Σε ιστορικό υψηλό η παραγωγή μαστίχας, αλλά οι παραγγελίες είναι ακόμη υψηλότερες.

  • Το μικρό θαύμα της μαστίχας: Ρεκόρ παραγωγής και ζήτησης
Σε ιστορικό υψηλό η παραγωγή μαστίχας, αλλά οι παραγγελίες είναι ακόμη υψηλότερες. Το αποτελεσματικό διεθνές μάρκετινγκ των προηγούμενων ετών έχει εκτοξεύσει τη ζήτηση.

Με την παραγωγή αλλά και την ζήτηση της μαστίχας ως πρώτη ύλη να καταγράφουν ιστορικά υψηλά και τις εξαγωγές να αποτελούν βασική στόχευση, η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ μέχρι το 2022 για την ενίσχυση και περαιτέρω καθετοποίηση της παραγωγής.

Ειδικότερα, φέτος η Ένωση πέτυχε τη μεγαλύτερη παραγωγή πρώτης ύλης ιστορικά, φθάνοντας τους 190 τόνους, από 150 τόνους που ήταν η συνήθης παραγωγή. Σημειώνεται ότι αυτή η ποσότητα επιτεύχθηκε παρά τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές, που κατέκαψαν περισσότερα από 260 χιλιάδες μαστιχόδεντρα.

Την ίδια στιγμή, όπως τονίζει στο Business Daily ο διευθύνων σύμβουλος της Mediterra, Γιάννης Μανδάλας, η ζήτηση για πρώτη ύλη συνεχίζει να κινείται σε ιστορικά υψηλά, με τις παραγγελίες να ξεπερνούν κατά 40 τόνους (21%) την παραγωγή, γεγονός που αποδεικνύει την δουλειά που έχει γίνει τα προηγούμενα χρόνια για τη γνωστοποίηση σε διεθνές επίπεδο των ιδιοτήτων της μαστίχας από την Ένωση. Η ζήτηση αυτή προέρχεται κυρίως από την φαρμακοβιομηχανία και δεν επηρεάστηκε από την πανδημία.

Παράλληλα, σε θετικό έδαφος κινήθηκαν και οι παραγγελίες μέσω διαδικτύου, οι οποίες όπως τονίζει ο ίδιος επταπλασιάστηκαν κατά την διάρκεια του lockdown, ανοίγοντας ένα ακόμη κανάλι για τα προϊόντα που διατίθενται μέσω των Mastiha Shop.

Μediterra: Επενδύσεις €6 εκατ. για την ανάπτυξη του brand μαστίχα Χίου | tovima.gr

Επίσης, τα παραφαρμακευτικά προϊόντα αλλά και η σειρά Art of Nature γνωρίζουν σημαντική ανάπτυξη, με τις συμβάσεις διανομής σε Ευρώπη αλλά και τρίτες χώρες να αυξάνονται συνεχώς και το επόμενο διάστημα να αναμένεται η προσθήκη δύο νέων συμβάσεων.

Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι η ίδια για τα καταστήματα Mastiha Shop που δέχθηκαν πλήγμα όπως κάθε άλλο φυσικό σημείο εμπορίου από το lockdown, ενώ σημαντικός είναι και ο αντίκτυπος στον τζίρο από το travel retail, καθώς τα Mastiha Shop  είναι τοποθετημένα σε αεροδρόμια και άλλες τοποθεσίες που αντλούν σημαντικά έσοδα από τον τουρισμό.

Ο Γιάννης Μανδάλας εκτιμά ότι η επιστροφή στα επίπεδα του 2019 μπορεί να χρειαστεί διάστημα έως και 1,5 χρόνου, ωστόσο αυτό δεν δρα ανασταλτικά για τα σχέδια της εταιρείας για νέα καταστήματα, τα οποία θα υλοποιηθούν απρόσκοπτα.

Ο ίδιος τονίζει ότι δεν πρόκειται να αλλάξει κανένα πλάνο της εταιρείας, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι παρακολουθούν τις οικονομικές εξελίξεις και κινούνται με προσοχή συνεκτιμώντας τις δυσκολίες που άφησε η πανδημία.

Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών αντιστοιχούν περίπου σε 80% του συνολικού κύκλου εργασιών. Η διεύρυνση της παρουσίας της Χιώτικης μαστίχας στο πεδίο της φαρμακευτικής χρήσης, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω τη διεθνή της παρουσία η οποία σήμερα μετρά περί τις 45 αγορές.