Ποιά είναι τώρα τα (3) απόλυτα “Greekcovery play” του X.A (30 Απριλίου 2020)

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ 3 ΑΠΟΛΥΤΑ “GREEKCOVERY PLAY” ΤΟΥ ΧΑ! 

Φίλοι μικρομέτοχοι, οι καταστροφολόγοι κοιτούν αποσβολωμένοι αυτό που γίνεται στα τερματικά. Δεν πάει ούτε ένας μήνας που αρκετοί σχολιαστές μετοχών μας ενημέρωναν ότι το ομόλογο της AEGEAN Airlines δείχνει χρεωκοπία και απορούσαν γιατί ανέβαινε η μετοχή της AEGEAN.

  • Πριν ένα μήνα λοιπόν η AEGEAN είχε κλείσιμο στα 4.00€ και έγραφαν πουλείστε… πάει για φούντο το κατάστημα. Τέτοιο Βατερλό μέσα σ’ ένα μήνα δεν έχει ξαναγίνει… Και το ομόλογο έχει κάνει ράλι και η μετοχή από τα 4.00€ έκλεισε χθες στα 5.90€. Μόνο 47.5% πάνω από εκεί που μας έλεγαν να πουλήσουμε.

Φίλοι μικρομέτοχοι, όπως έχετε καταλάβει, οι αγορές θέλουν στομάχι, καθαρό μυαλό και πειθαρχία και δεν κάνουν ποτέ το χατίρι των πολλών. Έτσι και στο ελληνικό χρηματιστήριο τώρα πολλοί απορούν γιατί ανεβαίνει. Ακριβώς πριν από μία εβδομάδα σας είχαμε πει την άποψή μας για το “ποιες είναι τώρα οι (7) μετοχές που υπόσχονται τρελές αποδόσεις” (https://www.mikrometoxos.gr/poies-einai-tora-oi-7-metoches-poy-yposchontai/).


Σήμερα φίλοι μικρομέτοχοι, θα επικεντρωθούμε σε 3 μετοχές που εμείς πιστεύουμε ότι είναι τα απόλυτα greekcovery play του ΧΑ.


Όπως σας έχουμε ήδη τονίσει, η φετινή χρονιά είναι τελειωμένη γι’ αυτό όποιος αγοράζει μετοχές πρέπει να έχει ορίζοντα το 2022. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι και στο report που έβγαλε η Wood για τα ελληνικά διυλιστήρια πριν από 3 ημέρες, προβλέπει ότι και τα δύο διυλιστήρια θα είναι ζημιογόνα το 2020.

  • Όμως, ειδικά η ΜΟΤΟΡΟΙΛ από τα χαμηλά της (8.70€) έχει κάνει πολύ δυνατό ράλι. Έκλεισε χθες στα 14.24€. Γιατί οι ζημιές του 2020 προεξοφλήθηκαν ήδη.

Φίλοι μικρομέτοχοι, κατά την ταπεινή μας άποψη, η Ελλάδα θα βγει κερδισμένη από τον τρόπο που διαχειρίστηκε την πανδημία και τα οφέλη θα φανούν περισσότερο στον κλάδο του τουρισμού, θα είναι μεγάλα και μακροχρόνια.

  • Όπως ήδη γνωρίζετε, για πρώτη φορά αγαπημένη μας μετοχή έχει γίνει η μετοχή του ΤΙΤΑΝΑ. Λόγω της πανδημίας, η μετοχή του ΤΙΤΑΝΑ έκοψε στη μέση και από τα 20€ πήγε στα 10€ και πιο κάτω. Εκεί ήταν ένα εξαιρετικό σημείο εισόδου.

Φίλοι μικρομέτοχοι, το πιο σημαντικό πράγμα αυτή τη στιγμή είναι η εταιρεία στην οποία τοποθετούμαστε να αντέξει την λαίλαπα αλλά να μπορέσει να ωφεληθεί τα μέγιστα όταν έρθει η ανάκαμψη. Ο ΤΙΤΑΝΑΣ είναι μια τέτοια περίπτωση.

  • Φίλοι μικρομέτοχοι, ΤΙΤΑΝΑ δεν μπορείς να φτιάξεις με 1 δις ευρώ. Γιατί δεν είναι οι άδειες που απαιτούνται για να κάνεις τσιμεντάδικο, που πολύ δύσκολα τις παίρνεις, αλλά είναι και ο χρόνος για να φτιάξεις τα εργοστάσια που έχει ο ΤΙΤΑΝΑΣ σε όλο τον πλανήτη. Και σίγουρα δεν μπορείς να τα φτιάξεις με τίποτα με 1 δις ευρώ.

