Ποιός κλάδος είναι κινούμενη άμμος, ο νο.1 στόχος εξαγοράς και ο… κινεζικός ιός (5/4/2020)

Φίλοι μικρομέτοχοι, όπως έχετε ήδη καταλάβει, και δεν χρειάζεται να σας το επισημάνει κάποιος, αυτή η στήλη δεν γράφεται από δημοσιογράφο. Ο δημοσιογράφος έχει εξαρτημένη σχέση εργασίας με το ηλεκτρονικό μέσο για το οποίο δουλεύει. Τα μόνα νόμιμα έσοδα κάποιου site είναι οι διαφημίσεις. Αν δεν έχει διαφημίσεις, δεν έχει έσοδα και έτσι δεν πληρώνονται οι δημοσιογράφοι.

  • Όπως αντιλαμβάνεστε λοιπόν φίλοι μικρομέτοχοι, ο εκάστοτε δημοσιογράφος δεν μπορεί να γράφει ότι θέλει γιατί εάν στεναχωρήσει την διαφημιζόμενη εταιρεία θα κόψει τη διαφήμιση αμέσως και έτσι ο δημοσιογράφος θα έχει τεράστιο πρόβλημα. Εμείς φίλοι μικρομέτοχοι, καλώς ή κακώς, δεν δουλεύουμε για ΚΑΝΕΝΑΝ, δεν μας πληρώνει κανένας, ούτε επιχειρηματίας, ούτε χρηματιστηριακή, ούτε ψάχνουμε για πελάτες. Τι να κάνουμε τώρα;

Δεν έχουμε ανάγκη κανέναν να μας κόβει μηνιάτικο. Τους ενοχλεί αφόρητα πολύ που τους λέμε την άποψή μας έξω από τα δόντια. Υπάρχουν βέβαια μερικοί που βγάζουν απωθημένα. Είναι γνωστό π.χ σε όλους του χώρου και όχι μόνον, η άποψή μας για τη MIG από το 2007 !!! παρόλο που δεν είχαμε τότε τη δική μας στήλη. Ακόμα και πρόσφατα όμως, εκτός από την MIG φωνάζαμε ότι και η ΙΝΤΡΑΛΟΤ έχει πρόβλημα. Στα 1,10€ είναι για πώληση και όχι για αγορά. Πήγαν να μας φάνε.

  • Η πλάκα όμως είναι φίλοι αναγνώστες ότι η ιδιοκτησία της ΙΝΤΡΑΛΟΤ όχι μόνο δεν μας είπε τίποτα όπως άλλωστε δεν μας είχε πει τίποτα κανένας, ακόμα και ο μακαρίτης Ανδρέας Βγενόπουλος. Αλλά επειδή στην ΙΝΤΡΑΛΟΤ είναι κύριοι με Κ κεφαλαίο και καθόλου μα καθόλου κομπλεξικοί, παραδέχθηκαν ότι έχουμε δίκιο.

Και κάποιοι έφτασαν στο σημείο να λένε ότι εμείς γράφουμε στο www.mikrometoxos .gr για να μπορούμε να πουλήσουμε στο ελληνικό retail π.χ 700.000 μετοχές ΤΕΝΕΡΓΑ στα 7,5000 ευρώ. Πόσο χαμηλά μπορούν να πέσουν;

  • Έτσι είναι. Διαβάζουν οι μικροεπενδυτές www.mikrometoxos.gr και τη στήλη «Έχουμε Άποψη» και αγοράζουν σε μια μέρα μετοχές αξίας 5,25 εκατ. ευρώ της ΤΕΝΕΡΓΑ. Μεγάλα τσακάλια όσοι το πιστεύουν αυτό, πόσο μάλλον όσοι τα γράφουν. Οι μικροεπενδυτές αγοράζουν κι εμείς πουλάμε.

Είπαμε, σ’ αυτή τη ζωή δεν υπάρχει ορός εξυπνάδας ούτε ορός εμπειρίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχει πολύ κακία, ζήλεια και ατελείωτα κόμπλεξ.

  • Φίλοι μικρομέτοχοι, η στήλη «Έχουμε Άποψη» δεν αβαντάρει ποτέ μα ποτέ κάποια εταιρεία, απλώς έχει την άποψή της. Πριν την ΤΕΝΕΡΓΑ η στήλη είχε “εμμονή” με την ΓΕΚΤΕΡΝΑ, πριν με την ΜΟΤΟΡΟΙΛ, πριν με την AEGEAN, πριν με τον ΦΟΥΡΛΗ, πριν με την JUMBOκαι την εποχή που υπήρχε η εφημερίδα «Ισοτιμία» με τον ΣΑΡΑΝΤΗ από τα 1.20€ και με τον ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΜΑΡΜΑΡΑ. Τι να κάνουμε τώρα; Εμάς δεν μας πληρώνει κανένας επιχειρηματίας, ούτε κανένας ιδιοκτήτης site.
  • Για την MARFIN INVESTMENT GROUP δεν τους έχουμε δει να κόπτονται για τις αμοιβές που παίρνει η διοίκηση και για την εξαΰλωση χρηματιστηριακού πλούτου που έχει γίνει. Έτσι είναι, σιγά μη γράψουμε την αλήθεια. Άμα τη γράψουμε πάει η διαφήμιση, πάει και ο μισθός. Ευτυχώς όμως, ο κόσμος έχει αντίληψη και καταλαβαίνει και γι’ αυτό μας δίνει 75.000 χτυπήματα.

Φίλοι μικρομέτοχοι, πρέπει να ξέρετε ότι πάντα μα πάντα γράφουμε την άποψή μας, την δική μας άποψη. Μπορεί να έχουμε εμμονές αλλά είναι δικές μας οι εμμονές και πάντα τις τεκμηριώνουμε. Πάνω από όλα όμως ο στόχος των άρθρων μας είναι να μυήσουμε τους αναγνώστες μας στα μυστικά των πιο σημαντικών πραγμάτων ενός ισολογισμού. Τρανό παράδειγμα οι ελεύθερες ταμειακές ροές που από τη στιγμή που ξεκινήσαμε την πιπίλα-εμμονή άρχισαν όλοι να ασχολούνται μ’ αυτές. Αρκετά σας κουράσαμε, αλλά αυτά έπρεπε να ειπωθούν και να μείνουν σε χαρτί.

  • Φίλοι μικρομέτοχοι, η ζωή έχει μόνο ανατροπές και το χρηματιστήριο ακόμα μεγαλύτερες. Που να το φανταστούν όταν ανέβαζαν ένα πολύ αρνητικό άρθρο ενός blogger για την AUTOHELLAS παρουσιάζοντας τον blogger σαν γκουρού στην ανάλυση ισολογισμών. Όταν έπαιζε η AUTOHELLAS στα 5.80€ το άρθρο έλεγε πουλήστε όλες τις μετοχές της AUTOHELLAS γιατί ο ισολογισμός μυρίζει “μποχίλα”. Φυσικά την ιστορία την ξέρετε, η μετοχή από τα 5.80€ πήγε μέχρι τα 8.20€ και στα 7.10€ αγόρασε η Fidelity. Ήρθε όμως ο κορωνοϊός και παίζει τώρα στα 3.92€.
  • Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα στη μετοχή που εκφράζεσαι θετικά λίγο μετά να έχει γίνει λογιστική απάτη. Φίλοι μικρομέτοχοι, έχει γίνει τεράστιο σούσουρο στη χρηματιστηριακή αγορά για το πόσοι έλληνες επενδυτές έφαγαν το παλτό της LUCKIN COFFEE. Βλέπετε, από τις 15 Ιανουαρίου με κλείσιμο μετοχής στα 45.10$ την είχαν σαν top επιλογή τους.

Μάλιστα στις 11 Φεβρουαρίου που είχε κλείσιμο 38.10$ έγραφαν ότι δεν ανησυχούν καθόλου λόγω του κορωνοϊού και μέσα σ’ ένα εξάμηνο ή το πολύ ένα έτος η εταιρεία θα πιάσει τους στόχους τους και τις τιμές της μετοχής που είχαν κατά νου. Δυστυχώς γι’ αυτούς ήρθε η αποκαθήλωσή της. Η εταιρεία LUCKIN COFFEE  παραδέχεται ότι έχει γίνει λογιστική απάτη!!! Με αποτέλεσμα η μετοχή να καταρρεύσει και να κλείσει την Παρασκευή στα 5.38$.

  • Ο καλός αναλυτής που έλεγε ότι έχει πρόβλημα ο ισολογισμός της AUTOHELLASδεν πήρε χαμπάρι το πρόβλημα που είχε ο ισολογισμός της LUCKIN COFFEE. Γιατί, φίλοι μικρομέτοχοι το να πέσεις έξω σε μια πρόβλεψη ανθρώπινο είναι, αλλά το να το παίζεις γκουρού στην ανάλυση ισολογισμών και να μη πάρεις χαμπάρι τις λογιστικές ατασθαλίες που γίνονταν στην LUCKIN COFFEE και με βεβαρυμμένη την ρετσινιά των κινέζων για λογιστικές αλχημείες, τότε… Τι να κάνουμε τώρα; Ο κινέζικος καφές ήταν πικρός.

Πάμε λοιπόν στη μετοχή που δεν… γουστάρουν, στην AUTOHELLAS

Εμείς πιστεύουμε ότι αυτή την στιγμή η AUTOHELLAS είναι η Νο 1 εταιρεία για στόχο εξαγοράς στο ελληνικό χρηματιστήριο και εξηγούμαστε.

  • Φίλοι μικρομέτοχοι πρέπει να ξέρετε ότι η AUTOHELLAS είναι ο μεγαλύτερος franchisee  της Hertz παγκοσμίως. Αλλά αυτό που έχει τεράστια σημασία είναι ότι η AUTOHELLAS έχει ακίνητα σε θέσεις κλειδιά (αεροδρόμια) σε όλη την Ελλάδα και είναι δικά της, ιδιόκτητα, δεν τα νοικιάζει. Η αξία στα βιβλία της αυτών των ακινήτων είναι στα 130 εκ ευρώ. Αλλά η πραγματική τους αξία λίγο πριν ξεσπάσει ο κορωνοϊός ήταν στα 200 εκ ευρώ.

Τώρα, η AUTOHELLAS έχει έναν ΔΙΚΟ της στόλο αυτοκινήτων 48.300 αυτοκινήτων. Η αξία του στόλου των αυτοκινήτων με μια μέση αξία αυτοκινήτου τα 10.000 ευρώ, πολύ λογικό, ανέρχεται σε 483 εκ ευρώ. Ακόμα, στο ταμείο της στα τέλη του 2019 είχε 40 εκ ευρώ μετρητά και φυσικά έχει το 11.66% της AEGEAN που με τιμή 4.26€ (κλείσιμο Παρασκευής) η συμμετοχή της έχει αξία 35.29 εκ ευρώ. Ακόμα, οι απαιτήσεις της AUTOHELLAS ανήλθαν στο τέλος του 2019 στα 90.5 εκ ευρώ. Συνολικά, δηλαδή όλα τα προαναφερόμενα ποσά ανέρχονται σε 808.79 εκ ευρώ.

  • Με την συγκέντρωση όλων αυτών των ποσών αποπληρώνει όλα της τα δάνεια (τραπεζικά, μισθώσεων και τιτλοποιήσεων) που είναι 457 εκ ευρώ και η καθαρή της αξία ανέρχεται στα 351.79 εκ ευρώ. Δηλαδή, μια τιμή μετοχής 7.20. Αυτά είναι χωρίς να κουραστεί ο αγοραστής για να κάνει κάτι

Όμως, θα σου πει κάποιος, γιατί να αγοράσει κάποιος την AUTOHELLAS που ναι μεν έχει και εμπόριο αυτοκινήτων και μακροπρόθεσμο leasing αλλά να μην αγοράσει κατευθείαν την αμερικάνικη Hertz που παρόλο που δεν έχει εμπόριο αυτοκινήτων, είναι η Hertz βρε αδελφάκι μου. Ειδικά τώρα που καταποντίστηκε η μετοχή της και έφτασε στα 4.79$ και σε μια κεφαλαιοποίηση 681.52 εκ δολαρίων.

  • Πολύ λογική σκέψη φίλοι αναγνώστες. Προσέξτε όμως τώρα. Η Hertz Global Holdings έχει ένα καθαρό δανεισμό της τάξης του 18,07 δις δολάρια με βάση τον ισολογισμό του 2019. Έχει ίδια κεφάλαια 1,89 δις δολάρια δηλαδή ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός είναι 9,6 φορές τα ίδια.

Η AUTOHELLAS έχει καθαρό τραπεζικό δανεισμό 417 εκ ευρώ και ίδια 294.5 εκ ευρώ. Δηλαδή ο καθαρός δανεισμός είναι 1,41 φορές τα ίδια. Όπως βλέπετε, η Hertz Global Holdings είναι μοχλευμένη μέχρι τα μπούνια. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Η Hertz έβγαλε ζημιές 225 εκ δολάρια το 2018 και έβγαλε και πάλι ζημιές 58 εκ δολάρια το 2019. Από την άλλη η AUTOHELLAS έβγαλε κέρδη ΚΜΦΔΜ 38.2 εκ ευρώ το 2018 και 44.2 εκ ευρώ το 2019.

H Hertz είχε το 2019 EBITDA της τάξης του 3.81 δις δολάρια, δηλαδή παίζει με ένα Net Debt/EBITDA 2019 = 4.74 ενώ η AUTOHELLAS παίζει με ένα Net Debt/EBITDA 2019 = 2.65. Είναι ολοφάνερο ότι επειδή η Hertz είναι μοχλευμένη μέχρι τα μπούνια και ήδη ζημιογόνος χωρίς τον κορωνοϊό, τώρα με τον κορωνοϊό η αγορά βλέπει ότι είναι πολύ πιθανό να χρειασθεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

  • Εμείς όμως εδώ, για να είμαστε καλυμμένοι κατά 100% κάναμε το stress test που έκανε η Morgan Stanley στην Airbus. Έτσι υπολογίζουμε ότι οι πωλήσεις της AUTOHELLAS το 2020 θα έχουν μια μείωση της τάξης του 58% και από 555 εκ ευρώ θα πάνε στα 233 εκ ευρώ, τα EBITDA θα έχουν μια πτώση της τάξης του 55% και από 157 εκ ευρώ θα πάνε στα 71.75 εκ ευρώ και τέλος τα ΚΜΦΔΜ θα έχουν μια πτώση της τάξης του 70% και από 44.2 εκ ευρώ θα πάνε στα 13.26 εκ ευρώ.

Η Morgan Stanley βλέπει για την Airbus το 2020 να πέφτουν οι πωλήσεις της σε επίπεδο ομίλου 46% αλλά στο κομμάτι Airbus 58%. Γι’ αυτό βάλαμε κι εμείς πτώση πωλήσεων στην AUTOHELLAS 58%. Βέβαια, η Morgan Stanley βλέπει ότι το 2020 ο καθαρός δανεισμός της Airbus από 834 εκ ευρώ που έκλεισε το 2019 θα αυξηθεί στα 19.53 δις ευρώ. Με βάση την πρόβλεψη της Morgan Stanley, η Airbus για να μπορέσει να λειτουργήσει θα χρειαστεί να πάρει από τις τράπεζες 15 δις ευρώ χωρίς όμως να χρειαστεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Και εμείς υιοθετούμε το ίδιο σενάριο για την AUTOHELLAS ότι εάν χρειασθεί λεφτά μπορεί να τα πάρει από τις τράπεζες από τις ήδη εγκεκριμένες γραμμές που έχει. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η Morgan Stanley βλέπει τα κέρδη ρεκόρ της Airbus το 2019 να τα βγάζει το 2021. Εμείς πιστεύουμε αν όχι το 2021, το 2022 η AUTOHELLAS θα βγάλει τα κέρδη ρεκόρ του 2019 γιατί και σε πρόσφατο άρθρο στην Telegraph ο συντάκτης του άρθρου ενημερώνει ότι το ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ που θα επισκεφθεί όταν τελειώσει η κρίση του κορωνοϊού θα είναι η Ελλάδα!!!

  • Φυσικά, εδώ πρέπει να σας θυμίσουμε ότι με το που ηρέμησε η κατάσταση στην Ελλάδα η ΕΛΤΡΑΚ πουλήθηκε στη βρετανική CP Holdings με ένα EV/EBITDA 2018 = 6.2 και με ένα P/E 2018 = 25.86. Η AUTOHELLAS είναι μαγαζί γωνία με απίστευτα ακίνητα, σαν φυσικό μονοπώλιο, και σε αυτά τα επίπεδα τιμών έχει προεξοφληθεί και το χειρότερο σενάριο για το 2020. Φυσικά, θέλει υπομονή και επιμονή.

