Λίγο περισσότερο από τρεις εβδομάδες μένει από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους πάνω από 100.000 φετινούς υποψήφιους όλων των κατηγοριών. Το διάστημα 14-22 Ιουνίου θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων και από 15 μέχρι 28 Ιουνίου των Επαγγελματικών Λυκείων.
Η χρονιά που πέρασε ήταν δύσκολη και απαιτητική λόγω των ιδιαιτέρων συνθηκών της πανδημίας. Γι’ αυτό, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στη μείωση της εξεταστέας ύλης και δημιούργησε τηλεφωνικές γραμμές παροχής πληροφοριών για τις εξετάσεις και ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών. Οδηγίες, παράλληλα, είχαν δοθεί στους εκπαιδευτικούς για την ομαλή προσαρμογή των μαθητών κατά την επιστροφή τους στα θρανία.
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ ενόψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων επιχειρεί να συγκεντρώσει ό,τι καινούργιο θα ισχύσει για φέτος. Η κατάθεση δυο μηχανογραφικών, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), η αύξηση του αριθμού των εισακτέων σε κάποιες σχολές, η μείωση σε άλλες, η ενημέρωση των υποψηφίων με SMS, αποτελούν κάποιες από τις αλλαγές του υπουργείου. Επίσης, επανέρχονται οι Συντελεστές Βαρύτητας του 2019 για τον υπολογισμό των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Κατάθεση δυο μηχανογραφικών
Δίνεται για πρώτη φορά φέτος, η δυνατότητα για υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. Συνεπώς, ένας/μια υποψήφιος μπορεί να υποβάλει παράλληλα μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής του/της στις Πανελλαδικές εξετάσεις και μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου του/της και επιπλέον κριτηρίων, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.
«Μέλημα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ είναι οι νέοι να έχουν επιλογές, να έχουν εναλλακτικές και να ακολουθούν εκπαιδευτικές διαδρομές, που υπηρετούν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις τους. […][Επίσης], προβλέφθηκαν οι προϋποθέσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση των δομών αυτών και την καλύτερη σύνδεσή τους με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το υπουργείο.
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Το υπουργείο προχώρησε στη θέσπιση Συντελεστών Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και Συντελεστών Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για την εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Οι συντελεστές ορίστηκαν από το εκάστοτε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή του, βάσει των οποίων προέκυψε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Για την εισαγωγή υποψηφίων σε ΑΕΙ απαιτείται η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά Σχολή, Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Η ΕΒΕ διαμορφώνεται από το μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή. Ο συντελεστής βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μεγίστης τιμής, που έχει διαμορφωθεί στο εύρος μεταξύ 0,80% και 1,20%, ενώ ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της ΕΒΕ των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών έχουν οριστεί οι τιμές 0,70% και 1,10% αντιστοίχως.
Προκρίθηκε η ΕΒΕ σε ποσοστό και όχι σε απόλυτο μέγεθος, π.χ. 10, εξηγεί το υπουργείο, «για να μην εξαρτάται το ποσοστό επιτυχόντων/αποτυχόντων κάθε χρόνο από την εκάστοτε ευκολία/δυσκολία των θεμάτων». Επίσης, δεν είναι η ίδια η ΕΒΕ για όλα τα τμήματα, γιατί «τα προγράμματα σπουδών διαφέρουν, και χρειάζεται να μπορούν να διαφοροποιηθούν οι ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής σ’ αυτά», προσθέτει μεταξύ άλλων το υπουργείο.
Αριθμός εισακτέων, αύξηση σε κάποιες σχολές, μείωση σε άλλες
Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, ανέρχεται σε 77.415, μειωμένος κατά 550 θέσεις σε σχέση με πέρυσι. Αύξηση θέσεων σημειώνεται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και σε Τμήματα «με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους από την αγορά εργασίας», όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα Τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική, επισημαίνει το υπουργείο.
Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στο Πανεπιστήμιο Πατρών, από 7.020 πέρυσι στις 6.283 θέσεις, λόγω συγχωνεύσεων τμημάτων του.
Μείωση εξεταστέας ύλης, επαναφορά Συντελεστών Βαρύτητας
Λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας, από τις αρχές του 2021 το υπουργείο επανακαθόρισε την εξεταστέα ύλη με μείωση σε όλα τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα στην Γ’ τάξη. Επιπλέον, είχαν σταλεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τα κεντρικά σημεία της ύλης μαθημάτων όλων των τάξεων.
Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι Συντελεστές Βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού (ΟΠ) που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ίσχυε και το 2019. Για παράδειγμα, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 και Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7. Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 και Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7. Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες υγείας και ζωής (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 και Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7. Στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή 1,3 και Οικονομία Προσανατολισμού με συντελεστή 0,7.
Τι προβλέπεται για όσους θα είναι άρρωστοι
Εάν ασθενήσει κάποιος υποψήφιος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα του δοθεί η δυνατότητα να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο. Αναμένεται αναλυτικό πρωτόκολλο, όταν συζητηθεί με την αρμόδια επιτροπή των ειδικών. Επίσης, οι συνθήκες διεξαγωγής των Πανελλαδικών θα ανακοινωθούν όσο πλησιάζει ο καιρός των εξετάσεων, καθώς θα καθοριστεί από την πορεία της πανδημίας.
Ενημέρωση υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους
Από φέτος θα γίνεται ενημέρωση των υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους για τη βαθμολογία τους και για το τμήμα ή σχολή επιτυχίας τους.
Πηγή: ΑΠΕ
-
-
Τσιπ: Παγκόσμια έλλειψη και ανατιμήσεις
Σάββατο, 22 Μαΐου 2021 15:38https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1729246/tsip-pagkosmia-elleipsi-kai-anatimiseisvia REUTERS/IBM Research
Της Πέπης Γρηγοριάδου
[email protected]Ο Γιώργος από πέρυσι «ζαχάρωνε» ένα SUV αλλά μεσολάβησε η πανδημία και το ανέβαλε για φέτος, που όμως είναι αρκετά ακριβότερο. Ο Πέτρος χρειάστηκε νέο laptop για την τηλεκπαίδευση και ανακάλυψε ότι δεν υπήρχαν πλέον οι προσφορές που έβρισκε τα προηγούμενα χρόνια. Η Μαρία κάθε χρόνο θέλει νέο smartphone, μόνο που αυτή τη φορά το κόστος ήταν λίγο υψηλότερο. Όχι, το φαινόμενο δεν είναι απόρροια του πληθωρισμού, αλλά υπάγεται στον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Από τη μία η ανάγκη για κάποιες ηλεκτρονικές συσκευές και από την άλλη η παγκόσμια αναταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού οδήγησαν στην έλλειψη τσιπ και άρα σε ακριβότερα προϊόντα που βασίζονται στους ημιαγωγούς.
Η Ένωση Βιομηχανιών Ημιαγωγών (SIA) ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις βιομηχανίας ημιαγωγών ανήλθαν σε 439,0 δισ. δολ. το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 6,5% σε σύγκριση με το 2019 που ήταν 412,3 δισ. δολ.
Το παγκόσμιο μέγεθος της αγοράς ημιαγωγών αναμένεται να φθάσει τα 726,73 δισ. δολ. έως το 2027, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,7%.
Κορυφαίες εταιρείες του κλάδου
Στη λίστα των κορυφαίων κατασκευαστών ημιαγωγών βάσει εσόδων φιγουράρουν σταθερά οι αμερικανικές Intel (πρώτη), Broadcom, Qualcomm, Micron Technology, Nvidia, Texas Instruments, οι νοτιοκορεατικές Samsung, SK Hynix και η ταϊβανέζικη Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), ενώ με δυναμική ανερχόμενη παρουσία είναι η ταϊβανέζικη ASE Technologies και οι ευρωπαϊκές STMicroelectronics, NXP Semiconductors, Infineon Technologies.
ΗΠΑ και ΕΕ εξετάζουν τρόπους ενίσχυσης της εγχώριας παραγωγής ημιαγωγών, ώστε να περιορίσουν την εξάρτησή τους από την Ασία. Η ΕΕ στοχεύει σε διπλασιασμό της παραγωγικής της ικανότητας μέχρι το 2030, καταλαμβάνοντας το 20% της παγκόσμιας αγοράς, ενώ η κυβέρνηση Μπάιντεν έφερε νέο νομοσχέδιο στήριξης του τομέα με 52 δισ. δολ. Ο πόλεμος των μεριδίων παραγωγής και πωλήσεων ημιαγωγών καλά κρατεί και η Δύση προσπαθεί να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό εξ Ανατολάς, με εμπόδιο την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Intel, Πατ Γκελσίνγκερ, δήλωσε πρόσφατα ότι οι περιορισμοί της προσφοράς και οι τεράστιες επενδύσεις που απαιτούνται για την κάλυψη της ζήτησης, σημαίνουν ότι οι ελλείψεις τσιπ που επηρεάζουν την αυτοκινητοβιομηχανία και άλλους τομείς είναι πιθανό να διαρκέσουν δύο ακόμη χρόνια.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Αυτό εξάλλου εκτιμούν και κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλον τον κόσμο. Η Stellantis, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του γαλλικού PSA Peugeot-Citroen και της Ιταλίας Fiat-Chrysler, έχει προβλέψει ότι η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που έπληξε την αυτοκινητοβιομηχανία το πρώτο τρίμηνο θα επιδεινωθεί τους επόμενους τρεις μήνες.
