Wall Street – Archer Aviation, με την υπογραφή του… αμερικάνου (01.11.2021)

Archer Aviation …. εδώ ….

Διαπραγματεύεται στο NYSE με τον κωδικό ACHR … εδώ ….
Αριθμός μετοχών : 240.633.554 μετοχές

  • 25.398.947 εντάλματα αγοράς μετοχών Archer Class A, με τιμή εξάσκησης 11,50 $. και
  • 12.772.625 εντάλματα αγοράς μετοχών Archer Class B, με τιμή εξάσκησης 0,01 $.

Presentation Archer … εδώ …

Η Atcher Aviation ολοκλήρωσε μια συναλλαγή SPAC τον Σεπτέμβριο 2021, με την Atlas Crest Investment Corp. και με το ticker ACHR άρχισε να διαπραγματεύεται στο NYSE στις 20 Σεπτεμβρίου 2021.

Η αρχική συμφωνία με το spac προέβλεπε πως η συνδυασμένη εταιρεία θα είχε περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια μετρητά από το spac και 600 εκατομμύρια δολάρια από ιδιωτική επένδυση PIPE, που καλύφθηκε από επενδυτές όπως η United Airlines, η Stellantis, Baron Capital Group, Mubadala Capital, Putnam Investments και Access Industries. Ο Ken Moelis, μαζί με τον Marc Lore, ο οποίος είναι ένας από τους κύριους και αρχικούς υποστηρικτές της Archer, επενδύουν 30 εκατομμύρια δολάρια στο PIPE.

Η Archer με την τιμή της μετοχής στα 10 δολάρια, αποτιμήθηκε σε 3,75 δισεκατομμύρια δολάρια, όπου η εταιρεία επρόκειτο να λάβει 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια ακαθάριστων εσόδων. Η επιχειρηματική αξία της εταιρείας έφθασε στα 2,713 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πριν από τη συμφωνία SPAC, η Archer είχε συγκεντρώσει 60 εκατομμύρια δολάρια σε έναν γύρο seed και Series A.

Το 48,5% των μετόχων του SPAC πούλησαν τις μετοχές τους και δεν συμμετείχαν στην νέα εταιρία Archer. Συγκεκριμένα οι κάτοχοι 24.239.307 μετοχών του spac Atlas, ή περίπου το 48,5% των μετοχών, άσκησαν το δικαίωμα τους να εξαγοράσουν τις μετοχές τους έναντι μετρητών με τιμή εξαγοράς περίπου 10 δολάρια ανά μετοχή, για συνολικό ποσό εξαγοράς περίπου 242,4 εκατομμυρίων δολαρίων.
Έτσι από τον συνδυασμό των επιχειρήσεων η Archer πήρε 250 εκατομμύρια δολάρια λιγότερα, από όσα αρχικά υπολόγιζε ….. ωστόσο στο ταμείο της Archer έφθασαν 850 εκατομμύρια δολάρια που θα την βοηθήσουν να αναπτύξει το αεροσκάφος της.

Το σύνολο των μετοχών μετά την συγχώνευση θα είναι κατά 125 εκατομμύρια λιγότερες, από όσο προέβλεπε το presentation. Τα 25 εκατομμύρια είναι μετοχές του spac που δεν μετατράπηκαν σε μετοχές Arher και κατά 100 εκατομμύρια (βλέπε διαμάχη με Wisk) εξαιτίας υποτίμησης της proforma αποτίμησης της Archer από 2,65 σε 1,65 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Archer έχει σκοπό να αναπτύξει μοντέλα πλήρως ηλεκτρικών αεροσκαφών κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) που επικεντρώνονται στη βελτίωση της κινητικότητας στις πόλεις.

Προδιαγραφές αεροσκάφους Maker:

  • Τύπος αεροσκάφους: αεροσκάφος eVTOL 
  • Πλοήγηση: Θα έχει 1 πιλότο στην αρχή και θα έχει αυτόνομη ικανότητα στο μέλλον 
  • Χωρητικότητα: 4 επιβάτες, 1 πιλότος 
  • Ταχύτητα κρουαζιέρας: 150 mph (241 km/h) 
  • Εμβέλεια: 60 μίλια (σχεδόν 100 χλμ.) 
  • Έλικες: 12 (Κάθε κεκλιμένη έλικα έχει 5 λεπίδες. Κάθε προπέλα μόνο VTOL έχει 2 λεπίδες. 
  • Υψόμετρο κρουαζιέρας: 2.000 πόδια (610 μέτρα) 
  • Ηλεκτροκινητήρες: 12 
  • Πηγή ισχύος: Μπαταρίες 
  • Επίπεδο θορύβου κατά την πτήση προς τα εμπρός: 45 db 
  • Μέγιστο βάρος απογείωσης: 7.000 λίβρες (3.175 κιλά) 
  • Παράθυρα: Πανοραμικά παράθυρα για εκπληκτική θέα 
  • Πτέρυγα: Ψηλό φτερό 
  • Ουρά: V-tail 
  • Εξοπλισμός προσγείωσης: Σταθερός τροχοφόρος εξοπλισμός προσγείωσης τρίκυκλου

