Στην έκδοση πενταετούς ομολόγου προχωρά Capital Product Partners του Ομίλου Μαρινάκη

Με στόχο τη χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος για την επέκτασή της στον τομέα της μεταφοράς LNG, η Capital Product Partners L.P. του ομίλου Μαρινάκη προχωρά στην έκδοση πενταετούς ομολόγου, συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ, στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η έγκριση του ενημερωτικού δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είναι θέμα ημερών. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ναυτιλιακής θα προσδιοριστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες.

Στόχος της έκδοσης από την εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή είναι η χρηματοδότηση των επενδύσεων σε πλοία μεταφοράς LNG. Θα αποκτηθούν τρία LNG carriers με option για άλλα τρία.

Η Capital Product Partners ανακοίνωσε εσχάτως την αγορά τριών LNG carriers από την Capital Gas, σε μία ενδοομιλική συναλλαγή, με το συνολικό τίμημα να φτάνει τα 599,5 εκατ. δολάρια.

Η συμφωνία περιελάμβανε και options για την απόκτηση τριών πρόσθετων LNG carriers, με μέση τιμή 207,7 εκατ. δολάρια ανά πλοίο.  Πρόκειται για πλοία που ναυπηγήθηκαν το 2021 και είναι ναυλωμένα σε BP, Cheniere και Engie Energy.

Πριν την είσοδο στο LNG, ο στόλος της εταιρείας αποτελείτο από 16 πλοία, εκ των οποίων τα 15 ήταν containerships και ένα bulk carrier. Συνολικά ο όμιλος Μαρινάκη διαχειρίζεται ένα στόλο 108 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 56 tankers, 38 containerships, 9 LNG carriers και 5 bulk carriers.

Ποια είναι η Capital Maritime

Ο όμιλος της Capital, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, διαθέτει ένα μεικτό στόλο άνω των 80 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου. Παράλληλα η εταιρεία «τρέχει» ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στον κόσμο, αξίας πάνω από 200 εκατ. δολάρια.

Πρόκειται για το πλέον «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς έχει παραγγείλει τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία, που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας, (alternative maritime power-AMP) όπως είναι η ηλεκτρική και το φυσικό αέριο. Τα τέσσερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (MR product carriers) που θα ναυπηγήσει η Capital Maritime & Trading, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD) με δικαίωμα για τη ναυπήγηση επιπλέον δύο.

Τα έξι συνολικά δεξαμενόπλοια φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσης τους, σύμφωνα άλλωστε και με όσα υποστηρίζει ο ιδρυτής της Capital Maritime Βαγγέλης Μαρινάκης, περί ανάγκης στροφής στις πράσινες επενδύσεις και στη ναυτιλία, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος (CΟ2)  και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια θα είναι «LNG ready» που σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Παράλληλα, θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα «εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος» (Alternative Maritime Power), το οποίο επιτρέπει στο πλοίο, όταν είναι αγκυροβολημένο σε ένα λιμάνι, να τροφοδοτείται με ηλεκτρικό ρεύμα από το λιμενικό δίκτυο, ενώ οι κύριοι και βοηθητικοί κινητήρες του είναι απενεργοποιημένοι. Επίσης, θα μπορούν να δεχθούν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (wind rotors).

Η εταιρεία έκλεισε το 2020 με αύξηση εσόδων και κερδών, ενώ μέσα στους πρώτους μήνες του 2021 προχώρησε σε νέες επενδύσεις αγοράζοντας τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα η Capital Maritime Partners είχε κύκλο εργασιών 140,8 εκατ. δολάρια, 32 εκατ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με το 2019, χρονιά που δεν είχε «χτυπηθεί» από τον κορονοϊό. Ανάλογη πορεία είχαν και τα κέρδη της εταιρείας που εφτασαν τα 30,3 εκατ. δολάρια, από 24,4 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.

Ο Όμιλος της Capital εισήλθε στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) το 2018, με μια παραγγελία έως 10 πλοίων μεταφοράς LNG, συνολικής αξίας 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής.