Το μεταμεσονύχτιο σημειωματάριο του μικρομέτοχου (18-10-2018)

 


  • Ο καβγάς Καμμένου – Κοτζιά
ΒΗΜΑτοδότης
Ο καβγάς Καμμένου – Κοτζιά | tovima.gr

Πρώτα απ’ όλα, το άγριο επεισόδιο ανάμεσα στον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά και στον υπουργό Αμυνας. Οπως με διαβεβαίωσαν, η διαμάχη των δύο ανδρών έλαβε και προσωπικό χαρακτήρα, με τον κ. Κοτζιά να κατηγορεί τον Πάνο Καμμένο ότι υιοθετεί πολιτική που βλάπτει την κυβέρνηση και τη χώρα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι παίζει προσωπικό πολιτικό παιχνίδι.

  • «Με ξεγέλασες, κύριε Κοτζιά»
  •  ΒΗΜΑτοδότης

Εγινε το «έλα να δεις» στο Υπουργικό, σας λέω. Κάτι θα γνώριζε ο κ. Τσίπρας για το τι θα ακολουθούσε και δεν επέτρεψε τις κάμερες. Με τον κ. Καμμένο να κατηγορεί με τη σειρά του τον κ. Κοτζιά ότι τον… ξεγέλασε. Οτι δηλαδή του υποσχέθηκε πως θα ερχόταν η συμφωνία των Πρεσπών μετά τις… εκλογές και όμως τη φέρνει πριν από αυτές. Οπως είπε ο υπουργός Αμυνας, ο Κοτζιάς το κάνει για να τον φέρει σε δύσκολη θέση, αυτόν και το κόμμα του, τους ΑΝΕΛ.

  • Είπε και άλλα ο κ. Καμμένος (με το γνωστό άκαμπτο ύφος του), όπως ότι «δεν θα ανεχθώ να τσαλακώνεται το πρόσωπό μου και δεν θα ανεχθώ άλλες προσωπικές προσβολές», με τον κ. Τσίπρα να κάνει τον… διαιτητή.
  • Οχι ακριβώς τον διαιτητή, αλλά φαινόταν ικανοποιημένος από τον… καβγά λέγοντας, όπως μου είπαν, ότι καλό είναι που έρχονται αυτά τα θέματα σε Υπουργικό Συμβούλιο γιατί έως τώρα μόνον αυτός ήταν αποδέκτης παραπόνων.
  • Φανταστείτε τι παράπονα του έκανε ο Καμμένος για τον Κοτζιά και τι ο Κοτζιάς για τον Καμμένο.
  • Πάντως, το κεντρικό πολιτικό ζήτημα που έθεσε ο Πρωθυπουργός στους (έκπληκτους) υπουργούς του ήταν ένα:
  • H ανάγκη ενότητας της κυβέρνησης σε μια περίοδο κατά την οποία, όπως είπε, μπορεί να δρέψει τους καρπούς μιας προσπάθειας τριάμισι ετών, καθώς πλέον βρισκόμαστε στη μεταμνημονιακή φάση ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.
Οσον αφορά την πρόταση δυσπιστίας για την οποία κάνει τελευταίως συχνά λόγο η κυβέρνηση ότι θα τη χρησιμοποιήσει η ΝΔ, μάλλον δεν ευσταθεί. Μαθαίνω ότι η ΝΔ δεν έχει σκοπό να καταθέσει πρόταση μομφής, για έναν απλούστατο λόγο: δεν πρόκειται να συγκεντρώσει 151 ψήφους για να ρίξει την κυβέρνηση. Συνεπώς αδίκως ανησυχούν στο Μαξίμου.
  • Τα αλεξίσφαιρα του Υπουργικού
  • ΒΗΜΑτοδότης

Στο προαύλιο του Κοινοβουλίου, εκεί όπου βρίσκονται τα γραφεία του Πρωθυπουργού και του Προέδρου της Βουλής, παρκάρουν τα υπουργικά αυτοκίνητα, όταν γίνεται συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Μέτρησα επτά Μερτσέντες (η μία αλεξίσφαιρη), μία BMW (επίσης αλεξίσφαιρη), οκτώ Audi (χωρίς να περιλαμβάνεται το πρωθυπουργικό), ένα θηριώδες τζιπ (αμερικανικής κατασκευής) και μόνον ένα (σε χρώμα μπλε) ταπεινό Scoda.

  • Και θυμήθηκα τις εντολές για σεμνότητα που έδωσε στους υπουργούς του το 2015 ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για να αποποιηθούν τα υπουργικά (αλλά και τα βουλευτικά) αυτοκίνητα. Τότε, εάν θυμάστε, που είπε ότι πρόκειται να πουλήσει το ένα από τα τρία πρωθυπουργικά αεροσκάφη και το άλλο να το χρησιμοποιήσει για μεταφορά ασθενών ή για εκπαίδευση πιλότων. Τίποτε δεν έχει γίνει.

Δεν ξέρω εάν ενόχλησε αυτή η εικόνα με τις υπουργικές λιμουζίνες την Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην Κεφαλλονιά, αλλά έλεγε ότι αυτή ακολούθησε τις οδηγίες του κ. Τσίπρα.

  • Στην Κεφαλλονιά τη μεταφέρει ο σύζυγός της με ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο, όπως έλεγε, αρνούμενη να μετακινηθεί με το βουλευτικό.

HLIAS MAKRIS @ΚΑΘΗ

makrhs--5


  • Νέο τεράστιο διπλό του Ολυμπιακού μέσα στην Ισπανία απέναντι στην Μπασκόνια με 80-85

Οι Αγγελόπουλοι φέτος έκαναν την κίνηση που έπρεπε να κάνουν τρία χρόναι πριν. Να αποκτήσουν σοβαρό προπονητή και με το ίδιο μπάτζετ να φτιάξει ομάδα που θα την ευχαριστιούνται οι φίλαθλοι να την βλέπουν και θα κερδίζει με χαρακτηριστική άνεση σε έδρες όπως της Χίμκι και της Μπασκόνια. Νέος άθλος του Μπλατ. Μετά το τεράστιο και πολύ άνετο διπλό στην Ρωσία πήγε στην Ισπανία και καθάρισε και την Μπασκόνια με χαρακτηριστική άνεση.

Ο άνθρωπος είναι μεγάλος προπονητής. Μπορεί να μην πάρει στο τέλος την Ευρωλίγκα, η ομάδα του όμως παίζει μπάσκετ, αποδίδει τρομερό θέαμα, είναι τρομερή ομάδα στην άμυνα και γενικά δείχνει ο Μπλατ ότι θα φτιάξει πολύ καλό σύνολο χωρίς να εξαρτάται από τον Σπανούλη και τον Πρίντεζη.

Τεράστιο διπλό για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα για τον Ολυμπιακό. Κέρδισε την Μπασκόνια μέσα στην Ισπανία με 80-85.


Aristos Doxiadis

FB

Να σας εξηγήσω γιατί η κυβέρνηση κόβει τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες στα σχολεία: γιατί έτσι επιτάσσει το ιερό, για την Αριστερά, Άρθρο 16 του Συντάγματος:

“Η παιδεία … έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.”

Γράφει πουθενά για κατανόηση του φυσικού κόσμου; Για καινοτομία, για παραγωγή, για συμβίωση με την φύση, για υλικές ανάγκες; Οχι βέβαια. Υπάρχει μόνο μια έμμεση νύξη, για “επαγγελματική” αγωγή — αλλά αυτό, όπως ξέρει ο κάθε προοδευτικός, σημαίνει βασικά διορισμό στο Δημόσιο.

Επειδή λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η κάθε λέξη του Συντάγματος, δημιουργεί χώρο στο πρόγραμμα για εθνική και θρησκευτική συνείδηση, για αγωγή του πολίτη, και τα λοιπά.

Το Σύνταγμα δεν προβλέπει πώς θα επιβιώσουν όλοι αυτοί οι καλοί πολίτες χωρίς παραγωγή, τεχνολογία και επιστήμη. Αλλά, σίγουρα, γι’ αυτό, έχει ο Θεός. Το λέει και  η Εκκλησία, σε αγαστή σύμπλευση με τον Γαβρόγλου.


IEFIMERIDA.GR

Τέλος εποχής: Εκλεισε το «Κεντρικόν», εκεί που έτρωγαν ο Χατζιδάκις, ο Παπανδρέου, ο Κάρολος Κουν [εικόνες]


Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κείμενο


Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός, σπίτι, δέντρο, φυτό και υπαίθριες δραστηριότητες
Βόρεια Προάστια Αθηνών

Κατοικία Πηνελόπης Σ. Δέλτα: Κιβωτός ιστορικής μνήμης

Η κατοικία αυτή αγοράσθηκε από τον Εμμ. Μπενάκη, πατέρα της Πηνελόπης Δέλτα, το 1912, από τον Αιγυπτιώτη δικηγόρο Λύτσικα. Δύο χρόνια αργότερα το κτίριο μεταβιβάσθηκε στην Πηνελόπη. Η οικογένεια Δέλτα πρωτοκατοίκησε στην κατοικία αυτή το 1916, όταν εγκατασταθήκανε οριστικά στην Ελλάδα. Η Πηνελόπη Δέλτα έζησε στο σπίτι αυτό τα επόμενα 25 χρόνια, μέχρι που αυτοκτόνησε στις 2 Μαΐου 1941, την μέρα που τα Γερμανικά στρατεύματα μπήκαν στην Αθήνα.

Εδώ έγραψε τα πιο γνωστά της μυθιστορήματα και κρατούσε ημερολόγια με πολύτιμες μαρτυρίες που αφορούσαν την ζωή της καθώς και για συνταρακτικά ιστορικά γεγονότα της εποχής. Εδώ, σ’αυτό το σπίτι, η οικογένεια Δέλτα φιλοξενούσε ανθρώπους του πνεύματος και πολιτικούς. Από εδώ έφυγε ο Ελευθέριος Βενιζέλος της νύχτα της 6ης Ιουνίου 1933, όταν έγινε η εναντίον του δολοφονική απόπειρα.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, εσωτερικός χώρος

Λίγα στοιχεία για τον εκλεκτικισμό

Ο εκλεκτικισμός εμφανίσθηκε στο τέλος του 19ου αιώνα, σε χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία. Το αρχιτεκτονικό αυτό ιδίωμα άφηνε τέτοια ελευθερία σύνθεσης όγκων και μίξης διαφορετικώς μορφολογικών στοιχείων, που πολλές φορές υπήρξαν παρεξηγήσιμα και αμφιβόλου αισθητικής κτίρια.

  • Στην Ελλάδα, με την άνθηση της μεσαίας, αλλά κυρίως της ανώτερης τάξης, εκλεκτικιστικά κτίρια άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους κυρίως στα προάστια. Έτσι ιδιαίτερα στην Κηφισιά, μεταφέρουν αυτούσια παραδείγματα κατοικιών των κηπουπόλεων της Γαλλίας, της Γερμανίας, και των Αλπικών χωρών, άλλοτε με εξαιρετική επιτυχία και προσαρμογή στο κλίμα και την φύση της Ελλάδας και άλλοτε όχι.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και ο κατ’ εξοχήν σημαντικότερος νεοκλασικός αρχιτέκτονας της εποχής – ο Ερνέστος Τσίλλερ- υλοποιεί εκλεκτικιστικά κτίρια στα προάστια της Κηφισιάς και του Φαλήρου αφομοιώνοντας με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο τις όποιες εισαγόμενες μορφές της εποχής, πάντα μέσα στα ρομαντικά πρότυπα της εποχής. Η κατοικία Π.Σ. Δέλτα αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα αυτής της αρχιτεκτονικής έκφρασης.

Μικρό ιστορικό της κατοικίας Δέλτα και των γειτονικών οικοπέδων

Το αρχικό οικόπεδο είχε έκταση περίπου 4.750 μ2 και περιελάμβανε εκτός από το σπίτι, κοτέτσια, διώροφο στάβλο, πηγάδι, στέρνα νερού κλπ. Από το 1919, η οικογένεια Δέλτα αγοράζει τμηματικά και άλλα όμορα οικόπεδα με αποτέλεσμα να κατέχει το σύνολο σχεδόν του οικοδομικού τετραγώνου.

  • Μερικά χρόνια αργότερα το κτήμα Δέλτα είχε συνολική επιφάνεια πάνω από 37 στρέμματα στο οποίο υπήρχαν βουστάσια, κοτέτσια, καλλιεργούνταν λαχανικά και οπωροφόρα δέντρα.
  • Υπήρχε καθημερινή παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, πολλά από τα οποία μοιράζονταν στο προσωπικό και σε απόρους της Κηφισιάς.
  • Για το ευτράπελο της ιστορίας: οι γείτονες που ήθελαν να πουλήσουν τα κτήματά τους άφηναν να διαρρεύσει ότι θα ανοίξουν ταβέρνα με μουσική, οπότε ο Στέφανος Δέλτα ή ο πεθερός του έσπευδαν να αγοράσουν τη γη.

Η κατοικία Δέλτα και η αρχική ανακαίνιση

Η εικόνα ίσως περιέχει: σπίτι και υπαίθριες δραστηριότητες

Σχεδόν αμέσως μετά την αγορά της κατοικίας, τον Ιούλιο 1914, γίνονται μελέτες για προσθήκες στο υπάρχον κτίσμα και διαρρυθμίσεις των εσωτερικών χώρων. Η στέγη ξηλώνεται και προστίθεται ένας όροφος, το δώμα και ο χαρακτηριστικός πύργος του σπιτιού, γίνονται αλλαγές στη χρήση των χώρων του ισογείου (σαλόνι, τραπεζαρία, γραφείο) και του ορόφου (υπνοδωμάτια). Το ημιυπόγειο διαρρυθμίζεται σε κουζίνα και χώρο ενδιαίτησης του προσωπικού.

  • Στην δυτική πλευρά του κτιρίου προστίθενται δωμάτια και ανελκυστήρας για την εξυπηρέτηση της Πηνελόπης Δέλτα που δεν μπορεί να μετακινηθεί εύκολα λόγω των προβλημάτων της υγείας της.

Τα αρχιτεκτονικά στοιχεία της τελικής μορφής της κατοικίας είναι πλέον εμφανώς εκλεκτικιστικά, παρόμοια με τα μορφολογικά στοιχεία άλλων κατοικιών της Κηφισιάς. Έτσι το ρομαντικό στοιχείο της εποχής εμφανίζεται με τον πλέον εμφανή τρόπο και εκφράζεται από τον πύργο-κλιμακοστάσιο.

Τα διακοσμητικά στοιχεία των προσόψεων είναι λιτά και προσδίδουν την απαραίτητη σοβαρότητα στο κτίριο, η διαμόρφωση του τελειώματος της οικοδομής στο δώμα διαμορφώνεται εν είδη επάλξεων (άλλο συχνό μοτίβο της εκλεκτικιστικής αρχιτεκτονικής), κάποια δε νεωτεριστικά στοιχεία όπως η ξυλοκάμαρα στην βόρεια πλευρά του σπιτιού προκύπτουν από τον τρόπο ζωής της εποχής, με τα απαραίτητα τσάγια που λαμβάνανε χώρα τα απογεύματα.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το ότι το κτίριο ήταν χρωματισμένο μονόχρωμα (σε τόνους μίας ελαφριάς ώχρας) κατά τα πρότυπα που υποστήριζε εκείνη την εποχή ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας Μεταξάς, αρχιτέκτονας της κατοικίας Μπενάκη (και νυν Μουσείο Μπενάκη) στην Αθήνα. Δεν γνωρίζουμε τον αρχιτέκτονα της κατοικίας Δέλτα στην Κηφισιά, σίγουρο όμως πρέπει να θεωρείται ότι η επιρροή του αρχιτέκτονα Μεταξά πρέπει να ήταν έντονη.

Η εικόνα ίσως περιέχει: πίνακας, φυτό και εσωτερικός χώρος

Η δωρεά προς το Μουσείο Μπενάκη

Το 1947, μετά το θάνατο του Στέφανου Δέλτα το 1947, το κτήμα κληρονομείται από τις τρεις κόρες του. Το βουστάσιο δωρίζεται στη ΧΕΝ Κηφισιάς, και ορισμένα τμήματα του κτήματος πωλούνται. Ένα αρκετά μεγάλο μέρος του κτήματος Δέλτα μεταβιβάζεται στο «Μπενάκειο Άσυλο» (γνωστό σήμερα ως «Μπενάκειος Βρεφονηπιακός Σταθμός») που ιδρύουν ο Στέφανος και η Πηνελόπη Δέλτα στις αρχές της δεκαετίας του 1930 στη μνήμη του Εμμανουήλ και της Βιργινίας Μπενάκη.