Χαρακτηριστικά ασφαλείας: Η κατανεμημένη ηλεκτρική πρόωση (DEP), παρέχει ασφάλεια μέσω πλεονασμού για τους επιβάτες ή/και το φορτίο της. Το DEP σημαίνει ότι υπάρχουν πολλαπλοί έλικες και κινητήρες στο αεροσκάφος, έτσι ώστε εάν ένας ή περισσότεροι κινητήρες ή έλικες αποτύχουν, οι άλλοι κινητήρες και έλικες που λειτουργούν μπορούν να προσγειώσουν με ασφάλεια το αεροσκάφος. Επιπλέον, η εταιρεία αυξάνει την ασφάλεια των αεροσκαφών της εξαλείφοντας κρίσιμα μέρη, αυξάνοντας την αξιοπιστία των εξαρτημάτων και σχεδιάζοντας ασφαλείς μπαταρίες αεροσκαφών.


H Archer Aviation ιδρύθηκε το 2018 και έχει έδρα το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνιας. Ιδρύθηκε από τον Adam Goldstein και τον Brett Adcock, συνιδρυτές της Vettery, μιας εταιρείας μάρκετινγκ λογισμικού ως υπηρεσίας, την οποία πούλησαν οι δύο στην εταιρεία προσωπικού Adecco Group με έδρα την Ελβετία το 2018 για 100 εκατομμύρια δολάρια.

Οι συνιδρυτές Brett Adcock και Adam Goldstein


Ο Αμερικανός επιχειρηματίας Marc Lore, Διευθύνων Σύμβουλος της Walmart eCommerce, είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην εταιρεία. Με την υποστήριξη του Lore, η Archer ισχυρίζεται ότι «έχει το κεφάλαιο που απαιτείται για να ηγηθεί της αγοράς αστικής αεροπορικής κινητικότητας, αξιοποιώντας παράλληλα την απαράμιλλη επιχειρηματική προοπτική του Lore». Ο Lore έχει ιστορικό ίδρυσης μιας σειράς επιχειρήσεων. Πιο πρόσφατα, πούλησε την ανταγωνιστική μάρκα ηλεκτρονικού εμπορίου Jet.com στη Walmart για 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Πριν ξεκινήσει το Jet.com, πούλησε το Quidsi στην Amazon για 550 εκατομμύρια δολάρια το 2010.

Η Archer είναι από τους κατασκευαστές αεροσκαφών eVTOL όπου αναπτύσσει ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης τεσσάρων επιβατών (eVTOL), το οποίο σκοπεύει να πιστοποιήσει το 2024.

Η Archer έχει προσελκύσει κορυφαία ταλέντα του κλάδο, με 40 μηχανικούς από τον Μάιο του 2020, συμπεριλαμβανομένων ταλέντων από ανταγωνιστικές εταιρείες eVTOL Joby, Airbus Vahana και Wisk. Ο Tom Muniz, προηγουμένως Αντιπρόεδρος Μηχανικής στη Wisk, έχει οριστεί Αντιπρόεδρος Μηχανικής της Archer, ενώ ο Geoff Bower θα υπηρετήσει ως Αρχιμηχανικός, έναν τίτλο που κατείχε στην Airbus Vahana. Ο Alan Chen, ο οποίος ήταν ο επικεφαλής των Flight Controls στη Wisk, είναι τώρα ο επικεφαλής καθοδήγησης, πλοήγησης και ελέγχου (GNC) για την Archer, ενώ ο Ben Goldman, προηγουμένως ο Επικεφαλής στη Joby, είναι ο επικεφαλής Ακουστικής στο Archer.

