Τέλος εποχής για την Tupperware – Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης

Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η εταιρεία Tupperware Brands Corp, αφού δεν μπόρεσε τελικά να αντιμετωπίσει τη σημαντική πτώση των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η εμβληματική εταιρεία με τα ταπεράκια υπέβαλε αίτηση για υπαγωγή στο Κεφάλαιο 11, για προστασία από τους πιστωτές της, αναφέροντας περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 500 εκατ. και 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων και υποχρεώσεις μεταξύ 1 και 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η εταιρεία , η οποία για δεκαετίες κυριαρχούσε στον κόσμο της αποθήκευσης τροφίμων, ήδη από το 2020 είχε αρχίσει να προειδοποιεί σχετικά με την επιβίωσή της. Σύμφωνα με ξεχωριστή δήλωση, η Tupperware θα ζητήσει έγκριση δικαστηρίου για να διευκολύνει μια διαδικασία πώλησης, καθώς και για να συνεχίσει να λειτουργεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Η αίτηση πτώχευσης στο Ντέλαγουερ ακολουθεί πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ της Tupperware και των δανειστών της σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης δανείων άνω των 700 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πιστωτές είχαν συμφωνήσει να της δώσουν λίγο χρόνο για αυτό το χρέος, αλλά η εικόνα της επιχείρησης συνέχισε να επιδεινώνεται.

Η εταιρεία καθυστέρησε την υποβολή των εκθέσεων κερδών κατά το τελευταίο έτος. Η πιο πρόσφατη, που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2024 για το τρίτο τρίμηνο του 2023, ανέφερε ότι οι καθαρές πωλήσεις μεταξύ 24 Σεπτεμβρίου 2022 και 30 Σεπτεμβρίου 2023 ήταν μειωμένες κατά 16% σε ετήσια βάση.

Πέρυσι, αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλο Miguel Fernandez και πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να αλλάξει την πορεία της επιχείρησης, διορίζοντας τη Laurie Ann Goldman ως νέα διευθύνουσα σύμβουλο.

Παρ’ όλα αυτά τον Ιούνιο έκανε σχέδια να κλείσει το μοναδικό της εργοστάσιο στις ΗΠΑ και να απολύσει σχεδόν 150 υπαλλήλους. Ειδικότερα σχεδίαζε η παραγωγή να μεταφερθεί από τη Νότια Καρολίνα στο Μεξικό, όπου η εταιρεία έχει ήδη παρουσία, ως άλλο ένα μέτρο περικοπής κόστους.

Το μέγεθος της διείσδυσης της Tupperware σε τουλάχιστον 80 αγορές σε όλον τον κόσμο ακόμη και με τα προβλήματά της, οφειλόταν στον μεγάλο αριθμό των ανεξάρτητων πωλητών της. Από το 2020, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, 3,2 εκατομμύρια άνθρωποι πωλούσαν τα προϊόντα της παγκοσμίως, με σχεδόν 600.000 από αυτούς να αναφέρονται ως «ενεργοί» πωλητές. Έκτοτε, η εταιρεία δεν έχει ενημερώσει τον συνολικό αριθμό, ενώ οι «ενεργές» συμπράξεις της έχουν συρρικνωθεί σε 284.000.

Ακόμη κι έτσι όμως, η μητρική της Tupperware Brands προσπαθεί να επιβιώσει εδώ και χρόνια. Αιτία φαίνεται ότι είναι η στροφή των καταναλωτούν καθώς συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του πλαστικού, ενώ τα γυάλινα δοχεία θεωρούνται μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή.

Μέσα σε αυτή την εξέλιξη, η εταιρεία φαίνεται ότι δεν μπόρεσε να προσαρμοστεί έγκαιρα στη στροφή από τις άμεσες πωλήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές και στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ενώ παράλληλαν έκαναν την εμφάνισηή τους νέες δυνάμεις, όπως οι Newell Brands, USANA Health Sciences και Lifetime Brands.

Για την ιστορία, το 1946 ο ιδρυτής της Tupperware Earl Tupper παρουσίασε στο κοινό τα πλαστικά προϊόντα και στη συνέχεια κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας την εύκαμπτη αεροστεγή σφράγισή τους. Τα προϊόντα της μάρκας πλημμύρισαν αργότερα σε αμερικανικά σπίτια, κυρίως μέσω ανεξάρτητων πάρτι πωλήσεων που φιλοξενήθηκαν σε προαστιακά σπίτια.