Πόσα bulk carriers άλλαξαν χέρια το περασμένο έτος

  • Η πορεία των επιμέρους ναυτιλιακών αγορών το περασμένο έτος αποτέλεσε αντικείμενο ανάλυσης της έκθεσης της VesselsValue με τίτλο «2020 Review Market Report».

Η εταιρεία αναλύσεων αρχικά αναφέρει ότι το 2020 αποτέλεσε έτος σημαντικών προκλήσεων και για τον κλάδο της ναυτιλίας.

  • Είναι χαρακτηριστικό ότι, εν μέσω αυτών των προκλήσεων, οι παραγγελίες νεότευκτων για όλους τους τύπους πλοίων ήταν χαμηλότερες συγκριτικά με το 2019 και το 2018.

Συγκεκριμένα παραγγέλθηκαν 149 bulkers έναντι 252 το 2019 και 376 το 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VV, η αξία αυτών των παραγγελιών άγγιξε τα $2,265 δισ.

Από την άλλη, συνολικά οι αγοραπωλησίες πλοίων ήταν μειωμένες κατά 6% σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, ιδιαίτερα για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 598 άλλαξαν χέρια, όταν το 2019 και το 2018 οι εν λόγω αγοραπωλησίες ήταν 564 και 583 αντίστοιχα.

  • Οι διαλύσεις bulkers το 2020 (134) σχεδόν διπλασιάστηκαν από τα επίπεδα του 2019 (71) και τριπλασιάστηκαν σε σχέση με αυτά του 2018 (49).

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα εν λόγω στοιχεία για τις κύριες διαδρομές των panamax bulkers το 2020.

  • Η διαδρομή Βραζιλία-Κίνα ήταν η πρώτη σε όρους τονομιλίων (557,13 δισ. DWT NM), ακολουθούμενη από αυτήν ΗΠΑ-Κίνας (376,65 δισ. DWT NM).

Επίσης, η ανάπτυξη των τονομιλίων για τα panamax bulkers άγγιξε το 3,1%, ενώ αυτή της προσφοράς panamaxes το 5,5%.

Φωτό: Şinasi Müldür/Pixabay