Την 10η Ιουνίου 2021, η Archer παρουσίασε ένα διθέσιο αεροσκάφος επίδειξης που ονομάζεται Maker, το οποίο διαθέτει 12 ηλεκτρικούς έλικες τοποθετημένους στα φτερά και με βάρος 1500 κιλά. Οι 6 έλικες θα είναι σταθεροί για πτήση μόνο VTOL και 6 έλικες θα μπορούν να μετακινούνται για πτήση προς τα εμπρός, αλλά και VTOL. Το αεροσκάφος θα έχει αυτονομία 96 km χάρη σε μια μπαταρία 75 kWh και μπορεί να ταξιδέψει με μέγιστη ταχύτητα 241 χιλιόμετρα ανά ώρα. Ολόκληρο το άνοιγμα των φτερών είναι 40 πόδια. Θα μπορεί να ταξιδεύει στα 2.000 πόδια (610 μέτρα) στον αέρα και το αεροσκάφος θα είναι 100 φορές πιο αθόρυβο από ένα ελικόπτερο, παράγοντας μόνο 45 ντεσιμπέλ ήχο.
Η κομψή άτρακτος ολοκληρώνεται με ψηλό κύριο φτερό, V-ουρά και τρίκυκλο σταθερό τροχοφόρο σύστημα προσγείωσης.


Ωστόσο, η Archer δεν έδειξε τις δυνατότητες πτήσης του Makerούτε η διοίκηση έχει ανακοινώσει πότε περιμένει να λάβει πιστοποίηση για δοκιμαστικές πτήσεις.
Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι αναμένει να κατασκευάσει τελικά ένα πενταθέσιο αεροσκάφος που θα χρησιμεύσει ως το κύριο όχημα στην ενδεχόμενη εμπορική λειτουργία της, την οποία σχεδιάζει να λανσάρει το 2024.

Αρχικά, η Archer σχεδιάζει να επικεντρωθεί στις πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές με μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Μακροπρόθεσμα, η Archer ισχυρίζεται ότι θα επεκτείνει την εμβέλειά της, αναπτύσσοντας ένα δίκτυο μεταφοράς αεροταξί.
Σε μια αγορά που προβλέπεται από τη Morgan Stanely να αξίζει 1 τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2040, είναι συναρπαστικό το γεγονός ότι η Archer είναι μεταξύ των πρώτων εισηγμένων εταιρειών που εργάζονται για τη δημιουργία αυτού του μέλλοντος», δήλωσε ο συνιδρυτής και συν-CEO της Archer, Brett Adcock. «Το όραμα της Archer είναι να φέρει ένα eVTOL στην αγορά και να ξεκινήσει ένα δίκτυο αστικής αεροπορικής κινητικότητας».

Τον Φεβρουάριο 2021, η Archer δήλωσε ότι η United Airlines δεσμεύτηκε να αγοράσει τα αεροσκάφη της.
Αρχικά η United Airlines συμφώνησε να επενδύσει στην εταιρεία και σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας της, η United έχει κάνει παραγγελία για 1 δισεκατομμύριο δολάρια του αεροσκάφους της Archer. Η United έχει την επιλογή να αγοράσει επιπλέον αεροσκάφη 500 εκατομμυρίων δολαρίων.


Δικαστική διαμάχη Wisk με Archer
Η Wisk ιδρύθηκε το 2019 και είναι μια κοινοπραξία της Boeing και της Kitty Hawk, της εταιρείας ιπτάμενων ταξί που χρηματοδοτείται από τον συνιδρυτή της Google, Λάρι Πέιτζ.
Η ιστορία της Wisk με την ηλεκτρική αεροπορία εκτείνεται πολύ πιο πίσω, αφού η εταιρεία ιδρύθηκε αρχικά το 2010 ως Levt, η οποία τελικά συγχωνεύθηκε με την αδελφή εταιρεία Kitty Hawk. Η Wisk αρχικά είχε σχεδιάσει ένα αεροσκάφος με σταθερά φτερά και 12 έλικες το 2016.

Στις 6 Απριλίου 2021 η Wisk μηνύει την αντίπαλη εταιρεία αεροταξί Archer Aviation για φερόμενη κλοπή των εμπορικών της μυστικών και παραβίαση των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της. Η Wisk επιδιώκει απροσδιόριστη χρηματική αποζημίωση και διαταγή κατά της Archer για να την αποτρέψει από τη χρήση της υποτιθέμενης κλεμμένης τεχνολογίας. Σε απάντηση, η Archer λέει ότι δεν κατέχει κάποια από τις πνευματικές ιδιοκτησίες της Wisk.

Στην καταγγελία που κατατέθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο της Βόρειας Καλιφόρνια των ΗΠΑ, η Wisk μήνυσε την Archer «για να σταματήσει μια θρασύτατη κλοπή της πνευματικής ιδιοκτησίας και εμπιστευτικών πληροφοριών της και να προστατεύσει τη σημαντική επένδυση πόρων και την πολυετή σκληρή δουλειά και προσπάθεια των υπαλλήλων της και το όραμά τους για το μέλλον στις αστικές αεροπορικές μεταφορές».

Η Wisk κατηγορεί την Archer για κατάχρηση «χιλιάδων εξαιρετικά εμπιστευτικών αρχείων που περιέχουν πολύ πολύτιμα εμπορικά μυστικά, καθώς και για τη χρήση σημαντικών καινοτομιών που έχει κατοχυρώσει η Wisk».
Η εμφάνιση της Archer «εξέπληξε τη βιομηχανία», ισχυρίζεται η Wisk, με βάση το σύντομο χρονοδιάγραμμά της για να βγει στην αγορά με τα ηλεκτρικά της αεροσκάφη. Η Archer έχει ένα πολύ μικρό προσωπικό έναντι άλλων εταιρειών του χώρου και πιο καθιερωμένων εταιρειών αστικής αεροπορικής κινητικότητας.

Το πιο εκπληκτικό για την Wisk ήταν ο σχεδιασμός του πρωτότυπου αεροσκάφους της Archer, κυρίως επειδή έμοιαζε πολύ με το πρωτότυπο αεροσκάφος του Wisk. Και τα δύο αεροσκάφη διαθέτουν έξι μπροστινούς έλικες, ο καθένας με πέντε λεπίδες, που μπορούν να γέρνουν είτε οριζόντια είτε κάθετα, καθώς και έξι πίσω έλικες που ο καθένας αποτελείται από δύο λεπίδες και παραμένουν σταθεροί σε κάθετη θέση. Το αεροσκάφος της Archer περιλαμβάνει επίσης μια «μη συμβατική» ουρά σε σχήμα V, παρόμοια με το πατενταρισμένο σχέδιο της Wisk.
«Η εντυπωσιακή ομοιότητα σε αυτά τα σχέδια δεν θα μπορούσε να ήταν τυχαία», λέει η Wisk. Ο μήνας που η Wisk υπέβαλε την αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ήταν ο ίδιος μήνας που η Archer προσέλαβε 10 μηχανικούς της Wisk, λέει η εταιρεία.

Η Wisk ισχυρίζεται ότι :

Ανακαλύψαμε ότι ένας από αυτούς τους μηχανικούς κατέβασε χιλιάδες αρχεία της Wisk, λίγο πριν ανακοινώσει την παραίτησή του και αναχωρήσει αμέσως για την Archer. Αυτά τα αρχεία περιέχουν τα πολύτιμα εμπορικά μας μυστικά και εμπιστευτικές πληροφορίες σχετικά με την ανάπτυξη αεροσκαφών της Wisk που καλύπτουν την ιστορία της εταιρείας, που έχουν συσσωρευτεί σε αμέτρητες ώρες σταδιακής προόδου από δεκάδες μηχανικούς. Ένας άλλος μηχανικός κατέβασε πολλά αρχεία που περιείχαν δεδομένα δοκιμής λίγο πριν αναχωρήσει για την Archer. Ένας ακόμη σκούπισε κάθε ίχνος των δραστηριοτήτων του στον υπολογιστή λίγο πριν φύγει για το Archer.

Η Wisk τέλος επισημαίνει ότι μεταξύ των ανταγωνιστών της, δεν υπάρχουν δύο πρωτότυπα που να φαίνονται ίδια, γεγονός που κάνει την υποτιθέμενη κλοπή των εμπορικών της μυστικών από την Archer να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο.

Στις 23 Ιουλίου 2021, το αίτημα της εταιρείας ηλεκτρικών αερομεταφορών Wisk Aero για προκαταρκτική διαταγή κατά της ανταγωνιστικής Archer Aviation απορρίφθηκε από τον ομοσπονδιακό δικαστή, σε μια συνεχιζόμενη δικαστική διαμάχη για το αν η Archer έκλεψε εμπορικά μυστικά για την ανάπτυξη του αεροσκάφους Maker.

Ο δικαστής William Orrick είπε ότι «τα στοιχεία της υπεξαίρεσης της Wisk είναι πολύ διφορούμενα για να δικαιολογήσουν μια προκαταρκτική διαταγή».

