ΟΠΑΠ: Κέρδη 205,3 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2020 –

Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2020 για τον ΟΠΑΠ διαμορφώθηκαν στα 205,3 εκατ. αυξημένα κατά 1,5% (FY 2019: 202,4 εκατ.) ή μειωμένα κατά 51,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Στο δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 132,1 εκατ. (δ’ τρίμηνο 2019: 61,8εκ.), ενώ σε επαναλαμβανόμενη βάση το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν μείωση 74,3%.
Το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν θετικά κατά 142,7 εκατ. λόγω της αναγνώρισης εσόδου που προέκυψε από την επανεκτίμηση της αξίας του 36,75% ποσοστού συμμετοχής στην Kaizen Gaming για τις ελληνικές και κυπριακές δραστηριότητες.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) μειώθηκε το 2020 κατά 32,3% και διαμορφώθηκε σε 421,2 εκατ. (FY 2019: 622,1 εκατ. ).

Το δ’ τρίμηνο 2020 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 83 εκατ.  (δ’ τρίμηνο 2019:  165,6 εκατ. ) μειωμένο κατά 49,9% σε ετήσια βάση εξαιτίας της μείωσης των εσόδων και της δυσανάλογης εισφορά επί του GGR της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ» ώστε να πληροί το ελάχιστο συμβατικό όριο των 50 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2020 μειώθηκαν κατά 36,9% στα 260,3 εκατ. (FY 2019: 412,6 εκατ.), ή μείωση 32,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη.
Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2020 ανήλθαν σε 52,7 εκατ.  (δ’ τρίμηνο 2019: 107,6 εκατ.) μειωμένα κατά 51% ή μείωση 43% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2020 στα 267,7εκ. μειωμένα κατά 0,5% σε σχέση με πέρυσι ή μείωση 9,7% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια και την επίδραση της πλήρους ενοποίησης της Kaizen Gaming από το Δεκέμβριο του 2020.
Τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2020 ανήλθαν σε 85,2 εκατ. αυξημένα κατά 13,7% σε ετήσια βάση, ενώ σε επαναλαμβανόμενη βάση μειώθηκαν κατά 6%, αντανακλώντας τις σημαντικές ενέργειες εξοικονόμησης κόστους.
Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2020 διαμορφώθηκαν στα 1.129,8 εκατ. μειωμένα κατά 30,3% σε ετήσια βάση.
Το δ’ τρίμηνο 2020 τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 230,9 εκατ. μειωμένα κατά 48,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ως αποτέλεσμα του καθολικού απαγορευτικού (lockdown) από τις 7 Νοεμβρίου και των κατά τόπους lockdowns από τα μέσα Οκτωβρίου με τα καταστήματά μας να παραμένουν κλειστά για σχεδόν τα 2/3 του τριμήνου.
Ισχυρή ταμειακή θέση με καθαρό δανεισμό στα 529,4 εκατ. και δείκτη Καθαρός Δανεισμός/EBITDA στο 2.0x (2.3x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).
Υψηλή συνεισφορά των διαδικτυακών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με την πλήρη ενοποίηση της Kaizen Gaming από το Δεκέμβριο του 2020.
Άμεση ανταπόκριση με πλήρες πακέτο υποστηρικτικών μέτρων για το δίκτυό μας.
Πρόταση προς τη Γενική Συνέλευση Μετόχων στις 17 Ιουνίου για μεικτό μέρισμα ανά μετοχή για τη χρήση 2020 στα 0,45 ευρώ/μετοχή.
Ημερομηνία αποκοπής μερίσματος 13 Ιουλίου 2021.

Ο κ. Jan Karas, CEO του ΟΠΑΠ, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου 2020 δήλωσε:

Παρότι το τέταρτο τρίμηνο ήταν ένα ακόμη τρίμηνο κατά το οποίο οι δραστηριότητες μας επηρεάστηκαν σημαντικά από τον κορωνοϊό, λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων και των περιορισμών που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ο ΟΠΑΠ επέδειξε για μια ακόμη φορά σημαντική ετοιμότητα, σε επιχειρησιακό και οικονομικό επίπεδο, ώστε να μετριάσει το σχετικό αντίκτυπο, αξιοποιώντας το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο του.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων μας συνεισέφερε σημαντικά στα συνολικά έσοδα της εταιρείας, καθώς τόσο τα έσοδα από διαδικτυακά παίγνια, όσο και η βάση των πελατών μας, ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε η επένδυση μας στην Kaizen Gaming, που διαθέτει το κορυφαίο brand Stoiximan, ενισχύθηκε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των παιχνιδιών μας και προσφέρθηκε αποτελεσματική στήριξη στους συνεργάτες του δικτύου μας.
Κοιτώντας προς το μέλλον και έχοντας διασφαλίσει την ισχυρή χρηματοοικονομική θέση και τα ταμειακά διαθέσιμά μας, συνεχίζουμε – παρά τις έκτακτες συνθήκες που επικρατούν – να χτίζουμε πάνω σε όσα έχουμε ήδη επιτύχει.
Με σιγουριά, επιδιώκουμε την επιτυχημένη υλοποίηση της νέας επιχειρηματικής στρατηγικής του ΟΠΑΠ, της στρατηγικής Fast Forward, ώστε να προσφέρουμε ακόμη καλύτερα παιχνίδια και ψυχαγωγία στους πελάτες μας».