Τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ με έναν εργαζόμενο νεκρό και δύο τραυματίες

Τραγικό εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε τα ξημερώματα στον σταθμό του Αγίου Νικολάου στον ΗΣΑΠ, έπειτα από βλάβη που παρουσίασε μηχάνημα συντήρησης κατά τη διάρκεια εργασιών στις γραμμές.

Το δυστύχημα έγινε όταν το μηχάνημα που χρησιμοποιούσε αυστριακό εργολαβικό συνεργείο για εξειδικευμένες εργασίες λείανσης των γραμμών, και το οποίο έκανε τη διαδρομή Κηφισιά – Πειραιάς, αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του. Μέσα στο μηχάνημα βρίσκονταν πέντε εργαζόμενοι που πήδηξαν στις ράγες, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρία άτομα -δύο Ελληνες και ένας Ολλανδός, όλοι μέλη του συνεργείου-, οι οποίοι διακομίστηκαν στο Νοσοκομείο «Γεώργιος Γεννηματάς», όπου τελικά ο ένας από τους Ελληνες κατέληξε.

Οι πέντε εργάτες αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις γραμμές, καθώς το μηχάνημα ήταν σε τροχιά σύγκρουσης με διερχόμενο συρμό, ο οποίος μάλιστα είχε τοποθετηθεί επίτηδες στο σημείο για να ανακοπεί η ταχύτητα που είχε αναπτύξει το μηχάνημα.

Σύμφωνα με όσα είπε στην ΕΡΤ ο Νίκος Χαιρέτας, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ., το δυστύχημα συνέβη στη γραμμή 1 όταν ειδική μηχανή λείανσης, που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά, παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ προκειμένου να σταματήσει την πορεία της.

Για δύσκολη μέρα για τους εργαζομένους της ΣΤΑ.ΣΥ. έκανε λόγο ο εκπρόσωπός τους Στράτος Ρεβύθης. Όπως είπε, η ειδική λοκομοτίβα λείανσης κατέληξε να τρέχει ανεξέλεγκτα στην κατηφόρα με 50 χλμ. την ώρα. «Θα έφτανε στο Φάληρο αν δεν γινόταν η σύγκρουση» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ όπως είπε, την ώρα της πρόσκρουσης επέβαιναν συνολικά πέντε εργαζόμενοι, από τους οποίους οι τρεις πήδηξαν αλλά ο άτυχος εργοδηγός τεχνίτης, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο, και ο συνοδηγός του ο Ολλανδός, δεν πρόλαβαν.

«Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑ.ΣΥ., ήταν εργολάβου, και δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑ.ΣΥ. έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν» είπε ο κ. Ρεβύθης.

Αλλαγές στα δρομολόγια
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Χαιρέτας, σήμερα η κυκλοφορία των συρμών θα γίνεται τοπικά μεταξύ Ομόνοιας – Πειραιά και Κηφισιά – Άνω Πατήσια και στα δύο ρεύματα μέχρι να απελευθερωθούν οι γραμμές από τις μηχανές, κάτι που -όπως είπε- δεν είναι εύκολο να προσδιοριστεί πόσο θα διαρκέσει. «Αυτό θα το εκτιμήσει η ομάδα εκτροχιασμού που θα φροντίσει για τη μετακίνηση της μηχανής που είναι στις γραμμές» επεσήμανε και ανέφερε πως γίνεται συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ για την ενίσχυση των συγκοινωνιών στο τμήμα που δεν θα κυκλοφορούν συρμοί.

Η ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ. για το δυστύχημα
«Η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ. εκφράζουν την οδύνη τους για το χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών.

Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της γραμμής 1 του μετρό.

Αποτέλεσμα του δυστυχήματος, ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑ.ΣΥ. και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο.

Η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος. Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑ.ΣΥ. σε συνεργασία με τις Αρχές».