Το μόνιμο κι άδικο άγχος της Fraport (& της TUI), είναι για την ανταγωνιστικότητα στον ελληνικό τουρισμό…

Το μόνιμο κι άδικο άγχος της Fraport (& της TUI), είναι για την ανταγωνιστικότητα στον ελληνικό τουρισμό…

Του Παναγιώτη (Τάκη) Κ. Μυλωνά, Οικονομολόγου

Σε σημερινό άρθρο του Δημήτρη Δελεβέγκου, με τίτλο: 《Οι ανατιμήσεις μπορεί να πλήξουν τον τουρισμό》, αποκωδικοποιείται η συνέντευξη του Αλεξάντερ Τσινέλ, Διευθύνοντος Συμβούλου της Fraport Creece, της γερμανικής εταιρείας που διαχειρίζεται τα 14 μεγαλύτερα -πλην Αθήνας- αεροδρόμια της χώρας μας. Μια συνέντευξη που ακολουθεί στην ίδια σελίδα της εφημερίδας.
Στη συνέντευξη αυτή, στη σελίδα 14, στην Κυριακάτικη Οικονομική “Καθημερινή”, στις 24-10-2921, ενώ αναφέρεται εκεί, μεταξύ άλλων, ότι: 《Η ανάκαμψη της κίνησης, της φετινής τουριστικής περιόδου, ξεκίνησε το 1ο εξάμηνο και σχεδόν διπλασιάστηκε το 2ο εξάμηνο, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, που ήταν μια χρονιά αυξημένης αβεβαιότητας》, όπως μας λέει…
Συνεχίζει τη συνέντευξή του αυτή, με τις ακόλουθες πληροφορίες και προβλέψεις:
  • Η Fraport, ολοκληρώνει μια επένδυση 440 εκατομμυρίων ευρώ, την μεγαλύτερη του ομίλου, παγκοσμίως, όπως μας λέει και πάλι ο κ. Τσίνελ.

  • Η καθίζηση των ταξιδιών απ’ την πανδημία, προκάλεσε καταστροφικές επιπτώσεις στην εταιρεία του, η οποία απώλεσε τα 2/3 της δραστηριότητάς της. (Παρέλειψε να αναφέρει καν ότι, έχει ζητηθεί και γενναία αποζημίωση και ενίσχυσή της, έναντι της Πανδημίας του Covid-19 και από το ελληνικό Δημόσιο…).

  • Εκτιμά, επίσης, ότι, εφέτος (το 2021), η κίνηση στα 14 ελληνικά αεροδρόμια, θα διαμορφωθεί στα επίπεδα του 55% του 2019 και σε 17 εκατομμύρια τουρίστες, έναντι των 30,2 εκατομμυρίων, του 2019.

  • Μόλις την περασμένη βδομάδα, άλλωστε, ξεπεράσαμε τα 15 εκατομμύρια αφίξεις επιβατών.

  • Την επόμενη χρονιά, το 2022, προβλέπει ότι: η επιβατική κίνηση θα ανέλθει, στα 14 αεροδρόμια της χώρας μας, σε αφίξεις, 25 εκατομμύρια επιβάτες. Ενώ παραβλέπει το γεγονός πως, οι συνεχιζόμενες ακατάσχετες επενδύσεις μας στον τουρισμό και μέσα στην πανδημία του Covid-19, θα βρουν επαυξημένο και το αναμενόμενο έλλειμμα της πληρότητας των κλινών και της ακάλυπτης δυναμικότητας εξυπηρέτησης, λόγω των αμείωτης έντασης επενδύσεων σε ξενοδοχεία, μέσα στην Πανδημία του Covid-19. Και η αύξηση των αφίξεων, μεγαλύτερου αριθμού τουριστών, θα είναι σαφώς μικρότετη της νέας διαθέσιμης δυναμικότητας φιλοξενίας τουριστών, από τις νέες μονάδες. Κατάσταση, δηλαδή, όπου, προβλέπεται να προξενήσει -επί πλέον- μείωση τιμών στα ξενοδοχεία μας. Για την οποία μείωση τιμών στα ξενοδοχεία, πασχίζει και με την συνέντευξή του αυτή, ο CEO της Fraport, να επιτύχει, προεξοφλώντας τις εξελίξεις…

Παρ’ όλες αυτές τις προβλέψεις κι εκτιμήσεις του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport, Αλεξάντερ Τσίνελ, επικέντρωσε όλες τις σχετικές αναφορές, εκτιμήσεις και τους φόβους του για το απρόοπτο των οικονομικών εξελίξεων, στον τουριστικό κλάδο -επανερχόμενος, ξανά και ξανά και με τη σχετική του έμφαση, μόνο στο ίδιο ζήτημα- και στο άγχος του για τις αβεβαιότητες, σε σχέση με το ενδεχόμενο αύξησης των ξενοδοχειακών τιμών, ένεκα της συγκυρίας…

Θεωρώντας, ακριβώς, πως: 《Η ύπαρξη, διεθνώς, των έντονων πληθωριστικών τάσεων και πιέσεων, εξ αιτίας και της ενεργειακής κρίσης, της αύξησης των τιμών της ενέργειας, των προβλημάτων που εμφανίζονται, έντονα και πυκνότερα, στις αλυσίδες εφοδιασμού και η κρίση της πανδημίας, θα μπορούσαν να αλλάξουν εντελώς τα δεδομένα. Με πολύ πιθανό και υπαρκτό το ενδεχόμενο -όπως ο ίδιος μας λέει και πάλι- να αυξηθούν οι τιμές των ξενοδοχείων και το συνολικό κόστος των διακοπών. Και έτσι, να πληγεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού…》.