Φίλοι μικρομέτοχοι, την Παρασκευή η Goldman Sachs έβγαλε report (βλέπε πίνακα παρακάτω) για την ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ υποβαθμίζοντας την τιμή στόχο από 19.00€ στα 14.00€ αλλά από σύσταση sell την πάει σε σύσταση neutral. Το 17σέλιδό της report για τα διυλιστήρια κρύβει πραγματικό χρυσάφι. Βάσει των καινούργιων προβλέψεών της ότι το 2020 η πληρότητα του διυλιστηρίου θα πέσει μόνο κατά 5% προβλέπει EBITDA 485 εκ ευρώ για το 2020, 555 εκ ευρώ για το 2021 και 494 εκ ευρώ για το 2022 και βλέπει κέρδη για το 2020 244.7 εκ ευρώ, 300.8 εκ ευρώ για το 2021 και 243.3 εκ ευρώ για το 2022.

  • Προσέξτε όμως τώρα γιατί τώρα αρχίζουν τα ωραία. Θεωρεί ότι η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ θα είναι κερδισμένη γιατί το διυλιστήριο μπορεί να διυλίζει βαρέως τύπου πετρέλαια πχ ιρακινά, τα οποία παίζουν σε μεγάλο discount σε σχέση με το brent το οποίο αυξήθηκε τώρα λόγω του ιού και έφτασε τα 7 δολάρια το βαρέλι.
  • Δηλαδή, με λίγα λόγια το κόστος της πρώτης ύλης για το διυλιστήριο της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ πέφτει πάρα πολύ. Όμως μας εφιστά την προσοχή λέγοντας ότι και η ζήτηση για τα τελικά προϊόντα που παράγει η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ έχει πέσει πολύ σε ότι έχει να κάνει στα jet fuel cracks -50% και gasoline cracks -80%.

Αυτά που έχουν κρατηθεί μέχρι στιγμής και παίζουν στον μέσο όρο των τελευταίων 5 ετών είναι τα diesel cracks. Όμως μας εφιστά την προσοχή ότι και εκεί η ζήτηση μπορεί να μειωθεί αισθητά με αποτέλεσμα να χτυπηθούν τα περιθώρια στα diesel cracks και συγχρόνως αν αναγκασθεί να δουλέψει με χαμηλότερη πληρότητα το διυλιστήριο τα EBITDA θα υποστούν καθίζηση πχ βλέπε πίνακα παρακάτω εάν μειωθεί η πληρότητα του διυλιστηρίου κατά 40% βλέπει τα EBITDA από 485 εκ ευρώ να πηγαίνουν στα 315 εκ ευρώ.

  • Και εκεί που υπολόγιζε να δώσει μέρισμα 1.20€/μετοχή να δώσει μέρισμα τελικά η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ 0.31€/μετοχή. Μέρα με τη νύχτα φίλοι μικρομέτοχοι. Θέλει λοιπόν πάρα πολύ προσοχή διότι η Morgan Stanley λέει ότι εάν δεν μπουν λουκέτα σε διυλιστήρια τα περιθώρια στα diesel cracks θα καταποντισθούν και ο νοών νοείτω.

Η Goldman Sachs για να ξέρετε, σαν top επιλογή έχει την Neste με τιμή στόχο τα 40€ και προσδοκώμενη απόδοση 37% και σύσταση buy. Και ο βασικός λόγος είναι ότι της αρέσει που έχει μπει στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Ακόμα δίνει σύσταση buy στο τούρκικο διυλιστήριο της Tupras με τιμή στόχο τις 100 λίρες και προσδοκώμενη απόδοση 29%. Όπως αντιλαμβάνεστε, ο κλάδος είναι μια κινούμενη άμμος και θέλει πάρα πολύ προσοχή.

Φίλοι μικρομέτοχοι σας ευχόμαστε υγεία, τύχη και καλά κέρδη.

  • Από  τον Ειδικό Συνεργάτη του μικρομέτοχου 

Σ.Σ μ/μ: Οι Συνεργάτες του μ/μ καταθέτουν τις προσωπικές απόψεις – εκτιμήσεις τους. Ο μ/μ δεν ασκεί καμμία λογοκρισία. Ούτε όμως σημαίνει “σώνει ντε και καλά” ότι συμφωνεί με τις δικές τους.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.