Το πρώτο παγοθραυστικό πλοίο μεταφοράς LNG (30/7)

Η Mitsui O.S.K. Lines ανακοίνωσε στις 27 Ιουλίου ότι το ice-breaking LNG carrier «Vladimir Rusanov» προσέγγισε για πρώτη φορά τον τερματικό σταθμό LNG Ohgishima, ο οποίος βρίσκεται εντός του Tokyo Bay στην Ιαπωνία.
  • Το εν λόγω πλοίο βρίσκεται στην από κοινού ιδιοκτησία και διαχείριση των εταιρειών MOL και China COSCO Shipping Corporation Limited, ως μέρος του Yamal LNG project.
  • H προσέγγιση στον τερματικό σταθμό Ohgishima πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουλίου και αποτελεί την πρώτη στην ιστορία προσέγγιση παγοθραυστικού πλοίου μεταφοράς LNG σε λιμάνι της Ιαπωνίας.

To «Vladimir Rusanov» ξεκίνησε στις 29 Ιουνίου από το εργοστάσιο LNG Yamal, στο ρωσικό λιμάνι Sabetta, μεταφέροντας φορτίο καυσίμου LNG στην Ιαπωνία, ταξιδεύοντας ανατολικά και κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος. Το πλοίο διέσχισε τη Θάλασσα του Κάρα, τη Θάλασσα Λάπτεφ, τη Θάλασσα Τσούκτσι, τον Βερίγγειο Πορθμό και τη Βερίγγειο Θάλασσα μέχρι να φτάσει στον προορισμό του.

Αν και κατά την περίοδο Ιουνίου-Ιουλίου οι πάγοι του Βόρειου Περάσματος λιώνουν, εντούτοις το πλοίο συνάντησε πάγο σε κάποια σημεία του ταξιδιού του, ιδιαίτερα στη Βερίγγειο Θάλασσα. Ως εκ τούτου, το «Vladimir Rusanov» απέφυγε ή/και έσπασε τους πάγους ταξιδεύοντας με μέσο όρο ταχύτητας 15 κόμβων. Ως εκ τούτου, το ταξίδι από το λιμάνι Sabetta έως τον Βερίγγειο Πορθμό διήρκεσε επτά ημέρες.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η MOL, τα ταξίδια από τη ρωσική Αρκτική προς τις χώρες της Ασίας διαμέσου του Βόρειου Περάσματος συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, αφού, συγκριτικά με αυτή του Σουέζ, είναι κατά 65% μικρότερη. Τέλος, η εν λόγω διαδρομή επιτρέπει στις χώρες τις Ασίας, οι οποίες βασίζονται σε εισαγωγές φυσικού αερίου, να δημιουργήσουν μια νέα οδό ενεργειακού εφοδιασμού.

Φωτό: www.mol.co.jp/en

ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