Πώληση της Otesat – Maritel: Ο ΟΤΕ επικεντρώνεται σε δίκτυα οπτικών ινών και 5G

Ο Όμιλος ΟΤΕ προχώρησε στην πώληση της θυγατρικής του Otesat – Maritel, η οποία εξειδικεύεται στις ναυτιλιακές επικοινωνίες, στην Orbyt Global, μια εταιρεία με παρόμοιο αντικείμενο δραστηριότητας. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε πρόσφατα, χωρίς να δημοσιευτούν αναλυτικά στοιχεία, καθώς θεωρήθηκε μικρής σημασίας για τα οικονομικά μεγέθη του ΟΤΕ. Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, το τίμημα της πώλησης εκτιμάται ότι ανέρχεται κοντά στα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Η Otesat – Maritel παρουσίασε σταθερά οικονομικά αποτελέσματα τα τελευταία δύο χρόνια. Ο κύκλος εργασιών της το 2023 ήταν 23,37 εκατ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένος σε σύγκριση με τα 23,77 εκατ. ευρώ του 2022. Τα λειτουργικά κέρδη της προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων αυξήθηκαν στα 890,3 χιλιάδες ευρώ το 2023 από 811,1 χιλιάδες ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν σε 609,03 χιλιάδες ευρώ από 1,294 εκατομμύρια ευρώ το 2022.

Η Orbyt Global, η εταιρεία που εξαγόρασε την Otesat – Maritel, δραστηριοποιείται στις ναυτιλιακές επικοινωνίες για περισσότερα από 25 χρόνια και έχει παρουσία παγκοσμίως, με γραφεία σε Ελλάδα, Γερμανία και Σιγκαπούρη. Ο τομέας των ναυτιλιακών επικοινωνιών βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων και της δυναμικής ανάπτυξης δικτύων, όπως αυτά της Starlink, που προσφέρουν υψηλές ταχύτητες και παγκόσμια κάλυψη μέσω δορυφόρων χαμηλής τροχιάς.

Ο Όμιλος ΟΤΕ έκρινε ότι η διατήρηση της Otesat – Maritel θα απαιτούσε σημαντικές επενδύσεις για να παραμείνει ανταγωνιστική σε αυτή τη μεταβαλλόμενη αγορά. Η απόφαση να πωληθεί η θυγατρική έρχεται ως μέρος της στρατηγικής του ΟΤΕ να επικεντρωθεί στις κύριες δραστηριότητές του, όπως η ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών και 5G, τα οποία θεωρούνται κεντρικά για την μελλοντική ανάπτυξη του ομίλου.

Στον ισολογισμό της για το 2023, η Otesat – Maritel τονίζει ότι η αγορά των κινητών δορυφορικών επικοινωνιών συνεχίζει να συγκεντρώνεται, με στόχο τη συνεκμετάλλευση διαφορετικών δικτύων δορυφόρων και την επίτευξη συνεργιών, ιδιαίτερα σε τομείς όπως τα μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα και η αεροπορία. Οι ευρυζωνικές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω δορυφόρων χαμηλής τροχιάς, όπως αυτές της Starlink, δημιουργούν νέες συνθήκες στην αγορά, καθώς προσφέρουν υπερυψηλές ταχύτητες και χαμηλή καθυστέρηση, χαρακτηριστικά που θεωρούνται καθοριστικά για τη ζήτηση υπηρεσιών επικοινωνίας στη ναυτιλία και σε άλλους τομείς.

Η ραγδαία αύξηση της κατανάλωσης δεδομένων για επιχειρηματικούς σκοπούς αλλά και για την ψυχαγωγία των πληρωμάτων, σε συνδυασμό με την εξέλιξη των τεχνολογιών, οδηγεί τις αλλαγές στον κλάδο των ναυτιλιακών επικοινωνιών. Με αυτές τις εξελίξεις στον ορίζοντα, η πώληση της Otesat – Maritel φαίνεται να αποτελεί μια κίνηση που επιτρέπει στον Όμιλο ΟΤΕ να επικεντρωθεί στους τομείς που θεωρεί στρατηγικά πιο σημαντικούς για το μέλλον.