Σε ποια μτχ χτίζει θέση το Norwegian Fund- Τι ετοιμάζει η κυβέρνηση για τις τράπεζες- Που θα βρέξει χαρτιά

  • ΣΕ ΠΟΙΑ ΜΕΤΟΧΗ ΧΤΙΖΕΙ ΘΕΣΗ ΤΟ ΝΟΡΒΗΓΙΚΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ 
  • ΣΕ ΠΟΙΑ ΜΕΤΟΧΗ ΘΑ ΒΡΕΞΕΙ ΧΑΡΤΙΑ ΚΑΙ
  • ΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Φίλοι μικρομέτοχοι, μας έχει κάνει τρομερή εντύπωση πως συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μέσο που παλαιότερα έλεγε στους αναγνώστες του ότι η μετοχή της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ήταν ακριβή στα 5.00€ και στα 6.00€, τώρα επί καθημερινής βάσεως όπως έκανε τότε για την ΤΕΝΕΡΓΑ παροτρύνει τους αναγνώστες του να πουλήσουν τη μετοχή της  AUTOHELLAS .

Δεν το συζητάμε, στην περίπτωση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι. Τέτοιο πατατράκ δεν έχει ξαναγίνει. Τώρα φυσικά, μούγκα στη στρούγκα για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

The Sovereign Wealth fund of Norway – PGM Capital

Στην περίπτωση της ΤΕΝΕΡΓΑ πάλι ο www.mikrometoxos.gr ήταν ο μόνος που πρώτος βγήκε για να σας ενημερώσει ότι επίκειται η εξαγορά των αιολικών πάρκων στην Εύβοια της RF Energy από την ΤΕΝΕΡΓΑ. Το γράψαμε και μετά από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε. Όχι σαν κάτι άλλα deal που τα διαφημίζουν από τέλη Δεκέμβρη ότι έχουν κλείσει και έχουμε φτάσει τέλη Μάρτη και δεν έχει γίνει τίποτα.

Ο www.mikrometoxos.gr και φυσικά η συγκεκριμένη στήλη δεν παίζει με τους αναγνώστες του, τους προσέχει σαν κόρη οφθαλμού. Επί της ευκαιρίας, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε από τα βάθη της καρδιάς μας για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε. Το τελευταίο μας άρθρο “Κίνηση ματ στις Τράπεζες, το κρυμμένο υπερόπλο της ΟΤΟΕΛ και η μεγάλη στρέβλωση ΤΕΝΕΡΓ με ΓΕΚΤΕΡΝΑ” (https://www.mikrometoxos.gr/kinisi-mat-stis-trapezes-to-krymmeno-yperoplo-tis/) στα δύο πρώτα εικοσιτετράωρα πήρε 57.407 μοναδικά χτυπήματα.

  • Φίλοι μικρομέτοχοι, εμείς είμαστε πάντα υπέρ της ελευθερίας της άποψης αρκεί να είναι πάντα τεκμηριωμένη και να μη παραπληροφορεί. Απ’ ότι φαίνεται όμως, συγκεκριμένο μέσο που μάλλον επειδή δεν παίρνει διαφήμιση από τον όμιλο AEGEAN AUTOHELLAS  κάθε μέρα μας βομβαρδίζει με κάτι αρνητικό γι’ αυτές τις δύο εταιρείες. Το απίστευτο φίλοι μικρομέτοχοι είναι ότι η εμπάθεια που δείχνουν τσακίζει κόκαλα. Για να ξέρετε αυτοί που γράφουν για ταμειακές ροές πριν μερικά χρόνια δεν είχαν ιδέα τι είναι οι ταμειακές ροές και τι οι ελεύθερες ταμειακές ροές.

