Τι είδαμε στο β’ συνέδριο των εταιριών της μικρής κεφ/σης (02/11)

Τι είδαμε στο δεύτερο συνέδριο των εταιριών της μικρής κεφαλαιοποίησης

  • Θετικό το δείγμα γραφής από συμμετοχή και ενδιαφέρον. Ποιες εταιρίες ξεχώρισαν, τι ειπώθηκε, τι μας άρεσε.

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ 

  • Εξαιρετικές ήταν οι εντυπώσεις από την διοργάνωση του δεύτερου συνέδριου εταιριών της μικρής κεφαλαιοποίησης που διοργάνωσε η ΕΧΑΕ την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου.

Στο περυσινό πρώτο συνέδριο των εταιριών της μικρής κεφαλαιοποίησης η διαρρύθμιση των χώρων και των παρουσιάσεων ήταν μονοδιάστατη αφού ηδομήτου προγράμματος περιελάμβανε όλες τις παρουσιάσεις των εταιριών σε συνεχή ροή μπροστά στο ίδιο κοινό.

  • Το αποτέλεσμα ήταν μετά την τέταρτη παρουσίαση να υπάρχει κόπωση και το ενδιαφέρον να χάνεται όσο περνούσε η ώρα. Φέτος η οργάνωση ήταν διαφορετική.

Οι 16 εταιρίες που πήραν μέρος (14 το 2018) είχαν την δυνατότητα να κάνουν τις παρουσιάσεις τους σε σαρανταπεντάλεπτα διαστήματα σε μικρές ομάδες απαντώντας σε ερωτήματα με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

  • Οι συναντήσεις ξεπέρασαν τις 500 και σε αυτές συμμετείχαν 41 επαγγελματίες της Αγοράς εκ των οποίων 23 εγχώριοι και αλλοδαποί διαχειριστές και 16 χρηματιστηριακές εταιρίες.

Παρόλα αυτά οι παρουσιάσεις δεν ήταν όλες στο ίδιο επίπεδο. Το γεγονός ότι κάποιες εταιρίες ήταν πιο προετοιμασμένες και σε μεγαλύτερο βαθμό έτοιμες να απαντήσουν σε «δύσκολα» ερωτήματα και ενδεχομένως να δικαιολογήσουν την παρουσία τους σε μια οργανωμένη Αγορά δείχνει και την στόχευση που υπάρχει από μερίδα εισηγμένων που αναζητούν περισσότερη επαφή με την επενδυτική κοινότητα παρά το σχετικά μικρό μέγεθος της κεφαλαιοποίησης τους.

  • Στο εξωτερικό τα micro και nano Cap έχουν μπει στο μικροσκόπιο ειδικών επενδυτικών κεφαλαίων και ήδη υπάρχει σχετική δραστηριοποίηση τέτοιων επενδυτικών σχημάτων και στην Ελλάδα.
  • Όπως και να έχει ο θεσμός πήγε ένα βήμα πιο μπροστά φέτος και δείχνει ότι θα καθιερωθεί μαζί με τις δράσεις για την μεσαία κεφαλαιοποίηση και τα δύο συνέδρια σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο.
  • Μένει ωστόσο οι εταιρίες να προσαρμοστούν στις ανάγκες μιας επενδυτικής παρουσίασης που θα αποφεύγει την φλυαρία και θα μπαίνει στην ουσία των πραγμάτων. Να τι αποκομίσαμε από όσες εταιρίες προλάβαμε να δούμε:

Μύλοι Λούλη: Αρκετοί επενδυτές παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις της Λούλης η οποία δείχνει να ξεκολλάει από τα νούμερα στα οποία μας είχε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια.

  • Μέσω της θυγατρικής της στην Βουλγαρία (ΚΕΝFOOD) αναμένεται αύξηση κοντά στο 10% για την φετινή και την επόμενη χρήση ενώ η φετινή κερδοφορία προ φόρων θα κινηθεί κοντά στα 4 εκατ. ευρώ.

Το επίπεδο εκμετάλλευσης της δυναμικότητας των τεσσάρων Μύλων στην Ελλάδα βρίσκεται επίπεδο άνω του 70% με το περιθώριο της λειτουργικής κερδοφορίας να κινείται κοντά στο 10%. Στα αρνητικά η διατήρηση του freefloat στα τρέχοντα επίπεδα.

Πετρόπουλος: Γεμάτα τα τραπέζια στις παρουσιάσεις με την εταιρία να βρίσκεται εντός πνεύματος και να κερδίζει τις εντυπώσεις. Η προοπτική των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αποτελέσει μια νέα αγορά στην οποία η εταιρία εξετάζει την συμμετοχή της σε διαγωνισμούς του δημοσίου (λεωφορεία) αντιπροσωπεύοντας μια από τις μεγαλύτερες κινεζικές εταιρίες του χώρου. Οι σχετικοί διαγωνισμοί επεκτείνονται και στην προμήθεια αυτοκινήτων σε δημοτικές υπηρεσίες (μεταφορές, καθαριότητα, αστυνόμευση κλπ) και αναμένεται να δημιουργήσουν ένα κρίσιμο μέγεθος πωλήσεων τα επόμενα χρόνια αφού μόνο για την προμήθεια των λεωφορείων εκτιμάται ότι το κονδύλι θα προσεγγίσει τα 500 εκατ. ευρώ.

  • Σε ότι αφορά την ακίνητη περιούσια η εταιρία έως το τέλος του έτους έχει δρομολογήσει την πώληση μη οργανικού ακινήτου αξίας 4 εκατ. ευρώ το οποίο θα ενισχύσει την ρευστότητα της εταιρίας.
  • Η αύξηση στα έξοδα διάθεσης στο ξεκίνημα της χρονιάς εκτιμάται ότι θα εξομαλυνθεί στο σύνολο της χρονιάς καθώς περιείχε πολλές εμπροσθοβαρείς δαπάνες λόγω εποχικότητας.
  • Στους πιθανούς κινδύνους συγκαταλέγεται και ένα άτακτο Brexit καθώς η εταιρία αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Range Rover στην Ελλάδα. Ο τζίρος για το σύνολο του 2019 εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 115 εκατ. ευρώ.

MLS: Η εταιρία αναφέρθηκε στην προοπτική ενίσχυσης των κεφαλαίων της είτε μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου είτε μέσω της εισόδου στρατηγικού επενδυτή. Οι πωλήσεις της MAIC (συσκευής αντίστοιχής με αυτή της ALEXA) δεν έχουν αποδώσει προς το παρόν τα αναμενόμενα καθώς κινούνται σε επίπεδο 1000 τεμαχίων μηνιαίως έναντι 4.500 – 5.000 που ήταν η αρχική πρόβλεψη. Η διοίκηση έκανε λόγο ακόμα για εξέταση της εισόδου της σε έργα ΕΣΠΑ με τεχνολογικό αντικείμενο συνολικής αξίας άνω των 10 εκατ. ευρώ.

Entersoft:Οι παρουσιάσεις της Entersoft ήταν από τις πολυπληθέστερες σε συμμετοχή στο συνέδριο. Η εταιρία ετοιμάζεται για είσοδο στην Κύρια Αγορά του ΧΑ προς τις αρχές Δεκεμβρίου και ήδη ο φάκελος και το ενημερωτικό κατευθύνονται προς έγκριση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

  • Η εικόνα των πωλήσεων του α’ εξαμήνου θα παρουσιάσει επιβράδυνση στο δεύτερο μισό της χρήσης αν και ο Οκτώβριος δείχνει ότι υπάρχει επανάκαμψη στην ζήτηση. Τα κεφάλαια που θα αντλήσει η εταιρίας (εκτιμάται ότι θα κινηθούν κοντά στα 3,5 εκατ. ευρώ) συν το ταμείο στο τέλος της χρονιάς (3 εκατ. ευρώ)

Revoil: Η εταιρία δείχνει να επιστρέφει για τα καλά μετά την περιπέτεια με την είσοδο της στην ποντοπόρο ναυτιλία. Βασική προτεραιότητα είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της νέας γενιάς των ειδικά εμπλουτισμένων καυσίμων της “Revolution” (Αμόλυβδη βενζίνη & Πετρέλαιο κίνησης) τα οποία έχουν συγκριτικά υψηλότερα περιθώρια κέρδους, καθώς και η ένταξη στο δίκτυο πρατηρίων της αποδοτικότερων σημείων πώλησης.

Σε παράλληλο χρόνο η εταιρία επιδιώκει  την μείωση του τραπεζικού δανεισμού και του κόστους χρηματοδότησης. Για τα επόμενα τρία χρόνια η εταιρία δεν θα μοιράσει μέρισμα κάνοντας χρήση του χαμηλού φορολογικού συντελεστή συμψηφίζοντας ζημιές.

  • Tο δίκτυο πρατηρίων υγρών καυσίμων τα σήματα της REVOIL απαριθμεί 527 και συνεργάζεται με157 Ανεξάρτητα Πρατήρια. Από τις νέες ρυθμίσεις για την λειτουργία των πρατηρίων η διοίκηση αναμένει περί τα 33 πρατήρια να βγουν εκτός δικτύο καθώς δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των αυστηρότερων κανονισμών λειτουργίας σε ένα σύνολο 330 πρατηρίων πανελλαδικά που θα πρέπει να κλείσουν ή να μεταστεγαστούν.

Παπουτσάνης:  Δυνατά τα μεγέθη οδεύουν προς αύξηση εσόδων μεγαλύτερη από 20% στο β’ εξάμηνο της χρονιάς με καλύτερα περιθώρια κερδοφορίας. Το εργοστάσιο λειτουργεί στο 50% της δυναμικότητας του και τα προϊόντα είναι απόλυτα συμβατά με αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς κερδίζοντας συνεχώς μερίδιο αγοράς στο εξωτερικό.

  • Πλέον ο τζίρος είναι ισόποσα μοιρασμένος μεταξύ Ελλάδας και εξωτερικού. Το λανσάρισμα του νέου σαμπουάν κέρδισε αμέσως μερίδιο αγοράς 1,5% ενώ το 2020 αναμένεται διπλασιασμός των πωλήσεων.
  • Η στρατηγική της εταιρίας εστιάζει και στην προώθηση των ιστορικών ετικετών τα οποία λόγω της χρήσης ελαιόλαδου έχουν κερδίσει κοινό που ευαισθητοποιείται σε οικολογικά θέματα. Από τις καλύτερες παρουσίες σε συμμετοχή και βάθος πληροφόρησης.

Profile: Η διοίκηση προσανατολίζεται σε νέο άνοιγμα προς τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας ενώ αναμένει ανάκαμψη της ζήτησης στην Ελλάδα.

International Intercontinental: Το discount μεταξύ χρηματιστηριακής τιμής και εσωτερικής αξίας έχει μεν συρρικνωθεί στο 12% ωστόσο λόγω μεγέθους (102 εκατ. ευρώ) η εταιρία παραμένει σε έκπτωση.

  • Η απόδοση επί των επενδεδυμένων κεφαλαίων είναι υψηλή στο 8,6% και η εταιρία έχει δεσμευτεί να διανείμει κατ’ ελάχιστο το 75% των κερδών της στους μετόχους επιτυγχάνοντας μέση μερισματική απόδοση άνω του 5,5% τα τελευταία τρία χρόνια.

Η μέση διάρκεια των μισθωμάτων είναι μεγαλύτερη από 10 χρόνια και την μεγαλύτερη έκθεση στα μισθώματα κατέχει η Alpha Bank η οποία αντιπροσωπεύει το 22% της οποία ωστόσο οι συμβάσεις λήγουν τον Απρίλιο του 2027. Στα άμεσα σχέδια της εταιρίας είναι η έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 20 εκατ. ευρώ