ΣΥΡΙΖΑ: Αχρείαστο ρίσκο η ολιγοήμερη επανέναρξη των σχολείων – Να ανοίξει μόνο η 3η Λυκείου

Αντιρρήσεις διατυπώνει ο ΣΥΡΙΖΑ στις σκέψεις που διατυπώνουν κυβερνητικά στελέχη η άρση των περιοριστικών μέτρων να αφορά όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, δηλαδή να ανοίξουν και τα γυμνάσια και τα δημοτικά σχολεία, πέραν των λυκείων.

Σε ανακοίνωσή του, ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι «σε αυτό που όλοι συμφωνούν είναι η ανάγκη να διενεργηθούν οι εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια το αργότερο μέχρι τα μέσα Ιουλίου, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να επανέλθουν για λίγες ημέρες προετοιμασίας στα θρανία οι μαθητές  της Γ΄ Λυκείου. Το ίδιο ισχύει και για την πραγματοποίηση των πτυχιακών εξετάσεων στα Πανεπιστήμια».

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ:

Η απόφαση για τη διακοπή λειτουργίας των σχολείων ήταν αναμφίβολα επιβεβλημένη και συντέλεσε καθοριστικά στην επιτυχημένη μέχρι στιγμής υγειονομική αντιμετώπιση της πανδημίας στη χώρα μας.

Τώρα όμως βρισκόμαστε εκ νέου σε ένα μεταίχμιο.

Η κυβέρνηση οφείλει με σχεδιασμό, σε συνεννόηση με την επιστημονική κοινότητα και χωρίς βιαστικές κινήσεις, να οργανώσει την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας και της κοινωνίας, με γνώμονα όμως πάντοτε την υπεράσπιση της δημόσιας υγείας.

Στη νέα αυτή φάση αναμένονται πολιτικές αποφάσεις από τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη, τη στιγμή που ήδη καταγράφονται διαφορετικές προσεγγίσεις μεταξύ των επιστημόνων-εμπειρογνωμόνων, ως προς την επαναλειτουργία των σχολείων.

Σε αυτό που όλοι συμφωνούν είναι η ανάγκη να διενεργηθούν οι εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια το αργότερο μέχρι τα μέσα Ιουλίου, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να επανέλθουν για λίγες ημέρες προετοιμασίας στα θρανία οι μαθητές  της Γ΄ Λυκείου. Το ίδιο ισχύει και για την πραγματοποίηση των πτυχιακών εξετάσεων στα Πανεπιστήμια.

Διατυπώνονται ωστόσο σοβαρές αντιρρήσεις από γιατρούς, εκπαιδευτικούς και γονείς, ως προς το άνοιγμα των άλλων τάξεων και βαθμίδων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι μια τέτοια απόφαση δεν μπορεί να είναι πολιτική, αλλά να βασίζεται –αν όχι στην ομοφωνία- τουλάχιστον στην πλατιά συναίνεση της επιστημονικής κοινότητας. Από τη στιγμή που αυτή η συναίνεση σήμερα δεν υφίσταται, η έναρξη των σχολείων για μόλις ένα μήνα πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, αποτελεί αχρείαστο ρίσκο που δεν πρέπει να αναληφθεί.

Αναρωτιόμαστε δε, τι θα εξυπηρετούσε μια τέτοια βεβιασμένη απόφαση από πλευράς της κυβέρνησης, στο βαθμό που η επανέναρξη μαθημάτων για λίγες μόνο μέρες δεν εξυπηρετεί εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ, μπορεί να οδηγήσει σε επέκταση των κρουσμάτων μεταξύ των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και του γενικού πληθυσμού.

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο όσα πετύχαμε επί δύο μήνες να ανατραπούν.

Επιπλέον, σε όσες ευρωπαϊκές χώρες έχει αποφασιστεί επαναλειτουργία των σχολείων, αυτή συνδυάζεται με δεκάδες χιλιάδες τεστ ημερησίως, κάτι που στη χώρα μας δεν είναι δυνατό, όταν επί μήνες έχουν πραγματοποιηθεί μόνο 70.000 τεστ και είμαστε ουραγοί σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Επίσης, η κατάσταση των σχολικών κτιρίων δεν προσφέρεται για άμεση οργάνωση υγειονομικών μέτρων.

Ανησυχία και επιφυλάξεις Τσίπρα για το άνοιγμα Γυμνασίων και Δημοτικών για 20 μέρες

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, είχε σήμερα γύρο τηλεφωνημάτων με  καθηγητές και επιδημιολόγους για τις εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας και την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων.

Ο κ. Τσίπρας εξέφρασε την ανησυχία και τις έντονες επιφυλάξεις του, που διατυπώνονται τόσο από τους γονείς όσο και από πολλά μέλη της επιστημονικής κοινότητας δημοσίως, για την κυβερνητική απόφαση να ανοίξουν εν μέσω πανδημίας – για μόλις είκοσι μέρες – όλα τα σχολεία και δη τα δημοτικά και τα γυμνάσια.

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι τα σχολεία δεν μπορούν και δεν πρέπει να συγχέονται με το σταδιακό άνοιγμα της οικονομικής δραστηριότητας, ενώ πρόσθεσε πως οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης, χώρες οι οποίες μάλιστα κάνουν μαζικά διαγνωστικά τεστ για τον ιό και έχουν καλύτερη εικόνα της διασποράς του στην κοινότητα, δεν προχωρούν στο άνοιγμα των σχολείων.

Τέλος, τόνισε ωστόσο ότι η περίπτωση της τρίτης Λυκείου και των τελειόφοιτων φοιτητών είναι διαφορετική, ώστε να μπορούν να δώσουν πανελλαδικές ή να πάρουν το πτυχίο τους και να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.