Στα υψηλά επτά ετών οι παραγγελίες πλοίων λόγω των containerships

Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2014 βρίσκονται οι νέες παραγγελίες πλοίων κατά το τρέχον έτος σύμφωνα με τους Clarksons. Υπολογίζεται ότι από την αρχή της χρονιάς έχουν τοποθετηθεί στα ναυπηγεία παραγγελίες για 526 πλοία 46,4 εκατ. dwt και 34,6 εκατ. gt, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services

Εξ αυτών των πλοίων τα 218 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,2 εκατ. Teu .

Αντιθέτως οι παραγγελίες για bulkers ήταν μόλις 81, για δεξαμενόπλοια 88 και για πλοία μεταφοράς υγραερίου 57.

Τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας έχουν λάβει τις περισσότερες παραγγελίες το 2021 μέχρι στιγμής, το καθένα αντιπροσωπεύει το 46% του παγκόσμιου συνόλου σε dwt όρους.

Οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί απότομα σε επίπεδα που δεν έχουν δει από το 2014

Αναφορικά με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το βιβλίο παραγγελιών του κλάδου προσεγγίζει το 20% του εν ενεργεία στόλου, έχοντας διπλασιασθεί σε σύγκριση με τον περασμένο Οκτώβριο, αφού πριν κατέγραψε μία μεγάλη πτώση στο 8,8% 8,8% στο τέλος του τρίτου τριμήνου του περασμένου έτους, το χαμηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε από τις αρχές του 2000! Από τον περασμένο Οκτώβριο οι νέες παραγγελίες ακολουθούν σε συνεχώς ανοδική πορεία και τώρα φτάνουν στο 17,6% του εν ενεργεία στόλου, σύμφωνα με τον Clarkson Research Services. Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες (liners), όπως η Cosco, η Hapag-Lloyd και η HMM, λέγεται ότι θα ετοιμάσουν περισσότερες παραγγελίες τους επόμενους μήνες, οπότε το 20% ως ποσοστό αναμένεται να ξεπερασθεί. Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης, αναφέρεται ότι οι περισσότερες παραδόσεις νεότευκτων αναμένονται το 2023, με τα συγκεκριμένο έτος να καταγράφεται από τώρα ως η χρονιά με τις περισσότερες παραδόσεις νεότευκτων containerships σε όρους TEU από οποιανδήποτε άλλη χρονιά.