Τρία πλοία φαντάσματα με πλαστά έγγραφα κατασχέθηκαν σε διαλυτήρια της Ινδίας

Ινδοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι κρατούν τρία πλοία που έφτασαν στα διαλυτήρια στο Alang αυτό το μήνα με ψευδή στοιχεία. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι δήλωσαν στις 20 Δεκεμβρίου ότι σχεδιάζουν να κατάσχουν τα πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος στο αγκυροβόλιο στο Bhavnagar, όπου τα πλοία ελέγχονται για να κατευθυνθούν στην παραλία. Δεν είναι σαφές τι θα κάνει η Ινδία με τα πλοία τώρα που αποφάσισε να τα κατάσχει.

Πριν από τρία χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε αυστηρότερες απαιτήσεις για την διάλυση πλοίων που ανήκουν ή είναι νηολογημένα εντός της ΕΕ. Όλα τα πλοία άνω των 500 κόρων πρέπει να υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω αδειοδοτημένων τοποθεσιών ανακύκλωσης που επί του παρόντος περιορίζονται κυρίως στα ναυπηγεία της Aliaga της Τουρκίας, για μεγαλύτερα πλοία και μερικές εξειδικευμένες εργασίες ανακύκλωσης στην Ευρώπη. Πρόσφατα, ανακοινώθηκαν σχέδια για την έναρξη μιας επιχείρησης ανακύκλωσης στη Σκωτία, αλλά τα ναυπηγεία στην Ινδία δεν έχουν αποκτήσει άδειες ΕΕ.

Οι πλοιοκτήτες της ΕΕ είτε ασχολούνται με τον περιορισμένο αριθμό ναυπηγείων αδειών είτε σε πολλές περιπτώσεις πωλούν πλοία σε μεσάζοντες που συχνά ισχυρίζονται ότι εργάζονται για λογαριασμό αγοραστών που θα εκμεταλλευτούν τα πλοία ή λένε ότι τα πλοία θα μεταπωληθούν. Συχνά κάνουν σύντομες στάσεις στη Μέση Ανατολή πριν φτάσουν στην Ινδία και στις παραλίες, παρά τις διαμαρτυρίες των ΜΚΟ και περιβαλλοντικών οργανώσεων που καλούν την ΕΕ για καλύτερη επιβολή των κανονισμών. Πρόσφατα, εισαγγελείς στην Ισλανδία κατέσχεσαν έγγραφα από γραφεία πλοιοκτήτη που ερευνούσαν την πώληση δύο πλοίων που κατέληξαν στα διαλυτήρια στην Ινδία.

Αξιωματούχοι από το τελωνειακό τμήμα της Ινδίας και τη Διεύθυνση Πληροφοριών Εσόδων (DRI) ανέφεραν τη Δευτέρα ότι η εξέταση των εγγράφων έδειξε ότι τρία πλοία έφτασαν στις αρχές του μήνα με παραποιημένα έγγραφα. Ένα από τα πλοία έφτασε στο αγκυροβόλιο στις 5 Δεκεμβρίου με το όνομα Coral, ένα δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου ηλικίας 18 ετών που μέχρι πρόσφατα ήταν νηολογημένο στη Λιβερία. Έφτασε με υψωμένη τη σημαία ευκαιρίας από το Σάο Τομέ Πρίνσιπε, μετά από ένα ταξίδι από τον Περσικό Κόλπο.

Επιθεωρώντας τα έγγραφα του Coral, Ινδοί αξιωματούχοι είπαν ότι το πλοίο έφτασε χρησιμοποιώντας λανθασμένο αριθμό αναγνώρισης του ΙΜΟ όπως και ένα δεύτερο πλοίο, το Sea Golden, που επίσης έφτασε στο αγκυροβόλιο την ίδια μέρα. Σε τουλάχιστον μία περίπτωση, το πλοίο χρησιμοποιούσε την ταυτότητα ενός αδελφού πλοίου που είχε διαλυθεί πριν από αρκετά χρόνια.

Τρεις μέρες αργότερα, το τρίτο πλοίο, το Harriet, έφτασε στο αγκυροβόλιο. Μια εξέταση των εγγράφων αποκάλυψε ότι το πλοίο βρίσκεται «υπό κυρώσεις του ΟΗΕ», αν και αξιωματούχοι αρνήθηκαν να δώσουν λεπτομέρειες. Είπαν ότι και τα τρία πλοία έφτασαν χρησιμοποιώντας πλαστά έγγραφα και κατασχέθηκαν.

Η βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων που επιβλέπει τις εργασίες στο Alang είπε στην Indian Express ότι είναι δύσκολο να ελεγχθούν τα έγγραφα ενός πλοίου κατά τη διαδικασία υποβολής προσφορών για την απόκτηση χωρητικότητας. Το συνέκριναν με την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου όπου πρέπει να εμπιστευτείς τον πωλητή. «Κανένας ανακυκλωτής πλοίων δεν θα αγοράσει εν γνώσει του ένα πλοίο με πλαστά έγγραφα», δήλωσε στην εφημερίδα ο Haresh Parmar, γραμματέας της SRIA και ανακυκλωτής πλοίων στην Alang. Είπε ότι αυτά τα ζητήματα εμφανίζονται μόνο όταν τα έγγραφα εξετάζονται από τις αρχές όταν το πλοίο φτάσει στο αγκυροβόλιο.

Η ένωση σημείωσε αυξημένο ανταγωνισμό για τα πλοία λόγω των ισχυρών τιμών σκραπ νωρίτερα μέσα στο έτος. Είπαν ότι η αγορά ήταν ισχυρή με σταθερό ρυθμό πλοίων που φτάνουν κάθε μήνα το 2021. Ανέφεραν ότι περισσότερα από 200 πλοία είχαν αγοραστεί για διάλυση και αυτό περιελάμβανε έναν αριθμό ρεκόρ επιβατηγών πλοίων φέτος. Ανησυχούν, ωστόσο, ότι οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος μειώνονται και τα εργοστάσια κλείνουν στην Ινδία, κάτι που εικάζουν ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιβράδυνση και πτώση της επιχείρησης στο μέλλον.