Τι κρύβει το β’ εξάμηνο για την Aegean και τι δείχνει η τεχνική ανάλυση της μετοχής

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, η Aegean συνέχισε να παρουσιάζει θετικά οικονομικά αποτελέσματα, παρά τις προκλήσεις της αγοράς και τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης και των εσόδων αποτελεί ενδεικτικό σημάδι της ανάπτυξης της εταιρείας, ωστόσο το αυξημένο λειτουργικό κόστος και τα χρηματοοικονομικά έξοδα επιβάρυναν τα τελικά κέρδη.

Βασικά Οικονομικά Στοιχεία

  • Έσοδα: Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο του 2024, φτάνοντας τα €749,1 εκατ.
  • EBITDA: Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 6%, στα €147,6 εκατ., παρόλο που το περιθώριο κέρδους μειώθηκε ελαφρώς λόγω αυξημένου κόστους.
  • Καθαρά Κέρδη μετά Φόρων: Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 38% σε σύγκριση με το 2023, κυρίως λόγω υψηλότερων εξόδων για καύσιμα, συντήρηση και μισθώσεις αεροσκαφών.
  • Καθαρός Δανεισμός: Ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε, κυρίως λόγω μεγαλύτερων υποχρεώσεων από μισθώσεις, φτάνοντας τα €482,9 εκατ. στα μέσα του 2024.

Θετικά Σημεία

  1. Αύξηση Εσόδων:
    • Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο του 2024, φτάνοντας τα €749,1 εκατ. σε σχέση με το 2023.
    • Ειδικότερα, τα έσοδα από τακτικές πτήσεις αυξήθηκαν κατά 13%.
  2. Αύξηση Επιβατικής Κίνησης:
    • Η συνολική επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 9%, με 7,3 εκατ. επιβάτες στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
    • Η αύξηση της κίνησης ήταν ισορροπημένη τόσο στο εσωτερικό (+8%) όσο και στο εξωτερικό δίκτυο (+9%).
  3. Συντελεστής Πληρότητας:
    • Η πληρότητα των πτήσεων διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα με 81.4% το πρώτο εξάμηνο του 2024.
  4. Ισχυρή Ρευστότητα:
    • Τα ταμειακά διαθέσιμα και τα άμεσα ρευστοποιήσιμα στοιχεία αυξήθηκαν στα €814,4 εκατ. τον Ιούνιο του 2024 από €706,3 εκατ. τον Δεκέμβριο του 2023, παρά την καταβολή μερίσματος και την εξαγορά των Warrants.
  5. Αύξηση EBITDA:
    • Το EBITDA αυξήθηκε κατά 6% σε σύγκριση με το 2023, φτάνοντας τα €147,6 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2024.
  6. Νέες Επενδύσεις:
    • Εισαγωγή 4 νέων Airbus A321neo, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και την προσφορά χωρητικότητας της εταιρείας.
    • Επέκταση του Κέντρου Συντήρησης Αεροσκαφών και του Κέντρου Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.

Αρνητικά Σημεία

  1. Μείωση Καθαρών Κερδών:
    • Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 38%, φτάνοντας τα €22,9 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σχέση με €37,1 εκατ. το 2023.
    • Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο του 2024 μειώθηκαν κατά 15%.
  2. Μείωση Περιθωρίου Κέρδους:
    • Το περιθώριο EBITDA μειώθηκε από 26.8% στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε 23.8% το 2024.
    • Το περιθώριο κέρδους προ φόρων (EBT Margin) μειώθηκε από 15% το δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε 12.1% το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
  3. Αύξηση Κόστους:
    • Αυξημένο λειτουργικό κόστος, κυρίως λόγω:
      • Κόστος καυσίμων: Αύξηση κατά 13% το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
      • Κόστος συντήρησης: Αύξηση κατά 20% το πρώτο εξάμηνο του 2024.
      • Μισθώσεις αεροσκαφών: Σημαντική αύξηση κατά 135% το πρώτο εξάμηνο του 2024, επηρεάζοντας αρνητικά τα κέρδη.
  4. Αύξηση Καθαρού Δανεισμού:
    • Ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε στα €482,9 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2024 από €415,3 εκατ. τον Δεκέμβριο του 2023, κυρίως λόγω αυξημένων υποχρεώσεων από μισθώσεις αεροσκαφών.
  5. Αρνητικές Επιπτώσεις από Εξωτερικούς Παράγοντες:
    • Οι επισκευές στους κινητήρες GTF των νέων αεροσκαφών και η αύξηση στις αγορές CO2 επιβαρύνουν το κόστος λειτουργίας.
    • Η αποζημίωση που λαμβάνεται από τον κατασκευαστή των κινητήρων δεν καλύπτει πλήρως τις επιβαρύνσεις στο κόστος.
  6. Μείωση στην Κερδοφορία Προ Φόρων:
    • Η μείωση της κερδοφορίας προ φόρων κατά 35% το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σχέση με το 2023 δείχνει την πίεση που δέχεται η εταιρεία από τις αυξανόμενες δαπάνες.

Η Aegean Airlines συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρές επιδόσεις όσον αφορά την αύξηση των εσόδων και της επιβατικής κίνησης, διατηρώντας σημαντικά ταμειακά διαθέσιμα και ισχυρή ρευστότητα. Ωστόσο, η κερδοφορία της εταιρείας πλήττεται από την αύξηση του κόστους καυσίμων, συντήρησης και μισθώσεων αεροσκαφών, καθώς και από εξωτερικούς παράγοντες όπως οι κανονιστικές απαιτήσεις και οι ανάγκες συντήρησης. Παρά την πίεση στα περιθώρια κέρδους, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε νέες στρατηγικές, ενισχύοντας τη θέση της στην αεροπορική αγορά της Ευρώπης.
Σημαντικότερα Οικονομικά Στοιχεία

Έσοδα

  • Δεύτερο Τρίμηνο 2024: €480,3 εκατ. (αύξηση 7% από το 2023)
  • Πρώτο Εξάμηνο 2024: €749,1 εκατ. (αύξηση 10% από το 2023)

EBITDA (Κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και απομειώσεων)

  • Δεύτερο Τρίμηνο 2024: €114,4 εκατ. (μείωση 5% από το 2023)
  • Πρώτο Εξάμηνο 2024: €147,6 εκατ. (αύξηση 6% από το 2023)

Καθαρά Κέρδη μετά φόρων

  • Δεύτερο Τρίμηνο 2024: €43,9 εκατ. (μείωση 15% από το 2023)
  • Πρώτο Εξάμηνο 2024: €22,9 εκατ. (μείωση 38% από το 2023)

Καθαρός Δανεισμός

  • 31.12.2023: €415,3 εκατ.
  • 30.06.2024: €482,9 εκατ.
    • Αυξημένος λόγω υψηλότερων υποχρεώσεων από μισθώσεις.

Ταμειακά Διαθέσιμα

  • 31.12.2023: €706,3 εκατ.
  • 30.06.2024: €814,4 εκατ.

    Σημαντικότεροι Οικονομικοί Δείκτες

    1. Περιθώριο Κέρδους EBITDA:
      • Δεύτερο Τρίμηνο:

        • 2023: 26.8%
        • 2024: 23.8%

        Πρώτο Εξάμηνο:

        • 2023: 20.6%
        • 2024: 19.7%
      • Παρατηρούμε μικρή μείωση του περιθωρίου EBITDA τόσο στο δεύτερο τρίμηνο όσο και στο πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το 2023. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση του λειτουργικού κόστους (π.χ. καύσιμα, συντήρηση, μισθώσεις αεροσκαφών), παρά την αύξηση των εσόδων.
        Ανάλυση:
        • Παρόλο που τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 7% στο δεύτερο τρίμηνο και 10% στο πρώτο εξάμηνο του 2024, το λειτουργικό κόστος αυξήθηκε με ταχύτερο ρυθμό. Η αύξηση του κόστους καυσίμων και των δαπανών συντήρησης, καθώς και οι νέες μισθώσεις αεροσκαφών (όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου), περιόρισαν την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας.
        • Η μείωση του περιθωρίου EBITDA καταδεικνύει ότι η αύξηση των λειτουργικών εξόδων υπερκέρασε την αύξηση των εσόδων, μειώνοντας την αποδοτικότητα της εταιρείας.
    2. Περιθώριο Κέρδους προ Φόρων (EBT Margin):
      • Δεύτερο Τρίμηνο:

        • 2023: 15.0%
        • 2024: 12.1%

        Πρώτο Εξάμηνο:

        • 2023: 7.2%
        • 2024: 4.2%
        • Υπάρχει μια αισθητή μείωση στο περιθώριο κέρδους προ φόρων, τόσο για το δεύτερο τρίμηνο όσο και για το πρώτο εξάμηνο του 2024. Αυτή η πτώση οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως:
          • Αύξηση των εξόδων λειτουργίας (καύσιμα, συντήρηση, μισθώματα), όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
          • Αύξηση των τόκων που καταβλήθηκαν για δανειακές υποχρεώσεις και μισθώσεις, που έφτασαν στα €19,8 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2024 από €18,4 εκατ. το ίδιο τρίμηνο του 2023 (αύξηση 8%).
          Ανάλυση:
          • Το περιθώριο κέρδους προ φόρων δίνει μια εικόνα της συνολικής αποδοτικότητας της εταιρείας, μετά την αφαίρεση όλων των εξόδων και των τόκων. Η μείωση αυτού του δείκτη υποδεικνύει ότι, παρά τα αυξημένα έσοδα, η κερδοφορία περιορίζεται από την αύξηση του κόστους και των χρηματοοικονομικών εξόδων.
          • Η επιδείνωση του δείκτη είναι ανησυχητική, καθώς υποδηλώνει μείωση της συνολικής αποδοτικότητας της εταιρείας στη δημιουργία κερδών πριν από τους φόρους.
    3. Δείκτης Καθαρού Δανεισμού / EBITDA:
      • Δεδομένα:

        • 31.12.2023: 1.0x
        • 30.06.2024: 1.2x

        Η αύξηση του δείκτη από 1.0x σε 1.2x δείχνει ότι η εταιρεία έχει αυξήσει τις δανειακές της υποχρεώσεις σε σχέση με την κερδοφορία της.

        Ανάλυση:
        • Ο δείκτης καθαρού δανεισμού / EBITDA στα επίπεδα του 1.0x με 1.2x θεωρείται γενικά ανεκτός, καθώς δείχνει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου ένα χρόνο και δύο μήνες για να αποπληρώσει το χρέος της, εάν χρησιμοποιήσει όλα τα λειτουργικά της κέρδη (EBITDA).
        • Η αύξηση του δείκτη οφείλεται στις μεγαλύτερες υποχρεώσεις από μισθώσεις και στις δαπάνες για νέες επενδύσεις, όπως και στην εξαγορά των Warrants και την καταβολή μερίσματος ύψους €67,6 εκατ. στους μετόχους.
        • Αν και ο δείκτης έχει αυξηθεί, η εταιρεία διατηρεί επαρκή ρευστότητα και ταμειακά διαθέσιμα, όπως φαίνεται από την αύξηση των ταμειακών αποθεμάτων στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
    4. RASK (Έσοδα ανά διαθέσιμη χιλιομετρική θέση):
      • Δεύτερο Τρίμηνο 2024: €8,31 (μείωση 1% από το 2023)
      • Πρώτο Εξάμηνο 2024: €7,86 (αύξηση 1% από το 2023)
    5. CASK (Κόστος ανά διαθέσιμη χιλιομετρική θέση):
      • Δεύτερο Τρίμηνο 2024: €7,43 (αύξηση 3% από το 2023)
      • Πρώτο Εξάμηνο 2024: €7,67 (αύξηση 4% από το 2023)
    6. Συντελεστής Πληρότητας:
      • Δεύτερο Τρίμηνο 2024: 81.2% (μείωση 1.5% από το 2023)
      • Πρώτο Εξάμηνο 2024: 81.4% (μείωση 0.8% από το 2023)

    Ανάλυση Κερδοφορίας και Ταμειακής Ροής

    • Παρά την αύξηση των εσόδων, το καθαρό κέρδος της εταιρείας έχει μειωθεί σε σύγκριση με το 2023, κυρίως λόγω αυξημένου κόστους καυσίμων, συντήρησης και μισθωμάτων.
    • Ο δείκτης καθαρού δανεισμού παραμένει διαχειρίσιμος, αλλά η αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων είναι εμφανής. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία διατηρεί ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα.

    Η Μετοχή της Aegean Airlines σε Πτωτική Τροχιά: Τι Λέει η Τεχνική Ανάλυση;


    Η μετοχή της Aegean Airlines συνεχίζει να δείχνει σημάδια αποδυνάμωσης στις τελευταίες συνεδριάσεις του Χρηματιστηρίου Αθηνών, καθώς οι τεχνικοί δείκτες καταγράφουν μια σταδιακή αλλά σταθερή πτωτική τάση. Εν μέσω αυξανόμενης αστάθειας στην αγορά, η τεχνική ανάλυση των δεδομένων δίνει μια καθαρή εικόνα για τις μελλοντικές προοπτικές της μετοχής.

    RSI: Ελαφρώς αδύναμη δυναμική αλλά όχι υπερπωλημένη

    Ο δείκτης RSI (Relative Strength Index) βρίσκεται στο επίπεδο του 44,74, υποδηλώνοντας ότι η μετοχή της Aegean κινείται προς την περιοχή της αδυναμίας, αλλά δεν έχει φτάσει ακόμα σε επίπεδα υπερπώλησης. Αν και δεν αποτελεί σαφές σήμα αγοράς, η τρέχουσα θέση του RSI υποδηλώνει ότι η μετοχή έχει περιθώριο για περαιτέρω πτώση πριν φτάσει σε υπερπωλημένα επίπεδα.

    Αυτό το επίπεδο του RSI, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη πτωτική πίεση, υποδηλώνει ότι οι επενδυτές θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί για περαιτέρω απώλειες στις επόμενες συνεδριάσεις. Εάν ο RSI πλησιάσει το επίπεδο των 30, θα μπορούσε να υπάρξει πιθανότητα αντιστροφής της τάσης.

