Προκοπίου, Τσάκος, Dreyfus, Βαφειάς υπέρ του speed limit

Η μείωση της ταχύτητας των πλοίων ως εναλλακτική λύση για τους περιβαλλοντικούς στόχους του ΙΜΟ αποτέλεσε το θέμα συζήτησης του τελευταίου κατά σειρά πάνελ του 9ου Annual Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Louis Dreyfus, πρόεδρος της Louis Dreyfus Armateurs S.A. και πρώην πρόεδρος της BIMCO, o κ. Γεώργιος Προκοπίου, ιδρυτής των Dynacom Tankers Management, Sea Traders – Dynagas, ο κ. Χάρης Βαφειάς, πρόεδρος και CEO της Stealthgas, και ο κ. Νίκος Τσάκος, πρόεδρος και CEO της Tsakos Energy Navigation και τέως πρόεδρος της INTERTANKO, «ένωσαν τις φωνές τους» για την αξιοποίηση του speed limit ως μιας άμεσης και ασφαλούς λύσης για τη μείωση των αέριων εκπομπών από τα πλοία.

Ο κ. Βαφειάς ανέφερε ότι η ναυτιλία σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί ρυπογόνο βιομηχανία και υπογράμμισε ότι, ενώ ο παγκόσμιος στόλος αυξάνεται ραγδαία σε όρους χωρητικότητας, το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Ο επικεφαλής της Stealthgas σημείωσε παράλληλα: «Είναι περίεργο ότι, ενώ κανονισμοί που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πληρωμάτων, όπως αυτός του BWMS, εφαρμόζονται άμεσα από τον ΙΜΟ, η απόφαση για την εφαρμογή του speed limit, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα, θέλει μήνες για να ληφθεί».

Από την πλευρά του, ο κ. Τσάκος τόνισε ότι η ναυτιλία έχει αποδείξει εδώ και χρόνια πως αποτελεί τον πλέον αποδοτικό, οικονομικά βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μεταφοράς εμπορευμάτων. Η μείωση των ταχυτήτων από τα πλοία είναι μια πρόταση την οποία κορυφαίες πετρελαϊκές εταιρείες είχαν αποδεχτεί και στο παρελθόν, καθώς κλήθηκαν να πληρώσουν σημαντικά ποσά για demurrage, ανέφερε ο κ. Τσάκος. Ο ίδιος σχολίασε καυστικά ότι «η καθυστέρηση της υιοθέτησης του speed limit έγκειται στο γεγονός ότι είναι πρόταση δική μας, των πλοιοκτητών», ενώ δεν παρέλειψε να απονείμει τα εύσημα στον κ. Dreyfus για τη γαλλική στήριξη της πρότασης.

Ο κ. Dreyfus αρχικά έδειξε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η πρόταση του slow steaming, για το οποίο ήταν από τους πρώτους που μίλησαν ανοικτά, βρίσκει πλέον αρκετούς υποστηρικτές. «Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ αποτελούν πλέον μια διπλωματική μάχη, ένα πολιτικό ζήτημα», σχολίασε χαρακτηριστικά ο πρώην πρόεδρος της BIMCO και συμπλήρωσε ότι, κατά τη μετάβαση στη νέα εποχή, σημαντικό ρόλο οφείλουν να διαδραματίσουν τα διυλιστήρια.

Οι πλοιοκτήτες έχουν αποδείξει την περιβαλλοντική τους συνείδηση και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας/τόνο φορτίου που μεταφέρεται είναι το χαμηλότερο μεταξύ των διαφόρων μέσων μεταφοράς εμπορευμάτων, όπως επισήμανε ο κ. Προκοπίου. «Οι ρύποι που εκλύονται στην ατμόσφαιρα από τα πλοία εξαρτώνται από την ιπποδύναμη και το καύσιμο που χρησιμοποιούμε», ήταν τα λόγια του κ. Προκοπίου, ο οποίος συμπλήρωσε ότι «υπάρχει ο διαχωρισμός του τι κάνουμε για τα νεότευκτα και τα second hand». Ο ίδιος τόνισε ότι μια μείωση της ταχύτητας των πλοίων κατά 15% ή 3 κόμβους θα περιορίσει τις αέριες εκπομπές κατά 45%, ενώ «τα καινούργια πλοία θα παραμείνουν καινούργια και αποδοτικά ακόμα και αν μειώσουν ταχύτητα». Ο κ. Προκοπίου κάλεσε τον IACS και τις διεθνείς εφοπλιστικές ενώσεις να λάβουν δράση για τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ, καθώς «οι κανονισμοί αυτοί έχουν άλλα κίνητρα», όπως χαρακτηριστικά σχολίασε.

Σε παρέμβασή του ο κ. Παπαγιαννόπουλος, Principal της Common Progress και πρόεδρος της BIMCO για τα έτη 2017-2019, τόνισε ότι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί δεν αποτελούν πρόβλημα των πλοίων, αλλά είναι κυρίως θέμα πολιτικής, και συμπλήρωσε ότι: «Δεν έχουμε πείσει την κοινή γνώμη σχετικά με την αποδοτικότητα της ναυτιλίας». Με τη λήξη του συνεδρίου, ο κ. Παπαγιαννόπουλος τιμήθηκε με το φετινό «2019 Capital Link Maritime CSR Leadership Award» από τον κ. Τσάκο.

Φώτο: Ναυτικά Χρονικά

Print Friendly, PDF & Email