Ποιος θα πάρει το το χρυσό συμβόλαιο; – Σήμερα οι οικονομικές προσφορές για τη γραμμή 4 του μετρό

Σήμερα ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, ύψους 1,5 δις ευρώ.

Η Αττικό Μετρό πρόκειται να ανοίξει τις οικονομικές προσφορές (έχει προηγηθεί το άνοιγμα των τεχνικών) των δυο κοινοπραξιών που απομένουν στο διαγωνισμό, της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ – Chella – Alstom και της κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.

Το μέγεθος της σύμβασης και η πολυπλοκότητά της, εκτιμάται ότι αφήνουν μεγάλα περιθώρια συνεργασιών στην πορεία κατασκευής του έργου, γι’ αυτό και η έκβαση του διαγωνισμού δίνει ένα τόνο αισιοδοξίας στον τεχνικό κόσμο, την οποία καλλιεργεί σε μεγάλο βαθμό και ο πακτωλός κονδυλίων που φέρνει στην αγορά το Ταμείο Ανάκαμψης.

Με την ανάδειξη του μειοδότη και τα στάδια που θα μεσολαβήσουν για την υπογραφή της τελικής συμφωνίας, τα οποία είναι πολλά (Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή) και με την προϋπόθεση  ότι δεν θα υπάρξει κάποιος νέος γύρος προσφυγών το επόμενο διάστημα, ο ανάδοχος θα εισπράξει και ένα ισχυρό «μπόνους» που είναι η προβλεπόμενη προκαταβολή των περίπου 150 εκατομμυρίων ευρώ.

Θα προηγηθεί το συμβόλαιο των πρόδρομων εργασιών με την ΕΡΕΤΒΟ για τις μετακινήσεις των δικτύων Κοινής Ωφέλειας και τις αρχαιολογικές έρευνες, που ενσωματώθηκαν για πρώτη φορά στην προκήρυξη του διαγωνισμού  και το οποίο πέρασε επίσης από τις δικαστικές αίθουσες μέχρι να επιλεγεί ο ανάδοχος.

Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:

-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.

-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.

-Δέκα φρέατα.

-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.

-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.