    MACD: Πτωτική τάση, αλλά όχι πολύ ισχυρή

    Ο δείκτης MACD (Moving Average Convergence Divergence) επιβεβαιώνει τη συνεχιζόμενη πτωτική τάση. Το ιστόγραμμα του MACD δείχνει αρνητικές τιμές, με την πιο πρόσφατη τιμή να βρίσκεται στο -0,0496, επισημαίνοντας τη διαφορά μεταξύ των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων κινητών μέσων όρων. Η πτωτική τάση συνεχίζεται, αν και η ένταση της κίνησης φαίνεται να μην είναι τόσο ισχυρή όσο σε προηγούμενες περιόδους.

    Παρά τη συνεχιζόμενη αρνητική δυναμική, η μικρή ένταση της πτώσης δείχνει ότι μπορεί να δούμε μια βραχυπρόθεσμη σταθεροποίηση της τιμής. Εντούτοις, η αγορά παραμένει αδύναμη, και απαιτείται προσοχή για το πότε και πώς θα υπάρξει ουσιαστική αλλαγή τάσης.

    Η μετοχή της Aegean Airlines βρίσκεται σε μια περίοδο αδυναμίας, με τους τεχνικούς δείκτες να επιβεβαιώνουν την πτωτική πορεία. Η αυξημένη πτωτική πίεση και ο όγκος συναλλαγών δείχνουν ότι οι επενδυτές είναι επιφυλακτικοί για την παρούσα αγορά. Οι επενδυτές θα πρέπει να παρακολουθούν προσεκτικά τα κρίσιμα επίπεδα στήριξης και αντίστασης, με πιθανότητα περαιτέρω πτώσης πριν από οποιαδήποτε σημαντική αντιστροφή

    Βασικά Στοιχεία

    • Τιμή κλεισίματος: €11,02 σημειώνοντας πτωση κατά  -0,72% από την προηγούμενη ημέρα.
    • Άνοιγμα: €10,88
    • Υψηλό: €11,03
    • Χαμηλό: €10,87

    Εργαλεία Ανάλυσης:

    1. Εκθετικοί Κινητοί Μέσοι Όροι (EMA):
      • EMA 20: 11,16
      • EMA 50: 11,13
      • EMA 100: 11,26
      • EMA 200: 11,49
      • Οι τιμές της μετοχής φαίνεται να διαπραγματεύονται κοντά στις τιμές των EMAs, γεγονός που δείχνει πιθανή περίοδο σύγκλισης ή αντιστροφής της τάσης.
      1. Βραχυπρόθεσμη Τάση: Η μετοχή της Aegean Airlines βρίσκεται σε φάση αποδυνάμωσης μετά από μια προηγούμενη ανοδική πορεία. Το γεγονός ότι η τιμή βρίσκεται κάτω από τους βασικούς κινητούς μέσους όρους υποδηλώνει μια πτωτική τάση με βραχυπρόθεσμη στήριξη στα επίπεδα των €10,94 (Fibonacci 0,236).
      2. Δυναμική Αγοράς (RSI και MACD):
        • Ο RSI δείχνει ουδέτερη δυναμική χωρίς έντονες πιέσεις είτε για υπερπώληση είτε για υπεραγορά.
        • Το MACD δείχνει μικρή θετική ανοδική τάση, αλλά χωρίς ακόμα ισχυρή ένδειξη αλλαγής της συνολικής πτωτικής δυναμικής.
      3. Πιθανά Σημεία Κλειδιά:
        • Αν η μετοχή διασπάσει το επίπεδο των €11,13 (Fibonacci 0,5), αυτό μπορεί να αποτελέσει ένδειξη ότι η ανοδική τάση ενισχύεται.
        • Αντιθέτως, εάν η τιμή πέσει κάτω από το €10,94, μπορεί να αναμένουμε μεγαλύτερη πτωτική κίνηση.

          Συνολικά, η μετοχή της Aegean Airlines βρίσκεται σε μια φάση ελαφράς πτωτικής τάσης, με πιθανότητα βραχυπρόθεσμης αντιστροφής εάν η τιμή παραμείνει πάνω από τα κρίσιμα επίπεδα στήριξης. Ωστόσο, η τάση παραμένει πτωτική, εκτός εάν υπάρξουν ισχυρότερα σήματα για ανοδική κίνηση. Η μετοχή απαιτεί στενή παρακολούθηση, ιδιαίτερα στα επίπεδα των €10,94 και €11,13.

* Tα παραπάνω σχόλια μπορείτε να τα διαβάσετε πρώτοι στο viber του mikrometoxos.gr

ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ ΕΔΩ

 

ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mikrometoxos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις