Το κυριακάτικο σημειωματάριο του μικρομέτοχου (17/11)

****

ΜΗΝΥΜΑ – Κ.Π: Το Πολυτεχνείο ανήκει σε όλους τους δημοκρατικούς πολίτες ανεξαρτήτως κομματικής ταυτότητας. Κανένα κόμμα δεν διαθέτει την αποκλειστικότητα του, ουδείς δικαιούται να εμποδίσει την λαική πρόσβαση στον οποιονδήποτε για ένα λουλούδι σε ανάμνηση & πολύ περισσότερο δεν ανήκει στους μπαχαλάκηδες, τους φυτεμένους & την αστυνομία.
Το Πολυτεχνείο δίδαξε Αγώνα, Ελευθερία & Ειρήνη μέσα από αδικοχυμένο Ελληνικό νεανικό αίμα σε σκοτεινούς καιρούς, για να μπορούμε εμείς να πούμε ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ.
Οχι βία & ασυδοσία που ξαναφέρνουν τα ίδια σε ένα ατελέσφορο καταστροφικό κύκλο.
Απαράδεκτη η κοντόφθαλμη κομματική του αντιμετώπιση.
Τιμήστε το απλά σαν ιδέα & σαν σύμβολο. Αλλιώς, δεν διδαχθήκαμε τίποτε.
Γιατί θα πρέπει να είναι τόσο δύσκολες υποθέσεις ο Πολιτισμός & η Δημοκρατία στη χώρα που τα γέννησε;

….

Ο Πλάτων ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος από την Αθήνα, ο πιο γνωστός μαθητής του Σωκράτη και δάσκαλος του Αριστοτέλη.

Το έργο του με τη μορφή φιλοσοφικών διαλόγων έχει σωθεί ολόκληρο και άσκησε τεράστια επιρροή στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία και γενικότερα στη δυτική φιλοσοφική παράδοση μέχρι τις ημέρες μας.

Ο Πλάτων, μεταξύ άλλων, έγραψε την Απολογία του Σωκράτους, το Συμπόσιο όπου μιλά για την φύση του έρωτα, ενώ σε δύο μακρούς διαλόγους, την Πολιτεία και τους Νόμους, περιέγραψε την ιδανική πολιτεία.

Τα έργα του Πλάτωνα είναι 36 και όλα, εκτός από την Απολογία, διαλογικά. Μεταξύ των άλλων υπήρξε και ο ιδρυτής της Ακαδημίας.

