Τo μεταμεσονύχτιο σημειωματάριο του μ/μ (7 Μαρτίου 2019)

ΒΗΜΑτοδότης
Catching birds in the air | tovima.gr

Κατέβαλαν αρκετή προσπάθεια οι συνομιλητές του Ούντο Μπούλμαν για να του εξηγήσουν τον χαρακτηρισμό που έδωσε ο Νίκος Αλιβιζάτος για τον Αλέξη Τσίπρα (φωτογραφία), ότι «πιάνει πουλιά στον αέρα», θέλοντας προφανώς να πει ότι ο Πρωθυπουργός είναι πανέξυπνος. Τώρα, μεταξύ μας, δεν μπορώ να καταλάβω πώς μετέφρασαν στα αγγλικά το «πιάνει πουλιά στον αέρα» (στα αγγλικά η πλησιέστερη φράση είναι… smarty – δηλαδή «εξυπνούλης»), εκτός εάν το μετέφρασαν με greeklish και με ελεύθερη μετάφραση ως… «catching birds in the air» (κάτι που δεν θεωρώ απίθανο). Οπως φάνηκε, ο κ. Μπούλμαν το κατάλαβε, χαμογέλασε την ώρα που δειπνούσε στο Ζάππειο (με κρητικό τάκο, γαρίδες, σφυρίδα και ψητά λαχανικά), στο δείπνο που παρέθεσε η Λούκα Κατσέλη προς τιμήν των ομιλητών στην εκδήλωση της Κεντροαριστεράς.

nnn

Τώρα θα αναρωτηθείτε πώς ξαφνικά αναφέρθηκε στο δείπνο Κατσέλη η φράση του κ. Αλιβιζάτου. Ο κ. Μπούλμαν ενδιαφέρθηκε να μάθει την… ανθρωπογεωγραφία όσων μετείχαν στην εκδήλωση στο Κάραβελ και εκεί αποκαλύφθηκε ότι η υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου είναι πρώτη εξαδέλφη του Νίκου Αλιβιζάτου. Ετσι άρχισε ένα είδος… τρολαρίσματος για τη φράση «ο Τσίπρας πιάνει πουλιά στον αέρα», μια φράση που όπως φάνηκε ενθουσίασε τον Πρωθυπουργό.

nnn

Ο κ. Τσίπρας κάθισε στο τραπέζι με τον κ. Μπούλμαν, τη Λούκα Κατσέλη, τη Μαριλένα Κοππά (πιο παπανδρεϊκή πεθαίνεις) και με τα άψογα αγγλικά του εξηγούσε ότι δεν τον ενδιαφέρει να λεηλατήσει το ΠαΣοΚ και το Ποτάμι στον προσκεκλημένο πρόεδρο της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατικών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο οποίος έδειξε να απολαμβάνει και το φαγητό και το λευκό κρασί που του προσφέρθηκαν.

nnn

Πάμε τώρα στην εκδήλωση στο Κάραβελ: Τα μέτρα ασφαλείας ήταν αυστηρά. Απαντες ελέγχονταν προτού κατέβουν τα σκαλιά που οδηγούσαν στην αίθουσα της «εκδήλωσης Κατσέλη». Μην απορείτε, έτσι πάντα γίνεται όταν παρίσταται ο Αλέξης Τσίπρας. Οι διοργανωτές είχαν κρατήσει κλειστό ένα τμήμα της αίθουσας αλλά στη συνέχεια αναγκάστηκαν να την ανοίξουν.

nnn

Η παρουσία που έκλεψε την παράσταση ήταν αυτή του τραγουδιστή Θέμη Αδαμαντίδη. Πολλοί σκέφτηκαν ότι ο τραγουδιστής των λαϊκών ασμάτων «Μα πού να πάω», «Μάζεψέ τα και φύγε», «Επιβάλλεται» και «Για χατίρι σου» βρέθηκε εκεί κατά λάθος. Ή για να συνοδεύσει τη Ραλλία Χρηστίδου (η οποία ως γνωστόν στηρίζει ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει αυτήν). Ο ίδιος δήλωσε ότι πήγε στο Κάραβελ για τον Μπούλμαν.

