Σημάδια ανάκαμψης στην αγορά των dry bulk carriers

Μετά από μια δύσκολη ολιγόμηνη περίοδο, κατά την διάρκεια της οποίας τα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις των Capesizes έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016, θετικές προσδοκίες σε ό,τι αφορά την αγορά των dry bulk carriers καταγράφηκαν την περασμένη εβδομάδα.

Αυτήν την εβδομάδα η αγορά συνεχίζει να παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης, η οποία ωθείται από μια άνοδο στους ναύλους στην spot αγορά, τονώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις προσδοκίες ότι η εν λόγω αγορά ξεκινά να ανακάμπτει, σύμφωνα με την κ. Rebecca Galanopoulos Jones, Commercial analyst της Alibra Shipping Ltd.

Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα ο δείκτης BDI έκλεισε στα 1.031, αντιπροσωπεύοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ ο δείκτης για τα Capesizes άγγιξε τα 1.420, αύξηση κατά 1.328 μονάδες, συγκριτικά με το ιστορικά χαμηλό των 92 μονάδων έναν ακριβώς μήνα πριν.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές των Kamsarmaxes και Panamaxes, παρατηρείται υγιής ζήτηση, σύμφωνα με τις αναλύσεις της κ. Rebecca Galanopoulos Jones, Commercial analyst της Alibra Shipping Ltd., ιδιαίτερα στις διαδρομές του Ειρηνικού, παρά το γεγονός ότι οι εορτασμοί του Πάσχα στην Ελλάδα αλλά και η αργία της Πρωτομαγιάς προκάλεσαν ορισμένες «αναστατώσεις» σε αυτήν την αγορά καθώς και σε μικρότερου μεγέθους πλοία, όπως τα Supramaxes και τα Handysizes.

Σχετικά με τις αγοραπωλησίες πλοίων σε συνολικό επίπεδο, στην αγορά των dry bulk carriers καταγράφηκε μια τάση προς πλοία μικρότερης χωρητικότητας αυτήν την εβδομάδα, καθώς σημειώθηκαν πωλήσεις έξι Supramaxes, από νεότευκτα έως ενός ναυπηγημένου το 2001, ενώ επιπλέον καταγράφηκαν πωλήσεις δύο Handymaxes. Σε ό,τι αφορά την αγορά των δεξαμενόπλοιων, πραγματοποιήθηκε η πώληση πέντε πλοίων στην Avic International leasing.

Print Friendly, PDF & Email