Προσπάθεια να ανέβει το κόστος της διαφήμισης στην τηλεόραση, διά νόμου!

Κάτι πολύ παράξενο συμβαίνει αυτές τις μέρες με το νομοσχέδιο που κατεβάζει η κυβέρνηση και τροποποιεί τον λεγόμενο «Νόμο Βενιζέλου» του 1995 για τα Μαζικά Μέσα Επικοινωνίας.

Από όπου και να το πιάσεις, ο νομοθέτης φοράει το καπέλο του ιδιοκτήτη των καναλιών και πάει ντε και καλά να ανεβάσει το κόστος διαφήμισης για τις επιχειρήσεις, δια νόμου!

Όπως γράφει και ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων στο site της ανοικτής διαβούλευσης (opengov) για το νομοσχέδιο: Παρεμβαίνει διοικητικά στην αγορά και στον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης και παραβιάζει τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, δημιουργώντας γραφειοκρατικά εμπόδια και στρεβλώσεις

Η Παρ.8A του άρθρου 46 για παράδειγμα, δημιουργεί υποχρέωση προηγούμενης έγγραφης συμφωνίας των Μέσων πριν την υποβολή προσφοράς από τις διαφημιστικές εταιρείες κατά την διαγωνιστική διαδικασία ανάθεσης διαφημιστικών λογαριασμών (mediaspec).Έτσι λοιπόν, οι τέσσερεις ή πέντε διαφημιστικές που διαγωνίζονται να πάρουν έναν πελάτη, θα πρέπει να ρωτάνε από πριν κάθε κανάλι, τι τιμή δίνει. Και φυσικά το κάθε κανάλι για να δώσει καλή προσφορά, θα διεκδικεί μερίδιο μεγαλύτερο από αυτό που θα έπαιρνε σύμφωνα με τη θεαματικότητά του. Η κάθε λοιπόν διαφημιστική ή εταιρεία Media, αντί να αφιερώνει το χρόνο της στο να βρει την πιο έξυπνη λύση, θα παλεύει να χωρέσει στον συγκεκριμένο κορσέ που έχει ο υποψήφιος πελάτης, τις διευρυμένες προσδοκίες του κάθε καναλιού! Να χωρέσει δηλαδή στην πραγματικότητα του 100, προσδοκίες για 130!  Και αυτό είναι μία από τις στρεβλώσεις.

Όπως δημοσιεύει στον ίδιο ιστοχώρο η επιχείριση ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Παρ. 8Α Γίνεται απαρίθμηση των «Μη εξουσιοδοτημένων πωλήσεων διαφημιστικού χρόνου». Σε περίπτωση εφαρμογής της διάταξης, όπως προτείνεται, η αγορά θα οδηγηθεί σε χειραγώγηση από πλευράς καναλιών. Κατ’ αποτέλεσμα, οι εκάστοτε τιμές και ιδίως ο τρόπος με τον οποίον διαμορφώνονται, θα εξαρτώνται κυριαρχικώς από τα κανάλια.

Σημειώνει άλλος σχολιαστής: Το άρθρο 47 μιλάει για δυνατότητα δημιουργίας πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου σε «προαιρετική βάση». Δηλαδή ένα καρτέλ με τη μορφή πλατφόρμας; (Μάλλον άρεσε στα κανάλια η ιδέα του Νίκου Παππά και είπαν, αφού το πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ, γιατί να μην βάλουμε την Κυβέρνηση της ΝΔ να το κάνει; Κρατισμός σε όλο του το μεγαλείο!

Και βέβαια δεν πρέπει να είστε κακά παιδιά εσείς οι διαφημιζόμενοι και να μην πληρώνετε ακριβώς τη μέρα που σας λέμε. Γι’ αυτό  λέει η κυβέρνηση, η εισαγωγή της «δήλης ημέρας ή προθεσμίας εξόφλησης» τόσο στις εντολές των διαφημιστών όσο και στα τιμολόγια των Μέσων, θα είναι υποχρεωτική!