To arbitrage που βγάζει μάτια

Φίλοι μικρομέτοχοι, δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο στο ελληνικό χρηματιστήριο να βρούμε ακριβές άρμπιτραζ, δηλαδή μια επενδυτική ευκαιρία που επιφέρει κέρδος χωρίς ρίσκοΓια να γίνει αυτό πρέπει πρώτα απ’ όλα να βρούμε δύο εταιρείες που να είναι σχεδόν ίδιες. Όχι σε μέγεθος αλλά στη δραστηριότητά τους.

Για καλή μας τύχη φίλοι μικρομέτοχοι, υπάρχει ΤΩΡΑ κάτι τέτοιο. Δύο σχεδόν ίδιες εταιρείες (όχι σε μέγεθος) είναι η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ και η AUTOHELLAS. Και εξηγούμαστε.

Η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ είναι ο αποκλειστικός διανομέας της YAMAHA σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία και PORSCHE σε Ελλάδα και της εταιρείας ενοικιάσεων αυτοκινήτων SIXT στην Ελλάδα. Η AUTOHELLAS έχει μεγαλύτερο portfolio στην αποκλειστική εισαγωγή έχοντας τις μάρκες SEATHYUNDAIKIA και εμπορεύεται καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πολλών εταιρειών. Ακόμα ως γνωστόν, αποτελεί το μεγαλύτερο εθνικό franchisee της  HERΤΖ International παγκοσμίως.

Εκτός από την HERTZ έχει και στην Ελλάδα αποκλειστικά δικαιώματα χρήσης των σημάτων  THRIFTYDOLLAR και FIREFLY. Η HERTZ απευθύνεται σε μεσαία εισοδήματα και πάνω ενώ οι άλλες σε μεσαία εισοδήματα και κάτω, σαν την SIXT δηλαδή.

Εμείς φίλοι μικρομέτοχοι, βγάζουμε το καπέλο στην οικογένεια Κυριακόπουλου. Είδε το πετυχημένο μοντέλο της AUTOHELLAS και πάει να το κοπιάρει. Έκανε το COLPO GROSSO κάνοντας αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 9.8 εκ ευρώ στα χαμηλά …. στα 0.56€ !!!!! για να εξαγοράσει την ΚΟΥΡΕΜΕΝΗ ΑΠΟ ΧΡΕΗ SIXT.

  • Από ότι φαίνεται, έκανε πολύ καλά. Διότι οι πωλήσεις της PORSCHE στην Ελλάδα δεν τραβάνε με τίποτα. Οι πελάτες με υψηλά βαλάντια αγοράζουν πια RANGE ROVER, βλέπε ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, και όχι PORSCHE. Εν αντιθέσει η YAMAHA καλπάζει.

Φίλοι μικρομέτοχοι, για να ξέρετε, οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ στο πρώτο εννεάμηνο ήταν αυξημένες κατά 10.3%. Ας δούμε τώρα, μια που έβγαλε ισολογισμό εννεαμήνου η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, τι πουλιά έπιασε.

Πραγματικό Βατερλό στις πωλήσεις φίλοι μικρομέτοχοι. Οι πωλήσεις χωρίς την SIXT αυξήθηκαν μόνο κατά 1% ενώ η αγορά τρέχει με 10.3%. Η SIXT έκανε την διαφορά. Η YAMAHA έβαλε πλάτη. Ας πάμε όμως τώρα να δούμε τα αποτελέσματα.

Η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ είχε κύκλο εργασιών 71.56 εκ ευρώ, EBITDA 9.46 εκ ευρώ και ΚΜΦΔΜ 1.610 εκ ευρώ. Είχε ίδια κεφάλαια 19.41 εκ ευρώ και καθαρό δανεισμό 27.77 εκ ευρώ. Εμείς πιστεύουμε ότι η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ θα κλείσει την χρονιά με ένα EBITDA της τάξης των 10.5 εκ ευρώ. Με κλείσιμο 1.30€ η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ έχει μια κεφαλαιοποίηση 38.025 εκ ευρώ.

Ακόμα εμείς πιστεύουμε ότι ο καθαρός δανεισμός θα παραμένει ίδιος μέχρι το τέλος του χρόνου δηλαδή στα 27.774 εκ ευρώ. Έτσι, με αυτές τις παραδοχές η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ έχει ένα Enterprise Value 65.799 εκ ευρώ και αυτό μας δίνει ένα εκτιμώμενο EV / EBITDA 2019 e 6.266. Ακόμα θεωρούμε ότι η εταιρεία από ΚΜΦΔΜ 1.610 εκ ευρώ (εννεάμηνο 2019) θα εμφανίσει 12μηνο ΚΜΦΔΜ 2 εκ ευρώ, δηλαδή παίζει με ένα προσδοκώμενο P/E 2019e = 19!!

Το χαρτί επειδή είναι μαζεμένο ανεβαίνει πολύ εύκολα. Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη κεφαλαιοποίηση που έχει, μπορεί να κρατηθεί πολύ εύκολα.

Πάμε τώρα να δούμε η σύγκριση με την ΟΤΟΕΛ τι μας δείχνει. Υπάρχει άρμπιτραζ ή όχι?

Η AUTOHELLAS είχε το 2018 EBITDA 148.91 εκ ευρώ, καθαρό δανεισμό 287.21 εκ ευρώ και ΚΜΦΔΜ 38.2 εκ ευρώ. Παρόλο που έβγαλε ένα πολύ δυνατό Α’ εξάμηνο εμάς μας αρέσει να είμαστε συντηρητικοί και για την άσκηση του άρμπιτραζ θα χρησιμοποιήσουμε τα νούμερα του 2018. Με χθεσινό κλείσιμο στα 7.06€ η ΟΤΟΕΛ έχει μια κεφαλαιοποίηση 344.9 εκ ευρώ. Δηλαδή έχει ένα Enterprise Value 632.11 εκ ευρώ άρα παίζει με ένα EV/EBITDA 2018 = 4.24.

Φίλοι μικρομέτοχοι, αν ήμασταν στο αμερικάνικο χρηματιστήριο δεν υπήρχε περίπτωση να μην εκτελούσαν το άρμπιτραζ οι επαγγελματίες διαχειριστές. Όσοι είχαν ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ θα πουλούσαν και θα αγόραζαν AUTOHELLAS μέχρι να κλείσει η διαφορά στο EV/EBITDA.

Εδώ όμως, επειδή είμαστε στο Ελλαδιστάν, όχι άρμπιτραζ δεν γίνεται αλλά ο ελληνάρας θεσμικός ο οποίος έχει φάει παλτό σε άλλη μετοχή τι θα πουλήσει για να καλύψει την ζημιά? Την μετοχή που κερδίζει και είναι και στα ψηλά της, AUTOHELLAS  δηλαδή. Και ο κακομοίρης είναι και κακοπροαίρετος. Κάθε μέρα, στις τελευταίες πέντε συνεδριάσεις στο call auction του κλεισίματος βάζει μάρκετ εντολές πώλησης περίπου το 10% του ημερήσιου όγκου.

Όμως χθες ενώ όλη την ημέρα η μετοχή είχε κάνει 33.476 μετοχές, στο call auction θυμήθηκε να πουλήσει 13.920 μετοχές, το 41.58% του ημερήσιου όγκου. Κανονικά δεν θα έπρεπε να του περάσουν την εντολή. Αλλά είπαμε, εδώ είμαστε Ελλαδάρα. Αν ανέβει μια μετοχή είναι κερδοσκοπία, ενώ αν πέφτει, όλα καλά. Αν ήμασταν στο Αμέρικα, το παλληκάρι θα πήγαινε για καραμπινάτη υποτιμητική κερδοσκοπία.

Η πλάκα είναι ότι οι αγοραστές τον έχουν πάρει χαμπάρι. Τα παιδιά έχουν μεγάλο πουγκί, υπομονή και πειθαρχία. Φίλοι μικρομέτοχοι, επειδή εμείς πιστεύουμε ότι η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ δεν θα πέσει, για να παίξει η AUTOHELLAS με το ίδιο EV/EBITDA με της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ, χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα της AUTOHELLAS του 2018, η τιμή της μετοχής πρέπει να πάει στα 13.22€ !!!!! από 7.06€ που έκλεισε χθες.

ΑΥΤΟ ΦΙΛΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΜΠΙΤΡΑΖ.

Προσέξτε όμως, αν είναι να παίξει με το ίδιο P/όπως της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ, δηλαδή 19, η τιμή της μετοχής πρέπει να πάει στα 14.85€. Εμείς θεωρούμε ασφαλές το άρμπιτραζ με βάση το EV/EBITDA δηλαδή αν παίζει η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ στο 1.30€ η AUTOHELLAS πρέπει να έχει σήμερα 13.22€. Όσοι λοιπόν θέλετε να έχετε έκθεση στο εμπόριο αυτοκινήτων και σε εταιρεία ενοικιάσεων, οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, οδηγούν μόνο στην AUTOHELLAS. Φυσικά, αναμένουμε και το εννεάμηνο της AUTOHELLAS γιατί είπαμε, η εμπιστοσύνη καλή αλλά ο έλεγχος καλύτερος.

Φίλοι μικρομέτοχοι σας ευχόμαστε υγεία, τύχη και καλά κέρδη…

Aπό τον Ειδικό Συνεργάτη του μ/μ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.