Έμμεσα πλην σαφώς, λοιπόν, ο CEO της Fraport, μας διογκώνει μόνο το άγχος του, απ’ την ενδεχόμενη αυτή αύξηση των τιμών των ξενοδοχειακών κλινών. Υπονοώντας, επίσης, σαφώς, την “ανάγκη” για τη συνιστώμενη επίμονη και καθολική απορρόφηση των διεθνών πληθωριστικών πιέσεων της παγκόσμιας δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, εξαιρετικά και μόνο, από τους Έλληνες ξενοδόχους, με το βεβαρυμένο τους παρελθόν, των πολύ χαμηλών τιμών και της ελλειμματικής τους λειτουργίας. Λες και μόνο γι’ αυτούς υπάρχει η διεθνής αυτή αρνητική συγκυρία. Ενώ, για όλους τους άλλους, “πέρα βρέχει”… Και οι διεθνείς αυτές τάσεις και πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου καιρού, που ταλανίζουν τη διεθνή οικονομία, αντί να προκαλέσουν εξισορροπήσεις στη νέα αυτή συγκυρία, να πρέπει, μέσω “οικονομικού αυτοχειριασμού” των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, να αναχαιτίσουν το οποιοδήποτε ενδεχόμενο της σχετικής οριζόντιας αύξησης των τιμών στο τουριστικό μας προϊόν και στο μέλλον, προκειμένου να μην “πληγεί” η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού, όπως και πάλι μας λέει η Fraport.

Αποκαλύπτεται, συνεπώς, μέσα κι από τη συνέντευξη του CEO της Fraport, πως: ο Όμιλος της γερμανικής Fraport, δεν ήρθε στη χώρα μας, για να εξυγιάνει τις αερομεταφορές του ελληνικού τουρισμού. Αλλά ήρθε, για τον κατάλληλο έλεγχο της στρόφιγγας στη διακίνηση των επιβατών του ελληνικού τουρισμού. Με στόχο και σκοπό της, τη συμπίεση των τιμών του τουρισμού και στο εξής. Και έτσι, να καθιστά και την ίδια τη τουριστική αγορά της χώρας μας, ένα “καλό” οδηγό, για την προσομοίωση και τη διεθνή σηματοδότηση της, προς ανάσχεση στην ενδεχόμενη αύξηση και των διεθνών τιμών του τουρισμού. Ιδίως μάλιστα, στην βόρεια ακτή της Θάλασσας της Μεσογείου, τουλάχιστον.

Κοντολογίς, η Fraport, ήρθε για να υποστηρίξει και να διευκολύνει τον ήδη ασκούμενο “αθέμιτο ανταγωνισμό” της γερμανικής, επίσης, TUI, για την σταθερή και μόνιμη υποτίμηση των τιμών πώλησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και της συνέχισης και στο μέλλον, της τόσο ελλειμματικής του λειτουργίας, την οποία κατέστησε τόσο τραπεζιτικά “κόκκινη” και υπερχρεωμένη και προ Πανδημίας Covid-19, ακόμα κι αυτής της προβληματικής, υπόλοιπης άλλης, ελληνικής οικονομίας μας.

Αλά όμως, με την παγίδευση μας, στον “αθέμιτο ανταγωνισμό της TUI“, η ανάσχεση του brain brain, σε ελληνόπουλα, είναι πιθανότερη να γίνει στα φραουλοχώραφα της Ηλείας (περιοχής Μανωλάδας κ.λπ.) και Αχαΐας, με αντικατάσταση των οικονομικών μας μεταναστών, παρά από τα εποχικά All Inclusive Hotels, του “Ήλιος & Θάλασσα“!!! Όπου, οι αμοιβές εργασίας τους, στην μονοκαλλιέργεια του τουρισμού μας, δεν επιτρέπουν καμιά βιώσιμη οικοδόμηση οικογένειας γι’ αυτά μας τα παιδιά…

Άλλωστε και με τα στοιχεία που καταχωρούνται στην “Παγκόσμια τράπεζα”, η φτήνια του ελληνικού τουρισμού -και προ Πανδημίας του Covid-19- καταφαίνεται κι απ’ το γεγονός ότι: ενώ κατατασσόμαστε στην 12η, έως 13η θέση, από άποψη αριθμού αφίξεων τουριστών, είμαστε στην 21η θέση, από την άποψη των τουριστικών μας εσόδων.

Ταυτόχρονα, η Ισπανία, που βρίσκεται στη 4η θέση σε αφίξεις τουριστών, τίθεται στη 2η, έως 3η θέση, από άποψη εσόδων…

Τα π ο λ λ ά  λ ό γ ι α και τα περισσότερα, σχετικά- ε ί ν α ι  φ τ ώ χ ι α και μιζέρια… Είναι λόγια, χωρίς ορίζοντα απεμπλοκής μας απ’ τον “αθέμιτο ανταγωνισμό”, των εναρμονισμένων πρακτικών, για τη νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού, στην τουριστική αγορά της πατρίδας μας, απ’ τη γερμανική TUI, προς την οποία σιγοντάρει και η επίσης γερμανική Fraport !!!

Για άλλα άρθρα του κ. Μυλωνά πατήστε εδώεδώ, κι εδώ.

http://new-economy.gr/