Το πρωϊνό σημειωματάριο του μικρομέτοχου (Δευτέρα 07.12.2020)

Η ιστορία των καινοτόμων «μαφιόζων» του Πολεμικού Ναυτικού που έδωσαν ζωή στα υποβρύχια 214

Θα φανταζόταν ποτέ κανείς ότι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) θα έπαιρναν συμβουλές από έναν Ιταλό αρχιμαφιόζο για να ανταποκριθούν σε μία από τις πιο κρίσιμες αποστολές της καριέρας τους;

  • Ή ότι στην προσπάθειά τους να ενεργοποιήσουν τα πιο καινοτόμα ναυτικά μας όπλα, στελέχη του Π.Ν. θα κατάφερναν να βρίσκουν λύσεις σε σοβαρά τεχνολογικά προβλήματα με κόστος λιγότερο από 3% του ποσού που απαιτούσαν οι ξένοι προμηθευτές;

Στις 8 Νοεμβρίου 2020, ο συντάκτης της «Καθημερινής» Βασίλης Νέδος περιέγραψε κρίσιμες πτυχές της Οδύσσειας των υποβρυχίων 214 και το πώς κατέληξαν να είναι πλέον τα υπερόπλα στον αγώνα ενάντια της Τουρκίας

ενώ μέχρι πρότινος είχαν λοιδορηθεί ως τα υποβρύχια (Υ/Β) που έγερναν.

  • Στο άρθρο του, ο κ. Νέδος τόνισε ότι μια ξεχωριστή ιστορία θα μπορούσε να γραφεί για τα στελέχη του Π.Ν. που καινοτόμησαν προκειμένου να επιλύσουν τα τεράστια προβλήματα που κρατούσαν τα υποβρύχια αυτά ημιτελή για χρόνια.

Αυτό το κείμενο, λοιπόν, είναι η ιστορία αυτής της ιστορικής ομάδας του Π.Ν., η οποία κυριολεκτικά εφάρμοσε παράδοξες και διαφορετικές αρχές μάνατζμεντ που θα ζήλευε και η ίδια η μαφία. Διαπραγματεύθηκε με συνδικαλιστές, έβαλε τα γυαλιά σε αμερικανικούς και γερμανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς και πήρε πρωτοβουλίες πρωτοφανείς για τα ελληνικά και παγκόσμια δεδομένα, ώστε να μπορέσει τελικά να ενεργοποιήσει τα Υ/Β 214, εξοικονομώντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το ελληνικό Δημόσιο.

Είναι 2013. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι κλειστά, τα τρία υποβρύχια 214 και το ένα υπό αναβάθμιση 209 είναι εγκλωβισμένα, ολοκληρωμένα κατά ποσοστά πολύ μικρότερα από το περίπου 80% που ήταν επισήμως γνωστό. Ποσοστό που έχει επιτευχθεί από τα ελληνικά χέρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά υπό την καθοδήγηση της γερμανικής κατασκευαστικής εταιρείας HDW.

  • Γερμανικές και αμερικανικές εταιρείες που εμπλέκονται στη ναυπήγηση των τεσσάρων Υ/Β είναι είτε εξαφανισμένες είτε ζητούν δεκάδες εκατομμύρια για να βοηθήσουν. Οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων είναι άνεργοι και απλήρωτοι για μήνες και οι συνδικαλιστές πιέζουν για εξωφρενικά ποσά, κυρίως για κάποιους διαλεκτούς, εν μέσω κρίσης.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες απόγνωσης, η ηγεσία του Π.Ν. παίρνει την κατάσταση στα χέρια της, με τη σύμφωνη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας, και αναλαμβάνει τον έλεγχο των ναυπηγείων ώστε να μπορέσει να ολοκληρωθεί η κατασκευή των Υ/Β. Το βάρος αυτής της ιστορικής αποστολής πέφτει στον τότε διοικητή του ναυτικού κλιμακίου Σκαραμαγκά (ΝΚΣ), έναν φωτισμένο αξιωματικό που αποδείχθηκε ο μάγος της διαχείρισης προσωπικού και πόρων.