Όσοι έχετε καλή μνήμη, θα θυμάστε ότι η συγκεκριμένη στήλη ήταν η πρώτη που ξεκίνησε να γράφει για τις ελεύθερες ταμειακές ροές όταν κανένας δεν ασχολούνταν με αυτές. Όμως επειδή τώρα γράφουν για αυτές, δεν σημαίνει ότι καταλαβαίνουν κιόλας. Βλέπουν ένα νούμερο και το πετάνε. Δυστυχώς φίλοι μικρομέτοχοι, όπως μας είχε κάποτε πει ένας πολύ σοφός άνθρωπος, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΡΟΣ ΕΞΥΠΝΑΔΑΣ ΟΥΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΡΟΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ, τι να κάνουμε τώρα;

Φυσικά το συγκεκριμένο μέσο ενώ χαντάκωνε την AUTOHELLAS εκθείαζε τη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ και μας έλεγε στα 1.6000€ τι εκπληκτική ευκαιρία για αγορά που είναι. Δυστυχώς γι’ αυτούς, η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ έβγαλε ισολογισμό. Οι ψευτοαναλυτές πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι. Για να καταλάβετε φίλοι μικρομέτοχοι το πόσο χάλια είναι ο ισολογισμός, τα χρηματοοικονομικά έξοδα της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ είναι κατά 50% παραπάνω από τα μετρητά που έχει η εταιρεία ενώ στην περίπτωση της AUTOHELLAS τα χρηματοοικονομικά έξοδα είναι το 45% των μετρητών. Μέρα με τη νύχτα.

Η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ παίζει με ένα P/E 2019 = 21.81 και ένα P/BV 2019 = 1.44. Η AUTOHELLAS  παίζει με ένα P/E 2019 = 4.50!!!!! και ένα P/BV2019 = 0.676. Χαώδης η διαφορά. Το πιο σημαντικό όμως φίλοι μου που ξέχασαν εσκεμμένα οι καταστροφολόγοι να σας αναφέρουν, είναι την πορεία της AUTOHELLAS.

Για να ξέρετε φίλοι μικρομέτοχοι, η AUTOHELLAS το 2013 είχε κύκλο εργασιών 151 εκ ευρώ και ΚΜΦΔΜ 6.494 εκ ευρώ. Το 2019, είχε κύκλο εργασιών 555.4 εκ ευρώ και ΚΜΦΔΜ 44.2 εκ ευρώ. Δηλαδή, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 3.67 φορές και τα κέρδη της κατά 6.8 φορές. Και όχι μόνο αυτό φίλοι μικρομέτοχοι, η AUTOHELLAS κατάφερε όλα αυτά τα χρόνια της κολοσσιαίας ανάπτυξης να κρατήσει σχεδόν τον ίδιο λόγο Net Debt/EBITDA.

Το 2015, είχε πωλήσεις 183 εκ ευρώ, είχε Net Debt/EBITDA 2015=2.5246. Το 2019, με τον κύκλο εργασιών στα 555.4 εκ ευρώ, έχει ένα Net Debt/EBITDA 2019=2.65, πολύ χαμηλότερος της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ.

Και όχι μόνο αυτό, παρόλο που αυξήθηκε ο καθαρός δανεισμός της AUTOHELLAS τα χρηματοοικονομικά της έξοδα το 2019 ήταν μειωμένα σε σχέση με το 2018, από 18.9 σε 18 εκ ευρώ.

Φίλοι μικρομέτοχοι, ξέρετε πολλές εταιρείες στο ελληνικό χρηματιστήριο μέσα σε 6 χρόνια να έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά 3.67 φορές και τα κέρδη τους από 6.5 εκ ευρώ σε 44.2 εκ ευρώ;

Φυσικά, επειδή τώρα θα έχει πρόβλημα λόγω του ιού, όπως σχεδόν όλες οι ελληνικές εταιρείες, έχει βγει το συγκεκριμένο μέσο και τη χτυπά αλύπητα. Σήμερα όμως φίλοι μικρομέτοχοι σας έχουμε μια αποκλειστική αποκάλυψη. Η αγορά γνώριζε ότι το Νορβηγικό Επενδυτικό Ταμείο είχε εδώ και πολύ καιρό το 1.12% της AUTOHELLAS.

  • Όμως, από τη στιγμή που ξέσπασε η καταιγίδα του ιού, το Νορβηγικό Επενδυτικό Ταμείο (Norges Bank Investment Management) έχει αγοράσει 771.900 μετοχές. Έτσι, έχει τώρα 1.320.000 μετοχές της AUTOHELLAS. Αυτοί μάλλον δεν ξέρουν, είναι αμόρφωτοι και θύματα. Δεν διαβάζουν το συγκεκριμένο site για να ενημερωθούν τι να κάνουν τα λεφτά τους.

  • Για να δούμε, τι θα γίνει φίλοι μικρομέτοχοι, ποιος θα δικαιωθεί;

Το Νορβηγικό Επενδυτικό Ταμείο που αγοράζει στα 4.00€ ή το συγκεκριμένο μέσο που μας παροτρύνει να πουλήσουμε στα 4.00€ και στην κεφαλαιοποίηση των 196 εκ ευρώ; Εμείς φίλοι μικρομέτοχοι, πιστεύουμε ότι θα δικαιωθεί 1000% το Επενδυτικό Ταμείο της Νορβηγίας και τα φερέφωνα που προκαλούν τον πανικό θα την πατήσουν όπως και στην περίπτωση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ.

  • Να θυμάστε ότι εκτός από τους Νορβηγούς, τοποθετούνται και άλλοι ξένοι θεσμικοί στη μετοχή της AUTOHELLAS. Και είδατε τι έγινε στη μετοχή της Boeing. Την Παρασκευή 20 Μαρτίου είχε κάνει χαμηλό 90 δολάρια και την Πέμπτη 26 Μαρτίου έφτασε τα 180 δολάρια. Η Goldman το δίπλωσε το χαρτί σε 4 εργάσιμες ημέρες. Να θυμάστε, και στη περίπτωση της AUTOHELLAS η άνοδος θα είναι ξαφνική και μεγάλη χωρίς να την περιμένει κανείς.

***

Φίλοι μικρομέτοχοι, επειδή μας αρέσει να είμαστε ακριβοδίκαιοι η μετοχή της ΕΥΔΑΠ έχει κρατήσει πολύ καλά μέσα στη λαίλαπα της κρίσης και μπράβο της. Όμως, τα ζόρικα θα αρχίσουν σε λίγο. Όλοι οι επενδυτές νιώθουν μια μεγάλη ασφάλεια επειδή στο ταμείο της έχει 429.5 εκ ευρώ. Όμως φίλοι μικρομέτοχοι, πρέπει να ξέρετε ότι μέχρι το 2022 έχει ένα πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα της τάξης των 650 εκ ευρώ να φέρει σε πέρας και μετά μέχρι το 2024 άλλα 350 εκ ευρώ. Σύνολο 1 δις ευρώ.

Μαζί με τον βασιλικό του Δημοσίου, ποτίζεται και η… γλάστρα του ...

  • Συγχρόνως, ο ισολογισμός της ΕΥΔΑΠ έχει μια πολύ μεγάλη πληγή που δε λέει να κλείσει. Κουβαλάει πάνω της υποχρεώσεις για παροχές στους εργαζομένους της τάξης των 301.8 εκ ευρώ με στοιχεία Α’ εξαμήνου 2019. Κάποιος σύντομα θα πρέπει να τις πληρώσει αυτές. Αν το συγκρίνεται αυτό το ποσό με άλλες εισηγμένες θα δείτε ότι είναι στρατοσφαιρικά υψηλό που αντί να μειώνεται κιόλας αυξάνεται.

Πέρσι, στο Α’ εξάμηνο 2018, το ποσό αυτό ήταν στα 300 εκ ευρώ. Όμως φίλοι μικρομέτοχοι, από ‘δω και πέρα αρχίζουν τα δύσκολα για το χαρτί. Ο μεγαλοεπενδυτής John Paulson που έχει το 9.99% της ΕΥΔΑΠ με 8.10€ έχει έρθει σε συμφωνία με την κυβέρνηση, όταν βγει προς πώληση το 11% της ΕΥΔΑΠ να πουλήσει κι αυτός το ποσοστό του για να μπορέσει να γίνει ελκυστικό προς τον υποψήφιο επενδυτή.

  • Όμως, ο κ. Paulson δεν υπάρχει περίπτωση να πουλήσει κάτω από τα 7.50€. Από εκεί και πάνω θα βρέξει χαρτιά …. Από το 2014 μέχρι και σήμερα έχει πάρει από μερίσματα και επιστροφές 1.25€. Αν υπολογίσουμε ότι και φέτος η ΕΥΔΑΠ θα δώσει ένα μεικτό μέρισμα 0.27€ δηλαδή καθαρό 0.2565€, τότε ο κ. Paulson θα έχει πάρει από μερίσματα και επιστροφές 1.50€.

Δηλαδή, εάν πουλήσει στα 7.50€ είναι σαν να πουλάει στα 9.00€, δηλαδή έχει βγάλει μια απόδοση 11.11%. Καθόλου άσχημα αν σκεφτεί κανείς το τι μπορεί να αγοράσει τώρα στην Ελλάδα ή στην Αμερική. Οπότε φίλοι μικρομέτοχοι, μέχρις εδώ η μετοχή τα πήγε εξαιρετικά καλά. Από τα 7.50€ και πάνω αρχίζουν τα δύσκολα….

  • Εδώ να προσθέσουμε φίλοι μικρομέτοχοι ότι πρέπει πάντα να θυμάστε ότι όταν είστε μέτοχοι πχ ενός λιμανιού, το λιμάνι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΑΣ απλώς το εκμεταλλεύεστε, μην μπερδεύεστε. Και λιμάνια υπάρχουν πολλά, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Πειραιά, Βάρνας, Σμύρνης και εισηγμένα στον κόσμο ακόμα περισσότερα.

Έχουμε πει όταν συγκρίνουμε πχ μια ελληνική εταιρεία τη συγκρίνουμε με τις ομοειδείς του εξωτερικού για να δούμε τι καπνό φουμάρει, πόσο φθηνή ή ακριβή είναι. Γιατί μπορεί τώρα να φαίνεται φθηνό κάποιο ελληνικό λιμάνι αλλά επειδή πρέπει να επενδύσει 180 εκ ευρώ για να το φτιάξει αυτό θα φάει όλα του τα μετρητά και είναι άγνωστο πότε θα επανακάμψει και πόσο δυνατά θα ανακάμψει. Ο βασικός λόγος που έχουν παγκοσμίως οι επενδυτές λιμάνια και νερά είναι για τη μερισματική τους απόδοση.

***

Τελειώνοντας φίλοι μικρομέτοχοι, σήμερα σας αποκαλύπτουμε πρώτοι το colpo grosso που ετοιμάζεται να κάνει η κυβέρνηση για να στηρίξει τις τράπεζες.

ομπρέλες, χρωματιστά, Χρώματα, ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ, ηλιόλουστος ...

Όσοι ασχολούνται με τις τραπεζικές μετοχές θα γνωρίζουν ότι αν οι τράπεζες βγάλουν ζημιές πχ το 2020 τότε ενεργοποιείται η ρήτρα του αναβαλλόμενου φόρου και τυπώνονται μετοχές υπέρ του Δημοσίου και έτσι οι υφιστάμενοι μέτοχοι παθαίνουν dilution.

Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες μας, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να στείλει στην DG Comp αίτημα ότι μόνο για φέτος και λόγω του κορωνοϊού να μην ενεργοποιηθεί η ρήτρα σε περίπτωση ζημιών των ελληνικών τραπεζών και έτσι να μη γίνει τύπωμα μετοχών. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, το αίτημα θα γίνει δεκτό.

Όπως σας έχουμε πει, το σύστημα θα δημιουργήσει ΜΕΓΑΛΗ ΟΜΠΡΕΛΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ για τις ελληνικές τράπεζες για να μη χρειασθούν να κάνουν κι άλλες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Όλα αυτά φυσικά με το σενάριο ότι θα ξεκινήσει η χώρα από 1η Ιουνίου να επανέρχεται στην κανονικότητα. 

Φίλοι μικρομέτοχοι σας ευχόμαστε πρώτα απ’ όλα υγεία, τύχη και καλά κέρδη.

  • Από  τον Ειδικό Συνεργάτη του μικρομέτοχου 

Σ.Σ μ/μ: Οι Συνεργάτες του μ/μ καταθέτουν τις προσωπικές απόψεις – εκτιμήσεις τους. Ο μ/μ δεν ασκεί καμμία λογοκρισία. Ούτε όμως σημαίνει “σώνει ντε και καλά” ότι συμφωνεί με τις δικές τους. 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.