Η Wisk, τον Μάιο του 2021, υπέβαλε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων η οποία αν είχε εγκριθεί, θα είχε ουσιαστικά σταματήσει αμέσως τις επιχειρήσεις της η Archer.
Η Wisk υπέβαλε στο δικαστήριο 52 εμπορικά μυστικά που ισχυρίζεται ότι κλάπηκαν και χρησιμοποιήθηκαν από την Archer και η διαταγή θα εμπόδιζε την Archer να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε από αυτά μέχρι να εκδοθεί η τελική απόφαση στην αγωγή. Είναι λογικό ότι ο δικαστής Orrick θα πρέπει να δει περισσότερα και πιο συγκεκριμένα στοιχεία που να δικαιολογούν την υπεξαίρεση. “Υπάρχουν ορισμένες αμφισβητούμενες ενδείξεις κατάχρησης, αλλά δεδομένου του πόσο διφορούμενα είναι τα αποδεικτικά στοιχεία, η Wisk δεν δικαιούται το έκτακτο ένδικο μέσο ενός ασφαλιστικού μέτρου”, δήλωσε ο Orrick στην προσωρινή απόφαση. «Επειδή τα πλεονεκτήματα είναι τόσο αβέβαια, η Wisk επίσης δεν έχει δείξει επαρκώς ανεπανόρθωτο τραυματισμό που βασίζεται σε κατάχρηση.

Η Wisk ισχυρίζεται ότι η απόφαση του δικαστή για τα ασφαλιστικά μέτρα δεν έχει καμία σχέση με την έκβαση της υπόθεσης «και δεν αθωώνει καθόλου την Archer».
Η Wisk ισχυρίζεται ότι :
«Κάναμε αυτήν τη μήνυση με βάση ισχυρές ενδείξεις κλοπής και χρήσης της IP της Wisk και τα αρχικά περιορισμένα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν μέσω της δικαστικής διαδικασίας μέχρι σήμερα επιβεβαιώνουν μόνο την πεποίθησή μας ότι η κατάχρηση από την Archer των εμπορικών μυστικών της Wisk είναι ευρέως διαδεδομένη και διαποτίζει την ανάπτυξη αεροσκαφών της Archer. Μετά τη σημερινή απόφαση, η Wisk θα έχει τη δυνατότητα να αρχίσει να συλλέγει τα σοβαρά αποδεικτικά στοιχεία».

Η αλήθεια είναι πως η Archer στρατολόγησε πολλούς πρώην μηχανικούς της Wisk, συμπεριλαμβανομένου του πρώην υπαλλήλου Jing Xue, για τον οποίο η Wisk λέει ότι κατέβασε σχεδόν 5.000 αρχεία πριν από την αναχώρησή του από την εταιρεία, τα οποία ισχυρίζεται ότι παρέδωσε στην Archer.

Η Archer λέει ότι η Wisk δεν προσκόμισε κανένα ουσιαστικό στοιχείο για τον κεντρικό ισχυρισμό της αγωγής ότι η Archer έλαβε και χρησιμοποίησε εμπορικά μυστικά της Wisk. Οι ισχυρισμοί της Wisk βασίζονται σε «θεωρίες συνωμοσίας και ξεκάθαρες παραποιήσεις», δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός σύμβουλος της Archer, Eric Lentell. «Είναι σαφές σε εμάς από τις ενέργειες της Wisk σε αυτήν την υπόθεση ότι αφού αναγνώρισε την ορμή και τον ρυθμό καινοτομίας της Archer, η Wisk άρχισε να καταχράται το δικαστικό και ποινικό σύστημα δικαιοσύνης σε μια προσπάθεια να μας επιβραδύνει για να αντισταθμίσει τη δική της έλλειψη επιτυχίας», είπαν οι ιδρυτές Brett Adcock και Adam Goldstein.

Το δικαστήριο θα πραγματοποιήσει διάσκεψη προγραμματισμού στις 11 Αυγούστου, όπου ο δικαστής θα περιγράψει τα επόμενα βήματα για την υπόθεση. Δεν έχει οριστεί ημερομηνία για τη δίκη. Η υπόθεση κατατέθηκε στο δικαστήριο της Βόρειας Περιφέρειας της Καλιφόρνια με την υπόθεση αρ. 3:2021cv02450.