  • Από την ίδρυσή του το 1987 και μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο ρόλος του ΝΚΣ ήταν αποκλειστικά η παρακολούθηση της εξέλιξης και υλοποίησης των εξοπλιστικών προγραμμάτων του Π.Ν., σύμφωνα με τις συμβάσεις. Οπότε, μέσα σε μία νύχτα, το ΝΚΣ βρέθηκε από απλός παρατηρητής και επιθεωρητής των ναυπηγείων, διαχειριστής όλων των εργασιών τους και του προσωπικού.

Πρώτο μέλημα του τότε διοικητή του ΝΚΣ (Δ/ΝΚΣ) ήταν να επιλέξει μια dream team αξιωματικών και υπαξιωματικών από τη διοίκηση υποβρυχίων, οι οποίοι θα ήταν υπεύθυνοι για την όλη οργάνωση και διαχείριση του προγράμματος ναυπήγησης. Η επιλογή είναι σοφή, καθώς κανείς άλλος δεν ξέρει και δεν πονάει τα Υ/Β περισσότερο από αυτούς που θα ήταν και οι τελικοί χρήστες τους, και η διοίκηση Υ/Β είναι μία από τις πιο απαιτητικές και επαγγελματικά καταρτισμένες του Π.Ν. Αλλωστε και ο ίδιος είναι «υποβρύχιος» και το γνωρίζει αυτό πολύ καλά.

  • Στη συνέχεια, ο Δ/ΝΚΣ και η ομάδα του έπρεπε να εξασφαλίσουν την επαρκή στελέχωση των ναυπηγείων και την επαναπρόσληψη πάνω από 700 απολυμένων διευθυντών, υπαλλήλων και εργατών. Εδώ ωστόσο έχουμε μια σημαντική σύγκρουση κουλτούρας, καθώς οι αξιωματικοί του Π.Ν. έχουν μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού, όμως στο πλαίσιο αρχών και κανονισμών του Π.Ν. Πώς θα μπορούσαν, λοιπόν, να διαχειριστούν τους εκατοντάδες συνδικαλιστές και πολίτες των ναυπηγείων;

Ο Δ/ΝΚΣ αντιλήφθηκε ότι έχει στα χέρια του ένα πρωτόγνωρο πρόβλημα, το οποίο απαιτούσε και πρωτόγνωρη λύση. Τελικά, η λύση του συμπεριελάμβανε ασυνήθιστες μεθόδους και πρακτικές διοίκησης, παίρνοντας συμβουλές ακόμη και από τη μαφία. Συγκεκριμένα, ο Δ/ΝΚΣ στράφηκε για βοήθεια στο κλασικό βιβλίο διοίκησης επιχειρήσεων με τίτλο «The Mafia Manager», αρχές εταιρικού μάνατζμεντ από έναν αρχηγό της ιταλικής μαφίας στις ΗΠΑ, το οποίο προτεινόταν να μελετηθεί από όλους τους αξιωματικούς της ομάδας. Οι ιστορίες τού πώς εφάρμοσε η ομάδα τις αρχές του βιβλίου είναι μοναδικές και θα ταίριαζαν περισσότερο σε σενάριο ταινίας, παρά σε άρθρο.

  • Πάντως, εκεί που μεγαλούργησε η ομάδα του Π.Ν. ήταν στη διαχείριση των τεχνολογικών προβλημάτων της ναυπήγησης των Υ/Β. Η ομάδα μοιράστηκε σε υποομάδες περίπου 10-20 ατόμων ανά Υ/Β, οι οποίες ήταν υπεύθυνες να καθοδηγούν και να συντονίζουν τα συνεργεία των ναυπηγείων για τις πιο βαριές ναυπηγικές εργασίες.
  • Η ομάδα περιελάμβανε επίσης αξιωματικούς και υπαξιωματικούς που θεωρούνται γκουρού των ηλεκτρονικών, οι οποίοι αναλάμβαναν οι ίδιοι τις πιο ευαίσθητες ηλεκτρονικές εργασίες, ώστε να είναι προσωπικά υπεύθυνοι για τη διαχείριση των πολύπλοκων επιχειρησιακών συστημάτων.

Πολύ γρήγορα, η ομάδα του Π.Ν. αντιλήφθηκε ότι υπήρχαν τεράστια προβλήματα υπερχρεώσεων αλλά και καθυστερήσεων στην προμήθεια ανταλλακτικών. Για παράδειγμα, γερμανική εταιρεία ζητούσε 60.000 ευρώ για ένα τροφοδοτικό, το οποίο θα έπαιρνε μήνες για να παραδοθεί. Τελικά, οι τεχνικοί του Π.Ν. κατάφεραν να το κατασκευάσουν μόνοι τους σε μία μόλις ώρα με εφόδια που αγόρασαν από την εγχώρια αγορά με κόστος λιγότερο από 1.500 ευρώ. Μιλάμε, δηλαδή, για μόλις 2,5% της τιμής που ζητούσε ο κατασκευαστής.i-istoria-ton-kainotomon-mafiozon-toy-polemikoy-naytikoy-poy-edosan-zoi-sta-ypovrychia-2140

Υπήρχαν όμως και περιπτώσεις όπου μετά από πολλές παρεμβάσεις σε πολύ ευαίσθητα ηλεκτρονικά, η ομάδα του Π.Ν. χρειάστηκε να ζητήσει τη συνδρομή κορυφαίας αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας αμυντικού εξοπλισμού. Το πρόβλημα το είχαν λύσει οι δικοί μας τεχνικοί, αλλά δεδομένης της πολυπλοκότητας του εν λόγω συστήματος ήταν σημαντικό να ληφθεί και η γνώμη του κατασκευαστή.

  • Οταν ο τεχνίτης της εταιρείας εξέτασε το εξάρτημα, δεν πίστευε την παρέμβαση που είχαν κάνει οι τεχνικοί του Π.Ν. και πήρε φωτογραφίες ώστε να τις μοιραστεί με τους συναδέλφους του. Μάλιστα, είπε χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει αυτό που κάνατε. Είναι η πρώτη φορά που βλέπω αυτό το εξάρτημα ανοιχτό, συνήθως αυτό δεν το ανοίγουμε ξανά αφού φύγει από το εργοστάσιο».

Αυτές οι μικρές διαδοχικές επιτυχίες τόνωσαν το ηθικό των στελεχών του Π.Ν., οι οποίοι δούλευαν σε καταιγιστικούς ρυθμούς. Αυτή η προσπάθεια όμως άξιζε, καθώς έβλεπαν καθημερινά πως είχε δημιουργηθεί ένα καλοκουρδισμένο σύστημα που εντόπιζε προβλήματα, τα έλυνε άμεσα, και η εμπειρία αυτή μεταφερόταν για τη γρηγορότερη επίλυση άλλων μελλοντικών κωλυμάτων. Πολλοί περιέγραψαν αυτή την εμπειρία ως τα καλύτερα και πιο «γεμάτα» από ικανοποίηση χρόνια της πολυετούς καριέρας τους στο Π.Ν.

  • Τελικά, αυτή η ομάδα, με την ενεργή συνδρομή των τεχνικών των ναυπηγείων, μπόρεσε να ενεργοποιήσει το πρώτο ελληνικό Υ/Β 214 και το εκσυγχρονισμένο Υ/Β 209 περίπου μέσα σε ένα εξάμηνο, και ακολούθησαν και τα υπόλοιπα λίγο αργότερα, γλιτώνοντας το ελληνικό Δημόσιο κόστος δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Η διαδικασία αυτή όμως είχε πολλαπλά οφέλη, πέραν των Υ/Β.