Με αυτό λοιπόν το σκεπτικό φίλοι μικρομέτοχοι, επειδή η AUTOHELLAS θα αντέξει την λαίλαπα, είναι για εμάς το πρώτο greekcovery play του ελληνικού χρηματιστηρίου.

Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης στο conference call των αποτελεσμάτων, η AUTOHELLAS έχει τον ισχυρότερο ισολογισμό από όλες τις ομοειδείς εταιρείες της Ευρώπης.

  • Η πλάκα είναι φίλοι μικρομέτοχοι, οι ίδιοι κύκλοι που έλεγαν ότι θα πτωχεύσει η AEGEAN και προέτρεπαν τους επενδυτές να πουλήσουν AEGEAN στα 4.00€, οι ίδιοι προέτρεπαν τους επενδυτές να πουλήσουν και AUTOHELLAS στα 4.00€ γιατί είναι ακριβή. Kαι ενώ στην AEGEAN σταμάτησαν την καταστροφολογία, στην AUTOHELLAS  συνεχίζεται η παραπληροφόρηση.

Κάποιοι άλλοι έφτασαν στο σημείο να λένε ότι δεν βλέπουν καθόλου καλά την AUTOHELLAS διότι η έκπτωση που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση για τα ενοίκια ισχύει και για τα leasing αυτοκινήτων. Μεγαλύτερη ανακρίβεια από αυτή δεν υπάρχει. Τουλάχιστον αυτοί είναι Κύριοι και παραδέχθηκαν ότι άθελά τους παραπληροφόρησαν τους μικροεπενδυτές και ότι ζητούν συγνώμη.

  • Φίλοι μικρομέτοχοι, όπως ήδη γνωρίζετε από προηγούμενο άρθρο μας υπολογίζουμε ότι η AUTOHELLAS το 2020 θα έχει μια μείωση στον κύκλο εργασιών της τάξης του 58%, τα EBITDA θα έχουν μια πτώση της τάξης του 55% και τα κέρδη θα έχουν μια μείωση της τάξης του 70%. Φυσικά, δεν αποκλείουμε να βγάλει η εταιρεία και ζημιές. Όμως, εμείς πιστεύουμε ότι η πτώση της μετοχής το έχει προεξοφλήσει.

Για να καταλάβετε, σήμερα υπάρχει ΚΟΛΟΣΣΙΑΙΑ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ μεταξύ AEGEAN και  AUTOHELLAS.


Η AEGEAN για να έχει έσοδα πρέπει τα αεροπλάνα της να πετάνε. Από την άλλη, ένα μικρό μόνον μέρος της Autohellas είναι οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις. Μεγάλο μέρος είναι οι μακροπρόθεσμες αλλά και το εμπόριο καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και το service φυσικά.

  • Για να έχετε μια αίσθηση, η HYUNDAI από 7η θέση που ήταν το 2019 τον Μάρτιο του 2020 ανέβηκε στην 3η θέση πουλώντας 306 αυτοκίνητα.
  • Φίλοι μικρομέτοχοι η AEGEAN έκλεισε χθες στα 5.90€ έχοντας μια κεφαλαιοποίηση της τάξης των 421.36 εκ ευρώ.
  • Τα ίδια κεφάλαια της AEGEAN είναι στα 328 εκ ευρώ και τα ίδια κεφάλαια της AUTOHELLAS στα 294 εκ ευρώ. Και οι δύο θα αντέξουν την λαίλαπα.

Η AEGEAN όμως έχει βάλει μπρος παραγγελία μαμούθ στην AIRBUS ενώ η AUTOHELLAS εάν θέλει δεν χρειάζεται να κάνει καμία αγορά αυτοκινήτου ούτε φέτος ούτε του χρόνου!!! Επειδή εμείς πιστεύουμε ότι η AEGEAN αξίζει να είναι στα 5.90€, η AUTOHELLAS είναι προκλητικά υποτιμημένη σε σχέση με την AEGEAN.

  • Χθες η AUTOHELLAS έκλεισε στα 4.735€ έχοντας μια κεφαλαιοποίηση της τάξης των 231.32 εκ ευρώ. Όμως, επειδή έχει το 11.66% της AEGEAN, το οποίο με χθεσινό κλείσιμο αξίζει 49.12 εκ ευρώ, αυτό σημαίνει ότι το μαγαζί-η δουλειά που λέγεται AUTOHELLAS κοστίζει 182.2 εκ ευρώ.

Με τίποτα φίλοι μικρομέτοχοι δεν φτιάχνεις AUTOHELLAS με αυτά τα λεφτά. Μόνο για τα ακίνητα θες τόσα… Και επειδή κάποιοι αγχώνονται με την Hertz στην Αμερική εδώ να σας ενημερώσουμε ότι η AUTOHELLAS ΜΟΝΟ κερδισμένη μπορεί να βγει γιατί αυτό που χρησιμοποιεί είναι το σήμα της Hertz.

Και επειδή είναι ο μεγαλύτερος franchisee της Hertz παγκοσμίως και να πτωχεύσει η Hertz στην Αμερική όλο και κάποιος θα βρεθεί να πάρει το σήμα της Hertz και μετά η AUTOHELLAS θα μπορεί να διαπραγματευτεί καλύτερους όρους για την χρήση του ονόματος.

  • Εμείς πιστεύουμε όμως ότι ο μεγαλομέτοχος της Hertz κ. Carl Icahn, ο οποίος μέσα στην χρηματιστηριακή καταιγίδα και συγκεκριμένα μεταξύ 10 και 12 Μαρτίου αγόρασε 11.4 εκ μετοχές της Hertz με μια μέση τιμή 7.43 δολάρια και έτσι έφτασε το ποσοστό του στο 38.9%, θα βρει λύση χωρίς να χρεοκοπήσει η Hertz.

Θεωρούμε, επειδή είναι προσωπικός φίλος και σύμβουλος του προέδρου Trump, θα βρεθεί σίγουρα λύση στο πρόβλημα της Hertz. Εμείς φίλοι μικρομέτοχοι, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η AUTOHELLAS μπορεί να βγάλει το 2022 τα αποτελέσματα που έβγαλε το 2019. Και όσοι δεν θυμούνται, έβγαλε 44 εκ ευρώ κέρδη…. Γι’ αυτό εξοπλιστείτε με υπομονή και επιμονή. Η AUTOHELLAS είναι γερό σκαρί και έχει καλό καπετάνιο.


Φίλοι μικρομέτοχοι, η δεύτερη μετοχή που θεωρούμε απόλυτο greekcovery play είναι η μετοχή του ΦΟΥΡΛΗ.

Ήταν και αυτή μια από τις 7 μετοχές που προτείναμε πριν από μια εβδομάδα. Όπως και με τον ΤΙΤΑΝΑ και την AUTOHELLAS, έτσι και με το ΦΟΥΡΛΗ πιστεύουμε ότι δεν μπορείς να κάνεις τα ΙΚΕΑ με 187.7 εκ ευρώ που είναι η κεφαλαιοποίηση του ΦΟΥΡΛΗ με χθεσινό κλείσιμο.

Γιατί και δεν μπορείς να τα φτιάξεις με τόσα λίγα χρήματα αλλά και δεν μπορείς να γίνεις αποκλειστικός franchisee της ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο γιατί είναι ο ΦΟΥΡΛΗΣ. Ακόμα, ο ΦΟΥΡΛΗΣ έχει τα INTERSPORT και την εταιρεία ακινήτων TRADE ESTATES.

  • Όπως και με την AUTOHELLAS έτσι και με τον ΦΟΥΡΛΗ εμείς πιστεύουμε ότι το 2022 ο ΦΟΥΡΛΗΣ θα καταφέρει να βγάλει τα αποτελέσματα του 2019 σε επίπεδο EBITDA όμως θα έχει υψηλότερη κερδοφορία από το 2019 την οποία εμείς την βλέπουμε στα 17 εκ ευρώ. Και εδώ φίλοι μικρομέτοχοι πρέπει να εξοπλιστείτε με υπομονή και επιμονή.

Τέλος, τρίτη μετοχή την οποία θεωρούμε απόλυτο greekcovery play αλλά και turnaround story συγχρόνως, είναι η μετοχή της ΔΕΗ.

Στη ΔΕΗ φίλοι μικρομέτοχοι τα τελευταία 2 χρόνια επικράτησε σκοτοδίνη. Το 2018 έβγαλε ζημιές 903 εκ ευρώ και το 2019 έβγαλε ζημιές 1.68 δις ευρώ.

Εμείς πιστεύουμε όμως ότι πλέον η ΔΕΗ έχει περάσει τον κάβο και από το 2020 θα γυρίσει σε κερδοφορία. Εμάς μας αρέσει πάρα πολύ ΤΩΡΑ η ΔΕΗ γιατί εμείς πιστεύουμε ότι οι χαμηλές τιμές πετρελαίου είναι εδώ για να μείνουν και το ίδιο οι τιμές των ρύπων. Συγχρόνως, μας αρέσει πάρα πολύ η στροφή που κάνει προς την πράσινη ανάπτυξη συμμαχώντας με πολύ δυνατούς παίκτες.

  • Εμείς πιστεύουμε ότι εφέτος η ΔΕΗ μπορεί να βγάλει 800 εκ ευρώ EBITDA και το 2021 950 εκ ευρώ. Με χθεσινό κλείσιμο τα 2.688€, η ΔΕΗ έχει μια κεφαλαιοποίηση της τάξης των 623.6 εκ ευρώ. Με τον καθαρό δανεισμό στα 3.7 δις ευρώ αυτό μας δίνει ένα Enterprise Value 4.32 δις ευρώ και με ένα προσδοκώμενο EBITDA 2021 στα 950 εκ ευρώ αυτό μας δίνει ένα EV/EBITDA 2021e = 4.55.

Θεωρούμε ότι εφόσον γυρίσει σε κερδοφορία και έχει θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές, δικαιολογεί άνετα ένα EV/EBITDA = 6. Κι εδώ φίλοι μικρομέτοχοι έχουμε το ίδιο σκεπτικό όπως και στον ΤΙΤΑΝΑ, στην AUTOHELLAS και στον ΦΟΥΡΛΗ. Δεν φτιάχνεις την υπάρχουσα ΔΕΗ με 623 εκ ευρώ. Παρόλο τον υψηλό καθαρό δανεισμό (3.7 δις ευρώ) εμείς πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ΔΕΗ θα είναι το απόλυτο turnaround story της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

  • Φυσικά φίλοι μικρομέτοχοι, δεν κυνηγάμε τις τιμές στο ταμπλό. Για να καταλάβετε, η ΔΕΗ στις 16 Μαρτίου είχε κλείσιμο 1.55€!!!!! Κάποιοι ήδη βγάζουν 73.41% στα λεφτά τους. Γι’ αυτό όχι βιασύνες. Μπορεί να είναι ο στόχος το 2022 αλλά πάντα κοιτάμε να εκμεταλλευτούμε όταν οι τιμές πέφτουν. 

Φίλοι μικρομέτοχοι σας ευχόμαστε υγεία, τύχη και καλά κέρδη.

Από τον ειδικό συνεργάτη του μ/μ


Σ.Σ μ/μ: 

  • Οι Συνεργάτες του μ/μ καταθέτουν τις προσωπικές απόψεις – εκτιμήσεις τους.
  • Ο μ/μ δεν ασκεί καμμία λογοκρισία.
  • Ούτε όμως σημαίνει “σώνει ντε και καλά” ότι συμφωνεί με τις δικές τους.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Το παρόν δεν αποτελεί σύσταση επενδυτικής στρατηγικής αναφορικά με χρηματοπιστωτικά μέσα ή εκδότες χρηματοπιστωτικών μέσων και δεν περιέχει την οποιαδήποτε γνώμη σχετικά με την παρούσα ή μελλοντική αξία χρηματοπιστωτικών μέσων. Οι πληροφορίες και οι απόψεις στο συγκεκριμένο έγγραφο είναι για ενημέρωση του αναγνώστη και μόνο.

Στο παρόν έγγραφο υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις οι οποίες ενδεχομένως να αναθεωρηθούν σημαντικά μετά την κυκλοφορία του συγκεκριμένου εγγράφου είτε λόγω αναθεώρησης των οικονομικών μεγεθών από τις αρμόδιες αρχές, είτε επειδή οι εκτιμήσεις αναθεωρούνται με βάση νέες εξελίξεις και τάσεις στις οικονομίες και τις αγορές.

Στο παρόν έγγραφο ενδεχομένως να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία τα οποία μπορεί να μην είναι συμβατά με τον επενδυτικό ορίζοντα+ το προφίλ συγκεκριμένων επενδυτών. Η επένδυση σε ορισμένα χρηματοοικονομικά στοιχεία μπορεί να ενέχει σημαντικούς κινδύνους και κόστος ευκαιρίας.

Οι αναγνώστες του συγκεκριμένου εγγράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι στο να επιβεβαιώνουν την εγκυρότητα των παρεχομένων πληροφοριών καθώς επίσης και να ενημερώνονται για τυχόν αναθεωρήσεις οικονομικών μεγεθών και εκτιμήσεων που λαμβάνουν χώρα.