Πανεπιστήμια: Το τζάμπα πρέπει να… πεθάνει. Εδώ και τώρα… Τροφεία! (του Παύλου Στράνα)

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: ΤΟ ΤΖΑΜΠΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ, ΤΡΟΦΕΙΑ ΤΩΡΑ.

Σε λίγες μέρες ξεκινάνε οι Πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια.
Χιλιάδες νέοι Έλληνες θα πετύχουν σ αυτές, και θα μπούνε στα Πανεπιστήμια, για να γίνουν γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι, μαθηματικοί, φυσικοί, οικονομολόγοι, και εκατό άλλες ειδικότητες.

  • Έτσι σε τέσσερα , πέντε, έξι χρόνια η Ελλάδα, θα έχει στο δυναμικό της χιλιάδες νέους επιστήμονες, για την «δωρεάν» εκπαίδευση των οποίων:

Οι γονείς τους, θα έχουν πληρώσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να αποκτήσουν γνώσεις ξένων γλωσσών, και να προετοιμαστούν κατάλληλα με εκατοντάδες ιδιαίτερα μαθήματα για να πετύχουν στις Πανελλήνιες.
Η Ελληνική πολιτεία, θα έχει πληρώσει πολλά εκατομμύρια, χρήματα των φορολογούμενων Ελλήνων για τις Πανεπιστημιακές σπουδές τους.
Οι γονείς επί πλέον θα έχουν ξεπαραδιαστεί για να στέλνουν λεφτά στο παιδί τους, για ενοίκιο και φαγητό στην πόλη που σπουδάζει.

  • Και όλα αυτά με την προσδοκία, ότι η εξειδίκευση και η υψηλή μόρφωση τόσων χιλιάδων νέων οι οποίοι θα μπουν στην παραγωγική και οικονομική ζωή της χώρας, θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στην οικονομία της χώρας, και έτσι θα υπάρξει οικονομική ευμάρεια και άνοδος του βιοτικού επιπέδου, των Ελλήνων.

Όσο όμως η προσδοκία αυτή υλοποιείται, άλλο τόσο υλοποιείται και η προσδοκία μου να μάθω …κινέζικα.  Και δεν πραγματοποιείται γιατί  το Ελληνικό κράτος, δεν εφαρμόζει ορθολογική οικονομική πολιτική στην παιδεία.

  • Θα μου πεις η αριστερά, οι απεργίες, οι καταλήψεις…. ΜΠΟΥΡΔΕΣ.

Όσες φορές το Ελληνικό κράτος ΗΘΕΛΕ κάτι, το πραγματοποιούσε! Εδώ σε μια νύχτα έκλεισε τις τράπεζες για δυο μήνες, σε μια νύχτα έγινε η Αλεξανδρούπολη, μεγαλύτερη βάση από τη Σούδα, και δεν κουνήθηκε φύλο, ποια δεξιά, ποια αριστερά, και ποιες αντιδράσεις; ΘΕΛΗΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

  • Τι συμβαίνει λοιπόν, χρόνια τώρα;

Έρχεται η Γερμανία, και λέει στον Έλληνα γιατρό που μόλις τέλειωσε το αγροτικό του, έλα φίλε στη Γερμανία να δουλέψεις, και σου δίνω μισθό 4000 ευρώ, κοιτάει αυτός τα 4000 ευρώ, κοιτάει και το μισθό του ειδικευόμενου στον Ευαγγελισμό, και όπου φύγει φύγει.

  • Δηλαδή, η ψωροκώσταινα  Ελλαδίτσα, προμηθεύει ΔΩΡΕΑΝ έτοιμους γιατρούς στη Γερμανία, οικονομολόγους στην Αγγλία, κομπιουτεράδες στην Αμερική, τους οποίους έχει σπουδάσει ξοδεύοντας εκατομμύρια, από λεφτά των φορολογούμενων.

Αλήθεια, γιατί να μην δώσει 4000 ευρώ στο γιατρό η Γερμανία αφού τον παίρνει ΤΖΑΜΠΑ, έτοιμο, χωρίς να έχει χαλάσει ούτε ευρώ για την εκπαίδευση του, και μάλιστα για μία εκπαίδευση πολύ καλύτερη από την εκπαίδευση των δικών της Πανεπιστημίων;

  • Χώρια από το ότι αυτά που του δίνει, στην ουσία τα παίρνει πίσω με τα ακριβά νοίκια των σπιτιών των Γερμανών ιδιοκτητών, ενώ τα υπόλοιπα επιστρέφουν κι αυτά,  μέσω της κατανάλωσης, στην Γερμανική οικονομία.

Και το Ελληνικό κράτος και τα  Ελληνικά νοικοκυριά, παρέχουμε ΔΩΡΕΑΝ οικονομική βοήθεια στις χώρες αυτές με την εξαγωγή έτοιμων επιστημόνων, και όμως όχι μόνο το ανεχόμαστε, αλλά υπερηφανευόμαστε από πάνω που οι επιστήμονες  μας βρίσκουν δουλειά σε ξένες χώρες, αντί να κλαίμε που οι ξένες χώρες μας κλέβουν τα περιουσιακά μας στοιχεία, χωρίς να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ.

  • Γιατί το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της χώρας είναι οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΙ ΕΤΟΙΜΟΙ επιστήμονες.

Από αυτούς περιμένει η χώρα να δει την ανάκαμψη, σε αυτούς ελπίζει για βελτίωση, αυτούς τους οποίους δελεάζουν οι υψηλοί μισθοί κρατών που δεν έχουν ξοδέψει δεκάρα για την εκπαίδευση τους.

  • Οικονομικά αυτός ο κύκλος είναι … Η Ελλάδα επενδύει, και άλλες χώρες απολαμβάνουν

Για να δούμε, υπάρχουν Έλληνες  πολιτικοί, να σκεφτούν απλά, οικονομικά, και  με γνώμονα το συμφέρον της χώρας, ανεξάρτητα από αγκυλώσεις και ιδεοληψίες;

Υπάρχουν Έλληνες πολιτικοί να καθορίσουν δίδακτρα για κάθε φοιτητή, τα οποία θα εισπράττονται από το Ελληνικό κράτος, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που ο πτυχιούχος εργαστεί εκτός της Ελληνικής επικράτειας στην ειδικότητα που απόκτησε;

Έγινες κύριε γιατρός στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας; Μπράβο σου. Σου έκανε πρόταση το Νοσοκομείο του Βερολίνου με 5000 μισθό και θέλεις να πας; Μπράβο και καλά θα κάνεις,
…αλλά πλήρωσε μου πρώτα τις 10,20 30 χιλιάδες ευρώ που ξόδεψα για τις σπουδές σου, και μετά φύγε, αλλιώς δεν μπορώ να σου δώσω αντίγραφο πτυχίου.

  • Αν  το νοσοκομείο σε θέλει τόσο πολύ, ας πληρώσει εκείνο τα χρήματα, πάντως να πληρώνει Έλληνας φορολογούμενος τις σπουδές σου, και να τις απολαμβάνει το Νοσοκομείο του Βερολίνου ΔΩΡΕΑΝ, λυπάμαι αλλά δεν γίνεται.

Ξέρω ότι η πρόταση σκοντάφτει στην αρχή της Ελεύθερης μετακίνησης εργαζομένων και όλες τις λοιπές σαχλαμάρες της Ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, ακριβώς όμως αυτή η αρχή είναι που επιβάλλει με κάποιο τρόπο να πληρώνεται το κόστος των σπουδών. Γι αυτό και σχεδόν όλες οι χώρες της Ε.Ε. έχουν δίδακτρα και στις προπτυχιακές σπουδές , λίγα μεν, αλλά υπαρκτά. Δεν μπορεί το κόστος εκπαίδευσης του εργαζομένου να μην μπαίνει στο κάδρο της ελεύθερης μετακίνησης.

  • Ελεύθερη μετακίνηση σημαίνει δουλεύω όπου θέλω, αλλά η ελευθερία να χρεώνεις όποιον λαό σου γουστάρει με το κόστος της εκπαίδευσης σου, χωρίς το αντάλλαγμα ούτε καν της φορολόγησης σου στη χώρα του, αυτό δεν είναι ελευθερία, είναι υποδούλωση του λαού που εκπαιδεύει, από τους λαούς που απολαμβάνουν τα καλά της εκπαίδευσης του.

Αυτό θα μπορούσε να λυθεί και μέσω των Πανεπιστημίων τα οποία θα μπορούσαν να διεκδικούν αυτό που στο ποδόσφαιρο λέγεται τροφεία.

Μη σας φαίνεται παράξενο, ισχύει ήδη στο χώρο που καθιέρωσε την ελεύθερη μετακίνηση, το ποδόσφαιρο. Κάθε ομάδα που έχει ακαδημίες, και εκπαιδεύει παιδιά ποδοσφαιριστές, δικαιούται να ζητήσει από τον εργοδότη του ποδοσφαιριστή, όταν αυτός πάρει μεταγραφή, τα λεγόμενα τροφεία.

  • Για δείτε:

«Τα τροφεία( στο ποδόσφαιρο), είχαν ορισθεί στις 75 χιλιάδες ευρώ για κάθε χρόνο που μία ομάδα είχε στην ακαδημία της ένα ταλέντο από τις ηλικίες των 12-15 ετών, συν μία αποζημίωση εφάπαξ 60 ή 90 χιλιάδων. Την εφάπαξ αποζημίωση καθόριζε η κατάταξη της χώρας σε μία από τις τέσσερις κατηγορίες που είχε επινοήσει η ΦΙΦΑ. Έτσι, αν κάποιος μεγάλος σύλλογος ήθελε να πάρει ένα ταλέντο από άλλον, συνήθως πιο μικρό σύλλογο, θα έπρεπε να πληρώσει. Για τις ηλικίες 16-18 τα τροφεία παρέμεναν στο ίδιο ύψος, όπως και η αποζημίωση.».

  • Το να εκπαιδεύσεις έναν ποδοσφαιριστή 75 χιλιάδες ευρώ, το να εκπαιδεύσεις έναν γιατρό, τζάμπα;

Μπορώ να φανταστώ, δεκάδες τρόπους, κατάργησης της αδικίας άλλος να πληρώνει για σπουδές, και άλλος να επωφελείται, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ ούτε ένα λόγο, να έχουν αλλάξει τα πάντα στην κοινωνία, οι εργαζόμενοι να μετακινούνται ελεύθερα, τα κεφάλαια να μετακινούνται ελεύθερα, τα πάντα να ρέουν μεταξύ των κρατών της Ε.Ε., και η Ελλαδίτσα, να εξακολουθεί να παρέχει δωρεάν, την εκπαίδευση εργαζομένων, που θα «πάρουν» την εκπαίδευση τους και θα πάνε να την προσφέρουν σε άλλη χώρα.

  • Σύμφωνοι, δωρεάν παιδεία, αλλά υποχρεωτικά δουλειά στην Ελλάδα έστω για μια πενταετία,
  • Σύμφωνοι στην ελεύθερη μετακίνηση, αλλά με δίδακτρα οι  πανεπιστημιακές σπουδές.

Κάθε τι άλλο, είναι ανερμάτιστη  πολιτική, ιδεοληψιών.

Παύλος Στράνας

Υ.Γ. Η αιτιολογία ότι οι επιστήμονες μας δεν βρίσκουν δουλειά στην Ελλάδα, είναι σωστή, όμως και αυτή προέρχεται από την ανερμάτιστη πολιτική, της χωρίς πρόγραμμα εκπαίδευσης νέων επιστημόνων.

  • Όταν για να ικανοποιήσουμε πολιτικές πελατείες έχουμε ιδρύσει πανεπιστήμια και σχολές χωρίς προγραμματισμό και χωρίς σχεδιασμό των μελλοντικών αναγκών της οικονομίας μας, τότε έχουμε σπατάλη δημόσιου χρήματος για ειδικότητες για τις οποίες δεν υπάρχει ούτε μία θέση εργασίας στην Ελλάδα. Παράλληλα, αιμορραγεί και το επιστημονικό μας δυναμικό, ενώ οι δαπάνες για την παιδεία μας θα παραμένουν ανελαστικές.