Όσοι τον σνομπάρισαν, έχασαν – Μοίραζε ξανά λεφτά το Λιμάνι και κοίταζαν την…Πάρνηθα

Ο.Λ.Π: Όσοι τον σνομπάρισαν, έχασαν – Μοίραζε ξανά λεφτά το Λιμάνι και κοίταζαν την… Πάρνηθα

  • ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΟΧΗΣ
  • ΤΙΜΗ: 21,5500 ευρώ
  • Κ/φση: 538,8 εκατ. ευρώ
  • EΚΘΕΣΕΙΣ: Τιμές στόχου 24,00 από την WOOD και 27,70 ευρώ από την NBG SEC
  • ΞΕΚΙΝΗΣΕ την χρονιά από τα 14,6800 ευρώ και +46,7% έκτοτε
  • ΤΟΥ ΛΟΙΠΟΥ εκμεταλλευόμαστε τις ακραίες διακυμάνσεις του, αν ήθελε προκύψουν…
Διάστημα ΜΙΝ ΜΑΧ  %
7 ημερών 20,650 22,600 0,70
30 ημερών 19,160 22,600 10,51
3 μηνών 15,940 22,600 32,21
6 μηνών 14,420 22,600 39,94
  • ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΙΜΗ ΜΕΤ.% ΤΖΙΡΟΣ € ΗΜ/ΝΙΑ
21,5500  0,70% 178.740 17/05/2019
21,4000  1,90% 151.613 16/05/2019
21,0000 -2,55% 263.910 15/05/2019
21,5500  1,65% 350.041 14/05/2019
21,2000 -0,93% 226.667 13/05/2019
21,4000  7,11% 290.973 10/05/2019
19,9800 -3,01% 267.143 09/05/2019
20,6000  0,00% 249.033 08/05/2019
20,6000 -0,48% 137.271 07/05/2019

**

Η COSCO δρομολογεί ΜΙΑ ΝΕΑ επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ προκειμένου να κατασκευαστεί τέταρτος προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον OΛΠ. Μία επένδυση, με την  οποία θα ενισχύσει τη δυναμικότητά του σε επίπεδα άνω των 10 εκατομμυρίων TEUs.

EN TΩ METAΞY συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για το Master Plan, με τις αρχικές επενδύσεις των 612 εκατ. ευρώ, με επιδίωξη ο Πειραιάς να καταστεί ένα από τα 3 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης και όχι μόνο της Μεσογείου.

**

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΙΛΟΥ και της Μετοχής του Ο.Λ.Π – ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΑΣ στις 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019 τιμή @16,9200 ευρώ – ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ΚΙ ΑΛΛΕΣ με την τιμή στα 14,00 ευρώ τα 15,00 και τα 16,00 ευρώ λίγο ενωρίτερα.

