Το τρίγωνο της στρατηγικής (του Θεόδωρου Ν. Κρίντα)

Το τρίγωνο της στρατηγικής

Του Θεόδωρου Ν. Κρίντα, PhD, CIIA

Παρακολούθησα με έντονο ενδιαφέρον, όπως όλη η χώρα, το διάγγελμα του Πρωθυπουργού.

Το ενδιαφέρον μου εξηγείται από πολλούς παράγοντες, όμως δε μπορώ να κρύψω την επαγγελματική «διαστροφή» μου που με οδήγησε να διαμορφώσω μια άποψη για τη στρατηγική που έχει σχεδιάσει η Ελληνική Κυβέρνηση για την νέα πραγματικότητα που έχει ήδη ξεδιπλωθεί μπροστά μας. Μια πραγματικότητα ψηφιακή, με κοινωνικές αποστάσεις, χωρίς το γνήσιο μεσογειακό ενθουσιασμό, τουλάχιστον σε όλη την έκτασή του, και σε κάθε περίπτωση άγνωστη.

Στα λίγα λεπτά που μίλησε ο Πρωθυπουργός προσπάθησε να αναπτερώσει το ηθικό μας, να ευχαριστήσει για την ωριμότητα που επέδειξαν οι πολίτες της χώρας, να μιλήσει με ειλικρίνεια για τις δυσκολίες που έπονται, να κατευθύνει το λαό και να περιγράψει με απλά λόγια μια σύνθετη και δυναμική στρατηγική. Τη στρατηγική που με μεγάλη προσοχή σχεδιάζεται και ανασχεδιάζεται από το επιτελείο του, που όμως έχει ανοιχτά τα αισθητήρια της στην παγκόσμια σκηνή και πρέπει να αναπροσαρμόζεται στις συνθήκες που και ευμετάβλητες είναι και πολλές άγνωστες παραμέτρους έχουν.

Προφανώς και δεν είναι ο ρόλος μου να εξηγήσω τις προθέσεις του Πρωθυπουργού, όμως ως πολίτης μιας δημοκρατικής χώρας με γνώση και γνώμη θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την άποψή μου για το τρίγωνο της στρατηγικής που δείχνει να διαμορφώνεται σε αυτή τη φάση και συνοψίζεται στο παρακάτω διάγραμμα:

Μένουμε σπίτι: Δεν κάνουμε άσκοπες μετακινήσεις, μαθαίνουμε να ζούμε στο χώρο μας και όχι μακριά από αυτόν. Σπίτι δε σημαίνει μόνο ύπνος, μπάνιο, προετοιμασία, ούτε μόνο το σημείο εκκίνησης και κατάληξης. Άλλωστε εστία σημαίνει και οικογένεια, ανάπαυλα, καταφύγιο, ησυχαστήριο, τόπος εργασίας, ανασυγκρότησης κλπ.

Επανεκκινούμε την οικονομία: Η νέα οικονομία ξεκινάει από το σπίτι. Από τις νέες συνήθειες που διαμορφώνουμε καθημερινά. Από τη χρήση ψηφιακών μέσων από όλες τις ηλικίες και τις κοινωνικοοικονομικές τάξεις, από τον εκσυγχρονισμό του δημοσίου τομέα. Η νέα οικονομία απαιτεί την εξασφάλιση των ελάχιστων αναγκαίων πόρων για την παραγωγή των απαραίτητων προϊόντων και υπηρεσιών. Η απόλυτη παγκοσμιοποίηση, που θέλει την παραγωγή εκεί όπου συμφέρει με στενά οικονομικούς όρους, απομυθοποιείται.

Μένουμε ασφαλείς: Με τον τρόπο που επανεκκινούμε την οικονομία προάγεται η ασφάλεια σε όλα τα επίπεδα. Όμως για να μείνουμε ασφαλείς πρέπει να επιδείξουμε ατομική ευθύνη. Ο καθένας στο ρόλο του, ο καθένας στο μετερίζι του και τα νοήματα είναι πολλά. Επίσης όμως με το να μένουμε σπίτι, όταν δεν υπάρχει λόγος μετακίνησης, μένουμε ασφαλείς.

Είναι μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση του αγνώστου βήμα – βήμα και προτάσσοντας τις σημαντικότερες αξίες που έχουν τεθεί στην κορυφή των στόχων το τελευταίο διάστημα: Πρώτα ο άνθρωπος και μετά η οικονομία. Γι᾽ αυτό και το νέο μήνυμα είναι συνεπές με τη μέχρι τώρα πορεία μας και επίκαιρο. Να μείνουμε ασφαλείς.

Θεόδωρος Ν. Κρίντας**

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
  • Ο Θεόδωρος Ν. Κρίντας, PhD, CIIA, είναι ιδρυτής και CEO της Koubaras Ltd. H Koubaras Ltd είναι μια boutique συμβουλευτικής αξίας, που δίνει έμφαση στις κατάλληλες λύσεις και στην άμεση εφαρμογή τους….
**Προσωπικός φίλος του μ/μ και… γείτονας