
Με αισιοδοξία για τη μελλοντική πορεία του Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσίασε στους αναλυτές τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, υπογραμμίζοντας πως η σταθερή βάση έργων και η στρατηγική επενδύσεων διασφαλίζουν θετικές αποδόσεις. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Γιώργος Περιστέρης, τόνισε ότι ο Όμιλος διαθέτει ένα ισχυρό και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο, που όχι μόνο αποδίδει σήμερα, αλλά θέτει και τις βάσεις για σταθερή ανάπτυξη.
Κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, ο κ. Περιστέρης υπογράμμισε τη θετική συνεισφορά των παραχωρήσεων στα οικονομικά μεγέθη, ενώ ανέφερε πως ο κατασκευαστικός τομέας διατηρεί υγιή περιθώρια κερδοφορίας, παρά τις εξωτερικές προκλήσεις. Ταυτόχρονα, η εταιρεία διαθέτει την οικονομική ευχέρεια να χρηματοδοτεί νέα έργα και να ανταμείβει τους μετόχους της, συνδυάζοντας επενδυτική επέκταση με επιστροφές κεφαλαίου.
Σταθερότητα και ανθεκτικότητα στον κατασκευαστικό τομέα
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του Ομίλου ανέρχεται στα 6,9 δισ. ευρώ, με ορίζοντα πενταετίας. Η διοίκηση εκτιμά πως αυτό το απόθεμα εξασφαλίζει σταθερές ροές εσόδων και κερδοφορίας, ενώ επισημαίνει ότι, παρά τις ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, τα περιθώρια κερδοφορίας παραμένουν βιώσιμα. Παράλληλα, εξετάζεται η επέκταση σε αγορές όπως η Ρουμανία, πάντα με γνώμονα τη διατήρηση της αποδοτικότητας.
ΣΔΙΤ και μεγάλα έργα υποδομής
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον τομέα των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και υδάτινων πόρων, τα οποία ενισχύουν τη μακροχρόνια βιωσιμότητα των εσόδων του Ομίλου. Οι πληρωμές διαθεσιμότητας από αυτά τα έργα αναμένεται να φτάσουν συνολικά τα 1,9 δισ. ευρώ.
Στο μέτωπο των μεγάλων αναπτυξιακών έργων, το IRC στο Ελληνικό ξεχωρίζει, καθώς πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη κτηριακή θεμελίωση που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα. Επίσης, ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου στην Κρήτη βρίσκεται ήδη στο 55% ολοκλήρωσης των κατασκευαστικών εργασιών, επιβεβαιώνοντας την πρόοδο και τον στρατηγικό ρόλο του έργου.
Οδικές παραχωρήσεις με ανοδική τάση
Σημαντική ώθηση στα οικονομικά αποτελέσματα προέρχεται και από τις οδικές παραχωρήσεις. Η κυκλοφορία στους αυτοκινητόδρομους του Ομίλου κατέγραψε αυξητική τάση κατά το 2024. Συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, παρατηρήθηκε αύξηση 9% στη Νέα και Κεντρική Οδό, 4,1% στην Ολυμπία Οδό, 5,1% στην Αττική Οδό και 3,21% στην Εγνατία Οδό.
Για την τελευταία, η διοίκηση εκτιμά πως η διαδικασία ανάληψης της παραχώρησης θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, υπό την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθούν και τα προαπαιτούμενα από το Δημόσιο.
Στρατηγική ανάπτυξης με έμφαση στην απόδοση
Η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει σε τροχιά ανάπτυξης, αξιοποιώντας στο έπακρο τα έργα που έχει ήδη εξασφαλίσει, ενώ ταυτόχρονα εξετάζει επιλεκτικά νέες επενδύσεις. Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Περιστέρης, ο στόχος είναι η δημιουργία μακροχρόνιας αξίας για τους μετόχους, με σταθερές αποδόσεις και συνετή διαχείριση πόρων.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβάλλει έτσι ως μια από τις πιο σταθερές και προσανατολισμένες στο μέλλον εταιρείες στον τομέα των υποδομών στην Ελλάδα, με το βλέμμα στραμμένο όχι μόνο στα έργα, αλλά και στους ανθρώπους και τους επενδυτές που στηρίζουν τη μακροπρόθεσμη πορεία της.
* Tα παραπάνω σχόλια μπορείτε να τα διαβάσετε πρώτοι στο viber του mikrometoxos.gr
ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
Ακολουθήστε το mikrometoxos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις