Πλοία καύσης «πράσινου» υδρογόνου με τις ευλογίες της ΕΕ

Πλοία καύσης «πράσινου» υδρογόνου με τις ευλογίες της ΕΕ

Πρόκειται για το «Topeka», το οποίο θα λειτουργεί με μπαταρία ισχύος 1.000 kilowatts/ώρα καθώς και με ειδική κυψέλη υδρογόνου, γεγονός που θα το καθιστά περιβαλλοντικά ουδέτερο, απαλλαγμένο από εκπομπές άνθρακα.


Οι σχεδιαστές του πλοίου, οι οποίοι συνεργάζονται στο πλαίσιο του εγχειρήματος HyShip (πρωτοβουλία για την ανάπτυξη πλοίων καύσης περιβαλλοντικά ουδέτερου υδρογόνου), προσβλέπουν σε δύο κύριους στόχους: τη μεταφορά φορτίων μεταξύ των λιμένων της Νορβηγίας και την παράδοση περιβαλλοντικά ουδέτερου υδρογόνου σε αποθήκες καυσίμων κατά μήκος της ακτογραμμής της Νορβηγίας.

Το εν λόγω εγχείρημα χαίρει και της υποστήριξης του ενεργειακού κολοσσού Equinor, ο οποίος αναφέρει ότι το πλοίο θα αποτελέσει γέφυρα για την ομαλότερη και αποτελεσματικότερη ενεργειακή του μετάβαση.

Σημειώνεται ότι το «Topeka» δεν θα είναι το μοναδικό πλοίο που θα λάβει την υποστήριξη της ΕΕ, καθώς μέσω του HyShip αναμένεται να επιδοτηθεί και η ανάπτυξη φορτηγίδας εσωτερικών πλόων, ενός fast ferry και ενός μεγαλύτερου σε μέγεθος ποντοπόρου πλοίου.

Φωτό: www.wilhelmsen.com

ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