nnn

Το δίδυμο πάντως που έκανε εντύπωση ήταν αυτό του Πάνου Σκουρλέτη και του Σίμου Κεδίκογλου που είχαν καθίσει μαζί και τα έλεγαν. Τώρα θα αναρωτηθείτε τι γυρεύει ένας γαλάζιος βουλευτής σε συγκέντρωση για την Κεντροαριστερά. Εκπροσωπούσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ειπώθηκε. Στην παρέα τους προστέθηκε και ο Μίλτος Κύρκος, ο οποίος μάλλον δεν άκουσε τη φωναχτή απορία μιας κυρίας από την πίσω σειρά των καθισμάτων: «Εφυγε και ο Κύρκος από το Ποτάμι;». Πάντως κατά παραδοχή και του Πάνου Σκουρλέτη, που αντέδρασε με χαμόγελο στο σχετικό σχόλιο, το Ποτάμι είναι αυτή τη στιγμή το κόμμα με το λιγότερο ΠαΣοΚ. Θέλετε κι άλλα χαριτωμένα;

• Ο καθένας πήγε μόνος του, με αποτέλεσμα η αίθουσα εκδηλώσεων στο υπόγειο του Κάραβελ να μη γεμίσει. Εντυπωσιακότερη όλων η άφιξη Αλέκου Φλαμπουράρη με δύο υβριδικά μαύρα τζιπ. Στο ένα εκείνος με δύο αστυνομικούς, στο συνοδευτικό τέσσερις αστυνομικοί.

• Η παρουσία του Νίκου Κοτζιά προκάλεσε συζητήσεις όπως ότι το «Πράττω» πρόκειται να συμπράξει με τον νέο φορέα της Λούκας Κατσέλη, για τον οποίο η πρώην υπουργός αναζητεί όνομα, καθώς η «Κοινωνική Συμφωνία» έχει καταστεί ανενεργή.

• Δεν υπήρξε όρεξη για κουβέντες. Μπίστης και Παν-Παν πηγαινοέρχονταν. Ο κ. Ραγκούσης εμφανίστηκε κάποια στιγμή και αποχώρησε 15 λεπτά αργότερα.

• Δυόμισι ώρες κάθισαν στην εκδήλωση οι Γεροβασίλη, Παππάς και Ξενογιαννακοπούλου – προφανώς επειδή είχαν τακτοποιήσει όλες τις εκκρεμότητες στα υπουργεία τους.

• Αγνωστοι μεταξύ αγνώστων ο Αγγελος Τόλκας και η Μαρίνα Χρυσοβελώνη. Η δεύτερη, πιο έξυπνη, πήγε και στριμώχτηκε κοντά σε Κοτζιά και Μπαλάφα για να πει έστω μια καλησπέρα.

Κανένας δεν ήταν ευχαριστημένος και κανένας δεν το έκρυβε. Μόνον ο Θεοχαρόπουλος της ΔΗΜΑΡ αισθανόταν χαρούμενος και… δικαιωμένος, καθώς ο Τσίπρας τον συνεχάρη δημοσίως για την επιλογή του «να βρεθεί στη σωστή πλευρά της Iστορίας» ψηφίζοντας τη Συνθήκη των Πρεσπών.

• Το «ταμείο» του Αλέξη Τσίπρα από την εκδήλωση δεν ήταν αυτό που αρχικά ανέμενε το Μέγαρο Μαξίμου. Οι επώνυμες παρουσίες δεν είχαν κάτι ιδιαίτερο. Ωστόσο η ανθρωπογεωγραφία των «ανωνύμων», για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στον χώρο του ΠαΣοΚ, θα πρέπει να κάνει τη Χαριλάου Τρικούπη ιδιαίτερα προσεκτική.

Οπου πάει ο Μπίστης δεν φυτρώνει χορτάρι

Με ειρωνικό άρθρο αντιμετωπίζει τον Νίκο Μπίστη η εφημερίδα «Αυγή», με αφορμή τη σύμπλευση του πρώην στελέχους του ΠαΣοΚ με την πρωτοβουλία «Γέφυρα». Ο διευθυντής της εφημερίδας Αγγελος Τσέκερης σημειώνει ότι οι κεντροαριστεροί είναι πιο συμπαθητικοί όταν έρχονται παρά όταν φεύγουν. Προσθέτει ότι σε όλες τις πολιτικές πρωτοβουλίες στις οποίες συμμετείχε ο «σύντροφος Μπίστης» – που έδωσε το «παρών» στην περίφημη εκδήλωση των Ευρωσοσιαλιστών – η κατάληξη ήταν η αποτυχία: «Η μοναδική μας επιφύλαξη με αυτή την πρωτοβουλία είναι ότι όπου πάει ο σύντροφος Μπίστης μετά από λίγο δεν φυτρώνει χορτάρι» γράφει.