Αυτή τη στιγμή, η διοίκηση Υ/Β έχει ίσως τους πιο τεχνολογικά καταρτισμένους αξιωματικούς και υπαξιωματικούς, σε αυτό το πάρα πολύ εξειδικευμένο αντικείμενο, παγκοσμίως. Ενας από αυτούς, ο οποίος είναι ακόμη κυβερνήτης ενός Υ/Β, ήταν ο μαέστρος της ενεργοποίησης των ηλεκτρονικών όλων των Υ/Β 214.

  • Ο συγκεκριμένος αξιωματικός και η ομάδα του έλυσαν προβλήματα συνεννόησης όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων των Υ/Β που δεν μπορούσαν να λύσουν ούτε οι κατασκευάστριες εταιρείες. Αν ήταν στον ιδιωτικό τομέα, τόσο ο νεαρός αξιωματικός όσο και η ομάδα του, θα είχαν λάβει τεράστια μπόνους αφού ουσιαστικά ήταν αυτοί που πήραν αδρανείς λαμαρίνες δισεκατομμυρίων και τις μετέτρεψαν στον φόβο και τον τρόμο του τουρκικού Π.Ν.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η αξία όλων των εμπλεκομένων αναγνωρίστηκε από την υπηρεσία. Κάποιοι επιβραβεύτηκαν από τον αρχηγό του Π.Ν., ενώ οι περισσότεροι έλαβαν καίριες θέσεις ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν χρησιμοποιώντας τη γνώση, την εμπειρία, αλλά πάνω από όλα την ευελιξία και την εκτός πλαισίων σκέψη που απέκτησαν το διάστημα της ενεργοποίησης των Υ/Β.

  • Επίσης, η γνώση από αυτή τη μοναδική διαδικασία έχει μεταφερθεί ήδη στα πληρώματα όλων των ελληνικών Υ/Β, αλλά και στη Σχολή Υποβρυχίων, ώστε να γίνει κτήμα όλων των μελλοντικών γενεών που θα επανδρώσουν τα σκάφη μας.

Ταυτόχρονα, όμως, η ιστορία αυτή έχει και μια πικρή πτυχή. Υφίσταται η τάση πλέον, ικανά στελέχη του Π.Ν., αλλά και της Πολεμικής Αεροπορία και του Στρατού Ξηράς, να αποφασίζουν να ακολουθήσουν διαφορετικές καριέρες.

Ατομα από το πρόγραμμα της ενεργοποίησης των Υ/Β, και όχι μόνο, στρέφονται τόσο στην ιδιωτική εγχώρια όσο και την παγκόσμια αγορά εργασίας. Φυσικά, δεν γνωρίζω ποια θα μπορούσε να είναι η λύση σε αυτό το πρόβλημα. Το μόνο που γνωρίζω είναι ότι τα άτομα αυτά είναι το πυρηνικό όπλο μας απέναντι σε μια ολοένα και πιο επιθετική Τουρκία, οπότε θα έπρεπε να είναι άμεση προτεραιότητα η αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου.

  • Τέλος, αναρωτιέστε τι κάνει σήμερα ο «μαφιόζος» ανώτατος διοικητής του ναυτικού κλιμακίου Σκαραμαγκά, που οργάνωσε αυτό το μικρό θαύμα, του οποίου τους καρπούς δρέπουμε σήμερα; Αφού πήρε όλους τους βαθμούς που του επέτρεπε η υπηρεσία, τερμάτισε ευδοκίμως τη θητεία του ως αντιναύαρχος τον Σεπτέμβριο του 2020. Είναι μόλις 57 ετών.

Μήπως να τον βλέπαμε καλύτερα διοικητή κάποιου μεγάλου κρατικού φορέα, αντί να είναι σπίτι του; Ισως η επόμενη αποστολή του να έπρεπε να είναι η ίδρυση και οργάνωση ενός ειδικού κρατικού φορέα που θα αξιοποιούσε στο μέλλον κατάλληλα άτομα, όπως αυτά της dream team των Υ/Β, καθώς αυτοί είναι τα πραγματικά μας υπερόπλα.

Η επαναστατική τεχνολογία

Τα υποβρύχια (Υ/Β) χωρίζονται σε πυρηνικά και συμβατικά. Τα πυρηνικά έχουν ουσιαστικά απεριόριστη αυτονομία, καθώς η ισχύς τους προέρχεται από πυρηνικό αντιδραστήρα. Μπορούν δηλαδή να παραμείνουν εν καταδύσει για όσο διάστημα είναι επιχειρησιακά αναγκαίο, ακόμη και μήνες ή και, θεωρητικά, χρόνια.

  • Αντιθέτως, τα συμβατικά Υ/Β, όπως τα έξι παλαιότερα ελληνικά Υ/Β 209, χρησιμοποιούν μπαταρίες, οι οποίες πρέπει να φορτίζονται κάθε λίγες ημέρες. Για τη φόρτισή τους, το Υ/Β απαιτείται να είναι σε μικρό βάθος ώστε να μπορέσει να ανυψώσει τον αναπνευστήρα του στην επιφάνεια της θάλασσας για να πάρει αέρα προκειμένου να λειτουργήσουν οι μηχανές που φορτίζουν τις μπαταρίες με τη βοήθεια γεννητριών. Σε αυτή τη φάση, τα Υ/Β είναι ευάλωτα.

Τα τέσσερα νεότερα Υ/Β 214, και το ένα αναβαθμισμένο 209, έχουν μια επαναστατική τεχνολογία που τους επιτρέπει να είναι εν καταδύσει πάνω από μήνα, όπως είδαμε στην πρόσφατη κρίση με την Τουρκία. Η τεχνολογία αυτή λειτουργεί ως εξής. Οπως είναι γνωστό, η ηλεκτρόλυση του νερού προκύπτει όταν εφαρμόσουμε ρεύμα σε δύο ηλεκτρόδια διασπώντας το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο.

  • Τα Υ/Β 214 χρησιμοποιούν την αντίστροφη διαδικασία. Συνδυάζοντας υδρογόνο και οξυγόνο παράγουν νερό και ρεύμα, το οποίο φορτίζει τις μπαταρίες τους. Αυτή η διαδικασία είναι αθόρυβη και είναι αναερόβια, δηλαδή δεν απαιτεί το Υ/Β να ανέλθει σε περισκοπικό βάθος ώστε να έχει πρόσβαση σε αέρα για τη λειτουργία μηχανών που φορτίζουν τις μπαταρίες, όπως τα παλαιότερα 209. Ετσι, σε συνδυασμό με τη μαεστρία των πληρωμάτων μας, τα Υ/Β μας παραμένουν ανεντόπιστα.

* Ο κ. Νικόλας Κατσίμπρας διδάσκει στο πρόγραμμα επίλυσης συγκρούσεων του Πανεπιστημίου Columbia της Νέας Υόρκης, είναι σύμβουλος Διεθνών Σχέσεων και πρώην αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού.


Όταν η ευαισθησία έχει πιστοποιητικό πολιτικών φρονημάτων.

Εικόνα

ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Ψάχνω να βρω πότε άφησε λουλούδια η ΑΔΕΔΥ στα σημεία που σκοτώθηκαν εν ώρα καθήκοντος αστυνομικοί, (που είναι και δημόσιοι υπάλληλοι, ε;) αλλά δεν βρίσκω. Μήπως ξέρει κάποιος ευαίσθητος αριστερούλης να μας ενημερώσει;


Άαααα, “νοικιάζει” τώρα, μάλιστα.. Καλά του κάνετε του μα@@@α του Αλέξαρου. Αφού δε σας γ@@@ει το σπίτι, καλά του κανετε..

Εικόνα

Εικόνα


Το σάπιο μέρος της κοινωνίας μας προσπαθεί ακόμα και σήμερα να κάνει διαδήλωση για τον #Γρηγοροπουλο λες και ήταν κάποιος ήρωας, λες και ήταν κάποιο πρότυπο εφήβου, λες και ήταν κάποιο παράδειγμα προς μίμηση. Και όχι δεν μεγαλώνουν όλοι οι γονείς Γρηγορόπουλους, ευτυχώς.


Ψάχνω να βρω πότε άφησε λουλούδια η ΑΔΕΔΥ στα σημεία που σκοτώθηκαν εν ώρα καθήκοντος αστυνομικοί, (που είναι και δημόσιοι υπάλληλοι, ε;) αλλά δεν βρίσκω. Μήπως ξέρει κάποιος ευαίσθητος αριστερούλης να μας ενημερώσει;


  • Έξι χρόνια στο Σουνιο νοικιάζει σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ ο @atsipras
    Επειδή στο Πόθεν Εσχες δεν δηλώνει κάτι για το συγκεκριμένο ακίνητο, μήπως θα ήταν εύκολο να δημοσιοποιήσουν το ενοικιαστήριο. Έτσι θα δώσει και τέλος στα όσα κυκλοφορούν στην πιάτσα. #Λεγραινα
Εικόνα

Περίεργα πράγματα συμβαίνουν στον Κώστα τον Βαξεβάνη, σύντροφοι. Δηλώνει χθες στο fb ότι βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό εδώ και 15 μέρες και το τεστ του αγνοείται στο σύστημα, όπου εισάγεται ως δια μαγείας την ώρα της δημοσίευσης. Μην τα ξαναλέμε: ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ.

Εικόνα


Εικόνα


Εικόνα


Λυπάμαι για τον #Γρηγοροπουλο όπως λυπάμαι και για Φυσσα, Αξαρλιάν, νεκρους Μαρφίν. Χωρίς επιλεκτικό συναίσθημα. Αλλα δεν είναι ήρωες. Θύματα είναι.


Πείτε μου έναν, ΕΝΑΝ, αριστερό ηγέτη που ήταν και έζησε φτωχά Έναν θέλω…


Οι Δημοσιογράφοι της αριστεράς πιστεύουν επειδή τους χάιδευαν τόσα χρόνια,θα τους ανέχονται για πάντα. Προσπάθησαν με τσαμπουκά να σπάσουν την γραμμή των ΜΑΤ για να προσεγγίσουν τα μπάχαλα και η αστυνομία έπραξε τα αυτονόητα ! Τελείωσε το χάιδεμα! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ


Συγχαρητήρια στις αστυνομικές δυνάμεις και βεβαίως στην κυβέρνηση που δεν επέτρεψαν να καεί – και πάλι – η Αθήνα. Ως εδώ η ανοχή στους λίγους ανεύθυνους που βάζουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία με στόχο μικροκομματικά και μικροπολιτικά οφέλη.


Ο ένας “βαπτίσθηκε” ήρωας… …κι ο άλλος παράπλευρη απώλεια !!

Εικόνα


Οταν η Αριστερά μιλά για αυταρχισμό και καταστολή, σημαίνει πως η ΕΛΑΣ κάνει καλά την δουλειά της. Καλόμαθαν στην ανομία 4,5 χρόνια με τον Σύριζα και τώρα τους κακοφαίνεται.


Ντροπιαστική εικόνα. Άμα δεν έχεις ενσυναίσθηση, δεν σε σώζει καμία Πειθαρχική Έρευνα.
@Kathimerini_gr Πειθαρχική έρευνα για τον αστυνομικό που πέταξε ανθοδέσμη για τον Αλ. Γρηγορόπουλο ow.ly/YJrA50CDX2P


Εικόνα


Εικόνα


Προσοχή στην νέα Αντιπρόεδρο των ΗΠΑ Kamala Harris και στις σχέσεις της με την Τουρκία. Η Kamala Harris προσλαμβάνει συμβούλους για σύσφιξη των σχέσεων με Τουρκία και Αζερμπαϊτζάν – Infognomon Politics
Η Kamala Harris προσλαμβάνει συμβούλους για σύσφιξη των σχέσεων με Τουρκία και Αζερμπαϊτζάν -… Η Εκλεγμένη Αντιπρόεδρος Καμάλα Χάρις ανακοίνωσε την Παρασκευή δύο βασικούς διορισμούς προσωπικού, όπου και οι δύο έχουν δεσμούς με την Τουρκία ή / και το Αζερμπαϊτζάν. Η Harris ανακοίνωσε το… infognomonpolitics.gr


Από τον πανικό τους έβαλαν στην κουβέντα για το Σούνιο και θέμα Πόθεν Εσχες. Υπάρχει κατατεθειμένο μισθωτήριο στ πόθεν εσχες του 2019;; Ή μήπως έχουν «διπλά βιβλία» στην Κουμουνδούρου; Η ζημιά για το «λαϊκό παιδί της Κυψέλης», τείνει να υπερβεί την ζημιά απ το κότερο της ελίτ.


Φριχτά βασανιστήρια στον Κωνσταντίνου απο την ΕΛΑΣ. Τον ρωτάνε συνέχεια τι δουλειά κάνει.


Θυμάμαι Πίπη να λέει ότι τα Εξαρχεια ήταν και θα παραμείνουν αυτόνομα και Χρυσοχοΐδη έλα αν τολμάς και τελικά κατέληξαν να κάνουν ακτιβισμό με το κάψιμο του χριστουγεννιάτικου δέντρου στα κρυφά και να χ@ζονται μόλις βλέπουν αστυνομία.


Αυτός ο άνθρωπος διδάσκει στα παιδιά μας. Προσβάλλει το δημοκρατικό μας πολίτευμα όταν μιλά για ” κατοχικό καθεστώς ντροπής ” , αναφερόμενος σε μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση. Δεν έχει επίγνωση των ευθυνών του και ως παιδαγωγού και ως πολίτη.Παράθεση Tweet
Γυμνασιάρχης Γρηγορόπουλου: «Έχουμε κατοχικό καθεστώς ντροπής» tovima.gr/2020/12/06/soc



Is Tesla a sign of bubble-like tendencies in “growth” US equities, or the start of a new era,? DB asks. Tesla is now among the top 10 biggest companies in the world and over half the size of the ENTIRE US, EU and Japanese Auto markets.

Εικόνα


osvaldo ardiles@osvaldooardiles
Big congratulations to Jose and the boys- . Very profesional performance. All the team worked extremelly hard. @HKane and Son, majestic. However, Hojbjerg, what a wonderful player He is. Man of the match for me. Well done everybody. COYS Παράθεση Tweet
𝗡𝗢𝗥𝗧𝗛 𝗟𝗢𝗡𝗗𝗢𝗡 𝗜𝗦 𝗪𝗛𝗜𝗧𝗘!

Εικόνα


Η Ραλλια Χρηστιδου στην βουλη διαφωνησε με ρυθμιση κ εξαλλη τα εβαλε με την Μενδωνη.

Η Υπουργος ηρεμα της υπενθυμισε οτι η ρυθμιση ψηφιστηκε απο τον Συριζα το 2018 !Κοκκαλο η κυρια!
Και τότε ακούγεται από την αίθουσα της Ολομέλειας ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος
“Πω πω τι της έκανες.”


Εδώ ο κ. Κωνσταντίνου «ξέρει»πού θα ήταν ένα αδικοχαμένο 15χρονο παιδί, αν ζούσε σήμερα… «Στον αγώνα για την ανατροπή της κυβέρνησης…»
  • Προσωπικά, δεν θυμάμαι πιο άγρια καπήλευση, πιο άθλια εκμετάλλευση νεκρού και μάλιστα παιδιού…
Παράθεση Tweet
Προσαγωγη μου τωρα στη ΓΑΔΑ. Αν ο Αλεξης ζουσε θα ηταν μαζι μας στις πυλες των νοσοκομειων και στο αγωνα γθα την ανατροπη της κυβερνησης. Δεν θα περασουν!

Εικόνα


Έχουν φύγει 1,5 εκ. άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, ιατροί και νοσηλευτές δίνουν μάχη καθημερινά, οικονομίες προσπαθούν να αντέξουν, άπαντες δοκιμαζόσαστε και κάποιοι συνεχίζουν να παριστάνουν τους «επαναστάτες», θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία μας. Εκτός εποχής και πραγματικότητας


Εικόνα


Ευρώπη ξύπνα, Γερμανία ξύπνα, οι γκρίζοι λύκοι είναι εκεί. Οι ακροδεξιοί «Γκρίζοι Λύκοι» απειλούν με εκτελέσεις την κοινότητα των Αρμενίων στη Γερμανία – Infognomon Politics
Οι ακροδεξιοί «Γκρίζοι Λύκοι» απειλούν με εκτελέσεις την κοινότητα των Αρμενίων στη Γερμανία -…Δεκάδες απειλητικές επιστολές φτάνουν καθημερινά σε σπίτια των Αρμενίων στη Γερμανία.  Του Μιχάλη Ψύλου Αποστολέας η ακροδεξιά τουρκική οργάνωση «Γκρίζοι Λύκοι», καθώς η σύγκρουση Αρμενίων-Αζέρων για…infognomonpolitics.gr


Η τηλεκπαίδευση χαλάει το αφήγημα

1. Όσων μαθητών προτιμούν games και αραλίκι.
2. Όσων εκπαιδευτικών δε γουστάρουν τη δουλειά τους.
3. Του τεχνοφοβικού ΣΥΡΙΖΑ που, αν ήταν στην εξουσία, θα τα κάνε όλα καλύτερα!


CNN Business@CNNBusiness – The world has been inching toward fully autonomous cars for years. In China, one company is closer to making it a reality. An Alibaba-backed startup announced this past week that it had rolled out fully driverless robotaxis on public roads in Shenzhen.
Self-driving robotaxis are taking off in China – The world has been inching toward fully autonomous cars for years. In China, one company just got even closer to making it a reality. cnn.com


Συγχωρεμένος, κύριε Πρόεδρε.
Η σέξι Αλκμήνη από το πάρτι του Δημήτρη Βερβεσού (Εικόνες)
Η σέξι Αλκμήνη των παρακάτω φωτογραφιών, όπως επισημαίνει η εφημερίδα Ontime είναι η κοπέλα που φιγουράρει σε όλα σχεδόν τα βίντεο και τις… parapolitika.gr


Εικόνα


Κοροναϊός – Ιταλία: «Μαύρο» ρεκόρ με 993 νεκρούς το τελευταίο 24ωρο
Κοροναϊός – Ιταλία: «Μαύρο» ρεκόρ με 993 νεκρούς το τελευταίο 24ωρο – Μαύρο ρεκόρ θανάτων από κοροναϊό καταγράφηκε την Τετάρτη στην Ιταλία. Έχασαν την ζωή τους 993 άνθρωποι και διαγνώσθηκαν 23.225 νέα κρούσματα.- parapolitika.gr


Λονδίνο: Σκηνές χάους έξω από τα Harrods -Πλήθος χωρίς μάσκα και αποστάσεις προσπάθησε να μπει στο πολυκατάστημα [εικόνες & βίντεο] 
Σκηνές χάους έξω από τα Harrods -Πλήθος χωρίς μάσκα και αποστάσεις προσπάθησε να μπει στο πολυκατ…Απίστευτος συνωστισμός σημειώθηκε έξω από τα Harrods στο Λονδίνο, το Σάββατο, όπου συγκεντρώθηκαν εκατοντάδες άνθρωποι. | ΚΟΣΜΟΣ | iefimerida.gr | Harrods, Κορωνοϊός, καταναλωτές, μάσκα, αποστάσεις iefimerida.gr


Μητροπολίτης ανοίγει τις εκκλησίες και επιτρέπει τη θεία κοινωνία
Μητροπολίτης ανοίγει τις εκκλησίες και επιτρέπει τη θεία κοινωνία
Aναστάτωση προκαλεί στην περιοχή της Ξάνθης, η απόφαση του τοπικού Μητροπολίτη να ανοίξουν οι εκκλησίες και να κοινωνούν οι πιστοί, εν μέσω ολικού lockdown. Μάλιστα, αυτό συμβαίνει σε μια περιοχή που… tvxs.gr