ΣΥΡΙΖΑ: Ερώτηση στη Ν. Κεραμέως για τις ανάγκες πολύτεκνων οικογενειών σχετικά με την τηλεκπαίδευση

Τις πρόσθετες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τρίτεκνες και οι πολύτεκνες οικογένειες με τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αναδεικνύει με ερώτησή του προς την υπουργό Παιδείας ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου και αναπληρωτής τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χάρης Μαμουλάκης, με τη συνυπογραφή άλλων 44 βουλευτών του κόμματος.

«Εκτός από τα γνωστά προβλήματα στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, οι τρίτεκνες και οι πολύτεκνες οικογένειες που έχουν περισσότερα από δύο παιδιά να φοιτούν σε γυμνάσιο και λύκειο αντιμετωπίζουν το πρόσθετο πρόβλημα της έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Πολλές από αυτές τις οικογένειες δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και τις ανάλογες ψηφιακές υποδομές προκειμένου να γίνει εφικτή η τηλεκπαίδευση ταυτόχρονα από δύο ή και περισσότερους μαθητές. Τέτοιες αναφορές μάς έρχονται απ’ όλη τη χώρα. Το αποτέλεσμα σε αυτή τη δυσμενή συνθήκη, αφού το κράτος δεν έχει μεριμνήσει για την αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων, είναι μαθητές, αλλά και φοιτητές, να αποκλειστούν από το αγαθό της παιδείας, και μάλιστα, όσον αφορά μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, να “τιμωρούνται” και με αδικαιολόγητες απουσίες. Και όλα αυτά, την ώρα που η κυβέρνηση είχε στη διάθεσή της οκτώ μήνες ώστε να προετοιμάσει τις κατάλληλες συνθήκες για την τηλεκπαίδευση, μια δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι είναι υποχρέωση της Πολιτείας η δημόσια και δωρεάν παιδεία και το κράτος οφείλει να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση στην παιδεία, στους οικονομικά ευάλωτους συμπολίτες μας. Τονίζεται επίσης ότι τα δημόσια δίκτυα και οι πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου όφειλαν να είναι αναβαθμισμένες με τις αναγκαίες πρωτοβουλίες του κράτους, ότι ο μαθητής που αδυνατεί να παρακολουθήσει το διαδικτυακό μάθημα λόγω έλλειψης τεχνικού εξοπλισμού θα παίρνει απουσία η οποία θα καταγράφεται στο γενικό σύνολο απουσιών, καθώς και ότι, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας, τα σχολεία έχουν ενισχυθεί με περισσότερους από 80.000 φορητούς υπολογιστές.

Για όλα τα παραπάνω ερωτάται η υπουργός Παιδείας:

  • Έχει γίνει καταγραφή οικογενειών, τρίτεκνων και πολύτεκνων, που χρειάζονται περισσότερες από μία συσκευές υπολογιστή προκειμένου να πραγματοποιείται η τηλεκπαίδευση;
  • Ποιος είναι ο αριθμός των μαθητών που δεν διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση;
  • Έχει γίνει διάθεση υπολογιστών στις παραπάνω οικογένειες που έχουν ανάγκη ώστε να πραγματοποιηθεί η τηλεκπαίδευση για μαθητές και φοιτητές;
  • Έχει γίνει ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών; Έχει ενισχυθεί το δημόσιο δίκτυο και οι πλατφόρμες του ΠΣΔ ώστε να είναι εφικτό το σύστημα να αντέχει σε ένα σπίτι όπου χρησιμοποιούνται περισσότεροι από δύο υπολογιστές;