Oταν τα media shops αντιμετωπίζουν τον διαφημιζόμενο επιχειρηματία σαν Επαρχιώτη στην Ομόνοια

Modern businesswoman. Beautiful young woman holding digital tablet and looking at camera with smile while standing at the clothing store

Kαμουφλαρισμένοι σε πολυτελείς βίλες και διαμερίσματα με θέα, αποκτήματα από την εποχή των παχιών αγελάδων και του νεοπλουτισμού της μεταπολίτευσης, οι μεσίτες της διαφήμισης (μια χούφτα πρόσωπα) επιχειρούν ακόμη και σήμερα να αποφασίσουν για τη ζωή και το θάνατο ενός μέσου-ΜΜΕ.

Από τον Βασίλη Μπόνιο (kourdistoportocali.com)

Το κάνουν αυτό γιατί η πλειοψηφία των Ελλήνων επιχειρηματιών και οι επικεφαλής των οργανισμών που είναι οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι-με ελάχιστες εξαιρέσεις-λειτουργούν σ΄αυτό το κομμάτι σαν Επαρχιώτες στην Ομόνοια.

Εμπιστεύονται τυφλά ένα λόμπυ στο οποίο δεκαετίες τώρα κάνουν κουμάντο τα ίδια πρόσωπα που είναι γατζωμένα στις καρέκλες με συγκολλητικό σκυροδέματος τέτοιας ισχύος που αντέχει στο χρόνο.

Στο μεταξύ, ένας με τον άλλον, ετοιμάζουν σαν διαδόχους τα παιδιά τους ώστε σόι να πάει το βασίλειο.

Πρόκειται για μία από τις πιο κλειστές εγχώριες παρασιτικές κάστες οι οποίες στο τέλος της μέρας προκαλούν ανήκεστο βλάβη στους επιχειρηματίες που τους εμπιστεύονται.

Οι διαφημιστές και τα media shops στην Ελλάδα συνήθως αφήνουν πίσω τους καμμένη γη-χρεοκοπημένες και πολυδανεισμένες επιχειρήσεις-ενώ οι ίδιοι ετοιμάζονται να δαγκώσουν το επόμενο ευκολόπιστο θύμα.

Κάθε λίγο και λιγάκι πασσάρουν στον επιχειρηματία που πληρώνει τα ωραία του λεφτά δήθεν νέα προιόντα και νέες βελτιωμένες επικοινωνίες προώθησης-τελευταία έχουν κάνει μόδα την “απάτη” του programmatic που είναι ίσως η πλέον αναποτελεσματική μέθοδος διαφήμισης από την εποχή που εφευρέθηκε η διαφήμιση.

Είναι όμως πολύ “αποτελεσματική” για την τσέπη των διαφημιστών και των media shops.

Ο επιχειρηματίας διαφημίζεται στα τυφλά και στο τέλος καταντά να πηδά στη καρότσα των φορτηγών του για να διασωθεί ή εκλιπαρεί τις τράπεζες για διακανονισμό και νέα δάνεια.

Γιατί συμβαίνει όλο αυτό και γιατί καταστρέφονται οι επιχειρηματίες που εμπιστεύονται τυφλά διαφημιστές και media shops;

Η απάντηση είναι απλή και ελληνική-δηλαδή Κολομβιάνικη: Επειδή εδώ είναι Κολομβία των Βαλκανίων οι διαφημιστές τα έχουν βρει με συγκεκριμένους εκδότες κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες διαπλοκής και με αυτούς πορεύονται.

Ετσι ένα νέο μέσο που θα μπορούσε να είναι πολύ πιο αποτελεσματικό όχημα για το προιόν ενός επιχειρηματία δεν έχει ουδεμία τύχη να πάρει μερίδιο της επικοινωνίας εάν ο ιδιοκτήτης του ΜΜΕ δεν είναι στο κόλπο, δηλαδή ανάμεσα στους εκλεκτούς της παρασιτικής κάστας των συγκεκριμένων διαφημιστών.

(Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι διαφημιστές που προσπαθούν να κρατήσουν κάπως τα προσχήματα)

Οι διαφημιστές αυτοί λοιπόν πασσάρους στους ανίδεους επιχειρηματίες ιλιγγιώδη νούμερα επισκεψιμότητας εκατομμυρίων αναγνωστών που δήθεν έχουν οι ιστότοποι των εκδοτών που είναι στο κόλπο.

Ετσι σε μια χώρα που οι πραγματικοί αναγνώστες του μεγαλύτερου διαδικτυακού ΜΜΕ δεν ξεπερνάνε τους 65.000 ημερησίως οι ιδιοκτήτες των media shops σερβίρουν εκατομμύρια fake αναγνώστες που παρουσιάζει το κύκλωμα των εκδοτών.

Είναι τόσο προχωρημένη η νοθεία των επισκεψιμοτήτων και έχουν πέσει τόσα λεφτά στην αλλοίωση τους ώστε οποιοδήποτε banner στο site των συγκεκριμένων εκδοτών θα παραδώσει εκατομμύρια εμφανίσεις και εντυπωσιακό viewability.

H απάτη είναι τέλεια με τη χρήση λογισμικών και κάθε είδους δυνατότητας αλλοίωσης ακόμη και πληρώνοντας ειδικές εταιρίες του χώρου και πρόσωπα που ειδικεύονται στις αλλοιώσεις του είδους.

Δηλαδή απίστευτη απάτη αλλά ο επιχειρηματίας, που στο μεταξύ οι διαφημιστές τον έχουν αντιμετωπίσει σαν Επαρχιώτη στην Ομόνοια, θα έχει πειστεί ότι το banner με το προιόν του το είδαν εκατομμύρια αναγνώστες.

Το κόλπο είναι πολύ καλά στημένο και προμελετημένο σαν έγκλημα εκ προθέσεως, όπου η πρόθεση δεν είναι παρά τα λεφτά του επιχειρηματία ή του οργανισμού.

Ειδικά για το ΑDviewability και το διαβόητο Programmatic marketing γράφαμε πρόσφατα:

