Wall Street – Lilium Air Mobility, με την υπογραφή του… αμερικάνου (28.10.2021)

Lilium  …. εδώ ….

Διαπραγματεύεται στο Nasdaq με τον κωδικό LILM … εδώ ….

Αριθμός μετοχών : 284.110.059 μετοχές
Presentation Lilium … εδώ …

Η ιδέα του Urban Air Mobility είναι η δημιουργία αεροπορικών οχημάτων που θα μπορούν να μεταφέρουν ανθρώπους και αγαθά, πολύ γρήγορα, αλλά και με πολύ χαμηλότερο κόστος και με πολύ λιγότερη ταλαιπωρία.

Αυτή η ιδέα δεν έχει ακόμη μετατραπεί σε μια ανατρεπτική πραγματικότητα, επειδή η τρέχουσα γενιά αεροπορικών οχημάτων – κυρίως τα ελικόπτερα – είναι αρκετά ακριβά, θορυβώδη και με αναποτελεσματική κατανάλωση καυσίμου.
  • Πολλαπλές καινοτόμες τεχνολογικές εξελίξεις συγκλίνουν αυτή τη στιγμή στη δημιουργία μιας νέας γενιάς αεροπορικών οχημάτων που ονομάζονται ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVOTL).

Αυτά τα αεροσκάφη μοιάζουν με «ιπτάμενα αυτοκίνητα» και ουσιαστικά θα είναι ηλεκτρικά ελικόπτερα χωρίς θόρυβο και με σημαντικά χαμηλότερο κόστος κατασκευής. Τα αεροσκάφη eVOTL θα μπορούν να παρέχουν οικονομικές μετακινήσεις, αθόρυβες και αποδοτικές αεροπορικές μεταφορές στις μάζες.

Η Boeing διαθέτει αεροσκάφος eVOTL. Η Airbus έχει ένα. Οι Lilium, Joby Aviation, Archer, Bell και Volocopter έχουν όλες τα δικά τους μοντέλα. Βέβαια, ακόμη θα χρειαστούν χρόνια για να υιοθετηθούν ευρέως αυτά τα νέα αεροσκάφη. Όμως, με την πάροδο του χρόνου, θα εισάγουν συλλογικά μια νέα εποχή Urban Air Mobility, όπου οι πόλεις θα γεμίσουν με αεροσκάφη eVOTL που θα μεταφέρουν ανθρώπους και αγαθά παντού.

Η Lilium GmbH ιδρύθηκε το 2015 από τέσσερις μηχανικούς, διδακτορικούς φοιτητές του Τεχνικού Πανεπιστήμιο του Μονάχου, τους Daniel Wiegand, Sebastian Born, Matthias Meiner και Patrick Nathen.

Η εταιρεία δημιούργησε το Lilium Eagle, ένα μη επανδρωμένο διθέσιο πρωτότυπο μοντέλο και με το οποίο πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στο αεροδρόμιο Mindelheim- Mattsies κοντά στο Μόναχο στη Γερμανία στις 20 Απριλίου 2017.

  • Το 2017, η Lilium ανακοίνωσε τα σχέδιά της να λανσάρει το Lilium Jet 5 θέσεων, έως το 2025, με στόχο να προσφέρει υπηρεσίες αεροπορικού ταξί.

Αργότερα, τον Μάιο 2019 πέταξε για πρώτη φορά το πενταθέσιο πρωτότυπο Lilium Jet. Το πρωτότυπο τροφοδοτήθηκε από 36 ηλεκτροκίνητες έλικες με μανδύα τοποθετημένες σε κινητά πτερύγια που μπορούν να έχουν κατεύθυνση προς τα κάτω για κάθετη απογείωση και σταδιακά να μετακινούνται σε οριζόντια θέση για να παρέχουν ώθηση προς τα εμπρός. Το πενταθέσιο Lilium Jet είναι ικανό να επιτύχει τελική ταχύτητα 300 km/h και στοχεύει σε εμβέλεια 300 km.

  • Η Lilium είναι μια γερμανική εταιρεία και έχει ως στόχο να αναπτύξει ένα ηλεκτρικό κινούμενο κάθετα επιβατικό αεροσκάφος απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL). Το Lilium Jet θα είναι πλήρως συμβατό με τους υπάρχοντες χώρους προσγείωσης ελικοδρομίων και θα μπορεί να επαναφορτιστεί σε λίγες ώρες και να μεταφέρει έξι άτομα μαζί με τις αποσκευές τους.

Η εταιρεία στοχεύει στην εισαγωγή του τζετ στην αγορά το 2024.


Ο στόχος της Lilium είναι να δημιουργήσει έναν βιώσιμο και προσβάσιμο τρόπο περιφερειακής μεταφοράς υψηλής ταχύτητας. Η κατασκευή του 7θέσιου Lilium Jet, ένα ηλεκτρικό τζετ κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, θα προσφέρει κορυφαία χωρητικότητα, χαμηλό θόρυβο και υψηλές επιδόσεις, η Lilium σκοπεύει να δημιουργήσει ένα δίκτυο μεταφορών και υπηρεσίων για ανθρώπους και αγαθά. Η ισχυρή ομάδα 650+ της Lilium περιλαμβάνει περίπου 400 μηχανικούς αεροδιαστημικής και μια ηγετική ομάδα υπεύθυνη για την παράδοση μερικών από τα πιο επιτυχημένα αεροσκάφη στην ιστορία της αεροπορίας.Τα κεντρικά γραφεία και οι εγκαταστάσεις παραγωγής της Lilium βρίσκονται στο Μόναχο της Γερμανίας, με ομάδες που εδρεύουν σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

  • Το τζετ Lilium είναι ηλεκτρικό και δεν θα καίει καύσιμα. Οι κινητήρες του χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς στρόβιλους για να τραβήξουν αέρα στους αγωγούς του κινητήρα, να τον επιταχύνουν και να τον εξαερώσουν μέσω των ακροφυσίων ώθησης. Οι κινητήρες – συνολικά 18 – είναι τοποθετημένοι στο πίσω πτερύγιο και των πίσω φτερών.
    Το Lilium απέδειξε την ιδέα του το 2017, με ένα μονοθέσιο πιλότο πρωτότυπο. Η εταιρεία τώρα εργάζεται για τη μεγαλύτερη έκδοση των 7 θέσεων.

 

Όπως πολλές εταιρείες, έτσι και η Lilium εκμεταλλεύτηκε τη γενική ανοδική τάση των αγορών για να δημοσιοποιηθεί. Η Lilium ολοκλήρωσε μια συναλλαγή SPAC τον Σεπτέμβριο 2021, με την Qell Acquisition Corporation και με το ticker LILM άρχισε να διαπραγματεύεται στο NASDAQ στις 15 Σεπτεμβρίου.

Η Lilium, δημοσιοποιήθηκε στο χρηματιστήριο του Nasdaq στις 14 Σεπτεμβρίου μέσω της συγχώνευσης με το SPAC. Το 65% των μετόχων του SPAC πούλησαν τις μετοχές τους και δεν συμμετείχαν στην νέα εταιρία Lilium.

  • Έτσι, μειώθηκε το σύνολο των μετρητών που ήταν διαθέσιμα για τη Lilium. Οι θεσμικοί επενδυτές, μέσω PIPE, παρείχαν 450 εκατομμύρια δολάρια στη Lilium. Αρχικά, το SPAC θα διέθετε 380 εκατομμύρια δολάρια, αλλά έπρεπε να πληρώσει το 65% αυτών με 10 δολάρια ανά μετοχή στους μετόχους της SPAC που εξαγοράζονταν. Αυτό μειώνει τα μετρητά του SPAC που θα διατεθούν στη Lilium σε 133 εκατομμύρια δολάρια.

Ο συνδυασμός της Lilium με το SPAC έφερε στην εταιρεία 584 εκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα. Μετά από 50 εκατομμύρια δολάρια σε έξοδα συναλλαγής, τα διαθέσιμα μετρητά είναι 533 εκατομμύρια δολάρια. Η Lilium αρχικά περίμενε 780 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, δεδομένου ότι υπάρχει επίσης χρέος 166 εκατομμυρίων δολαρίων, τα καθαρά μετρητά είναι 367 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό είναι κατά 247 εκατομμύρια δολάρια χαμηλότερα από τα αρχικά καθαρά μετρητά που ανέμενε η Lilium.

  • Τον Σεπτέμβριο του 2017 η Lilium συγκέντρωσε έναν κύκλο χρηματοδότησης 90 εκατομμυρίων δολαρίων. Τον Μάρτιο του 2020, η Lilium είχε συγκεντρώσει 240 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση υπό την ηγεσία του Κινέζικου τεχνολογικού ομίλου Tencent και με τη συμμετοχή των Atomico, Freigeist και LGT. Τον Οκτώβριο του 2019, η Lilium ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της πρώτης της μονάδας παραγωγής και κυκλοφόρησε πλάνα που δείχνει το Jet σε πλήρη πτήση, να απογειώνεται κάθετα και να μεταβαίνει σε οριζόντια πτήση.

Τον Αύγουστο του 2021 η βραζιλιάνικη αεροπορική εταιρεία Azul υπέγραψε επιστολή προθέσεων για αγορά 220 επταθέσιων Lilium Jet, συνολικής αξίας 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με την παράδοση να ξεκινάει το 2025.

  • Η Lilium καλύπτεται από τον αναλυτή, 5 αστέρων, της Oppenheimer,  Colin Rusch που αναφέρει :
    «Θεωρούμε το Lilium ως έναν κορυφαίο παίκτη τεχνολογίας στον αναδυόμενο χώρο της ηλεκτρικής κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL). Πιστεύουμε ότι είναι σε καλή θέση να αξιοποιήσει μια διαφοροποιημένη τεχνολογική πλατφόρμα, ισχυρές στρατηγικές συνεργασίες και μια έμπειρη ομάδα διαχείρισης σε υπερμεγέθη μερίδια αγοράς σε μια αναστατωτική βιομηχανία.

Βλέπουμε τις δυνατότητες των eVTOL να μεταμορφώσουν εταίρους αστικής και περιφερειακής κινητικότητας τόσο για άτομα όσο και για φορτία. Βλέπουμε επίσης τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών πέρα από τις οδικές λύσεις και τις τρέχουσες προσπάθειες για την απομάκρυνση του άνθρακα από την περιφερειακή αεροπορική βιομηχανία. Πιστεύουμε ότι η αγορά των επιβατικών ταξί θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 150 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2035 », εξήγησε ο  Rusch.

  • Σύμφωνα με αυτά τα σχόλια, ο Rusch δίνει σύσταση Outperform στο LILM και στόχο τιμής τα 24 δολάρια για τους επόμενους 12 μήνες. Το Lilium έχει προσελκύσει μόλις 2 κριτικές αναλυτών πρόσφατα και οι δύο συμφωνούν ότι πρόκειται για μια μετοχή προς αγορά. Ο δεύτερος αναλυτής δίνει την τιμή στόχο των 17 δολαρίων.

 

Η διοίκηση της Lilium έχει ανακοινώσει ότι η παραγωγή του αεροσκάφους θα ξεκινήσει το 2024 και προβλέπει έσοδα 246 εκατομμύρια, τα οποία θα ανέλθουν το 2025 σε 1,314 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2026 και 2027 θα εκτιναχθούν στα 3,306 και 5,867 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα.

Τα EBITDA καθίστανται θετικά, σύμφωνα με τη διοίκηση, το 2025 και θα ανέλθουν σε 708 εκατομμύρια το 2026 και 1,44 δισεκατομμύρια το 2027.

Κίνδυνοι
Οι προβλέψεις της; διοίκησης είναι ιδιαίτερα φιλόδοξες και ενθουσιώδεις.
Οι επενδυτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις προβλέψεις της διοίκησης της Lilium, καθώς είναι σύνηθες φαινόμενο, οι προβλέψεις των spacs, να είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξες, ειδικά όταν αυτές γίνονται στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων.

  • H Lilium θα έχει έντονο ανταγωνισμό στον χώρο των eVTOL. Άμεσοι ανταγωνιστές θα είναι η Joby Aviation και η Archer  …. δύο νέες εταιρίες που σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στη μεταφορά επιβατών και οχημάτων μέσω αεροσκαφών κάθετης απογείωσης. Τόσο η Joby όσο και η Archer πρόσφατα δημοσιοποιήθηκαν μέσω spacs, όπως και η Lilium.

Θα πρέπει να προσεχθεί ότι κάποιες εταιρείες των eVTOL θα αποτύχουν και ίσως να μην μπορέσουν να κατασκευάσουν το αεροσκάφος που υπόσχονται.

  • Τον Ιανουάριο του 2020 το Aerokurier (μηνιαίο περιοδικό αεροσκαφών) δημοσίευσε μια έκθεση που ανέφερε ότι το Lilium δεν μπορούσε να επιτύχει τους στόχους απόδοσης του αεροσκάφους που είχε δηλώσει και θα μπορούσε να πετάει μόνο για δύο λεπτά τη φορά.

Η έκθεση που συντάχθηκε ανώνυμα απορρίφθηκε από την εταιρεία, αλλά αργότερα υποστηρίχθηκε από τέσσερις Γερμανούς ακαδημαϊκούς της αεροδιαστημικής που έγραψαν ότι η Lilium «δημιουργεί έναν απατηλό κόσμο για να προσελκύσει επενδυτές».

Τον Φεβρουάριο του 2021, το Forbes δημοσίευσε ένα άρθρο που επικαλείται έναν αριθμό πρώην υπαλλήλων που ανέφερε ότι η ανάπτυξη του αεροσκάφους της Lilium «διατρέχει προβλήματα και ότι η εκστρατεία δοκιμών πτήσης σημείωσε ελάχιστη πρόοδο».

  • Η αγορά eVTOL ενδέχεται να μην συνεχίσει να αναπτύσσεται ή τα αεροσκάφη eVTOL ενδέχεται να μην υιοθετηθούν από την αγορά μεταφορών. 
  • Τα αεροσκάφη eVTOL ενδέχεται να μην πιστοποιηθούν από τις αρχές μεταφοράς και αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένου του EASA ή του FAA. 
  • Το Lilium Jet ενδέχεται να μην προσφέρει την αναμενόμενη μείωση του λειτουργικού κόστους ή την εξοικονόμηση χρόνου που αναμένει η εταιρεία.

 Η βιομηχανία eVTOL είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και χρειάζεται μεγάλη προσοχή αυτή τη στιγμή.

Mε την υπογραφή του… αμερικάνου

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

  • Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

  • Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.