  • Θα είναι το 2019 το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου ο Πειραιάς; Τα κέρδη, οι προοπτικές και οι επενδύσεις που έρχονται…
Το 2018 αποτέλεσε μια χρονιά ορόσημο για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς καθώς πέτυχε την υψηλότερη επίδοση όλων των εποχών τζίρου, κερδοφορίας και διανομής μερίσματος. Η διακίνηση των Containers (εμπορευματοκιβωτίων – TEUs) και στους τρεις προβλήτες έφθασε τα 4,9 εκατομμύρια φέρνοντας τον ΟΛΠ στην δεύτερη θέση των λιμανιών της Μεσογείου από πλευράς διακίνησης TEUs πίσω από το λιμάνι της Βαλένθια που διακίνησε 5,2 εκατομμύρια TEUs.
*** Ο ΟΛΠ είναι ένας κοιμώμενος γίγαντας. Για την ακρίβεια είναι ένας γίγαντας που αρχίζει να αφυπνίζεται. Η έκταση που αφορά την εκμετάλλευση του Οργανισμού λιμένος Πειραιώς εκτείνεται σε ακτογραμμή μήκους άνω των είκοσι τεσσάρων χιλιομέτρων και περικλείει συνολική έκταση άνω των πέντε εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων.
Η γεωγραφική θέση του λιμανιού του Πειραιά το καθιστά ζωτικό μεταφορικό, εμπορικό και εφοδιαστικό, τουριστικό και επικοινωνιακό κόμβο που συνδέει τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική χώρα, καθώς και διεθνές κέντρο θαλάσσιου τουρισμού και μεταφοράς αγαθών. Η θέση του λιμανιού ευνοεί τη λειτουργία του τόσο ως εμπορικής και τουριστικής πύλης της χώρας όσο και ως κόμβου διαμετακομιστικού εμπορίου για τις χώρες των Βαλκανίων και της Μαύρης Θάλασσας.
  • Το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στη διασταύρωση των θαλάσσιων οδών που συνδέουν τη Μεσόγειο με τη Βόρεια Ευρώπη και λόγω της γεωγραφικής του θέσης (νότια του 38ου παραλλήλου) επιτρέπει στα μεγάλα πλοία να έχουν πρόσβαση χωρίς σημαντική απόκλιση από τις εμπορικές οδούς της Άπω Ανατολής.
  • Φιλοξενεί μια πολύπλοκη και μοναδική ποικιλία λιμενικών δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων είναι: η κρουαζιέρα, η ακτοπλοΐα (είναι το μεγαλύτερο λιμάνι επιβατών στην Ευρώπη), η εξυπηρέτηση όλων των τύπων φορτίων, οι επισκευές πλοίων, καθώς και η ζώνη ελεύθερων τελωνειακών ελέγχων τύπου Ι, που λειτουργούν βάσει της ισχύουσας φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας.
Τα συνολικά έσοδα της χρήσης του 2018 ανήλθαν σε 132,9 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 19,2%. H μεταβολή αυτή, οφείλεται κυρίως στην σημαντική αύξηση των εσόδων από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, και των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης της ΣΕΠ κατά 25,3%, και 27,8% ή κατά 5,1 εκατ. ευρώ και 12,2 εκατ. ευρώ περίπου αντίστοιχα. Επιπλέον αύξηση σημειώθηκε στον τομέα διακίνησης αυτοκινήτων και ναυπηγοεπισκευής κατά 13,2% και 37,4% ή ποσού 1,6 εκατ. ευρώ και 2,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η παραπάνω αύξηση αντισταθμίστηκε από την μείωση των εσόδων στον τομέα της κρουαζιέρας κατά 7,7%, ή 0,9 εκατ. περίπου. Αναλυτικότερα:
  • Η συνολική διακίνηση επιβατών τo 2018 ανήρθε σε 961.632 έναντι 1.055.559 το 2017 καταγράφοντας μείωση 8,9%.
  • Οι επιβάτες έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport) ανήρθαν σε 354.398 έναντι 332.611 το 2017 καταγράφοντας αύξηση 6,6%.
  • Μείωση 9% κατέγραψαν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 524 κατάπλους το 2018 έναντι 576 την προηγούμενη χρονιά.
  • Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2018, στις εσωτερικές γραμμές κατέγραψε οριακή αύξηση της τάξης 0,7% με 15.657.368 επιβάτες έναντι 15.555.123 το 2017.
  • Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και στο τομέα διακίνησης οχημάτων στην ακτοπλοΐα με οριακή μείωση διακίνησης κατά 0,1% (2.646.189 το 2018 έναντι 2.648.725 το 2017).
  • Η εταιρία έχει ήδη δώσει εκτίμηση για το 2019 αναμένοντας  αυξημένες προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων κατά 15,8% ενώ οι παραμονές στο λιμάνι αναμένεται να προσεγγίσουν το 44%.
Η συνολική διακίνηση στους σταθμούς οχημάτων το 2018, ανήλθε σε 429.170 οχήματα έναντι 431.157 το 2017 (-0,5%). Το φορτίο για την εγχώρια αγορά κατέγραψε διψήφιο ρυθμό αύξησης κατά 17,5% (από 99.325 το 2017 σε 116.737) ενώ το φορτίο διαμετακόμισης μειώθηκε κατά 5,8% (312,433 μονάδες το 2018 έναντι 331.832). Παρόλα αυτά, η εισαγωγή οχημάτων συνεχίζει να υπολείπεται σημαντικά από την διακίνηση του 2009 (173 χιλιάδες οχήματα), γεγονός που υποδεικνύει περιθώριο για περαιτέρω θετικές προοπτικές. Στον τομέα των μεταφορτώσεων η διακίνηση ανήλθε σε 312.433 έναντι 331.832 μονάδες το 2017 επηρεαζόμενη από τη μείωση των πωλήσεων στην Τουρκία λόγω της διολίσθησης της Τουρκικής λίρας.
Στο τομέα ναυπηγοεπισκευής εξυπηρετήθηκαν 104 πλοία το 2018 έναντι 88 το 2017 (+18%) ενώ οι ημέρες απασχόλησης κατέγραψαν μεγάλη αύξηση (54%) ενισχυόμενες και από την ενεργοποίηση της δεξαμενής «Πειραιάς ΙΙΙ» με ανυψωτική ικανότητα 22.000 τόνων. Τα επισκευαζόμενα πλοία ανήρθαν σε 275 το 2018 έναντι 272 την προηγούμενη χρονιά καταγράφοντας οριακή αύξηση. Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αναμένεται να κινηθεί με ισχυρότερους ρυθμούς το 2019 λόγω των προκρατήσεων και αναμονών που καταγράφονται.
  • Οι αμοιβές προσωπικού κατά το 2018 παρουσίασαν μείωση και ανήλθαν σε 55,4 εκατ. ευρώ έναντι  57,8 εκατ. ευρώ το 2017.
  • Η μείωση οφείλεται κυρίως στην χορήγηση κινήτρων εθελούσιας αποχώρησης σε όσους εργαζομένους είχαν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης.
  • Όσον αφορά στις υπόλοιπες δαπάνες, κυμάνθηκαν περίπου στα επίπεδα του 2017 με την μεγαλύτερη αύξηση να εμφανίζεται στις «Παροχές Τρίτων» οι οποίες ανήλθαν σε € 15,2 εκατ. έναντι € 12,7 εκατ. το 2017.
  • Η μεταβολή οφείλεται κυρίως στη αύξηση κατά € 0,7 εκατ. του ανταλλάγματος προς το Ελληνικό Δημόσιο, στην αύξηση του ηλεκτρικού ρεύματος παραγωγής και της ύδρευσης παραγωγικής διαδικασίας κατά € 0,4 εκατ. καθώς και την αύξηση στις επισκευές και συντηρήσεις κατά € 0,8 εκατ.
*** Ο καθαρός δανεισμός του ΟΛΠ από 6,7 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2017 γύρισε αρνητικός ( καθαρή ταμειακή θέση) στα 18,4 εκατ. ευρώ.
Η εταιρία παρουσιάζει ταμειακές ροές 55,5 εκατ. ευρώ από οργανικές δραστηριότητες (από 32,7 εκατ. ευρώ το 2017) βελτιώνοντας εντυπωσιακά την ταμειακή της θέση στα 80 εκατ. ευρώ.
Τέλος ο φορολογικός συντελεστής της χρήσης κινήθηκε στο 34% λόγω αναβαλλόμενων υποχρεώσεων που σταδιακά θα σβήσουν ως το 2021 και θα επαναφέρουν τον συντελεστή στα συνήθη επίπεδα που ισχύουν για τις Ανώνυμες Εταιρίες.
Το κομμάτι των επενδύσεων παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς εκεί εδράζονται καταλύτες σημαντικής ανάπτυξης. Η Cosco ως νέος διαχειριστής πρέπει εντός πέντε ετών να πραγματοποιήσει έργα 293,7 εκατ. ευρώ. Σωρευτικά έως την 31η Δεκεμβρίου 2018 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις συμβατικού αντικειμένου ύψους 68.1 εκατ. ευρώ που αφορούν τόσο έργα υποχρεωτικών επενδύσεων όσο και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις της εταιρείας.
Το σύνολο των υποχρεωτικών επενδύσεων έχει λαμβάνειν επιδοτήσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ το οποίο σημαίνει ότι η συμμετοχή του ΟΛΠ που απομένει είναι της τάξεως των 105 εκατ. ευρώ, μέγεθος το οποίο μπορεί να καλυφθεί άνετα από τις οργανικές ταμειακές ροές της εταιρίας.
  • Εκτός από τις συμβατικές επενδύσεις ο ΟΛΠ έχει εκπονήσει ένα επιχειρηματικό πλάνο (master plan) το οποίο προβλέπει την δημιουργία τεσσάρων ξενοδοχείων τα δύο εξ αυτών 4 και 5 αστέρων 150 και 200 δωματίων στην θέση που βρίσκονται αποθηκευτικοί χώροι μέσα στο λιμάνι του Πειραιά καθώς και ένα mall το οποίο θα βρίσκεται κοντά στο χώρο πρόσδεσης των κρουαζιερόπλοιων.
  • Επιπλέον οι προαιρετικές επενδύσεις αφορούν ακόμα την επέκταση του car terminal με δύο στεγασμένα Parking στάθμευσης και 100 στρέμματα αποθηκευτικών χώρων (εκ των οποίων στεγασμένα 45 χιλ. τ.μ.).
Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να υλοποιηθούν σε βάθος 3ετίας και θα έχουν συνολικό κόστος που εκτιμάται ότι θα κινηθεί κοντά στα 300 εκατ. ευρώ. Ο ΟΛΠ θα επιδιώξει να την υλοποίηση αυτών των επενδύσεων μέσα από επιχειρηματικά σχήματα εργολάβων και εξειδικευμένων διαχειριστών που .μειώνοντας έτσι την κεφαλαιακή συμμετοχή του χωρίς να διαταράξει δραματικά την σχέση των κεφαλαίων του. Το ζήτημα των επιπλέον επενδύσεων θα πάει στο ΣτΕ ώστε να λυθούν οριστικά οι εκκρεμότητες των αδειοδοτήσεων με την απόφαση να αναμένεται ενδεχομένως εντός του έτους.
Εφόσον υλοποιηθούν οι υποχρεωτικές επενδύσεις (293,7 εκατ. ευρώ) η Cosco θα αποκτήσει το 16% των μετοχών το οποίο βρίσκεται σε ειδικό λογαριασμό φθάνοντας το 66% στο μετοχικό κεφάλαιο. Το ΤΑΙΠΕΔ διατηρεί  ακόμα ένα 7,14%, η Lansdowne 5% και το υπόλοιπο 21% αποτελεί την ελεύθερη διασπορά. Υπενθυμίζεται ότι η πώληση του 51% είχε πραγματοποιηθεί (2016) σε τιμή 22 ευρώ ανά μετοχή και το συνολικό τίμημα είχε ανέλθει σε 280,5 εκατ. ευρώ.
  • Η αποτίμηση της εταιρίας μετά την κερδοφορία του 2018 παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς η διαπραγμάτευση της μετοχής γίνεται στις 15,4 φορές τα κέρδη ή 8 φορές την επιχειρηματική αξία.
  • Με βάση τις προοπτικές του 2019 οι πολλαπλασιαστές πέφτουν στις 13 και 6,5 φορές αντίστοιχα ενώ το μέρισμα θα προσεγγίσει τα 50 λεπτά ανά μετοχή.
Το λιμάνι του Πειραιά φαίνεται έτοιμο να σαλπάρει για νέες κορυφές. Η χρηματιστηριακή συμπεριφορά του υπολείπεται των επιχειρηματικών επιδόσεων, όμως αυτό δεν είναι μια άγνωστη κατάσταση για την διαιτητική αγορά της λεωφόρου Αθηνών. Κάτω από το ραντάρ και αθόρυβα δημιουργείται ένας νέος μεγάλος παίκτης όχι απλά σε τοπικό αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Και για αυτό και μόνο αξίζει της προσοχής μας.
Η κερδοφορία και τα μερίσματα του ΟΛΠ από την εισαγωγή στο ΧΑ (σε χιλ. ευρώ)
Χρήση – Κέρδη πφ – Καθαρά κέρδη – Μέρισμα σε ευρώ
2004 20.905 10.016 0,20
2005 17.083 11.320 0,15
2006 17.453 12.217 0,16
2007 33.451 24.838 0,33
2008   8.911   5.593 0,07
2009 -38.32 -33.56    0
2010 11.333   7.126 0,02
2011 10.716   6.466 0,01
2012  9.099    7.177 0,05
2013 11.825   8.045 0,12
2014 8.891     6.764 0,099
2015 9.772     8.376 0,1114

Χρήση – Κέρδη πφ – Καθαρά κέρδη – Μέρισμα σε ευρώ


2016    11.039   6.699    0,0892

2017    21.187  11.289   0,1712
2018    42.333  27.883   0,424
Print Friendly, PDF & Email