Πειραιάς – Μειώθηκε τον Σεπτέμβριο η διακίνηση containers στου δυο προβλήτες της ΣΔΕΠ

Οι μεγάλες καθυστερήσεις έξω από τα λιμάνια οι περικοπές δρομολογίων και η γενικότερη αναστάτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα φαίνεται να επηρέασαν την διακίνηση φορτίων για τον Σεπτέμβριο σχεδόν σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια (terminals) της  Cosco Shipping Ports, η οποία στον Πειραιά ελέγχει δυο προβλήτες μέσω της ΣΕΠ.

Στον Πειραιά το «Piraeus Container Terminal S.A.» (ΣΕΠ, με δυο προβλήτες) τον Σεπτέμβριο διακίνησε  419,8 χιλιάδες Teu έναντι 438,2  χιλιάδες Teu τον ίδιο μήνα του 2020 καταγράφοντας μια μείωση κατά 4,2% ενώ στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 η πτώση είναι μικρότερη (-1%) καθώς διακινήθηκαν 3.660,9 χιλιάδες «κουτιά» έναντι  3.696,5  χιλιάδες «κουτιά» το εννεάμηνο του 2020. Πάντως στελέχη της ΣΕΠ εκτιμούν ότι όλη τη χρονιά φέτος η διακίνηση φορτίων θα είναι στα επίπεδα  του 2020.

Τον Σεπτέμβριο πτώση διακίνησης κατέγραψαν και οι εγκαταστάσεις της Cosco στο λιμάνι της Αμβέρσας (-17,5%), της  COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals S.L.U. στη Βαλένθια (-13%) της  Euromax του  Ρότερνταμ (-0,5%), ενώ μόνο το τέρμιναλ CSP Zeebruggee στο Βέλγιο κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο (+58,6%) ωστόσο σε απόλυτα μεγέθη η διακίνηση «κουτιών» είναι πολύ μικρή στο συγκεκριμένο τέρμιναλ (μόλις 81,2 χιλιάδες Teu).

Συνολικά στα 36 λιμάνια (terminals) που ελέγχει η Cosco Shipping Ports εντός και εκτός Κίνας τον Σεπτέμβριο διακίνησε 9.338,0 χιλιάδες Teu έναντι 9.235,2 χιλιάδες Teu τον ίδιο μήνα του 2020 (άνοδος 1,1%) ενώ στο εννεάμηνο η άνοδος είναι υψηλότερη (4,8%) στα 78.656,7 χιλιάδες Teu έναντι 75.042,3 χιλιάδες Teu το εννεάμηνο του 2020.