Η ανάπτυξη της διαδικτυακής επικοινωνίας και διαφήμισης είναι λογικό να γεννά πάσης φύσεως εταιρίες στο συγκεκριμένο χώρο οι οποίες προσπαθούν να επιβιώσουν. Για να επιβιώσουν θα πρέπει να αποκτήσουν ένα ρόλο ύπαρξης επιχειρώντας να πουλήσουν ένα προιόν είτε το έχει ανάγκη η αγορά, είτε όχι.
Στις περιπτώσεις που θα μιλήσουμε στη συνέχεια “εφευρέθηκαν” προιόντα που περισσότερο μοιάζουν με τρυκ του μάγου Κόπερφιλντ παρά καλύπτουν την ύπαρξη πραγματικής ανάγκης στην αγορά των διαδικτυακών ΜΜΕ. Μιλάμε για την μέτρηση του ΑDviewability και το διαβόητο Programmatic marketing.
Οσο αφορά το ΑDviewability, το συγκεκριμένο εργαλείο που επιχειρούν να “πουλήσουν” διάφορες εταιρίες του digital σε ανυποψίαστους πελάτες-διαφημιζόμενους εμφανίζεται να μετράει πόσοι αναγνώστες ενός ΜΜΕ είδαν το banner ενός διαφημιζόμενου.
Μάλιστα με οδηγό το ΑDviewability που τους παρέχουν διάφοροι επιτήδειοι της παρα-ψηφιακής αγοράς οι πελάτες σπεύδουν στα ΜΜΕ να κάνουν παράπονα για το χαμηλό (ΑD) viewability των banner τους.
Κατ΄αρχή η ίδια η Google-που είναι το “ξενοδοχείο” του παγκόσμιου ψηφιακού χωριού -δεν δίνει πάνω από 60% viewability σε πάσης φύσεως banners καθώς συνυπολογίζει το adBlogging αλλά και τις ιδιομορφίες του κάθε browser που χρησιμοποιούν οι χρήστες.
Αλλά εδώ υπάρχει και το αυτονόητο. Ας υποθέσουμε πως ένα μεγάλο διαδικτυακό ΜΜΕ (Bild.de για παράδειγμα) έχει ταυτόχρονα 50 banners διαφημιζομένων να φιλοξενήσει. Είναι σχεδόν αδύνατο να βρει 50 θέσεις με το ίδιο viewability για να ικανοποιήσει εξίσου και τους 50 διαφημιζόμενους-προιόντα.
Δεν θα έπρεπε να έχει καθόλου περιεχόμενο παρά μόνο banners!
Πάμε παρακάτω τώρα. Ακόμη μεγαλύτερη απάτη για τους διαφημιζόμενους επιχειρηματίες και τα προιόντα τους είναι το περίφημο Programmatic_η διαφήμιση που υποτίθεται ότι μοιράζεται στα “τυφλά” στα διάφορα διαδικτυακά ΜΜΕ.
Τόσο το διαβόητο ΑDviewability όσο και το Programmatic marketing, χρησιμοποιείται από τους εγχώριους επιτήδειους εκδότες των ΜΜΕ και κάποια media shops για να εξαπατήσουν τους διαφημιζόμενους επιχειρηματίες.
Ποιοι είναι αυτοί οι εκδότες; Ολοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι τα site τους, που γράφονται από μαθητευόμενους μάγους της δημοσιογραφίας, έχουν εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες τη μέρα.
Οι αθεόφοβοι, σε μια χώρα που το μεγαλύτερο ενημερωτικό site δεν έχει στη πραγματικότητα πάνω από 65.000 μοναδικούς επισκέπτες, εμφανίζουν επισκεψιμότητα μεγαλύτερη από εκείνη των γερμανόφωνων site που απευθύνονται σε 120 Εκατ. γερμανόφωνους στην Ευρώπη.
Πως είναι δυνατόν τα ενημερωτικά site να έχουν πάνω από 65.000 μοναδικούς επισκέπτες τη μέρα όταν όλα σχεδόν τα νέα παιδιά είναι στο Instagram;
Mάλιστα για να καλύψουν την απάτη των “εκατομμυρίων” επισκεπτών νοθεύουν και τις εμφανίσεις των banners στα site τους. Πως; Οι πιο πολλοί εκδότες έχουν δικούς τους servers (με τα λεφτά που τους σπρώχνουν τα media shops σε βάρος των πελατών τους) και την άνεση να “πειράζουν” τον αριθμό των εμφανίσεων των banners που δίνουν τα dfps.
Ετσι εμφανίζεται το banner ενός προιόντος σε ένα site αδιάφορης έως ανύπαρκτης επισκεψιμότητας να το έχουν δει εκατομμύρια φανταστικοί αναγνώστες!
Πολλά media shops συνηγορούν στην απάτη των εκδοτών με το επιχείρημα προς τους πελάτες διαφημιζόμενους πως το τάδε site “έκαψε” δηλαδή παρέδωσε τις εμφανίσεις που ζήτησαν άρα το banner τους το έχουν δει εκατομμύρια αναγνώστες.
Ψεύδος και θράσος μαζί.
Το Κουρδιστό Πορτοκάλι χρόνια τώρα βρίσκεται απέναντι σε τέτοιες μεθόδους και μεθοδεύσεις.
Καλεί τους διαφημιζόμενους επιχειρηματίες εάν θέλουν να διαφημίζουν σωστά και αποτελεσματικά το προιόν τους να χρησιμοποιούν μόνο το ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Το μέλλον είναι το περιεχόμενο (ένα κείμενο, ένα δελτίο τύπου, ένα ρεπορτάζ, ένα advertorial, κλπ) για την προώθηση του προιόντος τους.
Κατ΄αρχήν το κείμενο μένει για πάντα στο διαδίκτυο-δεν είναι banner που χάνεται.
Εάν επιλέξετε ένα site που πραγματικά το διαβάζουν οι αναγνώστες του-όπως το Κουρδιστό Πορτοκάλι-δεν θα ρισκάρετε να πετάξετε άδικα τα λεφτά σας σε τρόπους επικοινωνίας, ΜΜΕ και media shops που έχουν στήσει ένα γαιτανάκι σε βάρος του πελάτη-διαφημιζόμενου.
Προσοχή λοιπόν στις περισπούδαστα προιόντα των επιτήδειων όπως το ΑDviewability, το Programmatic marketing και ό,τι του φανεί του Λωλοστεφανή.
Koυρδιστό Πορτοκάλι
Print Friendly, PDF & Email