«Περιμένουμε ότι (η κατάσταση) θα βελτιωθεί, αλλά σαφώς νομίζω ότι θα ήταν αφελές να περιμένουμε ότι θα εξαφανιστεί», δήλωσε στη Washington Post ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής Ρίτσαρντι Πάλμερ, προσθέτοντας ότι «είναι πιθανό να διαρκέσει και το 2022».
O όμιλος ανακοίνωσε ότι παρά την αύξηση εσόδων στο α’ τρίμηνο οι ελλείψεις μείωσαν περίπου 11% την παραγωγή.
REUTERS/KAI PFAFFENBACHVolkswagen, Ford και Daimler προστέθηκαν στη λίστα κατασκευαστών αυτοκινήτων – μαζί με τις Renault, Volvo και BMW – που προειδοποίησαν ότι η συνεχής έλλειψη τσιπ ημιαγωγών θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις της το δεύτερο τρίμηνο.
Η Jaguar Land Rover έκλεισε προσωρινά δύο από τα βρετανικά εργοστάσιά της λόγω προβλημάτων που σχετίζονται με την πανδημία, μεταξύ των οποίων και η έλλειψη ημιαγωγών.
Οι ελλείψεις, που προκλήθηκαν πέρυσι από την απροσδόκητη δυναμική των ηλεκτρονικών προϊόντων και της αυτοκινητοβιομηχανίας, μείωσαν την παγκόσμια παραγωγή κατά 1,3 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με την IHS Markit.
Μια πυρκαγιά σε ένα εργοστάσιο Renesas Electronics στην Ιαπωνία, καθώς και σοβαρές διακοπές στο Τέξας μετά τις καταιγίδες του Μαρτίου, έχουν επιδεινώσει τις συνθήκες στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να προσαρμοστούν γρήγορα και ελπίζουν ότι οι καθυστερήσεις θα είναι για λίγους μόνο μήνες, αλλά δεν είναι σαφές αν η βιομηχανία ημιαγωγών θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στη ζήτηση τα επόμενα τρίμηνα.
Έμποροι και ενοικιάσεις
Η παγκόσμια έλλειψη τσιπ ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν την παραγωγή. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ λιγότερα οχήματα σε πολλές αντιπροσωπείες.
Κανονικά με τη ζήτηση αυτοκινήτων να ανεβάζει ταχύτητα καθώς βελτιώνεται η εικόνα της πανδημίας, οι έμποροι αυτοκινήτων θα έτριβαν τα χέρια τους. Όμως αυτό δεν ισχύει καθώς η αγορά στερεύει από προϊόντα και -παρά τις αυξημένες τιμές- η ζήτηση των πελατών υπερβαίνει την προσφορά.
REUTERS/JONATHAN ERNSTΗ γενική αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων συνέβαλε σημαντικά στην άνοδο των τιμών καταναλωτή των ΗΠΑ τον περασμένο μήνα. Η αύξηση κατά 10% στις τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων, στην πραγματικότητα, αντιπροσώπευε περίπου το ένα τρίτο της συνολικής αύξησης των τιμών καταναλωτή του Απριλίου – στην πιο απότομη μηνιαία αύξηση εδώ και μια δεκαετία.
Η Ford αναμένει να παράγει μόνο το ήμισυ του κανονικού αριθμού οχημάτων της από τώρα έως τον Ιούνιο, με κόστος 2,5 δισ. δολ. και περίπου 1,1 εκατ. μονάδες χαμένης παραγωγής το 2021. Η GM και άλλοι έχουν σταματήσει την παραγωγή ορισμένων αυτοκινήτων και μικρότερων SUV δίνουν έμφαση σε φορτηγά υψηλότερου κέρδους και μεγάλα SUV. Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν για μειωμένα κέρδη.
Η έλλειψη οχημάτων και η άνοδος των τιμών άρχισε με την έκρηξη του κορωνοϊού πέρυσι, όταν τα εργοστάσια αυτοκινήτων έκλεισαν για μερικούς μήνες. Με εκατομμύρια περισσότερους ανθρώπους να εργάζονται από το σπίτι, η ζήτηση για φορητούς υπολογιστές και οθόνες οδήγησε τους κατασκευαστές ημιαγωγών να μετακινηθούν από τα αυτοκίνητα στα προσωπικά ηλεκτρονικά.
MIT/ ALBERT LOZANOΣύντομα, όμως, μια ταχύτερη από την αναμενόμενη οικονομική ανάκαμψη ενίσχυσε τη ζήτηση για οχήματα, και τα εργοστάσια αυτοκινήτων προσπάθησαν να αποκαταστήσουν την πλήρη παραγωγή. Ωστόσο, οι κατασκευαστές τσιπ δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν αρκετά γρήγορα.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βγάλει κέρδη από τα αποθέματα, κυρίως επειδή πολλοί αγοραστές ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για να πάρουν αυτό που θέλουν. Οι Αμερικανοί αγόρασαν περίπου 1,5 εκατ. νέα οχήματα τον Απρίλιο. Αν κάνουμε αναγωγή στο έτος – δηλαδή 18,5 εκατ. – τότε έχουμε το υψηλότερο ποσοστό από το 2005.
«Όπως πέρυσι με το χαρτί υγείας»
«Είναι σαν το χαρτί υγείας πριν από ένα χρόνο», όπως εύστοχα παρομοίωσε την κατάσταση στέλεχος της Cox Automotive. «Όλοι σπεύδουν να αγοράσουν αυτοκίνητο».
Οι έρευνες της Cox Automotive δείχνουν ότι το 63% των δυνητικών αγοραστών θα επιμείνουν στην αγορά ακόμη και με υψηλότερες τιμές για συγκεκριμένα δημοφιλή οχήματα.
REUTERS/REBECCA COOKΤον περασμένο μήνα, το συνολικό απόθεμα νέων οχημάτων της χώρας έπεσε κατά 42% από ένα χρόνο πριν σε 1,9 εκατομμύρια. Ταυτόχρονα, οι εκπτώσεις μειώθηκαν 5% από τον Μάρτιο έως τον Απρίλιο και 25% από πριν από ένα χρόνο σε μέσο όρο 3.239 δολ. ανά όχημα.
Για τους καταναλωτές που μπορούν να περιμένουν, λένε οι αναλυτές, θα ήταν συνετό να καθυστερήσουν την αγορά οποιουδήποτε οχήματος μέχρι το επόμενο έτος ή ακόμα και μετά.
Ένας δείκτης που μετρά τις χονδρικές τιμές μεταχειρισμένων οχημάτων στις ΗΠΑ από τον οίκο δημοπρασιών Manheim σημείωσε άνοδο ρεκόρ 53% τον Απρίλιο από πριν από ένα χρόνο. Οι έμποροι αυτοκινήτων αγοράζουν μεταχειρισμένα οχήματα σε δημοπρασίες. Η μέση τιμή καταλόγου ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου τον περασμένο μήνα ήταν λίγο πάνω από 22.000 δολ., 14% υψηλότερη από ό, τι πριν από ένα χρόνο.
Η πανδημία και η έλλειψη τσιπ έκαναν και τα αυτοκίνητα ενοικίασης λιγότερα, αυξάνοντας δραματικά τις τιμές και προκαλώντας μεγάλες αναμονές καθώς οι άνθρωποι αρχίζουν να ταξιδεύουν ξανά.
Το πακέτο 52 δισ. δολ. του Μπάιντεν
Η κυβέρνηση Μπάιντεν φαίνεται αποφασισμένη να στηρίξει την ανάκαμψη της οικονομίας, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών με πολλά δισ. O Δημοκρατικός γερουσιαστής των ΗΠΑ Τσακ Σούμερ παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες το αναθεωρημένο σχέδιο νόμου για έγκριση 52 δισ. δολ. με στόχο την ενίσχυση της παραγωγής και έρευνας ημιαγωγών για πέντε χρόνια.
VIA REUTERS/GROQΑξίζει να σημειώσουμε ότι η βιομηχανία ημιαγωγών στις ΗΠΑ, αφορά απασχολεί άμεσα πάνω από 250.000 εργαζόμενους και αποτελεί το τέταρτο πιο εξαγώγιμο προϊόν, σύμφωνα με τον SIA (Semiconductor Industry Association).
Η πρόταση χρηματοδότησης έκτακτης ανάγκης θα συμπεριληφθεί στο πακέτο 120 δισ. δολ. για έρευνα προηγμένης τεχνολογίας με στόχο την αντιμετώπιση του κινεζικού ανταγωνισμού, καθώς το Πεκίνο επενδύει πάνω από 150 δισ. δολ. σε κατασκευή ημιαγωγών, ώστε να μπορεί να ελέγξει αυτήν την βασική τεχνολογία. Η πρόταση περιλαμβάνει 49,5 δισ. δολ. έκτακτης ανάγκης ως συμπληρωματικές πιστώσεις στη χρηματοδότηση τσιπ που συμπεριλήφθηκαν στον φετινό νόμο περί εθνικής άμυνας.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ζήτησε επίσης ενίσχυση 50 δισ. δολ. για παραγωγή και έρευνα ημιαγωγών. Οι αμερικανικές επιχειρήσεις εκπροσώπησαν το 47% των συνολικών πωλήσεων ημιαγωγών του 2020, με τις ΗΠΑ να διατηρούν την πρωτιά.
Ωστόσο, οι υποστηρικτές της χρηματοδότησης σημειώνουν ότι οι ΗΠΑ είχαν μερίδιο 37% στην παραγωγή ημιαγωγών και μικροηλεκτρονικής το 1990, ενώ σήμερα μόλις το 12% των ημιαγωγών κατασκευάζονται στις ΗΠΑ.Πού διανέμονται οι ενισχύσεις
Όπως ανέφερε το Reuters, το πακέτο Μπάιντεν περιλαμβάνει 39 δισ. δολ. για παραγωγή και κίνητρα Ε&Α και 10,5 δισ. δολ. για εφαρμογή αμερικανικών προγραμμάτων τεχνολογίας.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης 1,5 δισ. δολ. σε χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης συμβάλλοντας στην ενίσχυση εναλλακτικών λύσεων έναντι του κινεζικού εξοπλισμού προμηθευτών όπως η Huawei Technologies και η ZTE Corp.
Κινήσεις από τη Huawei
Στο μεταξύ, η κινεζική Huawei Technologies φαίνεται να επεκτείνει τη συνεργασία της με τα έξυπνα αυτοκίνητα με την κρατική Chongqing Changan Automobile Co Ltd, ώστε να συμπεριλάβει την ανάπτυξη ημιαγωγών, σύμφωνα με πηγές που δεν κατονομάζει το Reuters.
Η μετοχή της Changan – στο άκουσμα της είδησης – σημείωσε άνοδο 8,5% σε σύγκριση με μείωση 4% στην αρχή της χθεσινής συνεδρίασης.
Η νέα συνεργασία της Huawei με την Changan έρxεται εν μέσω παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, αλλά θα αποτελούσε και σημαντική επέκταση για τη Huawei στον τομέα των τσιπ μετά τις κυρώσεις των ΗΠΑ καθώς έχασε την πρόσβαση στο λογισμικό σχεδιασμού πιο προηγμένων τσιπ που χρησιμοποιούνται σε smartphones.
REUTERS/WOLFGANG RATTAYΗ συνεργασία Huawei και Changan στα έξυπνα αυτοκίνητα απαιτεί ο τεχνολογικός γίγαντας να είναι υπεύθυνος για το λειτουργικό σύστημα του οχήματος και την τεχνολογία καμπίνας, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία θα ήταν υπεύθυνη του σχεδιασμού και της μηχανικής των οχημάτων.
Η επιχείρηση θα στεγαστεί σε μια παλιά επιχείρηση με τη Nio δεν είναι πλέον ενεργό και έχει μετονομαστεί σε Avatar.Μετά από μία χρονιά πανδημίας που έφερε τα επάνω κάτω στην αλυσίδα εφοδιασμού– και όχι μόνο – οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο άρχισαν να εξετάζουν τρόπους αναδιάταξης κρίσιμων βιομηχανιών και η παραγωγή τσιπ βρίσκεται πλέον ψηλά στη λίστα των στρατηγικών προτεραιοτήτων.
Ο Λασκαρίδης διευκρινίζει πως οι δηλώσεις του δεν αφορούν την σημερινή κυβέρνηση και τον Μητσοτάκη. Άχαστοι στην Κουμουνδούρου. Δεν έχουν αφήσει κουβά για κουβά.
Οι ψέκες σε άλλο επίπεδο μαλακίας…Πιστεύουν οτι στο σημείο εμβολιασμού, μαγνητίζονται κουταλοπίρουνα…….Κάποιες δασικές πυρκαγιές ξεκινούν από εμπρησμό εκ προθέσεως, αλλά όταν έχει βρεθεί ότι πυρκαγιά στον Σχίνο ξεκίνησε από εγκληματική αμέλεια καψίματος κλαδιών σε χωράφι μην γράφετε ψεκασμένες μαλακίες για ανεμογεννήτριες & αιολικά πάρκα please. Πονάνε τα μάτια μου. -