Πλοίαρχοι vs Μηχανικοί σημειώσατε X

Χαιρετώ όλους τους συναδέλφους που ταξιδεύουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, καπεταναίους, μηχανικούς, μάγειρες, ναύτες, λαδάδες και δόκιμους. Αφορμή γι αυτό το άρθρο είναι αυτά που διαβάζουμε τον τελευταίο καιρό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως το Facebook και τις ομάδες σχετικά με τους ναυτικούς και την ναυτιλία που έχουν ξεφυτρώσει.

Καθόμασταν μαζί με τον καπτα Κώστα που είναι καπετάνιος και τον καπτα Γιώργο που είναι γραμματικός, και πίναμε καφέ όταν διάβασα για ακόμη μια φορά μια κόντρα που έχει ξεσπάσει στα σχόλια ανάρτησης σχετικά με το ναυτικό επάγγελμα. Δε γνωρίζω εάν κάποιοι το κάνουν επίτηδες, είναι κολλημένοι, καρούμπαλα, καπετανουκλες η μαστορουκλες, είμαι σίγουρος όμως ότι μόνο κακό κάνουν στο ναυτικό επάγγελμα, στην σεβαστή θέση του καπετάνιου και Α’ Μηχανικού όπως φυσικά και στις υπόλοιπες θέσεις κάτω από αυτούς.

Δε μπορούσαμε να καταλάβουμε γιατί σε μια δημοσίευση σχετικά με τις στροφές του καραβιού και το ότι υπάρχουν καπετάνιοι που ανεβοκατεβάζουν, έπρεπε να υπάρξουν τέτοιες διαμάχες μεταξύ μηχανικών και καπεταναίων. Μιλάμε για τρέλα.

Ο καπετάνιος σε ένα καράβι έχει την υποχρέωση και ύψιστο καθήκον το καράβι και το πλήρωμα του να φορτώνει με ασφάλεια, να ταξιδεύει με ασφάλεια και να ξεφορτώνει με ασφάλεια. Αυτό επιτυγχάνεται με την σωστή συνεργασία με τον Ά μηχανικό, τον γραμματικό, τους αξιωματικούς και το υπόλοιπο πλήρωμα. Είναι τόσο απλά τα πράγματα και δε μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να τσακωνόμαστε.

Εγώ είμαι Ά μηχανικός 10 χρόνια και όταν ακούω τέτοια πράγματα πραγματικά τσαντίζομαι. Όταν έχει σκοπό ο καπετάνιος να ανεβοκατεβάζει στροφές συνήθως μου λέει «υπάρχει περίπτωση να ανεβοκατεβάσω 2-3 στροφές πως θες να το κάνουμε;» Και του απαντάω ότι μπορείς να τον κανείς χωρίς να ενημερώσεις κανέναν, εάν για κάποιο λόγο χρειαστεί παραπάνω η πες το μου πιο νωρίς όταν θα πίνουμε τον καφέ μαζί στην καμπίνα η πάρε την βάρδια. Και συνήθως βρε παιδιά δε χρειάζεται να κόψουμε τόσο πολύ για να κανονιστεί μόνο το ΕΤΑ, αλλά και να χρειαστεί εκεί είμαστε να κάνουμε την δουλειά μας.

Αγαπητοί συνάδελφοι, συμφωνούμε ότι κολλημένοι και κομπλεξικοί υπάρχουν σε όλες τις θέσεις. Θεωρώ όμως ότι πλέον αυτοί είναι λίγοι. Μην μπούμε στο τρυπάκι να τσακωνόμαστε στα σχόλια για κουταμάρες. Μας βλέπουν νέα παιδιά τα οποία μετά πηγαίνουν στο καράβι και ήδη σιγοκαίει η φλόγα για διαμάχη και κόντρες.

Ας φροντίσουμε να διδάξουμε τα νέα παιδιά ότι ο πλοίαρχος θα πρέπει να είναι ένας σεβαστός άνθρωπος, ο Α’ μηχανικός είναι και αυτός ένας άνθρωπος υπέρ-πολύτιμος και από αυτόν κρίνεται σε ένα μεγάλο βαθμό η σωστή λειτουργία του πλοίου. Είπαμε υπάρχουν και όλοι αυτοί οι οποίοι είναι κολλημένοι. Παντού όμως υπάρχουν αυτοί.

Και φυσικά ο πλοίαρχος θα επιλέξει σε συνεργασία με το γραφείο πότε θα φτάσει το καράβι και που. Των μηχανικών οι δουλειά είναι να φροντίσουν το πλοίο να λειτουργεί σωστά από μηχανολογικής απόψεως ώστε να μπορεί να ταξιδεύει και να γυρίζει η προπέλα και τα υπόλοιπα μηχανήματα.

Είναι τουλάχιστον άτοπο εν έτη 2021 να καθόμαστε και να λέμε ποιος είναι ποιο πολύτιμος σε ένα πλοίο. Όλοι είναι από τον πλοίαρχο μέχρι το καμαρωτακι. Θα ταξιδέψει ένα πλοίο χωρίς καμαρωτακι; Ναι, θα ταξιδέψει και θα φορτώσει -εκφορτώσει κτλ. Εμείς όλοι εκεί εάν δεν έχουμε καμαρωτακι θα μας φανεί η απώλεια; Ναι, θα μας φανεί κι θα γκρινιάζουμε όλη μέρα. Όλοι λοιπόν είναι πολύτιμοι σε ένα πλοίο ανάλογα με τα καθήκοντά τους.

Λοιπόν καλό θα ήταν να είμαστε πιο προσεχτικοί σε σχόλια στις εν λόγω ομάδες γιατί πιο πολύ προβλήματα μεταξύ μας προκαλούμε. Λίγο προσοχή συνάδελφοι, θα πρέπει να μείνουμε ενωμένοι και να γνωρίζουμε τα καθήκοντα και τις ευθύνες μας πάνω σε ένα πλοίο. Για αυτά μας πληρώνουν και μας στέλνουν στα πλοία οι εταιρείες να δουλέψουμε.
Εύχομαι καλά ταξίδια και ελπίζω να μη σας κούρασα.

Πέτρος Κ.
Ά Μηχανικός

το διαβασαμε στο https://e-nautilia.gr/ploiarxoi-vs-mixanikoi-shmeiwsate-x/