Στην αναζήτησή του νέου κέντρου

  • Στο χώρο της κεντροαριστεράς η κινητικότητα συνεχίζεται. Την Τετάρτη στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ, στις 6 και μισή το απόγευμα η Άννα Διαμαντοπούλου, η Αθήνα Δρέττα, ο γραμματέας του Κινήματος Αλλαγής Μανώλης Χριστοδουλάκης, ο Γρηγόρης Ψαριανός, ο Λευτέρης Κουσούλης θα επιχειρήσουν υπό τον συντονισμό του Αντώνη Καρπετόπουλου να αναζητήσουν το νέο Κέντρο.
  • Την εκδήλωση διοργανώνει τον think tank “Catalyst” που έχει ιδρύσει με μια ομάδα μεταρρυθμιστών και εκσυγχρονιστών της κεντροαριστεράς η κυρία Δρέττα η οποία δεν πρεσβεύει την προσέγγιση με τη ΝΔ η με τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά την ανάγκη διαμόρφωσης μιας εκσυγχρονιστικής μεταρρυθμιστικής ατζέντας από τις δυνάμεις του κέντρου και της Κεντροαριστεράς.
  • Η εκδήλωση παρουσιάζει ενδιαφέρον λόγω και της πρόσφατης εκτίμησης της κυρίας Διαμαντοπούλου για αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας.
    ***
    Το χειροκρότημα

Φώφη Γεννηματά έκλεψε την παράσταση στη Βουλή. Οχι μόνον μίλησε 12 λεπτά από τα 15 που δικαιούται ως αρχηγός κόμματος, αλλά χειροκροτήθηκε τόσο θερμά, όσο ποτέ άλλοτε. Να σκεφτείτε ότι κατέβηκε από το βήμα και οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ χειροκροτούσαν. Εφθασε στη θέση της και συνέχιζαν να χειροκροτούν, ανέβηκε στο βήμα άλλος ομιλητής, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και δεν σταμάτησαν να χειροκροτούν, οπότε τους βλέπει ο Πρόεδρος της ΝΔ και χαμογελά. Τους βλέπουν και οι βουλευτές της ΝΔ και άρχισαν και αυτοί να χειροκροτούν. Οχι όμως τη Φώφη, αλλά τον αρχηγό τους

Στέφανος Κασιμάτης ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ

Είναι πολύ απλό

  • «Βαρετό να είσαι φυσιολογικός», διαβάζουμε στο πόστερ, δίπλα από την Αγγλίδα πρωθυπουργό.
  • Πολύ σωστό!
  • Το Brexit, λ.χ., ως αποτέλεσμα αυτής της αντίληψης δεν είναι καθόλου βαρετό.

ΦAΛHPEYΣ

Αρκεί να σκεφθούμε λίγο σοβαρά το γεγονός και η γελοιότητα του προσχήματος αποκαλύπτεται αμέσως: είναι δυνατόν κάποιος λογικός άνθρωπος να πιστεύει ότι η κυβέρνηση μπορεί να μεταπείσει τους ψηφοφόρους των Γιαννιτσών υπέρ της συμφωνίας των Πρεσπών, στέλνοντάς τους τον αξιοθρήνητο μπαρμπα-Φώτη Κουβέλη για να τους μιλήσει; Μα τον μπαρμπα-Φώτη, τον πιο βαρετό και πιο εξευτελισμένο από τους «χρήσιμους ηλίθιους»; Ποιoν κοροϊδεύουν; Μπορεί να είναι τόσο αφελείς στην κυβέρνηση;

  • Με τον μπαρμπα-Φώτη η σκοπιμότητα του τεχνάσματος προβάλλει καλύτερα, λόγω της κωμικοτραγικής περίπτωσης του προσώπου.
  • Το ίδιο ισχύει όμως και στις άλλες, ανάλογες περιπτώσεις, που η κυβέρνηση στέλνει στελέχη της να μιλήσουν στη Μακεδονία υπέρ της συμφωνίας των Πρεσπών.
  • Μπορούν, δηλαδή, η Γεροβασίλη ή ο Τσαλακώτος να μεταστρέψουν τους Μακεδόνες υπέρ της κυβέρνησης; Ούτε ως αστείο δεν καταδέχομαι να το συζητήσω.

Πιθανότερο νομίζω οι ομιλίες αυτές να γίνονται με τον σκοπό να εξάψουν τις αντιδράσεις, όχι να τις κατευνάσουν. Aλλωστε, σε κάθε πόλη της Μακεδονίας, πέντε-δέκα μανιακοί θα υπάρχουν για να προκαλέσουν θόρυβο. Κι αν δεν υπάρχουν, όπως είδαμε την περασμένη Κυριακή στα Γιαννιτσά, μαζεύουν αθώους ανθρώπους που πίνουν τον καφέ τους. Προπηλακισμοί και κραξίματα, φωνές και κλωτσοπατινάδες για τη Μακεδονία προσφέρουν στην κυβέρνηση το άλλοθι με το οποίο προσπαθεί να δώσει αξιοπιστία στην εκλογική στρατηγική της: την αντιμετώπιση του υποτιθέμενου κινδύνου της Ακροδεξιάς. (Oταν ήδη μας κυβερνά μια παρέα της άκρας Αριστεράς…) Ελπίζω η Ν.Δ. να μην πέσει στην παγίδα.

Αποχαιρετισμός

Ο Γιώργος Γραμματικάκης αποχαιρετά πέντε χαρούμενα, ανέμελα χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με μια «σειρά εκδηλώσεων στις Βρυξέλλες», όπως διαβάζουμε. Η σειρά εκδηλώσεων έχει τον τίτλο «Oψεις ελληνικού πολιτισμού» – χωρίς άρθρα, για να ακούγεται βαρύγδουπο και να ταιριάζει με την πίπα και το μόνιμο κασκόλ του Γ. Γραμματικάκη. Oταν μιλούμε δε για «σειρά», μη βάζετε με τον νου σας τίποτε εξωφρενικό. Εννοούμε όσες ακριβώς χρειάζονται για να φτιάξουν μια σειρά, ούτε λιγότερες ούτε περισσότερες: τρεις. Γι’ αυτό και η πραγματοποίησή τους είναι δυνατή μέσα σε διάστημα δύο ημερών, σήμερα και αύριο.

Η πρώτη είναι μια φωτογραφική έκθεση του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης – «με φωτογραφικές μαρτυρίες επιλεγμένων αντικειμένων από τις συλλογές του μουσείου», όπως διαβάζουμε. Η έκθεση θα συνοδεύεται, όπως αναφέρεται στην αφίσα, από «ήχους κρητικής μουσικής και κρητικές γεύσεις». Με απλά λόγια, γλέντι. Και μόνο ότι την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο ίδιος ο περιφερειάρχης Κρήτης τα λέει όλα, νομίζω, για την τεράστια σημασία της. Η δεύτερη είναι η παράσταση του έργου του Γιάννη Λιγνάδη «Μαθήματα πολέμου». Πρόκειται για τη δραματοποιημένη απόδοση του Θουκυδίδη, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Λιγνάδη. Η παράσταση θα είναι με αγγλικούς υπέρτιτλους. Αυτά σήμερα, στις Βρυξέλλες.

  • Αύριο, έπεται η κορύφωση. Με τον Θουκυδίδη σε ρόλο support group να έχει ζεστάνει το κοινό, εμφανίζεται πια στη σκηνή ο ίδιος ο Γραμματικάκης!
  • Θα ερμηνεύσει ως αφηγητής το κείμενό του «Συνομιλίες με το φως», το οποίο στη σχετική αφίσα περιγράφεται ως μουσικοθεατρική αποτύπωση (sic) της ιστορίας του σύμπαντος και της ζωής.
  • Εκτός από την πίπα, το κασκόλ και το καπελίνο, στην παράσταση θα συνδράμουν δύο τραγουδιστές, μία ηθοποιός, ένα τσέλο, ένα μαντολίνο και μία κιθάρα.
  • Οπως είπαμε, η παράσταση είναι ένα ιδιόρρυθμο μιούζικαλ.

Πάντα ακριβοδίκαιος και με τη σεμνότητα που τον χαρακτηρίζει, σε σχετικές δηλώσεις του ο ευρωβουλευτής διαπίστωσε την απόλυτη επιτυχία των προσπαθειών του στο Ε.Κ. «Η επίμονη προσπάθεια των συνεργατών μου και μένα να προβληθούν εδώ, στο κέντρο της Ευρώπης, οι δυνάμεις του πολιτισμού και της παιδείας, που με μεγάλες δυσκολίες ανθίζουν ακόμα στον τόπο μας, ξεπέρασε σε ενδιαφέρον και απήχηση κάθε προσδοκία».

