10 Σεπτ. 2020– Ως δημόσια έργα οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού- Αρχές του 2021 οι δημοπρατήσεις

  • Ως δημόσια έργα θα προχωρήσουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, και οι δημοπρατήσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2021.

Αυτό ανέφερε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός είπε πως τα έργα εκτιμώμενου κόστους 1 δισ. ευρώ, θα προχωρήσουν ξεχωριστά και όχι ως τμήμα ενός cluster έργων προς παραχώρηση. Η πρώτη δημοπράτηση θα αφορά την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η οποία προγραμματίζεται να βγει στον αέρα στις αρχές του 2021.

  • Αργότερα, εντός του 2022 εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί η επέκταση μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας (εδώ αναμένουμε αν υπάρξει και ταυτόχρονη επέκταση του προαστιακού στη Ραφήνα). Τέλος θα ακολουθήσει και η δημοπράτηση της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης με την ταυτόχρονη αναβάθμιση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης ως ελεύθερης λεωφόρου.

Αυτό σημαίνει ότι θα κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι κατά μήκος της λεωφόρου από την περιοχή του Αγίου Δημητρίου, μέχρι το Ελληνικό, προκειμένου να «απελευθερωθεί» η Βουλιαγμένης από τα δεκάδες φανάρια που προκαλούν καθημερινά κυκλοφοριακό έμφραγμα.

Επίσης όπως ανέφερε ο κ.Καραμανλής, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του ypodomes.com, ο διαγωνισμός για την νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, θα πραγματοποιηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ.

  • Αντικείμενο προς εξέταση είναι αν μετά το τέλος της κατασκευής των επεκτάσεων, αυτές θα ενταχθούν στον παραχωρησιούχο που θα προκύψει από το νέο διαγωνισμό, αν θα λειτουργούν ως αυτόνομοι κλάδοι ή θα δημιουργηθεί μία νέα δεύτερη παραχώρηση.

Σε σχέση με άλλα μεγάλα έργα, ο υπουργός ΥΠΟΜΕ ανακοίνωσε ότι εντός των ημερών θα δημοσιευτεί η πρόσκληση για την κατασκευή του Flyover Θεσσαλονίκης, προκειμένου να προχωρήσει η προεπιλογή.

  • Επίσης σύμφωνα με τα όσα είπε, εντός Φθινοπώρου θα ολοκληρωθούν όλες οι γεωτεχνικές μελέτες για να προχωρήσει η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Στόχος είναι στο τέλος του 2021 το υπουργείο να προχωρήσει στην δημοπράτηση του έργου.

Στην ατζέντα του υπουργείου είναι επίσης το βόρειο τμήμα του Ε65 απο τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία όπου αναμένεται η τελική έγκριση, η Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας όπου συνεχίζεται ο διαγωνισμός ενώ για το Πάτρα-Πύργος επανέλαβε ότι έχει ληφθεί η πρώτη έγκριση και αναμένονται άλλες δύο για να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου.