Συγκριτικό τέστ AUTOHELLAS v ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ – Χαοτική η απόσταση

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ AUTOHELLAS v ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

ΟΣΟ ΝΑΝΑΙ, μία περιέργεια την είχαμε για τα αποτελέσματα του εξαμήνου της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ,  όπου η πορεία της μετοχής μας είχε εντυπωσιάσει, για να μην γράψουμε ότι μας είχε αφήσει άναυδους, γνωρίζοντας τι ακριβώς απορροφούσε. Κι αυτό γιατί μετά την ΑΜΚ η τιμή της από τα 0,6000 ευρώ βρέθηκε στα 1,4000 ευρώ, ενώ πριν λίγες ημέρες πριν από την ανακοίνωση διαπραγματευόταν στα 1,3500 – 1,3800 ευρώ. Λογικό ήταν να περιμέναμε τα αποτελέσματα, να δούμε αν εδικαιολογείτο τέτοια άνοδος/κεφαλαιοποίηση.

ΤΑ είδαμε λοιπόν, για να διαπιστώσουμε ότι επρόκειτο για την αποθέωση της κερδοσκοπίας.  Τα αποτελέσματα της, όσο και αν κάποιοι προσπαθούν να βαφτίσουν το κρέας ψάρι, ήταν τραγικά. Οι αριθμοί είναι άκρως αποκαλυπτικοί.

  • Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 32,2 εκατ. σε 39,14 εκατ ευρώ. Η άνοδος αυτή οφείλεται και λόγω της ενοποίησης της LION RENTAL που έχει την εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων SIXT. Το ωραίο όμως είναι ενώ γίνεται πάρτι (!!!) στον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου από την αρχή του χρόνου, η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ είχε μια μείωση των πωλήσεων κατά 6.5%, συγκεκριμένα από τα 30,5 εκατ. ευρώ στα 28,5 εκατ. ευρώ.

Συνεχίζουμε τώρα σε επίπεδο ομίλου:

  • Από κέρδη 0,65 εκατ. ευρώ εμφάνισε ζημίες 1,62 εκατ. ευρώ.
  • Ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε από 23,4 εκατ. στο τέλος του 2018 σε 31,17 εκατ.
  • Τα EBITDA από 1,57 εκατ. στο α’ εξάμηνο 2018 μειώθηκαν 5,6% στα 1,48 εκατ. ευρώ.
  • Τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν από 8,2 εκατ. ευρώ σε 16,2 εκατ. ευρώ λόγω της ΑΜΚ κατά … 10 εκατ. ευρώ.
  • Η μετοχή λογικό επόμενο ήταν να πιεσθεί σημαντικά χθες από πωλήσεις, βγάζοντας και όγκους.
  • Με τιμή στα 1,2500 ευρώ η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ έχει μία κεφαλαιοποίηση 36,5 εκατ. ευρώ. Πραγματική απογοήτευση τα αποτελέσματα της.

Ας πάμε τώρα στην AUTOHELLAS…

Η ημέρα με την νύχτα – εξυπακούεται – τα αποτελέσματα…

  • Οι πωλήσεις στο +13,9%, από 227,3 εκατ. ευρώ σε 258,8 εκατ. ευρώ.
  • Τα EBITDA +12,7% από 60,8 εκατ. ευρώ σε 68,5 εκατ. ευρώ.
  • Τα κέρδη +22,1%, από 13,25 εκατ. ευρώ σε 16,17 εκατ. ευρώ.
  • Τα ίδια κεφάλαια ενισχύθηκαν από 248,3 εκατ.ευρώ σε 250,4 εκατ. ευρώ.
  • Και ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε από 287,2 εκατ. ευρώ σε 333 εκατ. ευρώ.

Με όλους τους αριθμοδείκτες η AUTOHELLAS είναι μακράν φθηνότερη από την ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, δεν μπορεί καν να γίνει σύγκριση, χαοτική η απόσταση. Να μην ξεχνάμε δε, ότι κατέχει και το 11,66% της AEGEAN AIRLINES, ενώ με ένα εκτιμώμενο μέρισμα 0,3800 ευρώ, ίδιο με πέρυσι, στην τιμή των 6,6000 ευρώ έχουμε μία καθαρή απόδοση 5,17%.

ΕΔΩ να σημειώσουμε ότι στο μετοχολόγιο της AUTOHELLAS συμμετέχει η αφρόκρεμα των deep value investors σε παγκόσμια εμβέλεια. Πρώτη θέση πίστα η Fidelity με ποσοστό πάνω από 5%, με το επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας Norges Bank Investment να κατέχει το 1,13%, ενώ παράλληλα κτίζει θέση το VanShap Capital.

Ολοκληρώνοντας, θα επαναλάβουμε τις δηλώσεις του κ. Σωκράτη Λαζαρίδη (η Κεφαλή των ΕΧΑΕ) ο οποίος  δήλωσε στο Bloomberg ότι θεωρεί δικαιολογημένη την άνοδο του ελληνικού χρηματιστηρίου. Και θα προσθέσουμε, ότι ένα από τα παραδείγματα της δικαιολογημένης ανόδου αποτελεί η μετοχή της AUTOHELLAS. Ατυχώς όμως, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την μετοχή της πολυδιαφημιζόμενης ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ.

μ/μ

Print Friendly, PDF & Email