«Πράσινο φως» Κομισιόν για το βόρειο τμήμα του Ε65 στην ΤΕΡΝΑ

Το «πράσινο φως» πήρε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ανάθεση της κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε65 στην ΤΕΡΝΑ. Το τμήμα Τρικάλων- Καλαμπάκας- Εγνατίας (στην περιοχή των Γρεβενών) έχει μήκος 70,5 χλμ από τα συνολικά 180 χλμ του Ε65.

Όπως δήλωσε η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, «η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα ολοκληρώσει το ελληνικό τμήμα του Ε65 και θα συμβάλει στην ανάπτυξη των περιοχών που εξυπηρετεί ο αυτοκινητόδρομος. Η απόφαση αυτή θα δώσει στην Ελλάδα τη δυνατότητα να στηρίξει την κατασκευή της σημαντικής αυτής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου». Η Επιτροπή έκρινε ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση η εκτέλεση του έργου από την ΤΕΡΝΑ, συνυπολογίζοντας και τις θετικές επιπτώσεις από την ολοκλήρωση του οδικού άξονα.

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι «πολύ σημαντική εξέλιξη για τις υποδομές, γιατί, μετά από αλλεπάλληλες επαφές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πήρε πλέον «το πράσινο φως» ένα έργο που είχε τεθεί σε αναστολή από το 2011 και ξεκινά οριστικά η κατασκευή του, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα τρία έτη».

Η κατασκευή του Βόρειου τμήματος θα συμπληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους ελληνικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ, επιτρέποντας τη βέλτιστη χρήση υπαρχουσών δυνατοτήτων αυτοκινητοδρόμων, δεδομένου ότι το ενδιάμεσο τμήμα έχει ήδη ολοκληρωθεί και το Νότιο τμήμα του Ε65 είναι ήδη υπό κατασκευή. Το έργο θα επιτρέπει την πλέον ανταγωνιστική και περιβαλλοντικά φιλική κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμένος της Ηγουμενίτσας στην Αδριατική), τα Δυτικά Βαλκάνια, και μέσω εκείνων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Το έργο θα έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και θα ξεκινάει από τον κόμβο των Τρικάλων μέχρι την Εγνατία Οδό, με 2+2 λωρίδες και ΛΕΑ σε κάθε διεύθυνση.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε: «Ένα ακόμα μεγάλο έργο που το παραλάβαμε να καθυστερεί επί χρόνια, είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Συνεπείς στην υλοποίηση του σχεδιασμού μας, με συστηματική εργασία εδώ και πολλούς μήνες και ουσιαστική συνεργασία με την ΕΕ, καταφέραμε να πάρουμε το πράσινο φως για να ξεκινήσει και το Βόρειο Τμήμα του Ε65. Συνεχίζουμε τη δουλειά χωρίς μεγάλα λόγια. Για έργα που συμβάλλουν στην ανάπτυξη, επιλύουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν ολόκληρες περιοχές της χώρας και αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών».

Για να ξεκινήσουν τα έργα, θα πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης του Ε65 (ώστε να περιλάβει τους όρους του «ανεξάρτητου» βόρειου κομματιού) και κατόπιν να ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική του αδειοδότηση και ό,τι άλλο απομένει από μελέτες.

Υπενθυμίζεται ότι το νότιο τμήμα (Λαμία- Ξυνιάδα) βρίσκεται υπό κατασκευή και η παράδοσή του τοποθετείται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022, συνυπολογίζοντας καθυστερήσεις λόγω ζημιών που υπέστη το έργο από τον Ιανό.