  • Άγνοια, η ρίζα και ο μίσχος όλου του κακού.
  • Από τις απολαύσεις, άλλες μεν είναι καλές κι άλλες κακές. Καλές μεν είναι οι ωφέλιμες, κακές είναι οι βλαβερές. Σκοπός όλων των πράξεών μας πρέπει να είναι το καλό και χάριν αυτού πρέπει τα πάντα να πράττουμε.
  • Αυτή η πόλη είναι αυτό που είναι γιατί οι πολίτες της είναι αυτό που είναι.
  • Αυτός που κλέβει λίγα κλέβει με την ίδια επιθυμία με αυτόν που κλέβει πολλά, αλλά με μικρότερη δύναμη.
  • Αφήστε τους γονείς να κληροδοτήσουν στα παιδιά τους όχι πλούτη, αλλά το πνεύμα του σεβασμού.
  • Δεν είναι δυνατόν δύο κακοί να γίνουν ποτέ φίλοι, ούτε ένας καλός να μην έχει φίλο καλό.
  • Δικαιοσύνη σημαίνει ο καθένας να νοιάζεται για τις δουλειές του και να μην αναμιγνύεται στις δουλειές των άλλων.
  • Εάν ο άνθρωπος λάβει την ορθή παιδεία, μέσα του ξυπνάει σφοδρή η δύναμη και η θέληση να αναπτυχθεί ως το θεϊκότερο και ημερότερο ζώο. Αλλά αν δεν τύχη της καλής και επιμελούς ανατροφής, γίνεται το πιο άγριο απ’ όσα γεννάει η γη.
  • Εκείνος που θέλει να γίνει άριστος, δεν πρέπει να αγαπά περισσότερο τον εαυτό του, μήτε τα δικά του, αλλά τα δίκαια.
  • Όπως λένε οι κτίστες, οι μεγάλες πέτρες δεν στέκονται καλά χωρίς τις μικρότερες.
  • Όμοιος ομοίω αεί πελάζει. (Όμοιος τον όμοιο αγαπά κι όμοιος τον όμοιο θέλει.)
  • Η υπερβολική ελευθερία μοιάζει με υπερβολική δουλεία, αφού αλλάζει και τον πολίτη και την πολιτεία
  • Φαίνεται πως η υπερβολική ελευθερία μετατρέπεται σε υπερβολική υποδούλωση
  • Αυτό που αξίζει δεν είναι να ζεις για να αποκτήσεις περισσότερα αλλά να ζεις καλά
  • Ο θεός δεν έχει ευθύνη για τις πράξεις αυτών που έχουν ελευθερία επιλογής
  • Άνθρωπος: αυτός που αναλογίζεται και κρίνει όσα έχει δει.
  • Δεν πρέπει να νοιαζόμαστε τόσο πολύ, για το τι θα πουν για μας οι πολλοί, αλλά τι θα πει όποιος ξέρει καλά για τα δίκαια και τα άδικα, ο ένας δηλαδή και αυτή θα είναι η αλήθεια.
  • Καλύτερα να σε αδικούν παρά να αδικείς
  • Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν
  • Πας μη Έλλην βάρβαρος
  • Όταν μιλούν άσχημα για σένα, ζήσε έτσι ώστε κανένας να μην μπορεί να τους πιστέψει.
  • Ζώον δίπουν άπτερον (ο ορισμός του ανθρώπου κατά τον Πλάτωνα)
  • Το βλάκα μπορείς να τον καταλάβεις από δυο ενδείξεις: μιλάει για πράματα που είναι γι’ αυτόν άχρηστα και εκφράζει γνώμη για κάτι που κανένας δεν τον ρωτάει.
  • Μια από τις τιμωρίες που δεν καταδέχεσαι να ασχοληθείς με την πολιτική είναι ότι καταλήγεις να σε κυβερνούν οι κατώτεροί σου.
  • Οι σοφοί μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν. Οι ανόητοι μιλούν επειδή πρέπει κάτι να πουν.
  • Δεν υπάρχει πιο ακριβής ένδειξη κακής οργάνωσης της πολιτείας, από την αφθονία γιατρών και νομικών.
  • Αυτή και μόνο είναι η ρίζα από όπου ξεπετιέται ένας τύραννος: όταν εμφανίζεται για πρώτη φορά είναι ο προστάτης.
  • Φόβος είναι η ψυχική ταραχή που προκαλείται από την αναμονή του κακού.
  • Η τιμιότητα, ως επί το πλείστον, είναι λιγότερο επικερδής από την ατιμία.
  • O θάνατος δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ο διαχωρισμός δύο πραγμάτων, του ενός απ’ το άλλο, δηλαδή της ψυχής από το σώμα.
  • Όλοι οι πόλεμοι γίνονται για την απόκτηση υλικών αγαθών
  • Ένας που σκέφτεται σωστά είναι καλύτερος από μύριους που δεν σκέφτονται
  • Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από το πεπρωμένο του
  • Ο Θεός δεν είναι ποτέ καθόλου άδικος
  • Από όλες τις ηδονές ο έπαινος είναι η πιο γλυκιά.
  • Η ένωση της ψυχής και του σώματος [η γέννηση] δεν είναι με κανένα τρόπο καλύτερη από το χωρισμό τους
  • Η ψυχή έρχεται στον Άδη χωρίς να κουβαλάει τίποτε άλλο πέρα από την παιδεία της και την αγωγή της
  • Η γνώση δημιουργεί ευημερία
  • Το καλό είναι καλό επειδή αρέσει στους θεούς ή αρέσει στους θεούς επειδή είναι καλό;
  • Ένας ήρωας γεννιέται ανάμεσα σε 100, ένας σοφός βρίσκεται ανάμεσα σε 1.000, αλλά ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος μπορεί να μην βρεθεί ούτε ανάμεσα σε 100.000.

16/11/2019 - Media

Ένα από τα ωραιότερα δημιουργήματα της φύσης στη χώρα μας

DINFO.GR

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: Τα αγνά κίνητρα έφεραν μια χειρότερη Χούντα που έφερε τον ΑΤΤΙΛΑ στην Κύπρο

Στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της νιότης μου, «Ερασιτέχνης Επαναστάτης», εστιάζω στα χρόνια της Απριλιανής δικτατορίας και τη μικρή και ασήμαντη συμμετοχή μου στον αντιδικτατορικό αγώνα, φοιτητής τότε. Σε ένα και μοναδικό σημείο του βιβλίου σταματώ την αφήγηση και περνώ σε λόγο δοκιμιακό. Αυτό αφορά την εξέγερση του Πολυτεχνείου, και γίνεται γιατί νιώθω την ανάγκη να καταρρίψω με επιχειρήματα τον τοξικό μύθο, ιδεολογικό δημιούργημα της μεταδικτατορικής Ελλάδας, που σημαδεύει ακόμα την πολιτική μας ζωή: ότι τη δικτατορία την έριξε τάχα η κατάληψη του Πολυτεχνείου, τον Νοέμβριο του 1973.

Γράφει ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ
ΠΗΓΗ: PROTAGON

Στην Ελλάδα πάσχουμε από την εθνική διαστροφή να γιορτάζουμε για τις επιτυχίες μας τις πιο ακατάλληλες ημέρες. Eτσι, για την ύπαρξή μας ως έθνους γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου του 1821, αυθαίρετο ορόσημο ενός ξεσηκωμού που έληξε λίγα χρόνια αργότερα σε έναν φρικτό εμφύλιο —αντί για τη Ναυμαχία του Ναυαρίνου, που όντως κατέβαλε τον κατακτητή, ή, λογικότερα, την ημέρα της ανακήρυξης του ελληνικού κράτους, το 1830.

Για τη σημαντικότερη επέκταση της επικράτειάς μας, τη δεκαετία του 1910, δεν γιορτάζουμε σε εθνικό επίπεδο τίποτε. Για τη νικηφόρα συμμετοχή μας στον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γιορτάζουμε την ημέρα που μας επιτέθηκε η φασιστική Ιταλία, γεγονός που οδήγησε στην υποδούλωσή μας, αντί για την ημέρα που γιορτάζουν όλες οι άλλες συμμαχικές χώρες, της συντριπτικής ήττας του Άξονα.

Τη νικηφόρα λήξη του αιματηρότατου Εμφυλίου Πολέμου, το 1949, που μας έσωσε από το να γίνουμε σταλινική δικτατορία, δεν την ξέρουμε καν ως ημερομηνία. Όσο για την επταετή στρατιωτική δικτατορία, που άρχισε στις 21 Απριλίου του 1967, γιορτάζουμε την ημέρα της χειρότερης ήττας των δημοκρατικών πολιτών, την 17η Νοεμβρίου του 1973, ενώ την ημέρα της αποκατάστασης της δημοκρατίας—τη μόνη άξια να εορταστεί—κάνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στον κήπο του ένα πάρτι, του οποίου οι κύριες ειδήσεις αφορούν τις ενδυματολογικές επιλογές των καλεσμένων—άντε και καμιά κρυάδα που είπε κάποια ή κάποιος πολιτικός αρχηγός, κάτω από την τέντα που κάθονται όλοι μαζί και πίνουν το ποτό τους.

Μένω όμως ειδικά στη λεγόμενη Γιορτή του Πολυτεχνείου. Το ότι γιορτάζουμε με πανηγυρισμούς την ημέρα μιας αιματηρής ήττας της δημοκρατίας, είναι το λιγότερο παράξενο. Η ουσιαστική παραμόρφωση είναι ότι τη γιορτάζουμε ως μεγάλη νίκη. Και βέβαια, σε αρμονία με τον εορτασμό, έχουμε διδάξει επί δεκαετίες και συνεχίζουμε να διδάσκουμε σε γενιές ανυποψίαστων νέων Ελληνόπουλων, ότι η 17η Νοεμβρίου του 1973 οδήγησε, λέει, κατευθείαν στην πτώση της Χούντας.

Άλλωστε, το σύνθημα των πρώτων ετών της Κρίσης, «Ένα-δύο-τρία, η Χούντα δεν τελείωσε το ’73», που τάχα ήθελε να μας πει ότι ζούμε ακόμα σε καθεστώς δικτατορίας, ξεκινούσε από την παραίσθηση των φωνασκούντων ότι η Χούντα όντως τελείωσε το 1973 —λόγω του Πολυτεχνείου δηλαδή. Για να το πω αλλιώς, την επέτειο του Πολυτεχνείου τη γιορτάζουμε σαν να ήταν κάτι όπως το Βατερλό για την νίκη επί του Ναπολέοντα, ή η Απόβαση της Νορμανδίας για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Έχω αποκτήσει το κουσούρι να ρωτώ τα τελευταία χρόνια διάφορα παιδάκια, μικρά και όχι τόσο μικρά —ενίοτε και παιδάκια τριάντα ή σαράντα ετών— «ξέρεις, τι έριξε τη δικτατορία;». «Το Πολυτεχνείο», μου απαντούν όλα, περήφανα για τις ιστορικές τους γνώσεις. Τέτοια είναι η στραβωμάρα που έκρινε το κράτος μας, σε αρμονία με κάποια ηττολάγνα διαστροφή στο συλλογικό μας ασυνείδητο, ότι έπρεπε να μας χώσει στα κεφάλια των μετεχόντων της ημετέρας σύγχρονης παιδείας. Και με αυτή και παρόμοιες στραβωμάρες πάμε να καταλάβουμε την ιστορία μας, που πάει να πει και την ταυτότητά μας.

Αλλά ένα έθνος που γαλουχείται με στραβωμάρες και ψέματα, είναι φυσικό να προχωράει βλέποντας στραβά και ψεύτικα και την καθημερινή πραγματικότητα. Στραβή εικόνα για το παρελθόν, σημαίνει και στραβή εικόνα για το μέλλον. Ευχαριστώ λοιπόν θερμά το Protagon, που μου δίνει σήμερα την ευκαιρία να μεταφέρω τις σκέψεις και την ανάλυση που κάνω στο βιβλίο μου για το πραγματικό νόημα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, αφού πρώτα την αφηγούμαι στις σελίδες του.

Τα όσα ακολουθούν είναι οι σχετικές, δοκιμιακές σελίδες στον «Ερασιτέχνη Επαναστάτη» (Ίκαρος, 2018) με μικρές αλλαγές εδώ σε κάποια σημεία ώστε να αποκτούν νόημα και για όσους δεν έχει διαβάσει την προηγούμενη αφήγηση του βιβλίου: …Γράφοντας πώς έζησα τα γεγονότα [της κατάληψης του Πολυτεχνείου] έστω και από μακριά, αλλά και περιγράφοντας τις συναισθηματικές μου αντιδράσεις, είναι πιθανό να φανεί σε όσους γνωρίζουν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου από τον μύθο που επεκράτησε γι᾽αυτά, ότι αυτόν τον μύθο τον υιοθετώ κι εγώ.

Άλλωστε δήλωσα ότι, αν βρισκόμουν στην Αθήνα εκείνες τις ημέρες, θα ήμουν μέσα στο Πολυτεχνείο. Και μάλιστα δεν είμαι διόλου σίγουρος πως, αν ήμουν μέσα, θα δεχόμουν την άποψη του αγαπημένου μου Σταύρου Τσακυράκη για την την οικειοθελή λήξη της κατάληψης, το βράδυ της 16ης Νοεμβρίου—την άποψη που μειοψήφησε κατά δύο ψήφους στη γενική συνέλευση που έγινε αργά εκείνο το απόγευμα.

Άλλο όμως το τι σκέφτεσαι όσο εξελίσσεται η πραγματικότητα και άλλο η γνώση που έρχεται μετά, με την πάροδο του χρόνου που φέρνει τον αναγκαίο αναστοχασμό. Και, κυρίως, άλλο ο μύθος και άλλο η ιστορία. Άλλο το τι θέλουμε να πιστεύουμε ότι συνέβη και άλλο το τι πράγματι συνέβη. Άλλο το νόημα που μας αρέσει να δίνουμε στα γεγονότα και άλλο αυτό που πραγματικά έχουν, όπως τουλάχιστον το αναδεικνύει, κατά το δυνατόν, η προσεκτική ανάλυση της πραγματικότητας.

Το λέω εξαρχής, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Ως «Μύθο του Πολυτεχνείου» δεν εννοώ εδώ αυτό που αποκαλούν έτσι κάποιοι ακραίοι δεξιοί κύκλοι, ανάμεσα τους και υποστηρικτές της Χούντας, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι στις 17 Νοεμβρίου του 1973 δεν υπήρξαν νεκροί, ως αποτέλεσμα της κρατικής καταστολής της κατάληψης. Φυσικά και υπήρξαν, αν και δεν ήταν εκατοντάδες, ούτε ήταν μέσα στο Πολυτεχνείο, όπως το θέλουν κάποιες εκδοχές.

Σύμφωνα με τη Δίκη του Πολυτεχνείου, που έγινε τον χειμώνα του 1975, και που ήταν αντικειμενική με βάση την τότε γνώση των γεγονότων, οι νεκροί ήταν τουλάχιστον δώδεκα, ενώ μεταγενέστερες εισαγγελικές έρευνες κατέληξαν σε αριθμούς που προσέγγιζαν τους 30. (Ιδιώτες ερευνητές ανεβάζουν τον αριθμό μέχρι και τους ογδόντα, αλλά χωρίς τεκμηριωμένα στοιχεία.)

Αλλά ακόμα και η ελάχιστη τεκμηριωμένη και δικαστικά κατοχυρωμένη εκτίμηση, των δώδεκα νεκρών, δεν είναι διόλου αμελητέα. Δώδεκα ψυχές είναι αυτές. Δώδεκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τη χουντική καταστολή εκείνων των ημερών, οι περισσότεροι από αυτούς σε αρκετή απόσταση από το Πολυτεχνείο, και αρκετοί από εξοστρακισμούς σφαιρών που δεν είχαν άμεσο ανθρώπινο στόχο.

Αλλά οι νεκροί είναι νεκροί. Σε όποιο σημείο της Αθήνας κι αν έχασαν τη ζωή τους εκείνες τις δυο ημέρες οι συγκεκριμένοι συμπατριώτες μας, δεν πέθαναν από ατύχημα ή ασθένεια, αλλά από σφαίρες όπλων του ελληνικού στρατού. Αυτό που εγώ αποκαλώ εδώ «μύθο του Πολυτεχνείου» —ο πραγματικός μύθος, αν μου επιτρέπεται το οξύμωρο—είναι αυτός που επικράτησε ευρέως στη μεταδικτατορική περίοδο, και μάλιστα διδάσκεται στα σχολεία μας ακόμα και σήμερα ως Ιστορία.

Αυτός ο μύθος λέει, στην πιο ακραία μορφή του, ότι η κατάληψη («εξέγερση», όπως αποκαλείται συνήθως) του Πολυτεχνείου είχε ως άμεση συνέπεια την πτώση της δικτατορίας, ενώ σε μια άλλη, ηπιότερη εκδοχή, ότι ήταν ο καθοριστικός παράγων που οδήγησε πολύ γρήγορα σε αυτήν.

Αυτά όμως δεν ισχύουν, ούτε το ένα ούτε το άλλο. Και δεν τιμάς τους νέους ανθρώπους που πήραν μέρος στην κατάληψη του Πολυτεχνείου, κι ακόμα λιγότερο τους νεκρούς, με το να τους στολίζεις με ψεύτικες δάφνες. Η πράξη των νέων ανθρώπων που μπήκαν στο Πολυτεχνείο είχε τόλμη και θάρρος —συνάμα και, για τους περισσότερους, την άγνοια κινδύνου που κουβαλά αναγκαστικά η νιότη.

Και αναμφισβήτητα, στη συντριπτική τους πλειονότητα, όσοι μπήκαν εκείνες τις ημέρες του Νοεμβρίου στο Πολυτεχνείο ήταν για να πετύχουν μια ώρα αρχύτερα την πτώση της δικτατορίας, δηλαδή για τον ίδιο ακριβώς λόγο που θα έμπαινα κι εγώ αν ήμουν εκεί —αν δεν με κρατούσε στο Παρίσι η πληροφορία ότι μόλις πατούσα το πόδι μου στην Ελλάδα θα με συλλάμβανε η ΕΣΑ, που με είχε βάλει στα κιτάπια της. Αλλά η Ιστορία είναι πολύ πιο σύνθετη από τις προθέσεις ακόμα και των αγνότερων πρωταγωνιστών της. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ

****** 
.

TILESTWRA.COM
 
ΜΗΝΥΜΑ ΦΙΛΗΣ: Πλησιαζει παλι η μερα που θα ‘γιορτασουμε’ ως εξεγερση για τη δημοκρατια,το εσωτερικο πραξικοπημα του Ιωαννιδη,για να παρει την εξουσια,το οποιο σχεδιαζε για τις 24/11/1973,αλλα ελεω συγκυριων,του καθησε νωριτερα..το οσκαρ καλυτερης σκηνοθεσιας παει σε ολους εκεινους τους ασφαλιτες,που με τοση επιτυχια παρισταναν τους φοιτητες,ειδικα στον αρχικο πυρηνα που κατελαβε το χημειο..ζντο λεμε! η εννοια του ‘χρησιμου ηλιθιου’ αυτοδικαια πηγαινει σε ολους εκεινους,που νομιζαν πως εκαναν ‘αντισταση’ ενω ακολουθουσαν κατα γραμμα το σχεδιο του Ιωαννιδη..και τελικα τον εφεραν στην εξουσια..μπραβο!😂 το οσκαρ πολιτικης διορατικοτητας,επισης πηγαινει στον Παπαδοπουλο,τον οποιο,οταν οι παντες προειδιποιουσαν για τις κινησεις του Ιωαννιδη ειπε το αξεπεραστο ‘ο Μιμης ειναι αρσακειαδα’..😂οποτε τον εστειλε στο Λαγονησι,διακοπες,απο τον Σεπτεμβριο του 73..
******
******
*****
Επισκεφτείτε το μουσείο του Λούβρου από τον υπολογιστή σας δωρεάν!
 .

THESSALONIKIARTSANDCULTURE.GR
….
Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, άτομα στέκονται και κείμενο
  • Αν είχε χιούμορ η Αμερικάνικη Πρεσβεία, θα έκανε αυτή την φωτογραφία γιγαντοαφίσα και θα την κρέμαγε στην πρόσοψή της. Να καλοσωρίζει την πορεία ο επικεφαλής της.

*******

ΜΑΙΡΗ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ: Αγωνιστής ήταν αυτός που έγραφε “Μαρκεζίνη Μασκαρά” με τον Ντερτιλή να τον σημαδεύει, – αυτός που διακινδύνευσε να χάσει κάτι, – την ελευθερία του ή ακόμη και την ζωή του.

Είχαμε την ευλογία η ιστορία να μας συμπεριφερθεί βελούδινα. Δεν μας ανάγκασε ν’ αγωνιστούμε για υψηλά ιδεώδη. Τα βρήκαμε έτοιμα και δεδομένα. Ψωμί, παιδεία και ελευθερία σε αφθονία. Ψάχνοντας απελπισμένοι μια ευκαιρία ν’ αφήσουμε κι εμείς το δικό μας στίγμα φτάσαμε να πιθηκίζουμε δανεικούς αγώνες.

Κάθε εποχή έχει τις δικές της μάχες, τα δικά της μέτωπα. Μην προσπαθείτε ν’ αναβιώσετε φαντασιακά τους αγώνες του παρελθόντος. Η ιστορία δεν ξαναγράφεται. Δεν υπάρχει ούτε δεύτερος, ούτε τρίτος γύρος. Όποιο μετερίζι κι αν διαλέξετε, φροντίστε να είναι το δικό σας και όχι δανεικό.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

*****

Καλά, δεν πιστεύω να είστε τόσο ευφάνταστοι & να ξυπνάει τίποτα συνειρμούς;

  • Χώρια ο ξένος που θα καταναλώνει τα Μακεδονικά μας εξαγώγιμα προιόντα με αυτό το σήμα, θα πιάνει στον αέρα από που προέρχονται… ξεκάθαρα πράματα.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
  • Καλά, για MaKedonia δεν μας έλεγαν, τι έγινε με το google search του καλύτερου βιογραφικού;
****

Στην Ελλάδα τα σκυλάκια είναι φίλοι μας, οικογένεια, συμβιώνουμε με αυτά. Οφείλετε να τα σέβεστε, αλλιώς ξεκουμπιστείτε….
Πόσα μαρτύρησαν στα χέρια σας, ρε αλήτες…..

YOUTUBE.COM
*****
ΜΗΝΥΜΑ ΦΙΛΗΣ: Εγκατελειμμένα παιδιά στο Παίδων που η μοναδική τους σύνδεση με τον “έξω κόσμο “είναι οι νοσηλευτές. Αν είναι δυνατόν, να μιλάμε σαν πολίτες γι αλληλεγγύη κι ανθρωπιά αλλά αυτή να περιορίζεται στις συνθήκες των λαθρομεταναστών, στα κατοικίδια, στους ρομά και να υπάρχουν βρέφη παρατημένα που μεγαλώνουν μεσα στη μοναξιά ,έχοντας για σπίτι τους ένα νοσοκομείο. Ένα νοσοκομείο. Ένα νοσοκομείο.
****
ΚΑΤ.Χ.: Εχω δει μωρακια να σε κοιτουν βαθιά στα ματια ...να σε αγκαλιαζουν απο τα ποδια… να αραζουν πανω σου…να σηκώνουν τα χερακια τους για μια αγκαλιτσα….και εγω να προσπαθω να κρατησω τα δακρυα μου…..και να φευγω ρακος απο το Παιδων….βλεποντας μπροστα μου για καιρο πολλα ζευγαρια παιδικα ματια γεματα μοναξια και εγκατάλειψη.

****

Χωρίς λόγια …

Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός, σύννεφο και υπαίθριες δραστηριότητες
Η ζωή είναι όμορφη

Είναι μια πεζογέφυρα, στη Λ.Κηφισίας, στο ύψος του Ψυχικού. Παραδόθηκε σαν σήμερα πριν από 8 χρόνια Αυτή τη γέφυρα, την έφτιαξε ο πατέρας του 15χρονου Σόλωνα, που τον σκότωσε αυτοκίνητο σε εκείνο το σημείο και τον εγκατέλειψε. Όταν τον βρήκαν τον οδηγό και τον δίκασαν, τη χρηματική αποζημίωση που έλαβαν οι γονείς του, για το χαμό του παιδιού τους, τη χρησιμοποίησαν για την κατασκευή της και βοήθησαν και άλλοι άνθρωποι, αφιλοκερδώς.

Αυτή η γέφυρα, σε αυτό το σημείο σώζει άλλα παιδιά καθημερινά και το ασανσερ της βοηθάει επίσης άτομα με κινητικά προβλήματα να διασχίζουν με ασφάλεια το δρόμο σε εκείνο το σημείο.

Κάποιοι ηλίθιοι, τη βανδαλίζουν και σπάνε το ασανσέρ με την πρώτη ευκαιρία και αφαιρουν και την ταμπέλα που λέει ότι η γέφυρα έχει φτιαχτεί στη μνήμη του 15χρονου! Το έχουν κάνει επανειλημμένα έτσι; Και ο πατέρας κάθε φορά την επισκευάζει. Αδιανόητα πράγματα!! Ντροπή και αίσχος! Κατά τα άλλα, φοβόμαστε μην μας κλέψουν τον μπολιτιζμο…. 🤬 @olga papakonstantopoulou

*****

Η Αθήνα πριν από πολλές δεκαετίες δεν χρειαζόταν ειδικά φίλτρα και ειδικό φωτισμό για να γίνει χριστουγεννιάτικη. Το είχε από μόνη της!

*****

Μονακό - Προβηγκία - GREFIS Travel

*****

ΜΗΝΥΜΑ: Χαράς ευαγγέλια για τους επιτήδειους ναρκέμπορους μιζαδόρους, αχυρανθρώπους κλπ κλπ που τώρα θα “επενδύσουν”…

Η προθεσμία για πολλούς, έληξε ήδη ενώ οι FT το έχουν πρωτοσέλιδο.
Μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου η Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO) θα εκδώσει την έκθεση αξιολόγησής της για τις αλλαγές που επέφερε η νέα ελληνική κυβέρνηση στον Ποινικό Κώδικα και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Για να δούμε μετά από αυτό που θα μας κατατάξουν…

****

Πάμε σαν άλλοτε, σύντροφοι, στην πορεία του Πολυτεχνείου, με τον Αλέξη μπροστάρη.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 8 άτομα, άτομα στέκονται και κείμενο
****

Ποιος να του το’ λεγε του Στέφανου όταν ως πιτσιρικάς έβλεπε αυτόν τον τεράστιο τενίστα, τον Ρότζερ Φέντερερ, πως θα ερχόταν η μέρα που θα τον απέκλειε στο ATP Finals! Όσο και να πίστευε στον εαυτό του ο Στέφανος Τσιτσιπάς, ίσως και να έλεγε… τρελό εκείνον που θα του έβαζε αυτό το σενάριο στο τραπέζι!

Κι όμως συνέβη. Και μάλιστα δίκαια και καθαρά, με 2-0 σετ και με μια εμφάνιση παγκόσμιας κλάσης, χωρίς να αφήνει περιθώρια στον Ελβετό super star του παγκόσμιου τένις.

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς έπαιξε το τένις της ζωής του κι ετοιμάζεται (σ.σ. Κυριακή 17.11.2019 και 20:00 ώρα Ελλάδας) για τον μεγάλο τελικό της διοργάνωσης με αντίπαλο έναν εκ των Ντομινίκ Τιμ και Αλεξάντερ Ζβέρεφ, το άλλο ζευγάρι των ημιτελικών.

Το συγκλονιστικό παιχνίδι έγινε φυσικά το απόλυτο θέμα συζήτησης και στο Twitter, με τα σχόλια για τον 21χρονο Έλληνα τενίστα να είναι, φυσικά, αποθεωτικά!

Τσιτσιπάς – Δείτε μερικές από τις χιλιάδες αναρτήσεις
Vassilis [email protected]

Ο ΤΣΙΤΣΙΠΑΣ, Ο ΓΙΑΝΝΗΣ, Ο ΠΕΤΡΟΥΝΙΑΣ, Η ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ!

ΣΑΝ ΨΕΜΑ…

ΣΑΝ «ΛΑΘΟΣ», ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΛΑΘΟΣ.#TSITSIPAS

#TSITSIPAS #ATPFINALS #ATPFINALS2019 #TSITSIPASFEDERER

atan [email protected]

TODAY I SAW THE KING
! HE DIDN’T WIN BECAUSE OF A GREAT #TSITSIPAS, (WHICH I REALLY HOPE TAKES HOME THE
TOMORROW) BUT IT WAS GREAT NONETHELESS! #NITTOATPFINALS #FEDERER #O2ARENA

Jon [email protected]

@BBCSPORT @BBCTENNIS ANY CHANCE THAT SOMEBODY CAN TEACH @SUEBARKERTENNIS TO PRONOUNCE TSITSIPAS PROPERLY BEFORE TOMORROW’S FINAL PLEASE #TSITSIPAS #ATPFINALS #ATPWORLDTOURFINALS

THAT ‘FINAL’ FEELING…[email protected] @WILSONTENNIS @ADIDASTENNIS @MOURATOGLOUACAD #TSITSIPAS #ATPFINALS #NITTOATPFINALS #TENNIS #FINALS #BELIEF

#TSITSIPAS Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΛΛΟ Κ ΤΟ ΔΕΙΧΝΕΙ. HUNGRY LIKE THE WOLF ΓΙΑ ΝΙΚΕΣ. ΠΕΙΘΑΡΧΗΜΕΝΟΣ Κ ΜΕ ΦΑΝΤΑΣΙΑ. ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ #ATPFINALS2019

ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΟΜΩΣ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΑΥΡΙΟ.
#TSITSIPAS

ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΜΑΓΚΑ! ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΟΥ ΑΝΗΚΕΙ, ΑΠΛΑ, ΧΑΜΗΛΑ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ #TSITSIPAS

Thanos [email protected]

O #TSITSIPAS ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΤΟΥ #ATPFINALS! ΜΑΓΙΚΟΣ, ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ. ΚΕΡΔΙΣΕ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟΝ #FEDERER [6-3, 6-4] Σ’ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΘΥΜΙΣΕ ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ [1/12 ΒP ΓΙΑ FEDERER]. ΜΕΤΑ ΑΠΟ 12 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΤΟΥ NEXTGEN ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ!

*****
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, χαμογελάει, στέκεται, ουρανός, υπαίθριες δραστηριότητες και κοντινό πλάνο
Αρετή Αθανασίου

Τον Τριαντάφυλλο Μηταφίδη σπρώξατε μωρέ και εμποδίσατε να καταθέσει στεφάνι εσείς εκεί στη Θεσσαλονίκη; Και δεν κοκκινίζετε από ντροπή;
Τον Μηταφίδη που σαν μαθητής συμμετείχε στους αγώνες του «15% για την Παιδεία» και του «1-1-4», τον Μηταφίδη που ήταν ο γραμματέας του τελευταίου πριν από τη χούντα ΔΣ του Συλλόγου Φοιτητών Φιλοσοφικής του ΑΠΘ, τον Μηταφίδη που βασανίστηκε από την χούντα, τον Μηταφίδη που δικάστηκε και και καταδικάστηκε σε ισόβια φυλάκιση από το δικτατορικό καθεστώς; Και ποδοπατήσατε το στεφάνι που κατέθεσε ο Μηταφίδης στους δικούς του αγώνες ποτισμένους με το αίμα του και το αίμα των παιδιών της γενιάς του;
Ντροπή σας μωρέ!

****

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

****

ΜΗΝΥΜΑ: Το μέγεθος της σκόπιμης αγραμματοσύνης η μη, το μέγεθος της παραπληροφόρησης μιντιαρχών, πολιτικών, sites, παρατρεχάμενων προθύμων κλπ φάνηκε στο θέμα της Novartis.

Oταν είδαν ότι δεν τους έκατσε το θέμα της υποτιθέμενης αύξησης του τζίρου αφού κατέληξε το 2018 να είναι 130 εκατ. ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ από τα ψηλά του το 2011, άρχισαν το ψαλτήρι: “ναι αλλά τα κέρδη”; Κάποιοι δεν ξέρουν καν τη διαφορά μεταξύ αυτών των δύο & φαίνεται στις αναρτήσεις τους. Κάποιοι άλλοι την ξέρουν καλά & τα μπερδεύουν σκόπιμα.

Σε απλά ελληνικά: Τι είναι τζίρος; Είναι τα έσοδα μιας επιχείρησης από τις συνολικές πωλήσεις της ετησίως.
Με λίγα λόγια είναι τα ακαθάριστα έσοδα (ο τζίρος) από τα οποία αν αφαιρεθούν τα χρήματα που θα ξοδέψει για τις δαπάνες της, τότε προκύπτει το καθαρό κέρδος.
Ο τζίρος είναι ΕΝΑΣ. Δεν μαγειρεύεται, δεν αλλάζει.
Αντίθετα, τα καθαρά κέρδη για να βγουν είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες & πολλές…διαθέσεις. Πχ. αυξομείωση δαπανών, πατέντες νέων φαρμάκων, απόσυρση κοστοβόρων παλιών, αναβαλλόμενος φόρος, μισθοδοσίες, έξοδα παραστάσεων, πληρωμές & διακανονισμός δανείων κλπ κλπ

Ακόμη-ακόμη κι αυτές οι περιλάλητες μίζες -μιλώντας υποθετικά για μια εταιρεία- μπορούν να κρυφτούν στα έξοδα παραστάσεων, συνεδρίων κλπ. Οσο περισσότερες αυτές, τόσο λιγότερα τα καθαρά κέρδη της εταιρείας. Εκτός κι αν κάποιος αφελής περιμένει να δηλωθούν ως έχουν, η να τις μεταφέρουν στα κέρδη & να πληρώσουν επιπλέον φόρους.
Οπότε ας μη μιλάνε για ζημιογόνα εταιρεία τότε & κερδοφόρα τώρα, θριαμβευτικά εν είδει απόδειξης, γιατί μάλλον βγάζουν μόνοι τους τα μάτια τους.
Αλλωστε μικρό το κακό για τη Novartis, αφού η μικρή Ελλάδα ήταν το «φαινόμενο της πεταλούδας» ως χώρα αναφοράς τιμών που επηρέαζε τις τιμές 30 πολύ μεγαλύτερων άλλων χωρών εντός και εκτός Ευρώπης, άμεσα ή έμμεσα. ΔΕΝ τους κάθεται ούτε ο τζίρος, ούτε τα κέρδη. Γκέκε;

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο
Οι μέλισσες ανακηρύχτηκαν ως τα πιο σημαντικά έμβια όντα στον πλανήτη
Print Friendly, PDF & Email