Το λιμάνι Λαυρίου στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι εξελίξεις στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. Σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί ο νικητής της διαδικασίας, καθώς ο διαγωνισμός είναι στην καθοριστική Β’ φάση, όπου έχουν κατατεθεί δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών.

Στη Β’ φάση του διαγωνισμού πέρασαν έξι επενδυτικά σχήματα, τα οποία επελέγησαν από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, μέλος του Υπερταμείου. Τα σχήματα που προκρίθηκαν είναι τα εξής, όπως ανακοινώθηκε επισήμως:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.
  • Κοινοπραξία ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ JET PLAN SHIPPING Co LTD – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
  • Κοινοπραξία GPH CRUISE PORT FINANCE LTD – PROMARINE S.A.
  • Κοινοπραξία OLYMPIC MARINE S.A. – MSC CRUISES S.A.
  • ISRAEL SHIPYARDS INDUSTRIES LTD

Ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. διαθέτει αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης και εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων του λιμανιού μέσω Σύμβασης Παραχώρησης που έχει συναφθεί με το Ελληνικό Δημόσιο και ισχύει έως το 2062. Το Λιμάνι του Λαυρίου είναι το τρίτο μεγαλύτερο της Αττικής και παίζει στρατηγικό ρόλο λόγω της γεωγραφικής του θέσης. Η εγγύτητα με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς και με τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, το καθιστούν ιδανικό για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων όπως:

  • Κρουαζιέρες: Το Λαύριο έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε βασικό σημείο αναχώρησης για τουριστικές κρουαζιέρες.
  • Ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής: Η τοποθεσία του λιμανιού εξυπηρετεί τον αυξανόμενο αριθμό τουριστών με σκάφη αναψυχής.
  • Εμπορευματικές δραστηριότητες: Η αναβάθμιση του λιμανιού μπορεί να ενισχύσει τον εμπορευματικό του ρόλο

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού εντάσσεται στη στρατηγική αξιοποίησης λιμενικών υποδομών της χώρας. Στη Β’ φάση του διαγωνισμού, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει αυστηρούς ελέγχους και ανάλυση για να διασφαλιστεί ότι το πλειοψηφικό ποσοστό θα καταλήξει στον επενδυτή που θα προσφέρει την καλύτερη πρόταση τόσο οικονομικά όσο και επιχειρησιακά.

Η επιλογή του νικητή αναμένεται να κρίνει το μέλλον του λιμανιού, ανοίγοντας νέους δρόμους για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και ενισχύοντας τη θέση της Ελλάδας ως κόμβου στον τομέα των μεταφορών και του τουρισμού.