Δεν παρέλειψε, εντούτοις, να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του στους συνεργάτες του στη σειρά εκδηλώσεων: «Ούτε στις πιο αισιόδοξες στιγμές μου δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι η κορύφωση της πενταετούς μας προσπάθειας θα συνδεόταν με μια έξοχη απόδοση του Θουκυδίδη, αλλά και με μια έκθεση του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης, με τους συμβολισμούς και τη σημασία που έχουν για την Ευρώπη και το μέλλον της». Εκείνοι να δείτε! Τεράστια η τιμή να συμβάλεις στην προβολή του έργου του Γ. Γραμματικάκη.

Εν πάση περιπτώσει, όλα αυτά είναι γραφικότητες, όπως η φιγούρα του κ. Γραμματικάκη. Το μόνο πραγματικά μεμπτό στη συγκεκριμένη υπόθεση –και το εννοώ απολύτως– είναι ότι από μια τέτοια «σειρά εκδηλώσεων» δεν μπορούσε να λείπει ένας τραγικός μονόλογος από τον Μεγάλο Πελέ του θεάτρου μας! Αίσχος!

Κωμωδία

«Ωστόσο, ευθύνη φέρουν και οι ηγέτες της Ε.Ε. οι οποίοι γνώριζαν τα πάντα και δεν είπαν ποτέ “Στοπ!”. Οταν το μπαλόνι παραφούσκωσε το είπαν, αλλά ήταν πλέον αργά. Μόλις, δε, εμφανίστηκε αυτό το νέο κόμμα (σ.σ.: ο ΣΥΡΙΖΑ) και η νέα ελληνική κυβέρνηση προσπάθησε να αλλάξει τα πράγματα, η Ευρώπη έπιασε από τον λαιμό τους ηγέτες μας και επέβαλε αυτό που όλοι γνωρίζουμε». Αυτό κατάλαβε ο Κώστας Γαβράς από την ελληνική κρίση και αυτό ετοιμάζεται να γυρίσει σε ταινία. Κατά συνέπεια, η επόμενη ταινία του διακεκριμένου σκηνοθέτη θα είναι μια απόπειρα σε ένα είδος άγνωστό του μέχρι τώρα: την κωμωδία. Καλή τύχη…

Έντυπη KAΘH

Διαβάστε το “Μπουρλότο” της σημερινής Kontranews

Διαβάστε το "Μπουρλότο" της σημερινής Kontranews

Οι Γερμανοί ξανάρχονται

Στην αλήστου μνήμης εποχή που κυβερνούσε ο αρχιερέας της διαπλοκής Κώστας Σημίτης οι γερμανικοί κολοσσοί είχαν εξασφαλίσει την απόλυτη κυριαρχία στα μεγάλα έργα και τις συμβάσεις του Δημοσίου. Βέβαια είχαν φροντίσει με τις βαλίτσες που μετέφερε ο Τσουκάτος στην Χαριλάου Τρικούπη, με τα δώρα στον Μαντέλη και τις μίζες στον Γιάννο και τον Άκη, να σαρώσουν τα πάντα από μεγαλοκατασκευαστικά έργα όπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι αυτοκινητόδρομοι, τα έργα του ΟΣΕ, τις προμήθειες του ΟΤΕ και τα εξοπλιστικά. Ένα κομμάτι από την πίτα είχε δοθεί για λόγους ισορροπιών και στη γαλλική VINCI. Με μια σειρά καταχρηστικών συμβάσεων οι ξένοι κολοσσοί λεηλάτησαν το δημόσιο χρήμα αλλά δυστυχώς καμιά από τις εταιρείες που συμμετείχαν στο πλιάτσικο δεν τιμωρήθηκε.

Η …δικαίωση της SIEMENS

Η αμαρτωλή SIEMENS που πολλαπλασίαζε το κόστος για κάθε δημόσιο έργο που αναλάμβανε λαδώνοντας το πολιτικό σύστημα, την έβγαλε καθαρή. Ακόμα και μια επένδυση που είχε δεσμευτεί να πραγματοποιήσει για να καλύψει τη ζημία στο Ελληνικό Δημόσιο έμεινε στα χαρτιά. Εξάλλου οι Γερμανοί είναι μαθημένοι μόνο να παίρνουν και, στην περίπτωση της SIEMENS, να ληστεύουν και όχι να δίνουν. Ο γερμανικός αυτός κολοσσός που ήταν λίντερ στα μεγαλύτερα έργα την έβγαλε καθαρή, σύμφωνα με το πόρισμα της ντροπής που εξέδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού με καθυστέρηση πολλών ετών. Ο Κυριτσάκης για μια ακόμα φορά έκανε το θαύμα του.

Κυριαρχεί η Hochtief

Μαζί με τη SIEMENS καθάρισε και ο γερμανικός κατασκευαστικός κολοσσός HOCHTIEF που είχε αναλάβει εκτός των άλλων και την κατασκευή του «Ελευθέριος Βενιζέλος». H HOCHTIEF σύμφωνα με το πόρισμα της ντροπής είναι αθώα για τη συγκρότηση καρτέλ. Το ίδιο ισχύει και για τη γαλλική VINCI και την Alstom. Για όλα φταίνε οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι που ήταν υπεργολάβοι των μεγάλων αφεντικών.

Εκτέλεσε τους ελληνικούς ομίλους

Δύο χρόνια πριν, με άλλο πόρισμα, ο Κυριτσάκης εκτέλεσε στην κυριολεξία ό,τι απέμεινε από ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο. Τους έβαλε το μαχαίρι στον λαιμό να πληρώσουν πρόστιμα πάνω από 80 εκατομμύρια ευρώ γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, θα έπρεπε να κατεβάσουν ρολά. Όπως αντιλαμβάνεστε, ο στόχος επιτεύχθηκε. Οι γερμανικοί κολοσσοί θα μπορούν να είναι απόλυτοι κυρίαρχοι στην ελληνική αγορά αφού όσες ελληνικές εταιρείες απέμειναν έχουν υποστεί οικονομική αιμορραγία και δεν μπορούν να συνέλθουν από τα πρόστιμα του Κυριτσάκη.

** Δεν… φοβήθηκε τις απαγορεύσεις της Φώφης ο Γιώργος Παπανδρέου και συναντήθηκε με τον επικεφαλής της Ευρωομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών Ούντο Μπούλμαν, ο οποίος ήρθε στην Αθήνα για να μιλήσει στην εκδήλωση που οργάνωσε η Λούκα Κατσέλη για την συνεργασία Σοσιαλιστών-Αριστεράς στην Ευρώπη. Ως γνωστόν, η Φώφη ακούει Αριστερά και τσαντίζεται. Μόνο το όνομα Κυριάκος θέλει να ακούει.

** Ο διαγωνισμός fake news συνεχίζεται. Η Τουρκία λέει θα είναι τιμώμενη χώρα στην Έκθεση Θεσσαλονίκης το 2021 (200 χρόνια από την επανάσταση) και μάλιστα αυτό το πρότεινε ο Τσίπρας στον Ερντογάν. Δεν έχει πάτο αυτή η ιστορία πλέον. Εγγράφως είναι γνωστό ότι στη ΔΕΘ το 2020 τιμώμενη χώρα είναι η Γερμανία, το 2021 και το 2022 θα είναι δυο μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις και για το 2023 ή 2024 συζητιέται να είναι η Τουρκία.

** Ο Τσίπρας «πιάνει πουλιά στον αέρα», λέει ο συνταγματολόγος Νίκος Αλιβιζάτος, ο οποίος έχει συζητήσει μια φορά με τον πρωθυπουργό το 2016 για την συνταγματική αναθεώρηση. Μιλώντας στο «LifO» βλέπει και αυτός όπως η Άννα Διαμαντοπούλου αυτοδυναμία στις εκλογές, αλλά δεν βλέπει μέλλον για το ΚΙΝΑΛ και για το Ποτάμι. Έχουν μπερδευτεί τα πράγματα για τους κάποτε στα πράγματα συμβούλους και συνεργάτες του Κ. Σημίτη.

** Την πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα ως υφυπουργός Γεωργίας και Υδάτων της Ζιμπάμπουε πραγματοποίησε ο Βαγγέλης Χαριτάτος, ο οποίος άνοιξε διαύλους με τη χώρα μας για τη δραστηριοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων στη αφρικανική χώρα. Ο Β. Χαριτάτος είναι ο πρώτος Έλληνας -δεύτερης γενιάς, από πατέρα Κεφαλλονίτη και μητέρα Τυνήσια- που αναλαμβάνει υπουργικό πόστο σε αυτήν την υποσαχάρια χώρα των 14 εκατομμυρίων, με τον πατέρα του στο παρελθόν να έχει διατελέσει Γερουσιαστής.

Ντόρτμουντ δεν είναι μόνο η Μπορούσια: Μια πόλη γεμάτη εκπλήξεις (pics)

  • Στο άκουσμα της λέξης “Ντόρτμουντ”, οι περισσότεροι Έλληνες συνδέουν στο μυαλό τους την ποδοσφαιρική ομάδα. Ωστόσο το Ντόρτμουντ δεν είναι μόνο η Μπορούσια…

Το καμάρι της κοιλάδας του Ρουρ, με την ιστορική ομάδα και τους φανατικούς οπαδούς που δημιουργούν το περίφημο «κίτρινο τείχος» στην εξέδρα του Signal Iduna Park.

Ωστόσο το Ντόρτμουντ δεν καμαρώνει μόνο για τη Μπορούσια. Υπάρχουν κι άλλοι τομείς για τους οποίους η γερμανική πόλη μπορεί να αισθάνεται περήφανη. Και εμείς με τη σειρά μας, θα σας παρουσιάσουμε μερικούς εξ αυτών.

Related image

Image result for ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ CITY

Image result for ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ CITY

Image result for ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ CITY

Image result for ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ CITY

Westfalenpark

Στη νότια πλευρά του Ντόρτμουντ, το Westfalenpark είναι ένας καταπράσινος χώρος με πλήθος από μικρά αξιοθέατα που θα σας κρατήσουν για ένα ολόκληρο απόγευμα. Οι οπωροκηπευτικές περιοχές αξίζουν μια ματιά.

Image result for ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ CITY Westfalenpark

Το Deutsches Rosarium έχει 3.000 διαφορετικές ποικιλίες τριαντάφυλλου, αλλά και πλήθος σκηνών που φιλοξενούν εκδηλώσεις όπως το ηλεκτρονικό φεστιβάλ Juicy Beats το καλοκαίρι, αλλά και το το Lichterfest το φεστιβάλ των φώτων το χειμώνα.

Florianturm

Image result for ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ CITY Westfalenpark

Στη βόρεια πλευρά του Westfalenpark βρίσκεται η είσοδος του πύργου τηλεόρασης. Θα σας κοστίσει 2,50 ευρώ για να ανεβείτε με τον ανελκυστήρα στο κατάστρωμα παρατήρησης, μαζί με το 1,50 ευρώ που χρειάζεται για να εισέλθετε στο πάρκο.

Το Florianturm είναι το 14η υψηλότερο κτίριο στη Γερμανία και για ένα σύντομο χρονικό διάστημα μετά την κατασκευή του (1959) ήταν ο ψηλότερος πύργος τηλεόρασης.

DASA

To εν λόγω μουσείο δημιουργήθηκε για τη γερμανική έκθεση Expo 2000. Πρόκειται για ένα μουσείο αφιερωμένο στον χώρο εργασίας.

Image result for ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ CITY DASA

Ιστορικά και σύγχρονα περιβάλλοντα εργασίας εκτίθενται ως εκθέματα. Στον χώρο υπάρχουν γραφομηχανές, πρώιμοι υπολογιστές και αντίκες, χειροκίνητοι εκτυπωτές, σε αντίθεση με ένα υπερσύγχρονο γραφείο και ένα εργονομικό ρομπότ.

Μπορείτε να βουτήξετε στο βιομηχανικό παρελθόν του Ντόρτμουντ, επιθεωρώντας την αίθουσα ελέγχου ενός σταθμού ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα και έναν γιγαντιαίο κλίβανο τόξου στην αίθουσα χάλυβα.

ΩΡΑΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ 

ΚΑΡΔΑΜΥΛΗ

Image result for ΚΑΡΔΑΜΥΛΗ

Image result for ΚΑΡΔΑΜΥΛΗ

Image result for ΚΑΡΔΑΜΥΛΗ

Image result for ΚΑΡΔΑΜΥΛΗ

Image result for ΚΑΡΔΑΜΥΛΗImage result for ΚΑΡΔΑΜΥΛΗImage result for ΚΑΡΔΑΜΥΛΗ

Print Friendly, PDF & Email