  • Η Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου κληρονομεί το πατρικό σπίτι, οι υπόλοιπες κόρες του ζεύγους λαμβάνουν άλλα κτίσματα του οικοπέδου. Με την πάροδο του χρόνου και την έλευση των επόμενων γενεών, το κτήμα τεμαχίστηκε, με αποτέλεσμα λίγα πράγματα από την αρχική εικόνα να παραμένουν. Το σπίτι των Δέλτα παραμένει στην αρχική του μορφή, να μας θυμίζει την ιστορία αυτής της μεγάλης οικογένειας.

Η Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, με προτροπή της κόρης της Άννας, δώρισε μετά θάνατον το σπίτι στο Μουσείο Μπενάκη, με σκοπό να στεγαστούν τα Ιστορικά Αρχεία σ’ ένα χώρο στενά συνδεδεμένο με τη λογική της ιστορικής έρευνας και της συγγραφικής δημιουργίας και παράλληλα ν’ αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς και μνήμης για την Πηνελόπη Δέλτα και την εποχή της.

Οι εργασίες αποκατάστασης

Οι εργασίες ανάπλασης ξεκίνησαν το 1992 με σχέδια του αρχιτέκτονα Ανδρέα Π. Ζάννα και επίβλεψη των εργασιών του αρχιτέκτονα Γιώργου Πλέσσα. Αποφασίσθηκε λοιπόν να γίνουν οι αναγκαίες μετατροπές με τον πλέον ήπιο τρόπο, με σεβασμό στην μορφή και την ιστορία του χώρου, όπως αποτυπώνονται σε διάφορες φωτογραφίες και ντοκουμέντα.

Το πρόγραμμα της μετατροπής ζητούσε την ενοποίηση των χώρων γραφείου και τραπεζαρίας στο ισόγειο και των διαδοχικών υπνοδωματίων στον όροφο για να στεγάσουν ένα μικρό χώρο εκδηλώσεων και το αναγνωστήριο, την μετατροπή όλων των υπόγειων χώρων σε αρχειοθήκη και εργαστήρια συντήρησης, την οργάνωση του παλαιού καθιστικού σε χώρο που να μπορεί να υποδεχθεί μικρής κλίμακας εκθέσεις και τέλος την οργάνωση των υπολοίπων χώρων ώστε να μπορέσουν να υποδεχθούν τους απαραίτητους γραφειακούς χώρους ενός τέτοιου ιδρύματος.

  • Η επέμβαση και μετατροπή της κατοικίας έγινε με απόλυτο σεβασμό τόσο στην κατασκευαστική λογική του υπάρχοντος κτιρίου, όσο και στα μορφολογικά στοιχεία των επιμέρους χώρων.
  • Διακοσμητικά στοιχεία όπως ξύλινες επενδύσεις τοίχων (boiserie) αποξηλώθηκαν, συντηρήθηκαν, επανατοποθετήθηκαν και συμπληρώθηκαν προσεκτικά, τζάκια μεταφέρθηκαν σε νέες θέσεις αφού συντηρήθηκαν, ξύλινα δάπεδα διατηρήθηκαν και στοιχεία των παλαιών λουτρών (παλαιοί Εγγλέζικοι νιπτήρες) χρησιμοποιήθηκαν εκ νέου.
  • Κατά τους σεισμούς της Πάρνηθας το 1999 ο χαρακτηριστικός πύργος του κτιρίου υπέστη σημαντική ζημιά και απαιτήθηκαν σημαντικοί πόροι και τεχνογνωσία για την αποκατάσταση του.

Η κατοικία του Στέφανου και της Πηνελόπης Δέλτα ανταποκρίνεται πλέον στη νέα του αποστολή της σύγχρονης κιβωτού της ιστορικής μνήμης με τους ειδικούς χώρους φύλαξης των αρχείων, το αναγνωστήριό του και τους χώρους εκθέσεων και διαλέξεων.

Ανδρέας Π.Ζάννας
Αρχιτέκτων (Πηγή: Μουσείο Μπενάκη)


Αndreas Kontogouris
Δεν σώνεται η Ελλάδα … είναι νοοτροπία
EFSYN.GR

Η Μπέττυ Μπαζιάνα μιλά για πρώτη φορά στον Τύπο. Ως πολίτης και όχι ως σύζυγος του πρωθυπουργού… Μία πολίτης που βρίσκεται, καθημερινά, σε απόσταση αναπνοής από τον…


Φωκίωνος Νέγρη .
Το ζαχαροπλαστείο Σελέκτ (δεκαετία του 1960)

Η εικόνα ίσως περιέχει: δέντρο, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΝΤΑ: H επιλογή Καμμένου και η επιβίωση της κυβέρνησης ήταν απλά θέμα realpolitik από τον ΠΘ, που προτίμησε να δει τα γεγονότα και όχι τις επιθυμίες του για μια φορά ακόμη.
Εκείνο που δεν ξέρω, είναι αν ο Καμμένος που θα προτιμούσε ν’αλλάξει ακόμη και τ’όνομα της πλατείας Κοτζιά, πήρε το μήνυμα.
Οσο για τον Κοτζιά, τον είχα για εξυπνότερο να μπλέξει με Καμμένο.


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΝΤΑ: Αμα έχεις το πλεονέκτημα του 2 τρις ΑΕΠ & 2,5 τρις χρέους διασκορπισμένο σε όλες τις (ακόμη) υποκεφαλαιοποιημένες ευρωπαικές τράπεζες, δε θα περάσεις εύκολα, αλλά κάπου θα συμβιβαστούν άπαντες.

  • Δεν είσαι η μικρή υπερχρεωμένη Ελλάδα των 180 δις ΑΕΠ & των τεράστιων τότε ελλειμμάτων (36 δις νέο χρέος ετησίως) που μετατρέπονταν σε νέα δάνεια για να πληρωθούν οι μισθοί & οι συντάξεις της “θωρακισμένης” οικονομίας, με τους καλοθελητές πολιτικούς που σε δίπλωσαν στον γύψο του PSI για να μη τους πάρουν το σκαλπ λόγω κακοδιαχείρισης & από το οποίο δεν δραπετεύει πλέον κανείς, για να κρύψουν άπαντες πίσω σου τις εφτά πληγές του Φαραώ.

Δεν θα βαρεθώ να το λέω…Η ευκαιρία μας για μια καλύτερη τύχη ήταν τότε. Πριν τα μνημόνια & ιδιαίτερα πριν το PSI. Εν μέσω διεθνούς κρίσης, πριν τα μνημόνια και ιδιαίτερα προ του PSI, όταν το χρέος ήταν Ελληνικού δικαίου, με μέγα μέρος του σε ξένα χέρια & οι ευρωπαικές τράπεζες εντελώς υποκεφαλαιοποιημένες & εκτεθειμένες σε σκουπίδια. 

  • ΔΕΝ είχαμε όμως πολιτικούς. Ολοι έσπευσαν να σώσουν μόνο τον εαυτό τους. Τώρα, πάσα σύγκριση ωχριά και αντέχει μόνο για ανέκδοτα. Η Ιταλία ως τρίτη οικονομία της ευρωζώνης, άργησε πολύ να αντιδράσει…είχε κι αυτή μερίδιο ευθύνης σ’αυτή τη κατάντια.

Γιατί όλοι κρύφτηκαν βολικά πίσω από την Ελλάδα & όλων οι τράπεζες σώθηκαν χάριν της Ελλάδας. Ολοι έπαιξαν τον ρόλο τους σε βάρος μας. Να τα λέμε κι αυτά.


Νέες θέσεις εργασίας- Αρχίζουν προσλήψεις υπαλλήλων Security για φρούρηση αστυνομικών τμημάτων. (Ν.Χ.)


Πόσες ώρες περπάτημα την εβδομάδα χρειάζονται για να μειωθεί ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου

GIATROS-IN.GR

Δεν χρειάζεται κανείς να φθείρει τις σόλες των παπουτσιών του στο περπάτημα, για να έχει όφελος στην υγεία του. Ακόμη και δύο ώρες το πολύ την εβδο…


  • Και τα αστέρια έχουν ψυχή

Μια Ιταλίδα που δεν είναι απλά μια καινούργια Μαντόνα, αλλά πρότυπο και αντίπαλος της, η 32άχρονη Στέφανι Τζοάν Αντζελίνα Τζερμανότα ή, όπως την γνωρίζουμε, Λέϊντι Γκάγκα μίλησε στην Βρετανική εφημερίδα «Guardian» και το περιοδικό «Elle» για το τίμημα της επιτυχίας κι όλα όσα έχασε

Και τα αστέρια έχουν ψυχήκαι όλα όσα κέρδισε σε δέκα χρόνια καριέρας και έστειλε σε ολόκληρο τον κόσμο το μήνυμα ότι ένας άνθρωπος που είναι επιδραστικός πρέπει να ανταποδίδει στην κοινωνία ότι εκείνη της πρόσφερε, με άλλα λόγια όταν ένα αστέρι γεννιέται κάπου το οφείλει…


Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά κάνουν καλό (και) στον εγκέφαλο!!!

Αλέξης Παπαχελάς ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΠΑΧΕΛΑΣ – 

«Χωρίς απόδειξη, πόσο;»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΣΧΟΛΙΟ

Η τρόικα ήλθε και έφυγε αλλά μερικά πράγματα δεν αλλάζουν σε αυτόν τον τόπο, όσα μνημόνια και να περάσουν. Οποιος μπορεί δεν κόβει απόδειξη. Γιατροί, εστιάτορες, γραφεία τελετών, κανείς. Το χειρότερο; Πολίτες που είχαν αυξημένη φορολογική και κοινωνική συνείδηση έχουν και αυτοί ενδώσει, και χωρίς ντροπές και περιστροφές λένε τη «μαγική» ατάκα «με απόδειξη τόσο, χωρίς τόσο…».

  • Από την άλλη πλευρά του τραπεζιού, πολίτες που θύμωναν όταν άκουγαν τέτοιες «προσφορές» έχουν και αυτοί παραδοθεί.
  • Νιώθει κανείς ότι έχουμε πάει πολύ πίσω σε αυτόν τον τομέα, ίσως εκεί όπου βρισκόμασταν πριν από τη χρεοκοπία.

Η αλήθεια είναι ότι όλα σε ωθούν στη φοροδιαφυγή ως τρόπο επιβίωσης. Οι κυβερνώντες δεν το καταλαβαίνουν και δεν τους νοιάζει. Δεν το καταλαβαίνουν γιατί δεν έχουν κολλήσει ένσημα, ούτε αντιλαμβάνονται πώς δουλεύει η αγορά. Δεν τους νοιάζει γιατί σημασία έχει η προστασία των πελατών τους, οι οποίοι φροντίζουν τεχνηέντως να είναι κάτω από το αφορολόγητο όριο.

  • Οι υπόλοιποι ασφυκτιούν. Οι φόροι είναι εξοντωτικοί, οι εισφορές το ίδιο.
  • Αν κάνεις το λάθος να τα κάνεις όλα όπως πρέπει, κινδυνεύεις.
  • Από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, που προτιμούν τα κορόιδα και αγνοούν όσους λειτουργούν στο σκοτάδι της παρανομίας.
  • Αλλά και από τον ανταγωνισμό από εταιρείες και άτομα που μπορεί να μην έχουν καν ΑΦΜ ή να το αλλάζουν κάθε εβδομάδα.
Προσπάθειες έχουν γίνει. Η χρήση καρτών, μάλιστα, είναι πολύ πιο διαδεδομένη και οι φορολογικές αρχές έχουν μπει στον 21ο αιώνα. Παρ’ όλα αυτά, μεγάλο μέρος της οικονομίας παραμένει μαύρο, κατάμαυρο.
  • Δεν ξέρω αν υπάρχει λύση. Οι στόχοι των πρωτογενών πλεονασμάτων είναι εξωφρενικοί, αλλά οι εταίροι μας δεν νοιάζονται. Κάνουν το τεράστιο λάθος να συγκρίνουν την γκρίνια για την υψηλή φορολογία με την αντίστοιχη στις χώρες τους.

Είναι εύκολο να το πάθεις όταν ζεις σε μία «γυάλα» στην Ελλάδα και δεν καταλαβαίνεις τι τραβάει ο μέσος πολίτης για να εξυπηρετηθεί σε βασικούς τομείς.

  • Γι’ αυτούς σημασία έχει να βγαίνουν τα νούμερα στα χαρτιά και –το κυριότερο– να μη ζητήσουμε ξανά χρήματα από αυτούς. Αυτό όμως που βιώνουμε γύρω μας μοιάζει περισσότερο με έναν ατέρμονα φαύλο κύκλο…

Κλασική αξία: κυρ Φώτης κυρτός, στραβοχυμένος και ασθμαίνων… ΦAΛHPEYΣ


 ANDREAS PETROULAKIS

petroylakhs--4


Η έρευνα προχωρεί

ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Η κοινή γνώμη ανέμενε από τους αρμόδιους εισαγγελείς, από την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και κάτω, να ερευνήσουν σε βάθος και αντικειμενικά την υπόθεση της μεγάλης πυρκαγιάς στο Μάτι. Μέχρι στιγμής έχουν δείξει πως ανταποκρίνονται στις προσδοκίες. Γεγονός σημαντικό, γιατί αφορά πολλές χαμένες ανθρώπινες ζωές και πολύ μεγάλα τραύματα που άφησε σε χιλιάδες συμπολίτες μας.

Έντυπη ΚΑΘΗ


Φέγγει ο συγγραφέας κ. Γ. Λεκάκης

Ένα αρχαίο άγαλμα ενός ανώτερου ιερέα είναι μια από τις εκατοντάδες κλαπείσες αρχαιότητες, που ξαναβρέθηκαν από την κυβέρνηση της Συρίας, και ετέθησαν ξανά στην Δαμασκό, υπενθυμίζοντας την μαζική λεηλασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Συρίας, κατά την διάρκεια 7 ετών πολέμου!

Αρχαίο κλεμμένο άγαλμα βρέθηκε στην Παλμύρα, αλλά λείπουν… δεκάδες χιλιάδες άλλα!

Ο ιερέας φορά υψηλό καπέλο, δάφνινο στεφάνι, κρατά κύπελλο με ιερό λάδι και αγγείο με δημητριακά. Ευρέθη σε ένα σπίτι!

«Αυτό το αρχαίο τέχνεργο δεν είναι μόνο για την Συρία, αλλά είμαστε οι θεματοφύλακές του, και το διατηρούμε για όλον τον κόσμο», εδήλωσε ο κ.Χ.Χαρίρι, επί κεφαλής του Τμ. Αρχαιοτήτων Παλμύρας.

Μετά τον εμφύλιο πόλεμο το 2011, όταν η χώρα κατακερματίστηκε σε πολυάριθμους θύλακες, τα αντιμαχόμενα μέρη άρχισαν να λεηλατούν την πολιτιστική κληρονομιά της, να λεηλατούν μουσεία και να κάνουν…ανασκαφές σε αρχαίες τοποθεσίες!

  • Το ISIS, υποκατάστημα της Αλ Κάιντα, έχει μακρά εμπειρία πώλησης κλεμμένων αρχαιοτήτων για κέρδος.
  • Οι τζιχαντιστές είχαν σπάσει ένα μέρος του προσώπου και του καπέλου του.
  • Αλλά ενώ έχουν αποκατασταθεί χιλιάδες κλεμμένα αντικείμενα, λείπουν…δεκάδες χιλιάδες άλλα!
  • Πολλά από αυτά πιθανότατα είναι έξω από την Συρία, στα χέρια «ειδικών εμπόρων», που θα περιμένουν δεκαετίες αποθηκευμένα, πριν τα πουλήσουν σε ιδιώτες συλλέκτες…
  • Πεντακόσια αρχαία αντικείμενα επανεμφανίσθηκαν στην Δαμασκό, αυτήν την εβδομάδα…

ΠΗΓΗ: Reuters