Σκρέκας – Τίμερμανς: Στενή συνεργασία για την ένταξη της ναυτιλίας στο ETS

Ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της νομοθετικής πρότασης για την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων διεκδικεί η Ελλάδα.

Με δεδομένο το ό,τι ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 58% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας η χώρα μας έχει κάθε λόγο στη διαμόρφωση των σχετικών θέσεων για το νέο πλαίσιο.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας στο περιθώριο του χθεσινού συμβουλίου υπουργών της Ε.Ε. που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο συναντήθηκε με τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν και αρμόδιο για το ευρωπαϊκό Green Deal Φρανς, συμφώνησαν να συνεργαστούν στενά στη διαμόρφωση της νομοθετικής πρότασης.

Στην ατζέντα των δύο ανδρών ήταν και θέματα ενεργειακής μετάβασης όπως το Ταμείο Απανθρακοποίησης για τα νησιά αλλά η βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την ελληνική πλευρά, οι κ. Σκρέκας και Τίμερμανς συζήτησαν για την επιτάχυνση των διαδικασιών ενεργοποίησης του Ταμείου Απανθρακοποίησης των νησιών, μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθούν έργα ύψους τουλάχιστον 1,25 δις. ευρώ. Ο υπουργός έκανε γνωστή τη δέσμευση του αντιπροέδρου της Ευρ. Επιτροπής ότι θα συνεχιστεί η στήριξη της Ελλάδας με ευρωπαϊκούς πόρους και στην επόμενη περίοδο.

Σε σχέση με τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο το φυσικό αέριο ο Κώστας Σκρέκας υπογράμμισε τη σημασία της βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης τους μια και το συγκεκριμένο καύσιμο θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση.

Τέλος ο Έλληνας υπουργός έθεσε και το ζήτημα της προστασίας της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών βιομηχανικών προϊόντων που εξάγονται σε τρίτες χώρες και οι οποίες δεν επιβαρύνονται με αντίστοιχα μέτρα χρέωσης των εκπομπών CO2.

Πηγή: ot.gr