Στην τελική ευθεία η λειτουργία του αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας IGB – Άρχισε η πλήρωση με φυσικό αέριο

Στην τελική ευθεία μπαίνει η διαδικασία για την έναρξη λειτουργίας του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας IGB, αφού αυτές τις ημέρες γίνεται η πλήρωσή του με ποσότητα αερίου ώστε να διεξαχθούν οι δοκιμές λειτουργικότητας.

Όπως εξηγεί στο ΑΜΠΕ ο Γιώργος Τασάκος, επικεφαλής του Τομέα Έργων Δικτύων της AVAX: «Την εβδομάδα που διανύουμε γίνεται στον μετρητικό σταθμό της Στάρα Ζαγόρα η πλήρωση του αγωγού με 40.000 κυβικά μέτρα φυσικού αερίου που θα χρειαστούν για να γίνουν οι δοκιμές λειτουργικότητας και την επόμενη Τρίτη θα αρχίσουν σταδιακά να μπαίνουν 4 εκατ. κυβικά μέτρα, που θα τρέξουν και θα γεμίσουν τον αγωγό».

«Αυτή η ποσότητα εισάγεται για να γίνουν οι τελευταίοι έλεγχοι στο σύστημα. Όταν ολοκληρωθεί όλη αυτή η διαδικασία, πλέον ο αγωγός θα είναι έτοιμος για χρήση, για να μπορέσει να προχωρήσει σε εμπορική λειτουργία» λέει ο κ. Τασάκος, επισημαίνοντας ότι βάσει των σχετικών εξαγγελιών είναι προγραμματισμένη η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας τον Ιούλιο.

Ο αγωγός IGB αναμένεται να αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη στην περιοχή, την ώρα που η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με τη σοβαρότερη ενεργειακή κρίση των τελευταίων δεκαετιών, την οποία πυροδότησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και οι συνέπειές της.

Παρότι η AVAX κλήθηκε να περατώσει το έργο μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εξαιτίας της οποίας έπρεπε να ξεπεραστούν μια σειρά προβλημάτων, όπως τονίζει ο κ. Τασάκος «με πολλή προσπάθεια και πολύ αγώνα κατορθώσαμε και καλύψαμε τα όποια προβλήματα είχαν ανακύψει στην πορεία και έχουμε πετύχει τον στόχο».

Υπενθυμίζεται ότι η AVAX ανέλαβε την υλοποίηση του αγωγού μέσω του διεθνούς διαγωνισμού που προκήρυξε η ICGB, η οποία αποτελεί κοινοπραξία της βουλγαρικής BEH, που κατέχει ποσοστό 50% και του κοινοπρακτικού σχήματος IGI Poseidon, που έχει το υπόλοιπο 50% (ποσοστό ισομερώς κατανεμημένο μεταξύ της ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων και της ιταλικής Edison). H AVAX πλειοδότησε στον σχετικό διεθνή διαγωνισμό με προσφορά ύψους 144,85 εκατ. ευρώ. Η πιο σημαντική πτυχή, ωστόσο, του έργου είναι ότι αποτελεί ένα ενεργειακό πρότζεκτ που θα καταστήσει την Ελλάδα πύλη εισόδου καυσίμου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπως έχει επισημάνει και ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.