνθηκών όπως βροχή, χιονόνερο και χιόνι.



    Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η Velodyne κυκλοφόρησε μια ποικιλία διαφορετικών προϊόντων LIDAR, από LIDAR surround view έως Directional Solid State LIDAR. Αυτή η έμφαση στην καινοτομία τη βοήθησε να διασφαλίσει τη θέση της ως νούμερο ένα πάροχος LIDAR στον κόσμο και θα πρέπει να συμβάλει στην αύξηση των εσόδων τα επόμενα χρόνια.
    Η μελλοντική ανάπτυξη δεν θα καθοδηγείται μόνο από τις πωλήσεις υλικού, αλλά η Velodyne προβάλλει επίσης ότι θα λάβει ένα σημαντικό ποσό εσόδων λογισμικού υψηλού περιθωρίου από τη λύση λογισμικού ADAS που ονομάζεται Vella. Αυτό θα βοηθήσει στην περαιτέρω ενίσχυση της αξίας των μετόχων.

    Ως παραγωγός LIDAR εμπορικής κλίμακας που έχει αποστείλει πάνω από 40.000 μονάδες μέχρι στιγμής, η Velodyne βρίσκεται σε μοναδική θέση για να καλύψει την ταχέως αναπτυσσόμενη ζήτηση για προϊόντα LIDAR. Πολύ λίγες εταιρείες έχουν την ικανότητα παραγωγής να κατασκευάζουν LIDAR σε μεγάλη κλίμακα, αλλά η Velodyne, η οποία έχει ήδη δημιουργήσει πολλά εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, θα πρέπει να μπορεί να το κάνει χωρίς πολύ κόπο. Επιπλέον, η αρχιτεκτονική LIDAR της Velodyne της επιτρέπει να αυτοματοποιεί εύκολα τη διαδικασία κατασκευής και επιτρέπει εύκολη κλιμάκωση.




    ΙΣΤΟΡΙΚΟ  Velodyne Lidar
    2004 : Η εμπειρία της Velodyne με αισθητήρες για αυτόνομα οχήματα ξεκινά όταν ο David Hall εισέρχεται σε ένα όχημα στο DARPA Grand Challenge, έναν αγώνα αυτοκινήτου χωρίς οδηγό που χρηματοδοτείται από το Defense Advanced Research Projects Agency.

    2005 : Ο David Hall εφευρίσκει το τρισδιάστατο lidar σε πραγματικό χρόνο, φέρνοντας επανάσταση στην αυτόνομη βιομηχανία και ανοίγοντας το δρόμο για αυτοκίνητα αυτο-οδήγησης.

    2007
    Το HDL-64E γίνεται το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο, μαζικής παραγωγής 3D lidar σε πραγματικό χρόνο.

    2010
    Η Google ξεκινά να δοκιμάζει αυτοκίνητα αυτο-οδήγησης στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο Μπέι, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία lidar της Velodyne. Το πρώτο πρωτότυπο αυτοκινούμενο αυτοκίνητο της Google χρησιμοποιεί τον αισθητήρα lidar HDL-64E της Velodyne.

    2012 : Η Velodyne υπογράφει μια αποκλειστική σύμβαση με την Caterpillar για αισθητήρες lidar που θα χρησιμοποιηθούν για οχήματα εκτός δρόμου. Οι αισθητήρες επιτρέπουν στην Caterpillar να πλοηγείται αποτελεσματικά σε λατομεία, αγροκτήματα και χώρους εργασίας κατά την κατασκευή.

     

    2014 : Η Velodyne κυκλοφορεί το Puck.

    2016 : Η Velodyne επεκτείνει την οικογένεια Puck με την κυκλοφορία τριών αισθητήρων: Puck Lite, Puck Hi-Res και Ultra Puck.

    • Το Ultra Puck γίνεται ο πρώτος αισθητήρας lidar surround view με 200 m.
    • Η Velodyne Lidar, Inc. διαχωρίζεται από τη Velodyne Acoustics, καθιστώντας μια ανεξάρτητη εταιρεία.
    • Η Ford Motor Company ανακοινώνει την επέκταση των αυτοκινούμενων οχημάτων Ε & Α που κινούνται με τους αισθητήρες Ultra Puck της Velodyne Lidar.

    Η Velodyne Lidar λαμβάνει μια επένδυση 150 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Ford και την Baidu.

     

    2017 : Η Velodyne Lidar κυκλοφορεί το Alpha Puck.

    Η Velodyne Lidar αναγνωρίζεται από τη Fast Company ως μία από τις 10 πιο καινοτόμες εταιρείες στον τομέα των μεταφορών.

    2018 : Η Nikon γίνεται στρατηγικός συνεργάτης της Velodyne Lidar με επένδυση 25 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η Velodyne Lidar ανακοινώνει συνεργασία με την Hyundai Mobis για την κατασκευή προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού με βάση το lidar, σχεδιασμένα ειδικά για καταναλωτικά οχήματα.

     

    2019 : Η Velodyne Lidar κερδίζει μια πρόκληση ευρεσιτεχνίας, καλύπτοντας την τεχνολογία lidar surround view σε πραγματικό χρόνο του David Hall.

    • Η Velodyne Lidar εγκαινιάζει το VelaDome. 
    • Η Velodyne Lidar εγκαινιάζει τη Vella. 
    • Η Velodyne Lidar κερδίζει το βραβείο PACE News Automotive 2019.
    • Η Velodyne Lidar εξαγοράζει το Mapper.ai για να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο λογισμικού που βασίζεται στο ADAS.
    • Η Velodyne Lidar ενώνει τις δυνάμεις της με τη Veoneer με μια σύμβαση παραγωγής αυτοκινήτων.
    • Η Velodyne Lidar εγκαινιάζει το Alpha Prime.

    2020 : Η Velodyne Lidar λανσάρει το Velabit.

    Spac : Η Velodyne Lidar και η Graf Industrial Corp. ανακοινώνουν τον συνδυασμό επιχειρήσεων.
    H Velodyne μέσω της Graf Industrial Corp. (spac) την 30 Σεπτεμβρίου 2020 εισάγεται στο Nasdaq με τον κωδικό VLDR.

    Η συμφωνία της συγχώνευσης
    Στις 2 Ιουλίου 2020, το Spac Graf Industrial Corp, συνήψε οριστική συμφωνία για να συγχωνευτεί με την Velodyne Lidar μέσω ενός συνδυασμού χρηματοδότησης μετοχών και μετρητών. Η συνένωση επιχειρήσεων εκτίμησε τη Velodyne σε εταιρική αξία 1,472 δισεκατομμύρία δολάρια.

    Η συναλλαγή υποστηρίζεται περαιτέρω από 200 εκατομμύρια δολάρια PIPE (στα 10,00 $ ανά μετοχή).

    Αριθμός Συνολικών Μετοχών : 172,331 εκατομμύρια μετοχές.

    Κεφαλαιοποίηση της Velodyne με τιμή μετοχής 13 δολάρια 2,24 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Εκδόθηκαν 143,576 εκατομμύρια μετοχές για τη Velodyne Lidar και συγκεντρώθηκαν πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια σε καθαρά μετρητά από τη συμφωνία μετοχών PIPE και το SPAC IPO.

    • Η εταιρεία έχει επιπλέον 18,7 εκατομμύρια εντάλματα με τιμή άσκησης 11,50 δολάρια και διαπραγματεύονται με τον κωδικό VLDRW

    Στο χρηματιστήριο η μετοχή έφτασε να διαπραγματεύεται έως και 32,50 δολάρια, τον Σεπτέμβριο 2020, μερικές εβδομάδες πριν τη συνένωση των επιχειρήσεων. Κατόπιν η μετοχή κατέρρευσε …… ενώ μια μέρα πριν τη συγχώνυση βρισκόταν στα 22 δολάρια.
    Μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, οι επενδυτές ανησυχούσαν ότι οι επενδυτές του PIPE δεν είχαν κάνει συμφωνία κλειδώματος και πιθανότατα θα θελήσουν να πάρουν τα κέρδη τους, πλημμυρίζοντας την αγορά με νέες μετοχές. Το αποτέλεσμα ήταν η μετοχή να υποχωρήσει με συνέπεια, κατά την εναλλαγή του ticker σε VLDR, να φτάσει έως και τα 12 δολάρια.


    Θεμελιώδη – Εκτιμήσεις
    Η διοίκηση της Velodyne εκτιμά ότι …
    Το 2022, το LIDAR αναμένεται να είναι μια τεράστια βιομηχανία αξίας 11,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το μερίδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να αυξηθεί από 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2022, σε 16,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2026, αντιπροσωπεύοντας έναν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) περίπου 24%

    Ωστόσο αυτή η αύξηση αναμένεται να επηρεαστεί κυρίως από τη μείωση των τιμών.
    Οι ASP έχουν ήδη μειωθεί από 17.900 δολάρια το 2017 σε 5.200 το 2020 και αναμένεται να μειωθούν ακόμη και κάτω από 1.000 δολάρια σε μόλις 4 χρόνια, φθάνοντας στα 600 δολάρια το 2024.
    Αν και αυτό θα επηρεάσει τη βραχυπρόθεσμη αύξηση των εσόδων οι τεράστιες αυξήσεις του όγκου αναμένεται να οδηγήσουν σε ισχυρή ανάπτυξη μακροπρόθεσμα.

    Λόγω των χαμηλότερων τιμών των μονάδων αισθητήρων (ASP) τα έσοδα της Velodyne μειώθηκαν από 182,1 εκατομμύρια δολάρια το 2017 σε περίπου 105,5 εκατομμύρια δολάρια το 2019. Για φέτος, το 2020, η εκτίμηση είναι ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν πέριξ των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
    Για το τρίτο τρίμηνο, η Velodyne ανέφερε τριμηνιαία έσοδα μόνο 32 εκατομμυρίων δολαρίων. Η οδηγία της διοίκησης για το έτος 2020 είναι πως τα έσοδα θα είναι 101 εκατομμύρια δολάρια.

    Με την τιμή της μετοχής στα 13 δολάρια, τότε διαπραγματεύεται :

    • τιμή/πωλήσεις = 22 (με βάση τις πωλήσεις του 2020) 
    • τιμή/πωλήσεις = 3,2 (με βάση τις εκτιμώμενες πωλήσεις του 2024).

    Με κεφαλαιοποίηση 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η μετοχή διαπραγματεύεται με βάση τις προβλέψεις των πωλήσεων του 2024 σε τιμή/πωλήσεις = 3,2 με 3,5 . Για μία ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία τεχνολογίας, η αποτίμηση ίσως να σχετικά φθηνή, αλλά οι επενδυτές θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για μια εταιρεία που ουσιαστικά από το 2017 έχει πτώση πωλήσεων και δεν φαίνεται να αναπτύσσεται, καθώς μειώνονται οι τιμές των μονάδων αισθητήρων.

    Στη Velodyne ένα σημαντικό μέρος των προβλεπόμενων εσόδων είναι υπογεγραμμένα συμβόλαια. Τα συμβόλαια συνήθως διατίθενται σε τέσσερα στάδια και είναι τα Υπογεγραμμένα (πιο σίγουρα), RFQ, RFI και Pre-RFI (λιγότερο σίγουρα).

    Η Velodyne έχει 174 συμβόλαια συνολικά και 18 υπογεγραμμένα συμβόλαια από την 1η Αυγούστου 2020. Οι αριθμοί αυτοί είναι υψηλότεροι από αυτούς που εμφανίζονται στην παρακάτω διαφάνεια (Ιούνιος 2020). Οι αριθμοί του Οκτωβρίου 2020 είναι πιθανώς να είναι ακόμη υψηλότεροι από τους αριθμούς του Αυγούστου.

    Στο επόμενο γράφημα φαίνονται ο αριθμός μονάδων αισθητήρων που προβλέπονται να πουληθούν από την Velodyne και προβλέπονται 8 εκατομμύρια αισθητήρες ότι θα πουληθούν συνολικά εως το 2025.

    Τα συνολικά αθροιστικά έσοδα προβλέπονται να ανέλθουν σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια το διάστημα 2020 με 2025

     


    Όπως μπορείτε να δείτε, βάσει συμβολαίων, η διοίκηση της Velodyne προβλέπει σωρευτικά συνολικά έσοδα πάνω από 7 δισ. δολάρια. Ταυτόχρονα η διοίκηση προβλέπει μόνο 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε σωρευτικά έσοδα τα επόμενα πέντε χρόνια. Αυτό δείχνει ότι η διαχείριση είναι συντηρητική με τις προβλέψεις της και της δίνει επιπλέον αξιοπιστία.

    Τα συμβόλαια χρειάζονται χρόνια δοκιμών για να υπογραφούν και επιπλέον δύο χρόνια για να αυξήσουν τις πωλήσεις. Οι πολυετείς συμβάσεις που έχουν ήδη υπογραφεί αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% του στόχου εσόδων του 2024 για τα 684 εκατομμύρια δολάρια. Η Velodyne έχει ήδη μεγάλες προσφορές στους πολλά υποσχόμενους τομείς της παράδοσης των τελευταίων μιλίων, της ρομποτάξης και της ADAS.

     



    Βάσει των προβλεπόμενων αύξησης των εσόδων, τα EBITDA της Velodyne, αναμένεται να γυρίσουν θετικά το 2022, ενώ το 2024 η διοίκηση προβλέπει EBITDA 148,8 εκατομμύρια δολάρια. 


    Οικονομικά στοιχεία του τρίτου τριμήνου 2020
    Τα συνολικά έσοδα έφτασαν στα 32,1 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιπροσωπεύουν αύξηση 137% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2019.

    • Τα έσοδα από προϊόντα ήταν 26,1 εκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο έναντι 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2019 και 
    • τα έσοδα από την άδεια και τις υπηρεσίες ήταν 6,0 εκατομμύρια δολάρια, από 1,8 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2019.

    Πουλήθηκαν 2.235 μονάδες αισθητήρων με μέση σταθμισμένη τιμή πώλησης (ASP) περίπου 5.600 δολάρια.
    Οι συνολικές ενεργές πολυετείς συμφωνίες αυξήθηκαν σε 24 κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
    Στο εννεάμηνο του 2020 οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 77,516 εκατομμύρια δολάρια από 82,426 εκατομ. δολάρια το 2019.
    Για ολόκληρο το 2020, η διοίκηση εκτιμά πως τα συνολικά έσοδα θα είναι περίπου 101 εκατομμύρια δολάρια.

    Το μικτό κέρδος, στο τρίτο τρίμηνο, ανήλθε σε 14,969 εκατομμύρια δολάρια … ενώ στο εννεάμηνο έφτασε στα 30,457 εκατομμύρια δολάρια.

    Η Velodyne κατέγραψε ζημιά 5,3 εκατομμύρια δολάρια … ενώ στο εννεάμηνο η ζημιά είναι 38,405 εκατομμύρια δολάρια (38,485 εκατομμύρια δολάρια το 9μηνο του 2019).

    Στο ταμείο υπάρχουν μετρητά 298 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το κυκλοφορούν ενεργητικό ανέρχεται σε 344,586 εκατομμύρια δολάρια.
    Οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 85,062 εκατομμύρια δολάρια … ενώ δεν υπάρχει χρέος.
    Τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 285,502 εκατομμύρια δολάρια.

     


    Luminar …. εδώ ….
    Presentation … εδώ …
    Διαπραγματεύεται στον Nasdaq με το ticker GMHI και μόλις ολοκληρωθεί η συγχώνευση με το ticker LAZR
    Αριθμός μετοχών : 338,8 εκατομμύρια μετοχές

     

    Velodyne στα 14 δολάρια έχει κεφαλαιοποίηση 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διαπραγματεύεται 
    •  τιμή/πωλήσεις = 3,52 (με βάση τις εκτιμώμενες πωλήσεις του 2024).

    Luminar στα 10 δολάρια έχει κεφαλαιοποίηση 3,388 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διαπραγματεύεται 

    •  τιμή/πωλήσεις = 8,1 (με βάση τις εκτιμώμενες πωλήσεις του 2024).

    Υπάρχουν πολύ λίγες εταιρείες LIDAR στην αγορά που θα μπορούσαν να συγκριθούν με τη Velodyne. Μία απο αυτές είναι η Luminar που μέσω του Spac GMHI, θα εισαχθεί στο Nasdaq.

     


    Η Luminar αναμένει να έχει μόλις 15 εκατομμύρια δολάρια έσοδα το 2020 και προβλέπει να αυξηθούν πάνω από 27 φορές έως το 2024. Αυτό φαίνεται εξαιρετικά αισιόδοξο, δεδομένου ότι η Velodyne αναμένει ότι τα έσοδά της να αυξηθούν μόλις 7 φορές έως το 2024.
    H εικόνα δείχνει ότι η Velodyne είναι ο ηγέτης στον συναρπαστικό χώρο του LIDAR, ενώ η Luminar, ουσιαστικά, τώρα προσπαθεί να αναπτυχθεί και να αρχίσει να αυξάνει τις πωλήσεις της.
    Τόσο η Velodyne, όσο και η Luminar μάλλον προτιμότερο είναι να επιδιώξουν να αναπτύξουν το Lidar ως βοήθεια οδηγού και όχι ως αυτονομία. Το Lidar μπορεί να ανιχνεύσει αντικείμενα και να προβλέψει τις κινήσεις τους με ακρίβεια, όμως δεν πρόκειται να αναγνωρίσει ένα σημάδι παράκαμψης, μόνο ότι υπάρχει ένα σημάδι.
    Έτσι, μάλλον, το lidar είναι πολύ πιο πρακτικό ως πλατφόρμα βοήθειας οδηγού.Φυσικά, υπάρχει και ένας μεγάλος κίνδυνος.
    Εάν οι εταιρείες βρουν έναν τρόπο να κυκλοφορήσουν αυτόνομα οχήματα χωρίς να χρησιμοποιούν LIDAR, τότε η ζήτηση για LIDAR ενδέχεται να μην αυξηθεί όπως προβλέπεται, οδηγώντας σε χαμηλότερα έσοδα τις προβλέψεις που κάνουν η Velodyne και η Luminar. Επιπλέον, δεδομένου ότι ο χώρος του Lidar είναι πολύ ανταγωνιστικός, ο πρόσθετος ανταγωνισμός, θα μπορούσε να οδηγήσει τις προβλεπόμενες πωλήσεις των εταιρειών, μη επιτεύξιμες.

  • Mε την υπογραφή του… αμερικάνου
  • @http://mitarola.blogspot.com/