Ενώ η Archer επικράτησε στον πρώτο γύρο της διαμάχης, κατέθεσε ανταγωγή κατά της Wisk, κατηγορώντας την κοινοπραξία Boeing-Kitty Hawk ότι ανέπτυξε μια «εν γνώσει μας ψευδή εξωδικαστική συκοφαντική καμπάνια» κατά της Archer που έχει πλήξει τις επιχειρηματικές της προοπτικές σε «μια κρίσιμη συγκυρία για την εταιρεία».
Ένας εκπρόσωπος της Archer είπε στο eVTOL.com ότι ακόμα κι αν η Wisk παραιτηθεί από τις αξιώσεις της, η Archer θα συνεχίσει να ζητά αποζημίωση από τον αντίπαλό της. «Πιστεύουμε ότι μπορούμε να αποδείξουμε αποζημίωση άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε αυτήν την ανταγωγή και θα επιδιώξουμε πλήρη ανακούφιση», είπε ο εκπρόσωπος.

Πριν από τον προγραμματισμένο συνδυασμό τους, η Archer και η Atlas Crest μείωσαν την πρόσφατη pro-forma αποτίμηση της Archer από 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Η κίνηση αυτή κατέδειξε επίσης μια γενικότερη δυσφορία των επενδυτών προς κερδοσκοπικές μετοχές τεχνολογίας που δεν περιορίζεται μόνο στην Archer. Η συγχώνευση τελικά δημιούργησε ακαθάριστα έσοδα 850 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η διοίκηση της Archer Aviation έχει ανακοινώσει ότι η παραγωγή του αεροσκάφους θα ξεκινήσει το 2024 και προβλέπει έσοδα 42 εκατομμύρια, τα οποία θα ανέλθουν το 2025 σε 1,044 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2026 θα εκτιναχθούν στα 2,23 δισεκατομμύρια δολάρια και το 2027 θα ανέλθουν στα 3,444 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα EBITDA καθίστανται θετικά, σύμφωνα με τη διοίκηση, το 2025 και θα ανέλθουν σε 255 εκατομμύρια, ενώ το 2026 υπολογίζονται σε 647 εκατομμύρια δολάρια. Οι ταμειακές ροές καθίστανται θετικές το 2026.

Κίνδυνοι
Η Archer Aviation, προς το παρόν, είναι μια άκρως κερδοσκοπική επένδυση, παρόλο που η ιδέα των αεροπορικών ταξιδιών eVtol είναι πιθανότατα ελκυστική για πολλούς καταναλωτές, ειδικά εκείνους που συχνά βρίσκονται κολλημένοι στην κίνηση. Οι αναλυτές της Booz Allen Hamilton πιστεύουν ότι η αγορά Urban Air Mobility των ΗΠΑ θα φτάσει τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα χρόνια.

Οι προβλέψεις της διοίκησης ίσως να είναι ιδιαίτερα φιλόδοξες και ενθουσιώδεις.
Οι επενδυτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις προβλέψεις της διοίκησης της Archer, καθώς είναι σύνηθες φαινόμενο, οι προβλέψεις των spacs, να είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξες, ειδικά όταν αυτές γίνονται στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων.

H Archer Aviation θα έχει έντονο ανταγωνισμό στον χώρο των eVTOL. Άμεσοι ανταγωνιστές θα είναι η Joby Aviation και η Lilium  …. δύο νέες εταιρίες που σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στη μεταφορά επιβατών και οχημάτων μέσω αεροσκαφών κάθετης απογείωσης. Τόσο η Joby όσο και η Lilium πρόσφατα δημοσιοποιήθηκαν μέσω spacs, όπως και η Archer.

Θα πρέπει να προσεχθεί ότι κάποιες εταιρείες των eVTOL θα αποτύχουν και ίσως να μην μπορέσουν να κατασκευάσουν το αεροσκάφος που υπόσχονται.

  • Η αγορά eVTOL ενδέχεται να μην συνεχίσει να αναπτύσσεται ή τα αεροσκάφη eVTOL ενδέχεται να μην υιοθετηθούν από την αγορά μεταφορών. 
  • Τα αεροσκάφη eVTOL ενδέχεται να μην πιστοποιηθούν από τις αρχές μεταφοράς και αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένου του EASA ή του FAA. 
  • Το αεροσκάφος της Archer ενδέχεται να μην προσφέρει την αναμενόμενη μείωση του λειτουργικού κόστους ή την εξοικονόμηση χρόνου που αναμένει η εταιρεία.

 Η βιομηχανία eVTOL είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και χρειάζεται μεγάλη προσοχή αυτή τη στιγμή.

Mε την υπογραφή του… αμερικάνου

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

  • Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάσει νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

  • Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.