Οι συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία στα έσοδα του YouTube

Την πρώτη απώλεια εσόδων σε επίπεδο τριμήνου μετά την περίοδο της πανδημίας ανακοίνωσε χθες η Alphabet Inc, μητρική εταιρία της Google, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία έπληξε τις πωλήσεις διαφημίσεων στο YouTube.

Η μεγαλύτερη πλατφόρμα βίντεο στο διαδίκτυο κατέγραψε μεγάλα κέρδη την τελευταία διετία, καθώς η πανδημία ανάγκασε περισσότερα καταστήματα, αλλά και καταναλωτές να δραστηριοποιηθούν περισσότερο στο διαδίκτυο.

Ωστόσο η προσπάθεια να ξεπεραστούν οι πωλήσεις που έγιναν κατά την τελευταία διετία και να επιτευχθούν μεγαλύτεροι στόχοι πωλήσεων αποδεικνύεται δύσκολη αυτή τη χρονιά του πολέμου, καθώς η αύξηση του πληθωρισμού, αλλά και οι ελλείψεις προϊόντων αναγκάζουν τους διαφημιστές να εγκαταλείψουν διαφημιστικές καμπάνιες προώθησης προϊόντων, σύμφωνα με αναλυτές.

Η Ρουθ Πόρατ, υπεύθυνη οικονομικών της Alphabet, δήλωσε ότι είναι πολύ νωρίς για να γίνει πρόβλεψη για το αν οι πωλήσεις επιβραδύνθηκαν από τον πόλεμο, ωστόσο προειδοποίησε ότι η ενίσχυση του αμερικανικού δολαρίου θα μπορούσε να βλάψει την πορεία των πωλήσεων ακόμη περισσότερο κατά το τρίμηνο που διανύουμε.

Η τιμή των μετοχών της Alphabet αυξήθηκε κατά περίπου 90% την τελευταία διετία, ενώ μειώθηκε κατά περίπου 2,5%, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αργά χθες. Η τιμή των μετοχών κατέγραψε μείωση κατά 3,6% στη διάρκεια των χρηματιστηριακών συναλλαγών.

Ο Ντέιβιντ Βάγκνερ, υπεύθυνος διαχείρισης μετοχικού χαρτοφυλακίου (Aptus Capital Advisors), εξέφρασε τις όλο και μεγαλύτερες ανησυχίες του σχετικά με το μακροοικονομικό περιβάλλον: «Η Alphabet θεωρείται μία από τις πιο προστατευμένες εταιρείες στη διαφημιστική αγορά σε σύγκριση με άλλες εταιρείες του ίδιου κλάδου, αλλά μερικές φορές είναι πιθανό να είσαι ιδιοκτήτης του καλύτερου σπιτιού στη χειρότερη γειτονιά».

Η Alphabet ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν στα 68,01 δισ. δολάρια (63,88 δισ. ευρώ) με αύξηση κατά 23% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, αλλά χαμηλότερα από τη μέση εκτίμηση των 68,1 δισ. δολαρίων (63,97 δισ. ευρώ) από τους οικονομικούς αναλυτές (Refinitiv). Πρόκειται για την πρώτη απώλεια οικονομικής εκτίμησης εσόδων για την Alphabet από το τέταρτο τρίμηνο του 2019.

Οι πωλήσεις διαφημίσεων στο YouTube καταγράφηκαν στα 6,9 δισ. δολάρια (6,48 δισ. ευρώ) έναντι της εκτίμησης των αναλυτών για πωλήσεις 7,5 δισ. δολαρίων (7,04 δισ. ευρώ) σύμφωνα με τη FactSet.

Η Πόρατ δήλωσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία, που άρχισε στη διάρκεια του τριμήνου, είχε μία «υπερμεγέθη συνέπεια» στα έσοδα του YouTube, καθώς η εταιρεία σταμάτησε τις πωλήσεις διαφημίσεων στη Ρωσία, αλλά και διαφημιστές επώνυμων προϊόντων, κυρίως στην Ευρώπη, υπαναχώρησαν αναφορικά με τις δαπάνες τους μετά το ξέσπασμα του πολέμου.

Συνολικά η Google είχε απόκλιση πωλήσεων κατά 1% στη Ρωσία, σε σύγκριση με το 2021, όπως δήλωσε η Πόρατ.

Τα έσοδα της Google από άλλες πηγές, όπως οι εφαρμογές, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών συσκευών και συνδρομών καταγράφηκαν στα 6,8 δισ. δολάρια (6,39 δισ. ευρώ) έναντι πρόβλεψης για έσοδα 7,3 δισ. δολαρίων (6,86 δισ. ευρώ).

Τα κέρδη τριμήνου καταγράφηκαν στα 16,44 δισ. δολάρια (15,44 δισ. ευρώ) ή 24,62 δολάρια (23,13 ευρώ) ανά μετοχή, έναντι εκτιμήσεων για κέρδη 25,76 δολαρίων (24,20 ευρώ) ανά μετοχή.

Η Alphabet ανακοίνωσε επίσης ότι το διοικητικό της συμβούλιο εξουσιοδότησε τη διάθεση κεφαλαίων 70 δισ. δολαρίων (65,75 δισ. ευρώ) για την επαναγορά μετοχών. Κατά την τελευταία διετία έχει γίνει επαναγορά μετοχών οικονομικής αξίας 81 δισ. δολαρίων (76,08 δισ. ευρώ).